Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  10    11    12    13    14    15    16  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
27.3.2017 - 18:14 - 
citace:
asne jasne, zprstuvycucana zivotnost

Promiňte, ale životnost Lithium-iontových baterií je celkem známá věc. A těch 10 let je spíš takové optimistické maximum.
 
27.3.2017 - 18:46 - 
citace:

Promiňte, ale životnost Lithium-iontových baterií je celkem známá věc.


Parametre nových článkov, vyvíjaných v Tesle pre ďalšie generácie elektromobilov, naopak známe nie sú (okrem vyššej kapacity).

Aj servisné ujednania a záručné doby, ktoré si dojedná Austrália s Teslou, sú predpokladám známa vec, či?

Určite aspoň tak známa, že diskutéri na kosmo.cz vedia pre koho bude tento obchod výhodný a pre koho nie.

p.s. celý obchod je zatiaľ v štádiu diskusie, takže skeptici na kosmo.cz o ňom vedia asi viac ako Musk
 
28.3.2017 - 00:52 - 
Na první pohled to nemá nic společného s kosmonautikou, ale na druhý už ano.
A plně souhlasím s tezí, že už teď jsme kyborgové. Většina populace by bez toho v divoké přírodě pochcípala...


https://futurism.com/elon-musk-just-launched-a-company-to-merge-your-brain-with-a-computer/
 
28.3.2017 - 10:23 - 
citace:
Takže teď je ta pravá chvíle začít pokrývat Saharu a další pouště zaplavené sluncem slunečními panely a energii takto získanou ukládat do Muskových baterií. To by mohla být šance pro Afriku, za předpokladu, že by tamní obyvatelstvo dokázalo zvládnout i náročnější technologii než ulomený klacek.



1. Muskovy baterie jsou docela obyčejné Panasoniky, které si v čínských továrnách můžete objednat přímo. Akorát je - možná - nedostanete tak rychle jak slibuje Musk a přijdete o blahý pocit, že podporujete trumpovskou reindustrializaci Ameriky.

2. Uvažovat o pokrývání Sahary mi přijde jako šílená reakce na článek, který uvádí, že skladování elektřiny v bateriích je v Jižní Austrálii konkurenceschopné pouze za mimořádných podmínek (kombinace přechodně vysoké ceny elektřiny a přechodného nedostatku alternativních způsobů vyhlazování nabídky elektřiny), které potrvají řádově stovky dní, tj. cca rok, s velkou dávkou štěstí dva roky. A konec zvonec, pak podle článku budou baterie (Muska i Nemusků) neekonomické.

3. Nejmodernější solární elektrárny http://www.nazeleno.cz/energie/fotovoltaika/nejmodernejsi-solarni-elektrarna-na-svete-spanelsky-andasol.aspx mají - slovy jejich zasátnů - spotřebu vody jako pole pšenice o stejné ploše. Ve Španělsku není zajištění potřebné vody úplně triviální záležitostí, a ve vámi navrhovaných statisích či milionech km čtverečných pouště... no, to chci vidět. I kdyby jste neměl "nejmodernější technologie", ale jen "obyčejné" solární panely, pořád musíte řešit navátý prach a bez čištení se neobejdete... (Spirit a Opportunity pozdravují).
 
28.3.2017 - 10:55 - 
citace:

1. Muskovy baterie jsou docela obyčejné Panasoniky, které si v čínských továrnách můžete objednat přímo.


Panasonic má svoje vlastné batérie a potom má batérie, ktoré vyvinul v spolupráci s Teslou.Tie najnovšie majú rozmer 21x70mm. Inde ich nedostanete.
 
28.3.2017 - 13:11 - 
citace:
citace:

1. Muskovy baterie jsou docela obyčejné Panasoniky, které si v čínských továrnách můžete objednat přímo.


Panasonic má svoje vlastné batérie a potom má batérie, ktoré vyvinul v spolupráci s Teslou.Tie najnovšie majú rozmer 21x70mm. Inde ich nedostanete.


doplním že Panasonic v číne síce vyrábať chce, ale zatiaľ sa nedohodol s čínskymi regulátormi, ktorí majú dosť špecifické požiadavky pre zahraničných investorov (v zásade vedúce k úniku know-how)

Pánovi novákovi som túto informáciu už viackrát písal aj s linkami na konkrétne články. Načo sme sa tretí krát dozvedeli, že Musk nakupuje baterky v číne...

Pán novák skrátka nereflektuje na fakty. Preto aj ostatné jeho postrehy beriem ako názory nereflektujúce fakty.
 
28.3.2017 - 16:58 - 
Novák:
To s tou Saharou jsem myslel jako nadsázku, jakousi hurá akci, a počítal jsem, že to každý pochopil. Zřejmě ne.
 
