Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
05.9.2015 - 11:03 - 
Zakládám toto téma pro přesun relevantních příspěvků ze souvislostí kosmonautiky. Protože se příspěvky o elektromobilitě většinou jen málo týkají kosmonautiky, je toto téma potlačeno, případně později bude i uzavřeno. 
27.8.2015 - 00:18 - 
Elon má trable..
http://finance.yahoo.com/news/chanos-isn-t-telling-the-truth-about-solarcity-s-numbers--analyst-131055907.html
http://www.businessinsider.com/solarcity-ceo-lyndon-rive-responds-to-chanos-short-2015-8
"obchodovanie na krátko"
http://akademia.trimbroker.com/clanky/Obchodovanie-na-kratko
 
27.8.2015 - 08:52 - 
ked si porovnas akcie solarcity s nejakym vseobecnym indexom, napr. NASDAQ, tak zistis ze celkovy pohyb trhu ma na solarcity daleko vacsi vplyv ako nejaky Chanos. Takze tie trable maju vsetci, nie len Elon  
29.8.2015 - 20:16 - 
"všetci"
ako sa to vezme..
quote:
http://www.etrend.sk/ekonomika/z-vladnych-subvencii-na-zelenu-energiu-prosperuju-len-bohate-rodiny.html
Vládne subvencie na podporu energetických úspor a využívania „zelenej energie“ sú sociálne nespravodlivé a neefektívne, pretože väčšinu z finančnej podpory čerpajú bohatí, vyplýva to zo štúdie Kalifornskej univerzity.
Štúdia zistila, že dolných 60 percent domácností z hľadiska príjmov dostalo len asi 10 percent z objemu subvencií. Horných 20 percent domácností s ročnými príjmami nad 75-tisíc dolárov (66-tisíc eur) získalo 60 percent z celkovej sumy.

„Najextrémnejším prípadom je program zameraný na elektrické vozidlá, kde horná príjmová pätina získala asi 90 percent všetkých daňových kreditov,“ uviedli autori štúdie Severin Borenstein a Lucas Davis. „Pre tento prístup síce môžu existovať niektoré politické či iné dôvody, bolo by ale zrejme ťažké hájiť ich z hľadiska prerozdeľovania,“ dodali.


"socializmus pre bohatých" = "asocializmus" (od slova asociál)
 
30.8.2015 - 11:44 - 
http://www.etrend.sk/ekonomika/z-vladnych-subvencii-na-zelenu-energiu-prosperuju-len-bohate-rodiny.html
Vládne subvencie na podporu energetických úspor a využívania „zelenej energie“ sú sociálne nespravodlivé a neefektívne, pretože väčšinu z finančnej podpory čerpajú bohatí, vyplýva to zo štúdie Kalifornskej univerzity.
Štúdia zistila, že dolných 60 percent domácností z hľadiska príjmov dostalo len asi 10 percent z objemu subvencií. Horných 20 percent domácností s ročnými príjmami nad 75-tisíc dolárov (66-tisíc eur) získalo 60 percent z celkovej sumy.

„Najextrémnejším prípadom je program zameraný na elektrické vozidlá, kde horná príjmová pätina získala asi 90 percent všetkých daňových kreditov,“ uviedli autori štúdie Severin Borenstein a Lucas Davis. „Pre tento prístup síce môžu existovať niektoré politické či iné dôvody, bolo by ale zrejme ťažké hájiť ich z hľadiska prerozdeľovania,“ dodali.

Tohle máš ale u všeho, Alamo, a naše oblíbená kosmonautika je toho jedinečným důkazem. Kolik už jen aktivisté všeho druhu vyplodili blábolů na téma "o vesmíru můžeme uvažovat, až si vyřešíme problémy na Zemi", s poukazem na to, že peníze utracené za lety do vesmíru by mohly zaplatit očkování, odstranit hlad atd. po celé zeměkouli. No, a podpořil bys za tímto účelem zrušení výzkumu vesmíru, o nějakých plánech na Měsíc a Mars (hrůza!) nemluvě?
Ne že bych s podobným názorem nesouhlasil v případě, že by se opřel do výdajů na zbrojení a války, ale to je jiná otázka. A ne že bych s tebou nesouhlasil v tom, že kdejaké tzv. "zelené" programy jsou škodlivé, nebál bych se přímo říct, že se často jedná o zločin proti lidstvu i této planetě.
[Upraveno 30.8.2015 NovýJiřík]
 
30.8.2015 - 12:02 - 
hm, to ze si pomerne drahe elektromobily budu kupovat hlavne bohati ludia, je pre mna viacmenej logicka vec. Robit z toho nejaky asocializmus je blud. Kto si podla vas kupoval prve automobily, alebo prve lietadla? Sedliaci, stredna vrstva?

