Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  45    46    47    48    49    50    51  >>
Téma: Falcon Heavy
11.11.2018 - 17:18 - 
citace:
...hovoril som o o dchadzajucich zakaznikoch, nie o pocte startov. Kontrakty sa podpisuju roky pred startom, takze medzi aktualnym poctom startov a aktualnou situaciou na trhu je rozdiel. Preto si treba citat co hovoria ludia, ktori na tom trhu pracuju, a nie sa iba vrtat v casovo oneskorenych statistikach...

Nespochybnujem, ze SpaceX vytvoril nejaky tlak na Ariane.
Ale aj z grafov vidiet, ze si Ariane zatial ide svoje.

V zmysle europskeho socializmu, ak by realne hrozilo malo startov Ariane, tak by urcite vznikol tlak na zvysenie "vnutornej spotreby" napriklad pridavanim novych "na spotrebu rakiet stedrejsich" misii.

...a o tom by ludia z blizkosti ESA asi nieco vedeli...
 
11.11.2018 - 18:52 - 
citace:


V zmysle europskeho socializmu, ak by realne hrozilo malo startov Ariane, tak by urcite vznikol tlak na zvysenie "vnutornej spotreby" napriklad pridavanim novych "na spotrebu rakiet stedrejsich" misii.

...a o tom by ludia z blizkosti ESA asi nieco vedeli...


dobre že hovoríš

https://www.seradata.com/european-countries-will-be-pressured-by-eu-into-flying-arianespace-rockets/

the European Union’s (EU) executive and policy making arm – announced that it would ask European states to fly on Arianespace Ariane 6 and Vega-C rockets. Elzbieta Bienkowska, the EC’s Space Commissioner. even committed the EU to buying five expendable Ariane 6 and two Vega-C launches per year.

Comment by David Todd: ...
Meanwhile, the US’s cheaper SpaceX and Blue Origin partially reusable rockets are rapidly becoming the rockets of choice for European satellite operators, ...

než zase niekto naťuká nejaký nezmysel o demagógii, pozrite si kto je David Todd...
 
11.11.2018 - 19:17 - 
to je zauijimava info. potom mam dve otazky...

1/ Otazka je ako su na tom ekonomicky. Ci ziadaju dotacie/ochranu, lebo maju prilezitost a boli by hlupy nevyuzit, alebo robia co mozu a potrebuju vyvazit podporu Muska od USA, aby ariane neskolaboval...

2/ Aka je rocna planovana vyroba Ariane6 s ochranou EU a aka by bola bez?
 
11.11.2018 - 19:23 - 
Myslim ze dotacie dostavaju uz teraz, niekde pri googleni som to videl...

K druhemu bodu - neviem. Toto su veci co sa este len vyjednavaju.
 
11.11.2018 - 19:28 - 
citace:
Ale ked uz tu sermujete poctom startov, ok. Hovoril som o arianespace, nie iba o ariane V.
Psal jste konkrétně o Ariane (tedy o Ariane 5), například 09.11.2018 - 20:52 : "Po tomto roku celkovy pocet startov stupa, ale pocet startov Ariane nestupa. Ak by si drzala svoj trhovy podiel (nestracala potencialnych zakaznikov), tak by musel stupat aj pocet startov Ariane."

Ale dobře, bavme se o celé Arianespace. Martin v grafu prokázal nesprávnost Vašeho předpokladu, že Arianespace si svůj tržní podíl nedržela. Ukázal, že Arianespace si v letech 2011 - 2017 držela tržní podíl kolem 25%. Naopak klesal podíl Ruska, Číny a Sea Launch.

 
11.11.2018 - 19:49 - 
A pokial ma yamato pravdu o podpore pre Ariane, tak si Ariane svoj podiel aj udrzi... a mozno aj zvysi...

...a principialne to bude porovnatelne s pristupom, ako ked USA zakazu startovat svojim z Ruska...
 