29.3.2017 - 09:01 - 
http://money.cnn.com/2017/03/28/technology/musk-neuralink-brains-computers-ai/index.html

NEURALINK – další cesta Muska. Zřejmě není dost vytížený, protože má již vše vyřešené.
 
29.3.2017 - 14:24 - 
citace:
doplním že Panasonic v číne síce vyrábať chce, ale zatiaľ sa nedohodol s čínskymi regulátormi,


Mohl bych - jako NovýJiřík - prohlásit že "dyť si to každý může koupit v Číně u Panasoniců" jsem myslel jako nadsázku, a počítal jsem, že to každý pochopil.

Anebo kouknu na webovky panasonicu http://www.panasonic.com/global/corporate/ais/company/site_industorial/site_general_ele.html zjistím, že má v Číně ne méně než deset továren:

Panasonic Industrial Devices (Tianjin) Co., Ltd.
Panasonic Industrial Devices (Beijing) Co., Ltd.
Panasonic Industrial Devices (Qingdao) Co., Ltd.
Panasonic Industrial Devices Taiko (Shenzhen) Co., Ltd.
Panasonic Electronic Devices (Jiangmen) Co., Ltd.
Panasonic Industrial Devices (Hong Kong) Co., Ltd.
Panasonic Appliances Motor (Hangzhou) Co., Ltd.
Panasonic Motor (Zhuhai) Co., Ltd.
Panasonic Manufacturing (Xiamen) Co., Ltd.
Panasonic Industrial Devices SUNX Suzhou Co., Ltd.

je pochopitelné, že baterky nedělají ve všech deseti továrnách, dokonce ani ne ve všech továrnách na Industrial Devices, ale je nepochopitelné jak může někdo přijít k závěru, že Panasonic by v Číně rád vyráběl, ale kvůli regulacím se mu to ješte nezadařilo... když tam má víc fabrik než v kterékoliv jiné zemi.

Takže pane yamato, novákovská fakta o umístění fabrik Panasonicu citují oficiální stránky Panasonicu. Yamatovkská jakobyfakta, že Panasonic není v Číně přítomen se neopírají o nic, leda fantazie alternativních webíků.
 
29.3.2017 - 14:51 - 
citace:
yamato: v suvislosti s rozmachom elektromobility, za ktorym tiez stoji maly tvrdohlavy sukromnik.


Hádám správně, že když píšeš "elektromobilita" tak nemyslíš elektromobilitu ( https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle ) ale omezuješ se pouze na jeden její specifický segment - osobní auta pro meziměstský provoz - a ostatní, nepoměrně rozšířenější, třídy elektromobilů (od skůtrů přes osobní automobily a dodávky na městské popojíždění až po trolejbusy, autobusy a vlaky) ignoruješ?

 
29.3.2017 - 17:36 - 
citace:


Anebo kouknu na webovky panasonicu http://www.panasonic.com/global/corporate/ais/company/site_industorial/site_general_ele.html zjistím, že má v Číně ne méně než deset továren:




pane novaku, viete po anglicky alebo nie?

http://www.idtechex.com/research/articles/panasonic-view-of-the-tesla-gigafactory-00009792.asp

The two companies have worked closely for years. Tesla buys cylindrical cells from Panasonic in Japan. Elon Musk recently said that he sees scope to erect gigafactories in Europe, China and maybe India and clearly Panasonic would like to be involved in all of that.
Read more at: http://www.idtechex.com/research/articles/panasonic-view-of-the-tesla-gigafactory-00009792.asp

...
"Chinese protectionism Panasonic is far from being wholly dependent on Tesla for its sales of lithium-ion batteries. Knowing that the biggest value market for them is currently not cars but buses, over 75% of which are made in the protected Chinese market for buses, it is trying to manufacture there. Foreign companies wanting to manufacture products in China are required to work with a local partner, inevitably leaking intellectual property. Samsung and LGChem set up partnerships in China to make their batteries that are superior to ones made in China in storing more electricity in a given space but the Chinese government said this design will not be supported by government subsidies to the vehicle makers using it until "safety" is confirmed. The Ministry of Industry and Information Technology MIIT effectively suspended EV buses from using a type of battery that use a combination of nickel, cobalt, and manganese (NCM) in the cathode. All the leading foreign suppliers make NCM batteries and they had built up over 10% market share in China. Last year XAAR of the USA even announced a billion dollar order for such batteries from just one Chinese bus maker and 10 percent of EV buses produced in China used NCM batteries in 2015. See the IDTechEx report, "Electric Buses 2016-2026". IDTechEx and other analysts sees the trade barrier being to help Chinese competitors catch up. Chinese manufacturers interviewed by IDTechEx confirmed this. Worse followed. In June, the Chinese government decided to leave LG Chem and Samsung off a list of licensed suppliers. That may disqualify them from subsidies despite producing the power units in China. MIIT rejected applications by the two battery makers - who together control one-third of the global EV battery market -saying they failed to make the cut to be included in a list of suppliers who met the country's battery standards for electric-vehicles enacted in May 2015, without giving a reason. The ministry has given the green light to 57 battery makers by June 20, but no foreign companies have made it to this list. KwanHyeung Kim, Samsung EV marketing director, China, says he is not sure why the company's application was rejected. LG Chem said it has not received an explanation. Both will resubmit later. It left them and their Chinese partners in the lurch. LG Chem's supplies automakers SAIC and Chery. SAIC is now considering replacing the LG Chem battery in a new hybrid model. 10 Chinese automakers using batteries from Samsung are waiting to see whether the battery license would become a compulsory prerequisite to qualify for subsidies typically as half the vehicle's price. Anhui stopped producing an electric SUV using Samsung batteries due to subsidy concerns. Panasonic has a joint venture in China to make other things but it will have got the message on batteries. Neither Tesla nor its supplier Panasonic can be sure of major success in China.
Read more at: http://www.idtechex.com/research/articles/panasonic-view-of-the-tesla-gigafactory-00009792.asp


