Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Stratolaunch
13.12.2011 - 20:22 - 
myslím, že ten allenov počin si zaslúži vlastný thread - už len preto, aby sme nezaspamovali thread pre falcon/dragon



http://www.stratolaunch.com/

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 21:30 - 
quote:
myslím, že ten allenov počin si zaslúži vlastný thread - už len preto, aby sme nezaspamovali thread pre falcon/dragon



http://www.stratolaunch.com/



Tak to je opravdu ... VELKÝ a ošklivý (estetická kriteria asi nejsou zcela prvořadá, ale ... Skylon je mnohem hezčí )
 
13.12.2011 - 21:33 - 
ku tej veľkosti som zvedavý, odkiaľ to chcú štartovať... a potom ako chcú tankovať LOX do toho falconu...

alebo napr. nedokážem si predstaviť ako toto môže byť lacnejšie ako falcon... keď to potrebuje falcon a ešte ku tomu ten obludný nosič

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 21:42 - 
na nsf je postupne prepis z tej tlačovky...

píše sa tam, že ako nosiť bude F5, nie F9... hehe... takže ďalší nosič pre elona... lebo málo má práce a všetko stíha načas

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 21:44 - 
určitý zmysel by som v tom videl, len v prípade, ak by plánovali, že s toho bude štartovať nejaký jednostupňový, viacnásobne použiteľný raketoplán, čosi ako HOTOL 2
 
13.12.2011 - 21:47 - 
quote:
určitý zmysel by som v tom videl, len v prípade, ak by plánovali, že s toho bude štartovať nejaký jednostupňový, viacnásobne použiteľný raketoplán, čosi ako HOTOL 2


"hotol 2" (skylon) by mal štartovať zo zeme

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 22:00 - 
HOTOL 2 bol redukovaný projekt, mal mať klasické motory, a vynášať do štartovacej výšky 10 km, ho mal mrija

napríklad tu je to popísané
http://www.aeroweb.cz/print.asp?ID=3076
 
13.12.2011 - 22:06 - 
quote:
HOTOL 2 bol redukovaný projekt, mal mať klasické motory, a vynášať do štartovacej výšky 10 km, ho mal mrija

napríklad tu je to popísané
http://www.aeroweb.cz/print.asp?ID=3076


hmm... nice, dik za link
ja som poznal len pôvodný hotol - a ten je skôr ako skylon...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 22:28 - 
quote:
na nsf je postupne prepis z tej tlačovky...

píše sa tam, že ako nosiť bude F5, nie F9... hehe... takže ďalší nosič pre elona... lebo málo má práce a všetko stíha načas


Ha, na Muska mi nešahej. Možná nestíhá, ale nestíhá celkem svižně

F5 to je zjednodušený motorpack z F9 .. no a jestli Allen naleje další love .. tak půjde .. ale je to vošklivý ..
 
13.12.2011 - 22:42 - 
Pokud vím tak Falcon 5 měla být původně normální raketa (alespon to tak stojí v plánu z let 2005, jako rozestup mezi F1 a F9) ale pak byl vývoj zastaven z duvodu neperspektivnosti (na co posléze zahořela i F1).

No vývoj Falconu 5 se defakto ani nerozběhnul takže počítejme že není skoro ani čárka, a kdyby byla tak tohle je zcela jiná koncepce tak pokud již něco mají tak to musí radikálně předělat.

Kdyby se raději domluvili s NPO Molnija na restartu MAKS-u, protože tohle je defakto nejvíce pokročilý systém co zatím máme (a nejspíš i nejlevnější), a také se na něm udělalo mnoho práce. Celý koncept již prodělal mnoho testů a defakto chybí jen postavit funkční prototyp.
 