Houby... zacvakali to prachaci, v ramci svojich "drahych konickov". Kam sa tieto priemyselne odvetvia odvtedy posunuli a kolko ludi zamestnali, viete posudit aj sami.

 
03.9.2015 - 08:38 - 
tesla model x v predaji

http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/tesla-spustila-predaj-dlhoocakavaneho-auta-stoji-132-tisic-dolarov-898712

dojazd 380km, maximalka 250, z 0 na 100 za 3,8s, cena od 75 tisic. Not bad
 
03.9.2015 - 13:00 - 
quote:
tesla model x v predaji

dojazd 380km, maximalka 250, z 0 na 100 za 3,8s, cena od 75 tisic. Not bad


Vzhledem k tomu, ze za mesic ujedu 500km tak bych "tankoval" dvakrat za 1,5 mesice.... [Upraveno 03.9.2015 martalien]
 
03.9.2015 - 13:44 - 
Napíšu to raději sem - prostě to přímo nepatří do tématu o SpaceX.
Mě osobně nejvíc vadí na firmě Tesla Motoros právě ten název Tesla.
Je to jednoznačně marketingový tah - tedy alespoň dle mne, který chce využít konspiračních teorií kolem Tesly a tak celkově zvýšit image značky. Dost lidí totiž neví, že je to zcela nová firma, která si jen do svého názvu dala slovo Tesla.

A zatím jsou to všechno drahá auta, který si průměrný člověk nikdy nekoupí - prostě za tyto peníze se to dalo postavit i dříve - motory tak i baterie tu byli i před tím - stejně jako řízení asynchronního motoru - třeba tramvaje i metro používají též 3 fázový motor napájený z frekvenčního měniče (připomínám jen, že jak metro tak i tramvaje jezdí na stejnosměrný proud).
A jinak hmotnost - tak i nižší spotřeba elektřiny samozřejmě - byla snížena právě použitím hliníku - to samozřejmě dobře vědí i ostatní automobilky, jen je to jaksi mnohem dražší a tudíž nedostupné v dnešní době pro levné automobily.

A jinak 380 km je stále málo, když uvážíme že v ČR se jezdí prostě poměrně dost lidí autem k moři.
 
03.9.2015 - 14:03 - 
tycko-účelem názvu přece bývá především marketingový dopad na zákazníky a zapamatovatelnost apod-to bych rozhodně nebral jako něco nepatřičnýho, naopak. A v tomto případě to funguje naprosto dokonale. [Upraveno 03.9.2015 Pavel007] 
03.9.2015 - 14:33 - 
quote:
tycko-účelem názvu přece bývá především marketingový dopad na zákazníky a zapamatovatelnost apod-to bych rozhodně nebral jako něco nepatřičnýho, naopak. A v tomto případě to funguje naprosto dokonale. [Upraveno 03.9.2015 Pavel007]


Vyvolává to dojem čehosi magického a tajemného (přitom zas na těch technologií nic zas tak tajemného ani převratného není) - stejně jako mnoho lidí magicky a zcela nekriticky zbožňují vše od Apple a to bez ohledu na to kolik to stojí a to především ve srovnání s konkurencí.
Já třeba sám dávám vždy ihned pryč od všech výrobků mající takto lákající název. Typu staročeská ..., babičina... , kvalitní prádelna apod.
Dokud nevyrobí elektromobil pro masy, tady za cenu srovnatelnou s dnešními auty střední třídy + akceptuji částečné navýšení ceny za levnější provoz - tak prostě se jedná jen o to co šlo vyrobit i dříve. Ford prostě díky pásové výrobě (okoukané z místních jatek) a i zvýšení mezd vyrobil auto pro masy - tedy i pro dělníky jeho továrny a to právě u většiny zaměstnanců té automobilky se jistě říct nedá.

