citace:Možná Vám uniklo, že v lednu 2015 změnila SpaceX specifikaci motoru Raptor.
Mne to uniklo, moc prosím ..jaké udali důvody pro tu změnu?
Středně velký motor se vyvíjí a testuje snadněji a rychleji, než velký motor třídy F1. Větší sériovost jeho výroby bude také levnější. Výpadek 1-2 motorů z 30 je menší problém, než výpadek 1-2 motorů z 9, atd atd. Prostě, simulacemi a vývojovými iteracemi dospěli k optimu, které pro zamýšlený dopravní systém vypadá zrovna takto.
Ako by sa prejavila zmena spalovacieho pomeru Raptoru z 3,8 na 2?
boli by sadze prilis abrazivne?
uspora cca 1/3 paliva by vyvazila pokles ISp? [Editoval 26.9.2016 martinjediny] [Editoval 26.9.2016 martinjediny]
Líbí se mi, jak se tu dneska dodržovalo příspěvkové embargo v očekávání večerní show. Na kosmonautixu už se objevilo první video a podle něj by měla být startovací hmotnost 12 500 tun!!!!
Nevím, jestli to dokážou, ale tohle už je opravdu loď jako ze sci-fi, prostě nádhera.
citace:Líbí se mi, jak se tu dneska dodržovalo příspěvkové embargo v očekávání večerní show. Na kosmonautixu už se objevilo první video a podle něj by měla být startovací hmotnost 12 500 tun!!!!
Žádné embargo, jen nervozita.
Jinak na dnešní kosmoschůzce jsme si to video promítali jen několik minut po zveřejnění.
Jinak ale naprostý souhlas s tou tezí, že prostě bylo potřeba, aby někdo rozvířil stojané vody. Pro mainstreamovou politiku a ekonomiku je kosmonautika dobrá jen jako "horizont na obzoru", příběh pro děti, možná nějaké ty satelitní antény, aby se davy bavily (jenže "satelitům" začal pořádně konkurovat Internet..)
SpaceX je zatraceně důležitá firma.. pro ostatní je to třešnička na dortu zbrojního průmyslu.
Myslím, že technicky to asi mají zmáknuté a propočítané dobře, jinak si neumím vysvětlit tu "drzost", že ještě o dva roky přiblížili pilotovaný let k Marsu, ovšem to financování...
Jestli si myslí, že to zaplatí ziskem z Falconů, tak tohle vidím černě.