13.12.2011 - 22:49 - 
a nemôže to mať niečo spoločné s armádou?
http://osel.cz/index.php?clanek=6034

"Američtí vojenští vývojáři ze slavné Agentury pro výzkum pokročilých obranných projektů, čili DARPA, kteří dnes jako jedni z mála hledí do budoucnosti s jistou mírou optimismu, s tím mají snahu něco udělat. Nedávno spustili program v ceně 145 milionů dolarů, který by měl ke gigantickým nosným raketám nabídnout rozumnou alternativu. Koncept nese jméno Airborne Launch Assist Space Access (ALASA) a namísto nosných raket spoléhá na sice trysková, ale podzvuková dopravní letadla.

Pokud by dejme tomu Čína úspěšně použila nějakou zbraň proti americkým satelitům, americké kosmické síly by měly být schopné, právě s využitím odpalování satelitů z proudových letadel, do 24 hodin rozmístit na oběžnou dráhu nové satelity, samozřejmě nejlépe malé, levné a chytré, odkudkoliv a kamkoliv. "
..........
tak nejak som si teraz spomenul na Howarda Hughesa a GSF Explorer,
armáda chcela vytiahnuť z dna havarovanú ruskú ponorku, a "bláznivý milionár" jej k tomu dodal krytie
http://en.wikipedia.org/wiki/USNS_Glomar_Explorer_%28T-AG-193%29 [Upraveno 13.12.2011 alamo]
 
13.12.2011 - 23:15 - 
quote:
Pokud vím tak Falcon 5 měla být původně normální raketa (alespon to tak stojí v plánu z let 2005, jako rozestup mezi F1 a F9) ale pak byl vývoj zastaven z duvodu neperspektivnosti (na co posléze zahořela i F1).

No vývoj Falconu 5 se defakto ani nerozběhnul takže počítejme že není skoro ani čárka, a kdyby byla tak tohle je zcela jiná koncepce tak pokud již něco mají tak to musí radikálně předělat.

Kdyby se raději domluvili s NPO Molnija na restartu MAKS-u, protože tohle je defakto nejvíce pokročilý systém co zatím máme (a nejspíš i nejlevnější), a také se na něm udělalo mnoho práce. Celý koncept již prodělal mnoho testů a defakto chybí jen postavit funkční prototyp.


Do stávající struktury vložej místo 9ti 5 motorů, čímž se jim tak akorát trochu zjednoduší trubkování.
Vyztužej trup, aby mohl být vypuštěn z podvěsu a upravěj software.. Moc nevěří, že tam zůstanou ta křidélka.

Rusům nezbude než si podobný systém (do)vyvinout za svý.
 
13.12.2011 - 23:19 - 
ešte jedna súvislosť
http://www.wired.co.uk/news/archive/2010-11/29/nasa-space-plane-resurrection
už minulí rok bol po tichu obnovený program x-34, a nemajú ten raketoplán s čoho vypúšťať

..................................................
ha.. to je švanda čo všetko sa z google vysype, keď človek vie čo má hľadať
http://www.spacedaily.com/news/airlaunch-00a.html

http://www.aerospaceprojectsreview.com/blog/?p=41
http://www.aerospaceprojectsreview.com/blog/wp-content/uploads/2011/10/airlaunch.jpg
to je už naozaj "prerastený" pegasus [Upraveno 13.12.2011 alamo]
 
13.12.2011 - 23:30 - 
quote:
Do stávající struktury vložej místo 9ti 5 motorů, čímž se jim tak akorát trochu zjednoduší trubkování.
Vyztužej trup, aby mohl být vypuštěn z podvěsu a upravěj software.. Moc nevěří, že tam zůstanou ta křidélka.


to tak nefunguje... resp. áno, ale to bude chcieť veľa, veľa simulovania a testovania... zmena ťažiska, zmena ťahu, zmena rozloženia ťahu, zmena dynamiky celého nosiča, etc...
opäť odkazujem na prvý let ariane v

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.12.2011 - 23:32 - 
quote:


Do stávající struktury vložej místo 9ti 5 motorů, čímž se jim tak akorát trochu zjednoduší trubkování.
Vyztužej trup, aby mohl být vypuštěn z podvěsu a upravěj software.. Moc nevěří, že tam zůstanou ta křidélka.