uz ma vazne nebavi natahovat sa s ignorantom


[Edited on 30.3.2017 yamato] [Edited on 30.3.2017 yamato]
 
04.4.2017 - 15:17 - 
Hehe

http://roklen24.cz/a/wKkG5/tesla-porazi-ford-musk-trolluje-shortare
 
05.4.2017 - 12:36 - 
citace:
Hehe

http://roklen24.cz/a/wKkG5/tesla-porazi-ford-musk-trolluje-shortare


Tak kdo bude mít pravdu?

http://roklen24.cz/a/iYgQY/shortar-vraci-muskovi-uder-akcie-tesly-maji-nulovou-hodnotu
 
05.4.2017 - 14:15 - 
citace:

Tak kdo bude mít pravdu?

http://roklen24.cz/a/iYgQY/shortar-vraci-muskovi-uder-akcie-tesly-maji-nulovou-hodnotu


vidím to takto:

-tesla je od vstupu na burzu v hladáčiku shorterov, zatiaľ sú porážaní na hlavu (rovnako ako SpX-frfloši na tomto webe, tých to však nestojí milióny)

-argument "kto sa smeje naposledy" je nezmyselný. Keď Tesla skrachuje, mali pravdu. Keď neskrachuje, budú vypisovať "veď nakoniec uvidíte" donekonečna. Neexistuje scenár, v ktorom by Tesla mohla tieto mediálne prestrelky definitívne vyhrať.

-fundamentálna analýza tohto pána shortera je zvláštna. Najskôr to bolo o tom že elektromobily neuspejú, pretože veľké automobilky ich nerobia a sú drahé. Teraz je to zase o tom, že Tesla neuspeje, pretože elektromobily začne vyrábať každý a pôjdu cenovo dole. WTF?? Navyše, pán shorter nepostrehol kultovosť značky Tesla, ako aj jej leadership v inováciách. Než sa Porsche alebo Bentley stanú "elektromobilom prvej voľby" to ešte potrvá.

-o testovaní Tesly 3 pán shorter nevie ani prd, pokiaľ nedisponuje insider informáciami.


Takže čo? Nič [Edited on 05.4.2017 yamato]
 
05.4.2017 - 21:08 - 
Tento nárast hodnoty spôsobili do značnej miery shortári, keď uzatvárali svoje pozície. Uzatvoriť short pozíciu znamená nakúpiť tie akcie. No a keď shortovali 26% všetkých akcií, tak to mohol byť slušný dopyt.... 
05.4.2017 - 21:42 - 
So "shortermi" nie tak dávno ohavne vykývalo aj Porsche (respektíve vykývali so sebou sami a Porsche na tom zarobilo) - až tak, že to tuším chceli dať alebo dokonca dali na súd.  
05.4.2017 - 22:10 - 
So "shortermi" vie veľký investor pomerne ľahko vykývať. Behom krátkej doby umiestni na trh veľký nákupný dopyt, tým o niečo zdvihne ceny, čo prerazí najopatrnejším shorterom stop-loss príkazy. Systém začne týmto shorterom automaticky nakupovať akcie, čím sa cena ešte zdvihne a prerazí úrovne ďaľším shorterom. Tak sa dosiahne lavínový efekt. Keď je shorterov taká masa ako u Tesly, tak to môže ísť ďaleko... [Edité le 05.4.2017 TomášHabala] 
06.4.2017 - 09:50 - 
https://www.novinky.cz/auto/434316-skoda-ukazala-interier-chystaneho-elektrickeho-automobilu.html

Ani Škoda nechce zaostat za Teslou, především Modelem 3. Rozvor náprav 2850 mm je pro evropské zákazníky dostatečný.
 
