Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  14    15    16    17    18    19    20  >>
Téma: Přistání lidí na Marsu: Kdo bude první?
20.2.2015 - 07:18 - 
S tím nesouhlasím, startovat z dráhy s raketovým letadlem může způsobit její poškození spalinami, kromě toho v 0m funguje neefektivně, k tomu hlukové limity omezí místa startů. Tah musíte snižovat po dobu, než vystoupáte do větší výšky kvůli maxQ. Dále podceňují vstup do atmosféry vysokou rychlostí. Motory a palivo vybrali dobře, ale uvidíme, jak to reálně zvládnou. 
01.3.2015 - 14:40 - 
Pre tych, co este nemaju vo vsetkom jasno, zaujmave interviu s Dr. Norbertom Kraftom:
Mars One Q&A - Dr. Norbert Kraft

Mars One Training, Crew Psychology and Survival


Link na casto spominanu studiu, vypracovanu studentami MIT:
http://web.mit.edu/sydneydo/Public/Mars%20One%20Feasibility%20Analysis%20IAC14.pdf [Upraveno 01.3.2015 Eudoxus]
 
05.3.2015 - 17:42 - 
V ostatnom čase v médiách opäť rezonovala MARS ONE so svojím "odvážnym" projektom,,, údajne okresali účastníkov na 100 (medzi nimi je aj jedna češka s ktorou som čítal rozhovor v jednom našom týždenníku). Ak si dobre pamätám, tak MARS ONE počíta s účasťou hardvaru od SpaceX,,, pokiaľ sa nemýlim chcú využiť ich dragony a rakety FH. Otázka znie: Čo na to SpaceX? Vyjadrili sa už k tomu? Elon je majster PR a sám sa dušuje, že chce pomôcť kolonizovať Mars ale tiež nechce podľa mňa spájať svoje meno s misiou ktorá by nemusela dopadnť najlepšie,,, a mohla byť defako online samovraždou 
05.3.2015 - 19:51 - 
Podle mě to z hlediska pí-ár kolosálně zvorali. Právě ten výběr ze stále ještě relativně uzkého (ale přeci jen víc než 100) okruhu mohl být zajímavá reality show pro veřejnost. Pokud velká část toho, co mohlo být napínavé, proběhla vlastně v soukromí, tak ten potenciál vyplýtvali. 
05.3.2015 - 20:14 - 
citace:
Elon je majster PR a sám sa dušuje, že chce pomôcť kolonizovať Mars ale tiež nechce podľa mňa spájať svoje meno s misiou ktorá by nemusela dopadnť najlepšie,,, a mohla byť defako online samovraždou

Tak jednosměrná cesta na Mars je takřka 100% sebevraždou. Zatím žádné projekty typo BIOSPERE a pod. ( a sakra náročné na pomocné techologie a na velikost prostoru) nedokázaly udržet uzavřený cyklus, natož něco produkovat navíc. Představa, že tam vytvořím něco většího a funkčního jen z několika lodí podobných Dragonu a vsadit na to svůj život ?
 
05.3.2015 - 21:13 - 
No, osobně to vidím tak, že "uzavřený cyklus" je třeba jen tam, kde v okolí nemáme žádné zdroje (např. na LEO nebo při přeletu mezi planetami). Pokud jsme už ale třeba na povrchu Marsu, tak tam už je "z čeho brát" (led, kamení, CO2) a místo "uzavřeného cyklu" lze "produkovat" (to, co lze získat v okolí). Podle mne tedy koncept Mars One v zásadě realizovatelný je (i když riziko selhání a neúspěchu je vysoké).

Nedokážu si ale zatím představit, jak by mohl Mars One získat potřebné miliardy USD na to, aby mohl nakoupit (nechat komerčně vyvinout) potřebný HW. "Reality show" na to podle mne prostě nemůže stačit. Dokonce se obávám, že nedokážou sehnat ani ty miliony USD, které by snad stačily na plánovanou Mars One bezpilotní sondu na Mars v roce 2018. Musel by se stát nějaký zázrak, aby se financování Mars One trochu rozeběhlo. Za těch "pár šupů" co mají (stovky tisíc USD), se určitě dá uspořádat "pozemní simulace" za přítomnosti televizních kamer, ale jedině v "dřevěných kulisách". Uvidíme.
 