No i tak tam bude nejaký vývoj, nebude to asi až tak jednoduchy... Typu že uříznem pulku prvního stupně falconu9 a nacpem tam místo devíti motorů pouze pět.

quote:

Rusům nezbude než si podobný systém (do)vyvinout za svý.



A nebo Alama zbantovat abychom první po založení nadace na dofinancování vyvoje a produkce MAKS + postavení druhého An 225, který by pak na orbitu za babku vynesl ty jeho/naše bod L futuristický plány ...

Tak co Alamo deš do toho

Když si vememe tak MASK je nejuspornejší systém i co se výrobních kapacit týče.
První stupeň zachraníte protože je to AN 225, a druhý orbitální segment MAKS také zachránite, jediné co se zahazuje je jednoduchá nadrž a nejspíše i ta by byla po určité upravě zachranitelná i když by možná náklady spojené s její zachranou přesáhly vyrobní cenu nádrže nové.

Další deviza je, že vám stačí vojenská letištní dráha a tak systém nepotřebuje drahou infrastrukturu + mužete startovat za různého počasí.
A díky vkladatelným kojtejnerům do nákladové časti orbitalního segmentu máme různe variace nákladu, od dalších 4 pasažeru nebo 7 tun nákladu, kdyby se to ještě zkombinovalo tak by k ISS mohli dorazit 3 kosmonauti a dobré čtyři tuny nákladu (čimž by se škrt start progresu - nákladní loďi).
Jinak díky tomu že orbitální segment byl vybaven vystřelovacími sedačkami tak je to asi ten nejvíce bezpečný systém který by mohl existovat.

Tak co dem do toho [Upraveno 13.12.2011 Conquistador]
 
13.12.2011 - 23:43 - 
hm.. problém je v tom, že na žiadne "zázračné" zlacnenie dopravy na LEO už akosi neverím
v tom som zase skeptik ja
...
tu je iný variant
http://www.gizmag.com/stratolaunch-systems-air-launch/20839/
 
13.12.2011 - 23:49 - 
quote:
hm.. problém je v tom, že na žiadne "zázračné" zlacnenie dopravy na LEO už akosi neverím
v tom som zase skeptik ja



To jsme dva ale u MAKS-u by to mělo fungovat... tak co ... pro dobro lidstva (já se zas zavažu k L politice) [Upraveno 13.12.2011 Conquistador]
 
14.12.2011 - 00:17 - 
tak dobre som za
začínam si byť tak nejak istý že toho "obrieho vtáka" Burt postaví
totiž
http://www.gizmag.com/go/4175/picture/12106/
June 18 2005 Mojave desert "air launch" ala Burt

29 September 2005 (asi niekde ako Burt) "air launch" ala DARPA

http://www.globalsecurity.org/space/systems/quickreach.htm

dokonalá "rodinná" podoba..
...............
a ďalšie z dielne DARPA
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog%3A27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post%3A0427b302-0de4-49b6-988d-1dc834390f7e




..........................
a vo všetkom čo sa o tom dá nájsť nejak figuruje firma Milestones
dokonca aj tu
http://firstforspace.blogspot.com/2007/12/2008-time-for-stars.html

CXV je totiž jej koncept
http://www.nasa.gov/offices/c3po/partners/tspace/
a takisto aj podiel na technológiách pre DARPA
 
14.12.2011 - 00:46 - 
Všechny tyto konstrukce zde uvedené nejsou multifunkční, tedy pokud nebude zakázka na raketu tak budou hnít na stojánku... No až na tu 747 ta jediná vypadá že by se dala využít i jinak než pouze jako nosič rakety. 
14.12.2011 - 01:08 - 
a čo keby ich vznikla celá letka?
však aj "HCV" a "HWS" bude treba z niečoho odpaľovať..
http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Falcon_Project


a ak to naozaj vznikne, stavím sa, že palivo - propán-, bude nesené v trupe lietadla, a kyslík sa bude vyrábať na palube až po štarte..
čiže raketový stupeň sa natankuje až vo vzduchu, a ak sa štart zruší, kyslík sa jednoducho vypustí, a palivo prečerpá nazad do lietadla
 
