Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  83    84    85    86    87    88    89  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
05.5.2016 - 15:10 - 
ja viem len tolko ze povodny M1D bezal na 70% svojho nominalneho vykonu, cize bol akoby pernamentne zoskrteny.
M1D FT vlastne robi len to, ze motor sa necha bezat na plny nominalny vykon.
Neviem preco to takto komplikovane zaviedli do prevadzky, mozno ze v case nasadenia M1D este nemali dotiahnutu technologiu podchladeneho paliva...
 
05.5.2016 - 16:25 - 
citace:
citace:
Start zítra v 07.21 SELČ, ideální čas !

Co je na tom ideálního? Tou dobou ještě slušný člověk spí. Za ideální bych pokládal start k snídani, tedy někdy po desáté hodině.

Ty si ITckar?

Ne, ale učím na vysoké škole.
 
05.5.2016 - 16:51 - 
Je docela škoda, že ve Space-x se přestali zabývat nosičem Falcon-1.
Umím si poměrně pěkně představit, že by se několikrát letěné motory z Falcon-9 v závěrečném stadiu životnosti osadily na Falcon-1e a mohla by se tak poměrně podstatně snížit cena nosiče. Při odhadované nosnosti 1-1.5t by tak Space-X mohla zaplnit a získat nový zcela nosný segment za velice atraktivní cenu.

Vzhledem k tomu, že od dob Falcon-1 prošel motor M1-C/D poměrně dlouhou evolucí. Mohly by být parametry této rakety docela zajímavé. To by ale nejspíše byla otázka např. na Aleše Holuba, jaká čísla by z toho vypadla...

citace:
co sa tyka GTO, pri chytrom vyuziti hardweru moze aj tu ziskat SpX vyraznu vyhodu. Povedzme ze prve stupne F9 budu znovupouzitelne 10x. SpX moze namiesto srotovania "odpisaneho" stupna pouzit ho na jednorazovy profil zaverecnej misie, napr. let na GTO. V takom pripade ma prvy stupen uz zaplateny, ma na nom zarobene, a pri tomto zaverecnom lete ho len vyhodi do kosa

Dalsia moznost je, ze pokial budu pouzite stupne mat pri tych 10 letoch rovnaku spolahlivost ako nove stupne, SpX moze nasadit rovnaku cenu na vsetky lety. Vyssie naklady za GTO misie sa rozpocitaju do nizsich nakladov LEO misii. Tak ako pri Boeingoch, ani tu si nebude zakaznik vyberat, ci chce novy alebo dvojrocny stupen, kedze prevadzkovatel garantuje rovnaku spolahlivost u oboch.

 
05.5.2016 - 20:08 - 
Poslední cena pro Falcon 1E, co jsem viděl, byla 11M$.
Cena Merlina je, jestli si dobře pamatuji, cca 1M$.
Takže ten pokles by asi nebyl až tak zásadní.
 
06.5.2016 - 07:18 - 
rampa sa odklapa 
06.5.2016 - 07:22 - 
start 
06.5.2016 - 07:25 - 
druhy stupen hori, kryt odhodeny 
06.5.2016 - 07:30 - 
sedl si A Přesně!do kruhu ! [Upraveno 06.5.2016 generix] 
06.5.2016 - 07:30 - 
PRISTAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
06.5.2016 - 07:33 - 
ale ved... dnes to mal byt samovrazedny navrat... a on pristal... nechapem... tesim... nechapem...  
06.5.2016 - 07:33 - 
Tak jeste restart S2 a bude to prima den 
06.5.2016 - 07:35 - 
tak SpX si bude musiet postavit dalsi hangar... na pouzite stupne. Zacinaju sa hromadit 
06.5.2016 - 07:38 - 
By me zajimalo, jake byly podminky pri pristani, jestli jim zase foukalo atd. Snad bude brzy lepsi video  
06.5.2016 - 07:39 - 
Pocitově, byť to bylo v noci, to byl intenzivnější sešup než posledně. Nic nic, najednou světlo a seděl. Totálně uprostřed. Jako za mě palec nahoru.
Z práce jsem přinutil manželku, ať to pustí 5 letému synovi, minulý start a přistání viděl chtěně mnohokrát
 
06.5.2016 - 07:44 - 
...rozmáhá se nám tady na planetě takový zlozvyk... 
06.5.2016 - 07:47 - 
ještě jedno přistání F9 a už na to nekoukám, až FH ne, už na to kašlu, přistál už vlastně potřetí [Upraveno 06.5.2016 generix] [Upraveno 06.5.2016 generix] 
06.5.2016 - 07:49 - 
Nehořelo v motorovém prostoru nějak dlouho? Jako by se to snažili hasit, ale sfoukávalo jim to.. 
06.5.2016 - 07:52 - 
Další úžasný úspěch ! Gratuluju ! 
06.5.2016 - 07:58 - 
Záznam startu i přistání: 
06.5.2016 - 08:04 - 
hezky pěkně, málem jsem kluka odvezl pozdě do školy a já nestíhal Kolbenku
už to začíná být rutina
kdy letí další?
 
06.5.2016 - 08:45 - 
citace:
ale tá zaťatá "averzia" space x, čo i len spomenúť výkon pre TLI trans lunar injection.. to je už niečo úžasné
prečo si hneď na prvú stránku nedá Elon motto "pre mňa mesiac neexistuje"?