I zde je však třeba připomenout - v ceně benzinu i nafty je speciální spotřební daň přes 10 kč/litr. Je to speciální přirážka k DPH - cena z rafinérie + spotřební daň = velkoobchodní cena benzínu bez DPH a marže pumpařů. Financuje to stavbu a údržbu všech silnic - tedy i té silničky do vaší vesničky (je to sice příjem státního rozpočtu, ale z něho jdou zase peníze na úpravy a stavby silnic a i z rozpočtů vesnic a měst). Díky tomu, že ji elektromobily dnes neplatí - tak se to dá považovat ze jejich skrytou nemalou dotaci.
Chcete-li vysvětlení - pokud by jedna restaurace na náměstí musela platit velké peníze za zábor veřejného prostranství - letní zahrádky - a ta druhé na vedlejší straně by byl odpuštěn - tak by mohlo proto mít i nižší ceny neboť má i nižší náklady a úředníci z radnice by se díky tomu najedli za nižší ceny. Prostě tím by byla ve skutečnosti dotována, že od nějaké firmy nevyberu to co vyberu od jiné tak nejde o nic jiného než o dotaci pro tu firmu a nebo ten druh dopravy.


 
03.9.2015 - 14:39 - 
Otázka, kolik lidí to bere takhle do "hloubky" jako ty a kolik lidí to má prostě akorát za cool jméno, co se dobře pamatuje. Ano, je tam ten étos čehosi vyjímečného-to je však opět snem každého výrobce a prodejce čehokoliv. Jsme na začátku, tak je brzo chtít levný věci, ale zrovna Tesla může být tím střípkem mozaiky, kdo to pohne. Nedávno jsem koukal na nějaký videa ohledně těch jejich nových baterek a je to super, ne že ne. 
03.9.2015 - 15:36 - 
No, zase tu niekto demonizuje uplne prostu vec. U nas za sociku vyrabal elektroniku podniks nazvom Tesla, tak som hodil do obchodneho registra vyhladanie firiem obsahujucich v nazve slovo tesla - len na slovensku vyhodilo 16 firiem. Celosvetovo to budu tisicky.
Robit z tohto problem... a inak jest vam chuti? Obliekate sa teplo?
 
03.9.2015 - 17:07 - 
ČSSR Tesla na to ovšem šla fikaně, byla to zkratka TEchnika SLAboproudá, žádná magie.  
03.9.2015 - 17:50 - 
quote:
ČSSR Tesla na to ovšem šla fikaně, byla to zkratka TEchnika SLAboproudá, žádná magie.


no, a Musk to ma mozno: Travel Electricaly and Silently with Lot of Amperes

vybavene, ziadna magia...
 
03.9.2015 - 18:17 - 
Na twitru Tesly se nějaký zákazník chlubí dojezdem 536km na jedno nabití, otázka samozřejmě je, jak jel, ale tohle by mi už v podstatě stačilo  
03.9.2015 - 18:20 - 
Teslu jako fabriku díky monopolu znal prakticky každý obyvatel Československa - navíc se tehdy nešířili žádné konspirační teorie na téma Tesla. Podle mne naprostá většina národa kromě fanoušků elektroniky o Teslovy v té době vůbec neslyšela.
Tesla byl prostě název fabriky jako každý jiný. Prostě třeba jako Spolana nebo třeba Prior například.
 
03.9.2015 - 18:35 - 
quote:
Teslu jako fabriku díky monopolu znal prakticky každý obyvatel Československa - navíc se tehdy nešířili žádné konspirační teorie na téma Tesla. Podle mne naprostá většina národa kromě fanoušků elektroniky o Teslovy v té době vůbec neslyšela.
Tesla byl prostě název fabriky jako každý jiný. Prostě třeba jako Spolana nebo třeba Prior například.



cize vacsi prehlad a sirenie konspiracnych teorii je dovod, preco sa dnes uz ziadna firma nesmie volat Tesla?
 
03.9.2015 - 19:05 - 
quote:
Na twitru Tesly se nějaký zákazník chlubí dojezdem 536km na jedno nabití, otázka samozřejmě je, jak jel, ale tohle by mi už v podstatě stačilo

Aktuální rekord s Tesla Model S P85D v délce dojezdu na jedno nabití je 728,7 km , při průměrné rychlosti 39 km/h. Rekordní jizdu podnikl Nor Bjorn Nyland se svým přítelem v rovinatém Dánsku a trvala jim 18 hod a 40 min.
To musela být super zábava.
http://www.autoblog.com/2015/08/25/theres-a-new-tesla-model-s-long-distance-record-452-8-miles/
 
03.9.2015 - 19:18 - 
quote:


A jinak 380 km je stále málo, když uvážíme že v ČR se jezdí prostě poměrně dost lidí autem k moři.



v krajinach ako USA sa vsetky vylety rataju na stovky km. Tisickam majitelov Tesly to vobec nevadi.