14.12.2011 - 03:08 - 
Mě bylo jasné, že si to tu okamžitě najde svoje příznivce :-)

Stratolaunch Systems, A Paul G. Allen Project - YouTube


http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/spoluzakladatel-microsoftu-prispeje-na-nove-kosmicke-plavidlo/728291
 
14.12.2011 - 06:16 - 
Richard Branson za Virgin Galactic na https://plus.google.com/113544226688149802325 přivítal oznámení Paula Allena a Burta Rutana jako historický den pro kosmickou dopravu. Jde o dlouhodobý projekt, který začne vynášením nákladů, nevylučuje dopravu lidí. Viz http://www.virgin.com/richard-branson/blog/historic-day-for-virgin-galactic

 

____________________
 
14.12.2011 - 07:09 - 
quote:
Všechny tyto konstrukce zde uvedené nejsou multifunkční, tedy pokud nebude zakázka na raketu tak budou hnít na stojánku... No až na tu 747 ta jediná vypadá že by se dala využít i jinak než pouze jako nosič rakety.


na nsf diskutovali, ci by sa to nedalo pouzit napr. na prepravu nakladov... vyslo im, ze to ma rovnaku alebo mensiu nosnost ako an-225/a380... ze to je vacsie a ze to potrebuje dlhsiu a sirsiu drahu... vysledok negativny, heh

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.12.2011 - 09:10 - 
quote:
quote:
Do stávající struktury vložej místo 9ti 5 motorů, čímž se jim tak akorát trochu zjednoduší trubkování.
Vyztužej trup, aby mohl být vypuštěn z podvěsu a upravěj software.. Moc nevěří, že tam zůstanou ta křidélka.


to tak nefunguje... resp. áno, ale to bude chcieť veľa, veľa simulovania a testovania... zmena ťažiska, zmena ťahu, zmena rozloženia ťahu, zmena dynamiky celého nosiča, etc...
opäť odkazujem na prvý let ariane v


Neodkazujte. Příbuznost mezi F5 a F9 je zcela jiného řádu než mezi Ariane 4 a 5.
Jinak jsem to samozřejmě zjednodušil na dřeň. Bude tam dost vývojářské práce a ladění, ale tihle hoši se umí pohybovat dost rychle kupředu.
 
14.12.2011 - 09:32 - 
stale som nepochopil v com je to tak revolucny pocin? teraz mame jednorazove rakety co su drahe, potom budeme mat jednorazove rakety co su drahe a startuju z lietadla. Kde je to caro? Ved tymto sposobom uz teraz startuje o hodne mensi Pegasus, ale ze by bol revolucne lacny sa teda neda povedat.

To uz fakt radsej dorobit ten MAKS, ten aspon zahadzuje len nadrze (aj ked to iste sa da povedat o STS...). Inak som fascinovany jak niektori ludia prezentuju tento projekt ako skoro hotovy, pritom nebol postaveny ani funkcny prototyp, su pochybnosti ci to Mrija vobec unesie, jeho unikatne trojzlozkove motory ani neleteli...

Neviem, som z toho Stratolaunch sklamany, ocakaval som nieco perspektivnejsie, napr. nasypanie onej jednej miliardy do SpaceX na vyvoj flyback boostra...
 
14.12.2011 - 09:53 - 
quote:
stale som nepochopil v com je to tak revolucny pocin? teraz mame jednorazove rakety co su drahe, potom budeme mat jednorazove rakety co su drahe a startuju z lietadla. Kde je to caro? Ved tymto sposobom uz teraz startuje o hodne mensi Pegasus, ale ze by bol revolucne lacny sa teda neda povedat.

To uz fakt radsej dorobit ten MAKS, ten aspon zahadzuje len nadrze (aj ked to iste sa da povedat o STS...). Inak som fascinovany jak niektori ludia prezentuju tento projekt ako skoro hotovy, pritom nebol postaveny ani funkcny prototyp, su pochybnosti ci to Mrija vobec unesie, jeho unikatne trojzlozkove motory ani neleteli...