11.11.2018 - 20:56 - 
citace:


Ale dobře, bavme se o celé Arianespace. Martin v grafu prokázal nesprávnost Vašeho předpokladu, že Arianespace si svůj tržní podíl nedržela. Ukázal, že Arianespace si v letech 2011 - 2017 držela tržní podíl kolem 25%. Naopak klesal podíl Ruska, Číny a Sea Launch.



to je zaujimave, pretoze napr. clanky z roku 2014/2015 hovoria o trznom podieli 50 az 60%

https://spacenews.com/with-revenue-looking-up-arianespace-seeks-to-bring-ariane-5-costs-down/

https://www.forbes.com/sites/alexknapp/2014/09/08/europes-arianespace-claims-60-of-the-commercial-launch-market/#438868c01137
[Edited on 11.11.2018 yamato]
 
11.11.2018 - 21:47 - 
citace:
to je zaujimave, pretoze napr. clanky z roku 2014/2015 hovoria o trznom podieli 50 az 60%
Ten graf si asi musí obhájit Martin Kostera, ale soudě podle textu těch dvou článků, nebyl tržní podíl 50 až 60% podle úhrnné hodnoty zakázek?
 
12.11.2018 - 00:33 - 
Já jen jinak zobrazil data z článku ze statista.com, odkud novák vzal sloupcový graf.

https://www.statista.com/statistics/185473/commercial-space-launches-of-selected-countries-since-1990/
 
13.11.2018 - 09:25 - 
citace:
citace:
to je zaujimave, pretoze napr. clanky z roku 2014/2015 hovoria o trznom podieli 50 az 60%
Ten graf si asi musí obhájit Martin Kostera, ale soudě podle textu těch dvou článků, nebyl tržní podíl 50 až 60% podle úhrnné hodnoty zakázek?


V článcích se nepíše o počtu provedených startů ani vynesených družic, o čemž vedeme debatu, ale hodnotě podepsaných kontraktů na mnoho let dopředu. A to je číslo imo pofiderní, závislé na otevřenosti konkurence, metodice (pevné kontra předběžné..)...

Vždyť kdyby ty kontrakty byly pevné a výroky představitelů Arianne korektní, tak by Arianne musele mít v následujících několika letech polovinu komerčních startů. Což neměla.
 
14.11.2018 - 11:47 - 
citace:

V článcích se nepíše o počtu provedených startů ani vynesených družic, o čemž vedeme debatu, ale hodnotě podepsaných kontraktů na mnoho let dopředu.



debata zacala mojim vyrokom o zakaznikoch, ktori odchadzaju od arianespace. Takze nevedieme debatu o pocte startov, ale naopak prave o uzavrenych kontraktoch. Zmena v pocte zakaznikov dnes sa moze prejavit v pocte startov az o xx rokov.

citace:

Vždyť kdyby ty kontrakty byly pevné a výroky představitelů Arianne korektní, tak by Arianne musele mít v následujících několika letech polovinu komerčních startů. Což neměla.


takze komisarka EU pre vesmir, dlhorocni reporteri kozmo-webov a ani predstavitelia arianespace nevedia ako to je. Iba novak to vie alebo... je to cele trochu komplikovanejsie ako nejaka statistika startov a treba trochu vnimat aj ludi z priemyslu [Edited on 14.11.2018 yamato]
 
14.11.2018 - 13:20 - 
citace:
citace:
citace:
to je zaujimave, pretoze napr. clanky z roku 2014/2015 hovoria o trznom podieli 50 az 60%
Ten graf si asi musí obhájit Martin Kostera, ale soudě podle textu těch dvou článků, nebyl tržní podíl 50 až 60% podle úhrnné hodnoty zakázek?


V článcích se nepíše o počtu provedených startů ani vynesených družic, o čemž vedeme debatu, ale hodnotě podepsaných kontraktů na mnoho let dopředu. A to je číslo imo pofiderní, závislé na otevřenosti konkurence, metodice (pevné kontra předběžné..)...