10.4.2017 - 19:20 - 
tesla sa stala najhodnotnejsou automobilkou usa.


http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/942573-investori-uverili-muskovej-vizii-tesla-sa-dostala-na-tron-americkych-automobiliek
 
10.4.2017 - 21:50 - 
tesla sa stala najhodnotnejsou automobilkou usa.

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/942573-investori-uverili-muskovej-vizii-tesla-sa-dostala-na-tron-americkych-automobiliek

Tomu říkám frajeřina. Automobilka, která snad ještě nevytvořila ani dolar zisku, je americká jednička. A pak že USA (už) nejsou zemí neomezených možností!
 
10.4.2017 - 22:47 - 
citace:
tesla sa stala najhodnotnejsou automobilkou usa.

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/942573-investori-uverili-muskovej-vizii-tesla-sa-dostala-na-tron-americkych-automobiliek

Tomu říkám frajeřina. Automobilka, která snad ještě nevytvořila ani dolar zisku, je americká jednička. A pak že USA (už) nejsou zemí neomezených možností!


Jde o to, že vytvořila úplně nový segment trhu, který má obrovský potenciál k růstu a Musk má nejlépe rozdané karty. Není čemu se divit.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
11.4.2017 - 15:49 - 
http://roklen24.cz/a/iL6Lw/deutsche-bank-tesla-se-do-2030-bude-prodavat-jako-bmw-a-mercedes 
13.4.2017 - 11:26 - 
citace:
tesla sa stala najhodnotnejsou automobilkou usa.


komentář Lutze, bývalého viceprezidenta General Motors

http://www.cnbc.com/2017/04/12/tesla-stock-may-be-soaring-but-elon-musks-business-model-is-doomed-says-former-gm-vice-chairman-lutz.html

citace:
segment ...obrovský potenciál k růstu...


Čísla by byla? Pro poučení? Poslední co jsem viděl byl vzestup z 0,2 % us-autotrhu na 0,3 %. Ale možná si čísla špatně pamatuji. Jaký je teda potenciál v jejich cenové kategorii, při vývoji příjmů obyvatel jaký je..

Edit: opravena procenta. [Upraveno 13.4.2017 novák]
 
13.4.2017 - 12:12 - 
Problém pro Teslu může být, že velké tradiční automobilky mohou dotovat ztráty na elektromobilech z masové výroby klasických aut, zvláště když zavedou svou výrobu v Číně. V této oblasti těžko Tesla získá nějaké státní subvence nebo objednávky. 
13.4.2017 - 12:22 - 
citace:

komentář Lutze, bývalého viceprezidenta General Motors

http://www.cnbc.com/2017/04/12/tesla-stock-may-be-soaring-but-elon-musks-business-model-is-doomed-says-former-gm-vice-chairman-lutz.html



komentár Lutza z r. 2010
http://gmauthority.com/blog/2010/06/quote-of-the-day-what-does-bob-lutz-think-about-tesla-and-the-silicon-valley/

r.2014
http://www.businessinsider.com/former-gm-product-czar-bob-lutz-says-tesla-is-grossly-overvalued-2014-9

r.2015
http://gas2.org/2015/10/27/bob-lutz-says-tesla-motors-is-doomed/



zdá sa že Lutz má sebavedomie rovnako nafúknuté ako akcie Tesly, ak po tolkých omyloch ešte stále prognózuje


citace:

velké tradiční automobilky mohou dotovat ztráty na elektromobilech z masové výroby klasických aut



a aký je ekonomický zmysel takejto výroby?
 
13.4.2017 - 12:28 - 
citace:


a aký je ekonomický zmysel takejto výroby?

Na př. vyřadit Teslu
 
13.4.2017 - 12:36 - 
tesla na trhu rozhodne nekonkuruje nízkou cenou

takže pluť na trh nejaké nedorobené elektrochrastítka za dumpingové ceny s cielom vyradiť teslu by som neodporúčal
 
13.4.2017 - 17:56 - 
Glosa z absurdního světa aut. Teslu svět miluje, k dokonalosti má daleko

Zdroj: http://auto.idnes.cz/tesla-komentar-01a-/automoto.aspx?c=A170411_170059_automoto_fdv
 
13.4.2017 - 20:00 - 
Poslední svezení pro opravdové fanoušky:
http://auto.idnes.cz/pohrebni-vuz-tesla-0az-/automoto.aspx?c=A161007_120729_automoto_fdv
 
13.4.2017 - 22:08 - 
napodiv to posledné je asi jeden z najefektívnejších segmentov nasadenia elektromobilu. 
<<  10    11    12    13    14    15    16  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.111908 vteřiny.