Je to ostrov a řekl bych že přímo Nová Kaledonie.
No, já nevím. Nová Kaledonie je dlouhá asi 300 km, ale když to porovnám se zakřivením Země, tak to vypadá dlouhé přinejmenším jako Madagaskar.
Ale teď mě napadlo dát k tomu měřítko a odvolávám, co jsem odvolal, ta Kaledonie by to být mohla.
To je ale celkem vedlejší. Na celé té dnešní věci mě nejvíc fascinuje, že raketu, nad kterou by kdekoliv ve světě slintali, že mají na půl století vystaráno, ve SpaceX už považují málem za slepou uličku, která vydrží v provozu jen pár let do BFR. [Upraveno 06.2.2018 NovýJiřík]
citace:
5, Dokonale synchronní dosednutí obou stupňů - pro video pěkné, ale opět nepravděpodobné.
Preco nepravdepodobne? Oddelia sa synchronne, elektornika a stabilizacia pracuju deterministicky podla toho isteho algoritmu, trajektorie su vzdialene v pomere k dlzke letu zanebatelne, ich dlzka bude rovnaka. Nezda sa mi to nerealne. Ak budu mat motory rovnake mnozstvo paliva aj vsetkym ostatnych pravadzkovych kvapalin, vykony budu tiez rovnake. Hlavne do hustejsich vrstiev budu vstupovat rovnako stabilizovane a orientovane. Pri vhodnej vzajomnej komunikacii, mozu mat touchdown uplne synchornny. Ak si potria na efekt .
citace:U dvou motorů došly zapalovací látky a nezažehly se. Stupeň dopadl rychlostí 300mph do moře.
celkom by ma zaujimalo, ako je mozne ze dosli. SpX musi mat velmi presne data ohladom toho, kolko sa ich bezne spotrebuje pri starte a pri retrozazehoch.
Tzn. niekde pocas startu bola spotreba vyssia nez obvykle. Budto pri uvodnom zazehu, alebo pocas retrozazehov. Mozno to suvisi s tym ze centralny booster je zrejme tazsi nez standardny F9 booster.
citace:U dvou motorů došly zapalovací látky a nezažehly se. Stupeň dopadl rychlostí 300mph do moře.
celkom by ma zaujimalo, ako je mozne ze dosli. SpX musi mat velmi presne data ohladom toho, kolko sa ich bezne spotrebuje pri starte a pri retrozazehoch.
Tzn. niekde pocas startu bola spotreba vyssia nez obvykle. Budto pri uvodnom zazehu, alebo pocas retrozazehov. Mozno to suvisi s tym ze centralny booster je zrejme tazsi nez standardny F9 booster.
váha přeci na zapálení mít vliv nemůže? leda že by na začátku trvalo zapalování déle a byla kvůli váze zmenšená zásoba látek ....
citace:váha přeci na zapálení mít vliv nemůže? leda že by na začátku trvalo zapalování déle a byla kvůli váze zmenšená zásoba látek ....
skôr regulácia zhasla motory častejšie ako sa predpokladalo a museli byť reštartované opakovane viackrát
To by chcelo vedieť, koľko je spotreba na jedno zapálenie motora a aká veľká je celková zásoba boranu. Každý motor má zrejme vlastný samostatný zapalovací systém, s vlastnou zásobou boranu (na nejaký boran usudzujem podľa zeleného záblesku viditeľného pri niektorých testoch motorov - všetky borany horia zeleným plameňom)
Name: Tesla Roadster
Brightness: 5.0 mag (at 1000 km, 50% illuminated)
0.6 mag (at perigee, full illumination)
USSPACECOM Nr: 43205 Internat. Designator: 2018-017A
Orbit: 182.8 x 6955 km, 164.6min Inclination: 29.0°
Age Elements: 0.3 days
Name: Falcon Heavy Rocket
Decays: 4 Aug 2018 (predicted)
Brightness: 5.0 mag (at 1000 km, 50% illuminated)
0.6 mag (at perigee, full illumination)
RCS: 1993m2 (Radar cross section)
USSPACECOM Nr: 43201 Internat. Designator: 2018-016A
Orbit: 189.8 x 1997 km, 107.1min Inclination: 30.9°
Age Elements: 0.3 days (Orbit from current data; SatEvo)
údaj o orbite Tesla roadster by mal byť neaktuáln, vid príspevok vyššie:
Aphelion 2,61
Perihelion 0,98
Period 878,4 day
Edit2:
Síce nie som odborník, ale NORAD a Internat. Designator sa používa pre satelity v okolí Zeme. Ak Tesla Roadster poletí na dráhe okolo Slnka bude musieť dostať aj označenie od The Minor Planet Center (MPC) a ním používané parametre, aby sa dala popísať jeho dráha a identifikovať.