Vždyť kdyby ty kontrakty byly pevné a výroky představitelů Arianne korektní, tak by Arianne musele mít v následujících několika letech polovinu komerčních startů. Což neměla.


A co když ESA na jednom startu Ariane vydělá víc, než SpaceX na (technicky brilantních) tanečcích se znovupoužitím Falconu 9 v průběhu celého roku?
Je to dobře, nebo špatně?

ps: Zelený Raoul by se zeptal: A co na to Jan Tleskač (*)?
(*) se svým ekologickým znovupoužitelným létajícím bicyklem.
 
14.11.2018 - 13:51 - 
citace:

A co když ESA na jednom startu Ariane vydělá víc, než SpaceX na (technicky brilantních) tanečcích se znovupoužitím Falconu 9 v průběhu celého roku?
Je to dobře, nebo špatně?



to závisí od toho, či sa pýta fanda kozmonautiky čo chce vidieť nejaký technologický vývoj, alebo akcionár arianespace ktorý chce aby to zostalo tak ako doteraz
 
14.11.2018 - 14:45 - 
citace:

A co když ESA na jednom startu Ariane vydělá víc, než SpaceX na (technicky brilantních) tanečcích se znovupoužitím Falconu 9 v průběhu celého roku?
Je to dobře, nebo špatně?

Řekněme, že vydělá (nevíme). Ale ty peníze se nikde nenarodí, někdo je musí zaplatit. Takže to odskáče zákazník. Pokud jde o komerční start, pak musí mít zákazník nějakou hodně silnou motivaci přeplácet. Pokud jde o starty ESA samotné, pak je to jenom mrhání.
 
28.11.2018 - 11:54 - 
Boostery pro další let jsou v Texasu kvůli zkouškám.

https://www.teslarati.com/spacex-next-falcon-heavy-side-booster-texas-hot-fire-testing/
 
22.12.2018 - 21:03 - 
Jeden z bočních boosterů pro misi Arabsat 6A se už objevil u rampy LC-39A.

 
02.1.2019 - 16:03 - 
Zřejmě centrální booster na cestě do McGregoru.

https://www.instagram.com/p/BsFkuNyI9jm/
 
19.1.2019 - 02:57 - 
https://www.reddit.com/r/spacex/comments/ah0pbp/2nd_falcon_sidecore_makes_florida_photo_by_my/

 
28.1.2019 - 21:05 - 
Arabsat 6A má NET 7.3., nejdříve tehdy tedy snad uvidíme zase toto:

 
06.2.2019 - 12:31 - 
Proč se FH zatím tak moc neprosadil.

https://space.nss.org/why-has-the-falcon-heavy-had-so-little-impact-on-nasa/
 
06.2.2019 - 15:25 - 
Re: Kostera https://space.nss.org/why-has-the-falcon-heavy-had-so-little-impact-on-nasa/

Rozbor možností a problémů FH v tomto článku je velmi dobrý. Článek uvádí klady a zápory FH a také velké přednosti konkurenčního New Glenn

Velmi dobrý je také komentář označený DougSpace: FH nemá schopnosti pro plány NASA mimo LEO bez vodíkového vrchního stupně. Není to raketa, kolem které by mohl být budován lunární a marsovský program NASA.
Autor však říká že pro Lunar COTS (Lunární Commercial Orbital Transportation Services) by mohl být FH použit. Pokud NASA vyvine měsíční crio-lander, mohla by být využita velká LEO nosnost FH pro jeho dopravu na LEO spolu s velkým externím odhazovacím tankem LOX/LH2 a odtud by lander mohl přímo startovat na Měsíc pro jednocestnou dopravu nákladu tam.