Neviem, som z toho Stratolaunch sklamany, ocakaval som nieco perspektivnejsie, napr. nasypanie onej jednej miliardy do SpaceX na vyvoj flyback boostra...


Já bych řek, že ten podvěšenej Falcon bude časem taky reusable ..
Výhoda je jasná, nepotřebujou launchpad + flameduct atd. Raketě stačí míň motorů a míň paliva .. původní F5 měl mít startovní hmotnost 150t
Při stejný hmotnosti rakety by mohl mít tento systém lepší nosnost na LEO..
Odpálit raketu můžou z mnoha pozic. atd
 
14.12.2011 - 09:54 - 
z threadu o falcone - to sa hodi pokracovanie tejto diskusie viac

quote:

Musíte někdy použít selský rozum. Vývoj A380 stál cca 15 miliard USD. Celkové jmění pana Allena se odhaduje na 13 miliard. Jsem si jist, že ten pán umí počítat a nebude investovat do podniku, který by ho stál celé jeho jmění.

BTW SS1 + WK1 stáli cca 20 milionů USD ...



okej, zle som sa vyjadril... bude to drahe... nie 15mld (snad), ale bude to drahe...

to porovnanie s wk1 sa mi nepaci... to ako keby som povedal, ze a340 stal tolko a tolko a tak aj a380 bude stat tolko (a to su si a340 a a380 podobnejsie ako wk1 a tato divna vec)

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.12.2011 - 09:57 - 
quote:
Já bych řek, že ten podvěšenej Falcon bude časem taky reusable ..
Výhoda je jasná, nepotřebujou launchpad + flameduct atd. Raketě stačí míň motorů a míň paliva .. původní F5 měl mít startovní hmotnost 150t
Při stejný hmotnosti rakety by mohl mít tento systém lepší nosnost na LEO..
Odpálit raketu můžou z mnoha pozic. atd


na nsf nikto nebol schopny napisat, ze odkial to odstartuje - prisli do uvahy 2 letiska (vafb, ksc), kvoli nadrziam na lox... a nikto si tam nebol isty, ci maju dostatocnu sirku drahy, aby to odtial vzlietlo...

ja sa pripajam k yamatovi v tomto... na prvy pohlad to vyzera len ako skomplikovanie niecoho, co funguje teraz... keby to aspon prinieslo znizenie ceny alebo tak...

quote:

Neviem, som z toho Stratolaunch sklamany, ocakaval som nieco perspektivnejsie, napr. nasypanie onej jednej miliardy do SpaceX na vyvoj flyback boostra...



mne by sa viac pacilo, keby zafinancovali stanicu/hotel (spacex pre vynasanie ludi a nakladov, bigelow ako stanica)... to by mohlo rozbehnut nieco...

edit:
asi budem musiet zarobit, aby som nieco mohol zafinancovat aj ja [Edited on 14.12.2011 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.12.2011 - 09:58 - 
tiskovka - Allen, Rutan

 
14.12.2011 - 10:02 - 
quote:
z threadu o falcone - to sa hodi pokracovanie tejto diskusie viac

quote:

Musíte někdy použít selský rozum. Vývoj A380 stál cca 15 miliard USD. Celkové jmění pana Allena se odhaduje na 13 miliard. Jsem si jist, že ten pán umí počítat a nebude investovat do podniku, který by ho stál celé jeho jmění.

BTW SS1 + WK1 stáli cca 20 milionů USD ...



okej, zle som sa vyjadril... bude to drahe... nie 15mld (snad), ale bude to drahe...



to porovnanie s wk1 sa mi nepaci... to ako keby som povedal, ze a340 stal tolko a tolko a tak aj a380 bude stat tolko (a to su si a340 a a380 podobnejsie ako wk1 a tato divna vec)



Jasně, nebude to prostý násobek nákladů na SS1/WK1. Popravdě těžko říct jaké budou náklady, ale do půl miliardy by se podle mě měli vejít se vším.
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.280221 vteřiny.