05.3.2015 - 21:38 - 
mohli by sa vydať cestou postupných krokov
pobyt na iss..
oblet mesiaca..
dlhodobý pobyt napríklad na mesačnej orbite..
oblet marsu..
atď..
každá akcia je potencionálne schopná vygenerovať zisk, potrebný pre uskutočnenie nasledujúceho kroku, ak je vyprovokovaná dostatočná sledovanosť
urobiť s toho šou
 
05.3.2015 - 21:56 - 
program
jedným slovom PROGRAM
jasný zrozumiteľný, jednotlivé kroky na seba musia logicky nadväzovať
potom bude uveriteľný
apropo.. ani len nasa, niečo také nemá.. (xtý krát opakujem..)
 
05.3.2015 - 22:02 - 
Nevěřím, že by kterýkoliv z uvedených bodů byl schopen vygenerovat komerční zisk. To je utopie. Nevidím dostatečný počet platících diváků (nebo jiných "zákazníků").

A Mars One podle mne má program. Cíl i kroky toho programu jsou jasné a zveřejněné. Chybí technické detaily a především chybí silné a uvěřitelné zdroje financování (zajišťující, ale i očekávající zisk).
 
05.3.2015 - 22:09 - 
za situácie keď investori nakupujú štátne dlhopisy so záporným ziskom..
teda nakoniec dostanú menej.. len preto, aby sa im peniaze dodlova nevyparili..
je pojem "dostatočný zisk" veľmi irelevantný
 
05.3.2015 - 22:22 - 
hmm.. každý kto si dnes od vás požičia "dolár", a vráti vám nakoniec "dolár + prašiví jeden cent" je dnes oslavovaný ako zjavené "zlaté prasa" 
06.3.2015 - 09:02 - 
za situácie keď investori nakupujú štátne dlhopisy so záporným ziskom.. teda nakoniec dostanú menej.. len preto, aby sa im peniaze dodlova nevyparili.. je pojem "dostatočný zisk" veľmi irelevantný

Svět není jen Evropa a USA, alespoň v některých částech zeměkoule se daří udržovat rentabilitu na slušné úrovni.
 
06.3.2015 - 09:31 - 
citace:
za situácie keď investori nakupujú štátne dlhopisy so záporným ziskom.. teda nakoniec dostanú menej.. len preto, aby sa im peniaze dodlova nevyparili.. je pojem "dostatočný zisk" veľmi irelevantný

Svět není jen Evropa a USA, alespoň v některých částech zeměkoule se daří udržovat rentabilitu na slušné úrovni.


Ano, tzv. rozvijajuce sa trhy. Nevyhoda je v tom, ze pri kazdom naznaku problemov sa peniaze z tychto trhov vyparia v priebehu par tyzdnov. A zaparkuju prave v tych USA alebo EU, ktore su povazovane za bezpecny pristav. Ci skutocne je bezpecny, o tom sa da s uspechom pochybovat, ale za tymi obchodnickymi platformami sedia zas len ludia, tvory iracionalne a emotivne, ktore sa riadia castokrat zvykmi Takze EU moze ist do zapornej sadzby a peniaze aj tak pritecu...
 
06.3.2015 - 10:22 - 
Keďže sme už zase OT zopakujem otázku:

Vyjadrilo sa už nejak SpaceX k tomu, že chce MARS ONE použiť ich hardware? Myslím niečo v tom štýle "Ak si objednajú a zaplatia len poletia" a podobne.
 
06.3.2015 - 10:36 - 
citace:
Keďže sme už zase OT zopakujem otázku:

Vyjadrilo sa už nejak SpaceX k tomu, že chce MARS ONE použiť ich hardware? Myslím niečo v tom štýle "Ak si objednajú a zaplatia len poletia" a podobne.


odpoveď znie "ee.."
Musk zdá sa, akoby mal "krédo", nevyjadrovať sa k ničomu, čo nie je jeho nápad
a veľmi dôsledne to dodržiava
 
06.3.2015 - 13:00 - 
citace:
citace:
Keďže sme už zase OT zopakujem otázku:

Vyjadrilo sa už nejak SpaceX k tomu, že chce MARS ONE použiť ich hardware? Myslím niečo v tom štýle "Ak si objednajú a zaplatia len poletia" a podobne.
odpoveď znie "ee.."
Musk zdá sa, akoby mal "krédo", nevyjadrovať sa k ničomu, čo nie je jeho nápad a veľmi dôsledne to dodržiava

Správná odpověď zní "jojo"
Musk se v jednom z interview vyjádřil k Mars One v tom smyslu, že jejich iniciativu nechce nijak blíže hodnotit. Na dotaz, že MO na propagačních obrázcích používá přistávací moduly velmi podobné až identické s kabinou Dragon odvětil, že pokud MO přijde s vážně míněnou objednávkou, tak nemá problém pro ně Dragona vyrobit a případně dodat i s nosičem.
Nemám čas to hledat, ale je to dostupné na YT.
 