Asi to bude tym, ze jazdenie elektromobilom je po vacsinu roka ako pouzivanie mobilu - cez den pouzivate, ked dojdete domov date na kabel. Rano odpojite a idete do prace. Az vtedy clovek pochopi, aka otrava je chodit na cerpacku
Tu jednu cestu rocne, ktora ma viac ako 380km a preto vyzaduje hodinovu zastavku, uz nejako ten uzivatel pretrpi
 
03.9.2015 - 19:30 - 
quote:
quote:

A jinak 380 km je stále málo, když uvážíme že v ČR se jezdí prostě poměrně dost lidí autem k moři.

v krajinach ako USA sa vsetky vylety rataju na stovky km. Tisickam majitelov Tesly to vobec nevadi....Tu jednu cestu rocne, ktora ma viac ako 380km a preto vyzaduje hodinovu zastavku, uz nejako ten uzivatel pretrpi
Trpět se ani moc nemusí - budovaná síť superchargerů je dost hustá na to, aby mohla na hlavních tazích Tesla nabíjet zhruba po každých 3 hodinách jízdy = cca kažkých 300 km.
Mapy zobrazují plánovaný stav ke konci 2016.



 
03.9.2015 - 22:14 - 
quote:
Az vtedy clovek pochopi, aka otrava je chodit na cerpacku


Tady je spíše si třeba uvědomit, že v ČR pokud vím více lidí žije v bytech než rodinných domech. V těch domech má jen někdo garáž a jen v minimu garáží je již elektrická přípojka vhodná i pro nabíjení. Minimálně to bude muset schválit společenství vlastníku a počítat s tím, že budete mít další elektroměr, kde budete muset platit navíc vedle bytu pevnou sazbu za silný - tuším, že 32 Ampérový jistič a nově též příspěvek na OZE podle síly jističe a možná i natažení kabelu až z hlavního rozvaděče domu. A navíc není vyloučená ani možná závist sousedů a tím i úmyslné poškození tohoto přívodu.
Zbytek parkuje někde na ulici, kde si opravdu kabel nepřipojí.

Takže spíše toto (jako s tím mobilem) jde chápat jen pro tu menšinu, které navíc povolí 32A jistič - né všude ho musí povolit - prostě vyčerpaná kapacita rozvodů a trafostanice.

A dojezd 320 km na cestě k moři bude znamenat několikanásobné dobíjení - takže naopak velmi nepříjemná věc (podstatně prodlouží cestu k moři) - už jsem se o to tady bavili.
[Upraveno 03.9.2015 tycka]
 
03.9.2015 - 22:27 - 
Pozri sa na to z druhej strany - koľko ľudí v ČR, žijúcich v paneláku, si môže dovoliť Teslu kúpiť?  
03.9.2015 - 22:38 - 
quote:
Pozri sa na to z druhej strany - koľko ľudí v ČR, žijúcich v paneláku, si môže dovoliť Teslu kúpiť?


Samozřejmě, že pokud uvažujete o dnešních cenách tak v tomto bodě máte pravdu.
Pak zbude jen ta nutnost - bohatí lidé bydlí i centru měst v bytech, aby výstavbu přípojky schválilo společenství vlastníků - další elektroměr a platby s ním spojené je asi trápit opravdu nebudou - vlastní garáž mít budou téměř určitě, jen opět zatím spíše bez možnosti v ní cokoliv nabíjet.

Jenže část těchto lidí vám řekne - mě vozí mnou placený řidič - prostě já pracuji i v autě a ten vždy během jednání na tu čerpačku může zajct - naopak delší dobíjení by mi už většinou narušovalo můj nabitý denní program.
 
03.9.2015 - 22:44 - 
Tyčko, Tesla S je automobil za 75 - 120 kUSD (2-3 MKč) podle výbavy, tedy žádná lidovka. I přesto se už našlo ve světě minimálne 50 000 zákazníků, kteři si ho pořídili a používaji. I v ČR jsou tací - do konce 2014 bylo v registru 42 vozidel značky Tesla.
Tito zákazníci/uživatelé nejsou lidé, kteří by bydleli v paneláku na sídlišti, opravdu ne. To jsou lidé, kteři by si místo Tesly mohli koupit Audi Q7, nebo Porsche Cayenne.