To, ze Mesiac pre EM neexisuje, je asi dobre. Bez jeho vizie dostat sa na Mars by BFR/MCT zrejme neexistoval ani na papieri. Takto idu malymi krocikmi dopredu: F1, F9, FH, BFR/MCT. FH a BFR sa hadam budu, s malymi modifikaciami, dat pouzit aj k letom na Mesiac. Ostava len verit, ze niektora statna agentura si uvedomi ich potencial a pripravi naklad v podobe Mesacnych obytnych modulov alebo vedeckych pristojov, alebo aj na tazke obytne moduly pre ISS2 :-)
A EM sa s pomocnou NASA a inych dostane na Mars.
 
06.5.2016 - 09:24 - 
citace:
Nehořelo v motorovém prostoru nějak dlouho? Jako by se to snažili hasit, ale sfoukávalo jim to..

Taky jsem si toho vsiml. Na minulem pristani neco podbneho nebylo videt (nebo jsem to prehledl?). Ale tentokrat se pristavalo na tri motory, coz na to jiste melo zasadni vliv. Jen moje domenky...
 
06.5.2016 - 10:03 - 
okej, usporne pristatie na 3 motory mame za sebou, mozeme zacat kombinovat
predpokladam ze rozsah misii, kde sa bude dat vratit na pevnivu, sa tiez trochu rozsiri. GEO misie do 4,5t su na hrane, vsetko lahsie dava moznosti - pristat dalej na 1 motor, alebo pristat blizsie na 3 motory
 
06.5.2016 - 10:14 - 
yo mimochodom, tento booster vyzera byt o dost menej ocmudeny nez tie predosle. Je evidentne ze navratove zazehy boli ovela kratsie. 
06.5.2016 - 10:22 - 
Po vypusteni satelitu jsem si vsimnul nejakeho vypousteni plynu z druheho stupne. Vi nekdo jestli se jedna o nejake stabilizacni trysky nebo o neco jineho?
 
06.5.2016 - 10:35 - 
citace:
yo mimochodom, tento booster vyzera byt o dost menej ocmudeny nez tie predosle. Je evidentne ze navratove zazehy boli ovela kratsie.

Yamato, prosím tě, já jsem pochopil dnešní přistání tak, že zážeh tří motorů byl jen na re-entry na 15 sekund, kvůli snížení gravitačních ztrát / ale velké přetížení konstrukce/, ale přistávalo se na OCISLY na jeden motor. Porozuměl jsem to správně? , nebo se pletu ?
 
06.5.2016 - 10:53 - 
citace:
citace:
yo mimochodom, tento booster vyzera byt o dost menej ocmudeny nez tie predosle. Je evidentne ze navratove zazehy boli ovela kratsie.

Yamato, prosím tě, já jsem pochopil dnešní přistání tak, že zážeh tří motorů byl jen na re-entry na 15 sekund, kvůli snížení gravitačních ztrát / ale velké přetížení konstrukce/, ale přistávalo se na OCISLY na jeden motor. Porozuměl jsem to správně? , nebo se pletu ?

Ne, přistávací zážeh byl (taky) 3-motorový.

@elonmusk:
Yeah, this was a three engine landing burn, so triple deceleration of last flight. That's important to minimize gravity losses.
 
06.5.2016 - 11:05 - 
tiez to chapem tak ze oba zazehy boli trojmotorove. Vyssia deceleracia znizuje gravitacne straty, tutiz setri palivo.

Nevyhoda je, ze pri poslednom zazehu sa tu bavime o prazdnom stupni letiacom na 3 motory, t.j. nieco ako riadeny naraz do steny musi to klapnut perfektne, inak mate dieru v palube (vid SES-9)
 
06.5.2016 - 11:09 - 
...tak mohli by pustit nějaké záběry... už by na té kocábce měli šrákovat, ne? 
06.5.2016 - 12:02 - 
citace:


K velkym vyhodam F9 patri jednoducha konstrukcia so "zdielanymi" komponentami 1 a 2 stupna a ziadnu velku modularitu (v zmysle ostanych nosicov) netreba nakolko je mozne vsetko optimalizovat pomocou mnozstva natankovaneho paliva a bud navratom 1. stupna (s dvoma moznostami miesta pristatia) alebo volbou misie bez jeho navratu. Pri nizkej zakladnej cene moze byt takto aj vynesenie lahkeho nakladu v triede 2t efektivne a netreba menit konfiguraciu nosica alebo pouzit nosic inej kategorie.
Toto povazujem za velku konkurencnu vyhodu.

Konkurenční výhody F9 i pro GTO které uvádíte jsou skutečné, zvlášť když budou podporovány znovupoužitelností od všech nákladů nižších než 5 tun na GTO a na ostatních drahách. Dnes v tomto směru F9 opět dosáhl velkého úspěchu a gratuluji SpX.

Dosud byl trend hmotu satelitů na GTO spíše zvyšovat kvůli množství paliva pro zvýšení životnosti. U elektrických pohonů to již tak kritické není. Ovšem konkurence, zvlášť budoucí (Ariane 5 i 6 , Vulcan) se mohou zaměřit na vynášení 2 těžkých satelitů jedním startem.
Co se týče ostatních nákladů, zvláště malých do cca 3 tuny, nevěřím moc, že by SpX vynášel jednotlivě malé náklady např. 2 tuny na LEO pomocí F9, když tato raketa má nosnost 22 tun a že by na př natankoval méně paliva. Spíše s myslím, že opráší F1, nebo navíc postaví např. F3.
Uvidíme další vývoj.
 
<<  83    84    85    86    87    88    89  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.242009 vteřiny.