06.3.2015 - 14:39 - 
odpoveď znie "ee.."
Musk zdá sa, akoby mal "krédo", nevyjadrovať sa k ničomu, čo nie je jeho nápad a veľmi dôsledne to dodržiava

To je vynikající pravidlo, nejrůznějších blábolů se dnes naslintá ažaž. Ale k věci - kdo si (tedy kromě mě) myslí, že na Marsu jako první pilotovaná výprava přistane SpaceX a ne nějaká Mars One, Číňani nebo dokonce NASA?
 
06.3.2015 - 15:35 - 
MarsOne urcite nie, na to nemaju ludi ani zdroje. Ja to vidim na verejnosukromne partnerstvo NASA + SpX. Ostatni sukromnici o mars nejavia zaujem, takze asi nebudu mat co ponuknut. 
06.3.2015 - 15:40 - 
citace:
Ja to vidim na verejnosukromne partnerstvo NASA + SpX.

Vidím to podobně.
Jen bych otočil pořadí: SpX + NASA. SpX dodá kompletní dopravní systém (BFR + MCT), NASA vše ostatní.
 
06.3.2015 - 19:16 - 
citace:
citace:
Ja to vidim na verejnosukromne partnerstvo NASA + SpX.

Vidím to podobně. Jen bych otočil pořadí: SpX + NASA. SpX dodá kompletní dopravní systém (BFR + MCT), NASA vše ostatní.

Ehm, a co má být to všechno ostatní? Transparenty a mávátka? Možná to zní tvrdě a nelítostně, napsat to takhle bez obalu, ale záměrně jsem NASA ve svém posledním příspěvku uvedl až na posledním místě, protože při tom, jak tato instituce ve všem všudy závisí na aktuálně panující politické garnituře, tak prostě nemá šanci realizovat program, který by trval od vyhlášení do realizace minimálně deset let, a to jen v případě, že by bylo peněz jako želez a všechno vycházelo jak na drátkách. [Upraveno 06.3.2015 NovýJiřík]
 
06.3.2015 - 19:56 - 
citace:
medzi nimi je aj jedna češka s ktorou som čítal rozhovor v jednom našom týždenníku

Jen pro zajímavost: Odpovědi Lucie Ferstové ("té češky v TOP100 MarsOne") na dotazy čtenářů Technetu.
Kvalitu, relevantnost a odbornost odpovědí (radši) nehodnotím :-)
http://zpravy.idnes.cz/lucie-ferstova-ceska-ktera-chce-letet-na-mars-f3m-/odpovedi.aspx?t=O150224_102543_601_jw

 

____________________
Milan H.
 
06.3.2015 - 20:00 - 
citace:
Ehm, a co má být to všechno ostatní?
Habitaty, transportéry (rovery i pracovní stroje), skleníky, zdroje energie, ISRU výroba vody, kyslíku, recyklace odpadu, výzkumný program, sociální program, lékařské zajištění, atd, atd, atd. Je toho hodně, čím se NASA může a věřím že i bude na kolonizaci Marsu podílet. Veškerý dlouhodobý výzkum, prováděný na ISS a simulačních analogových misích je velmi důležitý a unikátní.
SpaceX se chce stát dopravcem, ne dělat absolutně všechno. Mimochodem plavidlo MCT nebude na Marsu po přistání a vyložení nákladu a posádky zůstávat (možná jen první kus), ale bude se vracet zpět na Zem pro další let. Bude to moc drahá loď na to, aby byla jednorázová - nosič BFR i loď MCT mají být plně znovupoužitelné. K oficiálnímu představení této architektury má dojít letos ke konci roku.
 
06.3.2015 - 21:05 - 
Mimochodem plavidlo MCT nebude na Marsu po přistání a vyložení nákladu a posádky zůstávat (možná jen první kus), ale bude se vracet zpět na Zem pro další let. Bude to moc drahá loď na to, aby byla jednorázová - nosič BFR i loď MCT mají být plně znovupoužitelné. K oficiálnímu představení této architektury má dojít letos ke konci roku.

Na to se opravdu těším. Doufám, že uvedou i nějaký přibližný záměr, kdy by ty technologie měly spatřit světlo světa. Jestliže se k tomu připočte nějaká ta "Elonova konstanta", která je velmi proměnná, tak získáme jakous takous představu o budoucnosti kosmonautiky...
 