Ani třetí generace - Tesla III (do prodeje někdy kolem 2018) nemá být úplně za hubičku, i když se uvádí, že bude stát cca polovinu, tj 35 - 50 kUSD (1-1,5 MKč). Ani pak to ještě stále nebude auto nižší-střední třídy, tedy něco jako Škoda Octavia, nebo Hyundai i30. Bude to auto spíš pro lidi s nadprůměrnými příjmy (v měřítkách čr) s rodinným domem a garáží. Takových se ale ve světě už najdou stovky tisíc ročně v porovnání s desítkami tisíc letos.

Pokud toužíš po EV lidovce, musíš zvolit Nissan Leaf, nebo jemu podobné přibližovadlo.
 
03.9.2015 - 22:47 - 
Tyčka - taký podnikateľ/manager, ako uvádzaš má zasa možnosť presadiť svoje požiadavky - a vo "svojej" firemnej garáži jednoducho vydá príkaz a "z jeho pohľadu" je to vybavené. Druhá vec - "slušné" väčšie kancelárske budovy majú zasa svoje podzemné parkoviská, takže možno stačí niekoľko málo "vplyvných požiadaviek" a celkom rýchlo môže byť presadené vytvorenie niekoľkých parkovacích/nabíjacích miest "Tesla only". A služobný šofér sa postará o nabíjanie a následné preparkovanie. (V tejto kategórii sa nevychovanosti typu zbytočného zaberania či obsadzovania nabíjacieho miesta už asi nenosia.) [Upraveno 03.9.2015 Alchymista] 
03.9.2015 - 22:56 - 
Pokud by někoho zajímalo, tak něco o nabíjecích stanicích v čr/sr
http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet
http://www.hybrid.cz/tagy/dobijeci-stanice
http://www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3%ADjec%C3%ADch_stanic

... Zajímavý titulek: http://www.hybrid.cz/japonsko-ma-vic-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-nez-benzinek
 
03.9.2015 - 23:13 - 
Podíval jsem se - tady je zas reálné řešení od PRE.
https://www.pre.cz/cs/profil-spolecnosti/dalsi-aktivity-pre/premobilita/prepoint-nabijeci-stanice-pre/

Má vyřešeno i placení za odebraný proud.
Jinak nikdo prostě nikoho nemuže nutit dát na parkoviště svoji elektrickou zásuvku, když nemá zatím vyřešen systém placení - elektřina stejně jako benzín prostě zadarmo není. To jen narážím na jeden z těch odkazů.
 
03.9.2015 - 23:26 - 
quote:
... elektřina stejně jako benzín prostě zadarmo není. To jen narážím na jeden z těch odkazů.

Světe div se - majitelé Tesly S dobíjejí elektřinu na stanicích Supercharger zadarmo a to do konce životnosti auta - forever for free.

A to má ještě Musk v plánu na větší čast Superchargerů doinstalovat střechu se FV panely a mít dobíjecí stanice energy-positive, tedy do sítě víc energie prodávat, než z ní odebírat. Kam ten člověk na ty jednoduché nápady chodí?

... proč s tím nepřišel už dávno Ford, GM, Toyota, VW, ...?

 
03.9.2015 - 23:26 - 
quote:
elektřina stejně jako benzín prostě zadarmo není. To jen narážím na jeden z těch odkazů.


na tesla superchargeroch momentalne ta elektrina zadarmo je

ak dojde k masovemu rozsireniu elektromobilov, zrejme uz tesla nebude platit elektrinu kazdemu zakaznikovi, avsak oznamujem vam ze zijeme v 21. storoci Dnes vieme skenovat SPZtky auta iduceho po dialnici a automaticky skontrolovat ci ma zaplatene. Som si isty, ze nejaky sposob ako nafakturovat konkretnemu motoristovi natankovane watthodiny, a rovno mu to aj stiahnut z uctu, sa urcite najde. Mimochodom vybavit parkovacie miesta stojanmi s kablom, alebo rovno bezkontaktnou technologiou, tiez nie je sci-fi. Zopar takych uz je.
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.341291 vteřiny.