[Editoval 07.2.2018 lamid]
Pkud by zapalna smes byla.spolecna pro cely stupen, pak by postupne zapalovani motoru pri staru mohlo zpusobit, ze jim dosla. To meli jeste mozna s bocnima boosterama kliku.
citace:A kolik že zatím stál vývoj SLS? Tj. té zatím nejlehčí varianty, která má mít nosnost srovnatelnou s FH?
Na to odpověď neexistuje, což už bylo předmětem kritiky generálního inspektora. NASA totiž účetně neodděluje cenu vývoje SLS Block 1 a Block 1B. Centrální stupeň pro obě verze je shodný, a například strukturální testy motorové sekce, které byly nedávno úspěšně ukončeny, byly prováděny nejprve v úrovni zatížení pro Block 1, a poté pro Block 1B. V rámci financování SLS probíhá i vývoj horního stupně EUS pro Block 1B, jehož přezkum Critical Design Review má být dokončen letos na podzim, a poté bude zahájena jeho výroba. Nosná raketa SLS je vyvíjena tak, aby splnila požadavky systémů na nosič pilotované kosmické lodi s nosností 39 tun k Měsíci.
citace:A kolik že zatím stál vývoj SLS? Tj. té zatím nejlehčí varianty, která má mít nosnost srovnatelnou s FH?
Na to odpověď neexistuje, což už bylo předmětem kritiky generálního inspektora. NASA totiž účetně neodděluje cenu vývoje SLS Block 1 a Block 1B. Centrální stupeň pro obě verze je shodný, a například strukturální testy motorové sekce, které byly nedávno úspěšně ukončeny, byly prováděny nejprve v úrovni zatížení pro Block 1, a poté pro Block 1B. V rámci financování SLS probíhá i vývoj horního stupně EUS pro Block 1B, jehož přezkum Critical Design Review má být dokončen letos na podzim, a poté bude zahájena jeho výroba. Nosná raketa SLS je vyvíjena tak, aby splnila požadavky systémů na nosič pilotované kosmické lodi s nosností 39 tun k Měsíci.
Když on je nesmysl už sám block 1, poletí všeho všudy jednou ...
To že testují nejdřív zatížení na jeho nosnost a pak znovu na vyšší mluví za vše
Celkově jsou peníze nálože do sls o řád jinde
Zkoušel jsem pomocí vašeho skriptu nasimulovat verzi se 4 boostry a vyšlo mi 105 tun s opožděným zážehem centrálního stupně, je to reálné? [Upraveno 07.2.2018 Petr_Šída]
citace:Když on je nesmysl už sám block 1, poletí všeho všudy jednou ...
NASA musí konat podle autorizačního zákona pro NASA z roku 2010. Tam byly nastaveny parametry SLS (co nejdříve verze 70 tun na LEO, poté 105 tun na LEO).
citace:To že testují nejdřív zatížení na jeho nosnost a pak znovu na vyšší mluví za vše
V tom bych problém neviděl. Testy motorové sekce centrálního stupně v úrovni zatížení pro EM-1 byly ukončeny v listopadu 2017. Na témže testovacím stanovišti (č. 4619 v MSFC) poté pokračovaly testy téhož exempláře motorové sekce v úrovni zatížení pro EM-2.