06.3.2015 - 21:10 - 
citace:
Na to se opravdu těším. Doufám, že uvedou i nějaký přibližný záměr, kdy by ty technologie měly spatřit světlo světa. Jestliže se k tomu připočte nějaká ta "Elonova konstanta", která je velmi proměnná, tak získáme jakous takous představu o budoucnosti kosmonautiky...
Určitě jste už zaslechl, že SpX testuje komponenty metan-LOX motoru Raptor pro BFR v NASA Stennis center.
 
06.3.2015 - 21:13 - 
neviem ako vy..
ale ja nevidím nikoho, kto by sa pokúšal, o nejaký jasný a zrozumiteľný
program dlhodobého pobytu mimo zemskú magnetosféru..
kto sa na to prvý dá, ten "tam" bude prvý [Upraveno 06.3.2015 alamo]
 
06.3.2015 - 21:21 - 
Určitě jste už zaslechl, že SpX testuje komponenty metan-LOX motoru Raptor pro BFR v NASA Stennis center.

No, to ještě nic neznamená. V 60. letech se zkoušely komponenty pro raketu s jaderným pohonem, a lítá snad?
 
06.3.2015 - 21:30 - 
citace:
Určitě jste už zaslechl, že SpX testuje komponenty metan-LOX motoru Raptor pro BFR v NASA Stennis center.

No, to ještě nic neznamená. V 60. letech se zkoušely komponenty pro raketu s jaderným pohonem, a lítá snad?
A jaký důkaz toho, že Musk/SpX myslí osídlení Marsu smrtelně vážně, byste chtěl v dnešní době předložit? Nesnažím se vám dokazovat, že Muskův odhad 12-15 let do prvního letu BFR-MCT na Mars je absolutní pravda, i já tomu dávám vlastní rezervu, ale je to podle mého jediná firma, která dělá vše pro to, aby se k tomuto cíli co nejrychleji a co nejpřímější cestou dopracovala.
 
06.3.2015 - 21:32 - 
Alamo, proč myslíš, že záměry Mars One nejsou "jasným a srozumitelným programem dlouhodobého pobytu mimo zemskou magnetosféru"? Podle mne to té definici přesně odpovídá. Ovšem nesouhlasím s tím, že samotný "program" je to nejdůležitější. Je potřeba i řada dalších věcí, jako peníze, nadšení, odvaha, technologie, celkový stav civilizace, štěstí, ...

Takže přestože si myslím, že Mars One jednosměrnou cestou našla způsob, jak misi na Mars zjednodušit a zlevnit nejméně o řád, tak pro realizaci to nestačí. Souhlasím s ostatními, že aktivity SpaceX dávají mnohem větší naději, že se lidé v dohledné době dostanou na Mars. Jsem zvědav na další vývoj (nedokážu ho odhadnout, a o to je to zajímavější).
 
06.3.2015 - 22:29 - 
A jaký důkaz toho, že Musk/SpX myslí osídlení Marsu smrtelně vážně, byste chtěl v dnešní době předložit? Nesnažím se vám dokazovat, že Muskův odhad 12-15 let do prvního letu BFR-MCT na Mars je absolutní pravda, i já tomu dávám vlastní rezervu, ale je to podle mého jediná firma, která dělá vše pro to, aby se k tomuto cíli co nejrychleji a co nejpřímější cestou dopracovala.

A co jsem napsal já jiného ve 14:39? Pouze jsem se, pokud jde o motor metan-LOX Raptor, kriticky vyjádřil k tomu, že testování komponentů nového motoru je dostatečně uklidňujícím symptomem, že se dílo podaří. Ale pokud jde o Mars, spoléhám na SpaceX natolik, že podle mého názoru když to nedokážou oni, tak se toho nedožiju.
 
06.3.2015 - 22:43 - 
Ohľadom SpaceX si treba uvedomiť, že Mars je ich cieľ a za týmto cieľom si systematicky krok po krôčiku idú. Keď si uvedomíme koľko noviniek prináša a prinesie hoc len tento rok 2015 tak je vidno tak neuveriteľný progres, ktorý nás môže len tešiť.
Ja MARS ONE neverím, nie pre technologickú a inú náročnosť,,, ale pre nedostatok financií,,, toto jednoducho neufinancujú,, je to dva či tri roky čo s tým vyšli na svetlo sveta a žiadny veľký investor v podtate nič len z 200 000 rokjov okresali na 1000,,, jediná cesta pre MArs v najbližších dvoch dekádach je spaceX + nasa + kopa ďalších participujúcich firiem + peniaze daňových poplatníkov + peniaze súkromných investorov + veľa veľa veľa šťastia
 
<<  14    15    16    17    18    19    20  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.118110 vteřiny.