Pozn: Je však otázka, zda by se takový lander + jeho externí tank vešel do krytu FH, a zda je skutečně 2.st FH schopný takový náklad cca 63 tun vynést na LEO kvůli rozměrům i hmotě. Zatím mají adaptér nákladu jen do 10 tun a druhý stupeň (od F9) asi nebyl stavěn na více, ani na velký kryt nákladu. Nejde jen o hmotu 63 tun, ale při zrychlení 3G bude setrvačná síla nákladu 3x větší.
[upraveno 6.2.2019 15:36]
 
06.2.2019 - 15:41 - 
SpX si asi velmi veri so StarshipSuperheavy. Preto do FH uz nebudu investovat a skratka ho predaju tam, kde budu jeho schopnosti dostatocne.

Na jednu stranu je to skoda (po tych rokoch cakania), na druhu stranu sa tesim ze SHS je priorita, lebo SHS je megapecka Mozno tentokrat to nebude pernamentne "o sest mesiacov". Lebo FH prioritou nikdy nebol, a teraz je to este zjavnejsie ako predtym.
 
06.2.2019 - 17:24 - 
Proč pořád opakujete nesmysl s nosností adaptéru a druhého stupně 10 tun, už mnohokrát bylo diskutováno, že tomu tak neni 
06.2.2019 - 18:39 - 
Rád se nechám překvapit, až poletí FH s novým adaptérem do 60 tun , a velkým krytem nákladu. [upraveno 6.2.2019 18:44] 
06.2.2019 - 19:31 - 
citace:

Pozn: Je však otázka, zda by se takový lander + jeho externí tank vešel do krytu FH, a zda je skutečně 2.st FH schopný takový náklad cca 63 tun vynést na LEO kvůli rozměrům i hmotě. Zatím mají adaptér nákladu jen do 10 tun a druhý stupeň (od F9) asi nebyl stavěn na více, ani na velký kryt nákladu. Nejde jen o hmotu 63 tun, ale při zrychlení 3G bude setrvačná síla nákladu 3x větší.


To s tou reálnou nosností adaptéru neumím posoudit; co však vidím jako reálný problém je případné natankování takového kyslíkovodíkového stupně před startem; podle mě rampy SpaceX nemají infrastrukturu především na tohle.


Co si ale představit umím je to, že by FH9 vynesl samotný lander, včetně skladovatelného paliva (např. desítky tun) a na oběžné dráze počkal na urychlovací stupeň, který by vynesla ULA vlastním nosičem (a který by nízkou oběžnou dráhu dosáhl prakticky plně natankovaný, kdyby nenesl náklad). Tohleto by celkem klapnout mohlo...
 
13.2.2019 - 23:08 - 
Další start se blíží.

https://www.teslarati.com/spacex-falcon-heavy-milestone-three-boosters-arrive-in-florida/
 
20.2.2019 - 00:54 - 
citace:
Rád se nechám překvapit, až poletí FH s novým adaptérem do 60 tun , a velkým krytem nákladu. [upraveno 6.2.2019 18:44]


https://www.spacex.com/sites/spacex/files/falcon_users_guide_02182019.pdf

Payloads should comply with the mass properties limitations given in Figure 3-2. Payloads
in excess of the figure can be accommodated as a mission unique service.


Takže až bude potřeba, dozvíme se vyšší číslo...
 
20.2.2019 - 06:38 - 
citace:


Takže až bude potřeba, dozvíme se vyšší číslo...


a dovtedy nas budu frflosi presviedcat, ze FH ma nosnost 10t
 
20.2.2019 - 08:36 - 
Takže zatím nevíme nic, jen někteří si myslí, že to vědí a budou s tím číslem stále argumentovat a nálepkovat ostatní  
20.2.2019 - 09:38 - 
Očekával bych od nevěřících Tomášů, že udělají svůj vlastní přehled "skutečných" nosností raket. Třeba Delta 4 Heavy nikdy nevynesla přes 28 tun na LEO, že... Nebo takový Saturn 5, taky nám lhali o 130 tunách na LEO... 
<<  45    46    47    48    49    50    51  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.107312 vteřiny.