Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  31    32    33    34    35    36    37  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
26.12.2017 - 03:04 - 
citace:
...
45 * cca 60M$ = cca 2700 M$. Tedy stejný řád.


Nechci tady zase rozjiždět několikrát proběhlou debatu. Ale pokud už uvádět čísla, pak by bylo fér uvádět nejen příjmy, ale i výdaje (i jen výplaty těch uváděných 5000+ zaměstnanců je přes 1000M$ ročně). ;-)
 
26.12.2017 - 03:09 - 
citace:
citace:
...
45 * cca 60M$ = cca 2700 M$. Tedy stejný řád.


Nechci tady zase rozjiždět několikrát proběhlou debatu. Ale pokud už uvádět čísla, pak by bylo fér uvádět nejen příjmy, ale i výdaje (i jen výplaty těch uváděných 5000+ zaměstnanců je přes 1000M$ ročně). ;-)


Sorry, Honzo, ale jsi mimo téma.

Vlastní příjmy za dopravu na LEO jsou o řád nižší ...

Řeč byla jen a pouze o příjmech.
 
27.12.2017 - 13:26 - 
citace:
Už jsem to tu psal, ale napíšu vám to ještě jednou. Musk je tvůrce nového trhu...


Už jsem to tu psal, ale napíšu vám to ještě jednou. Musk není tvůrce nového trhu. Musk prodává svá osobní auta na trhu osobních automobilů. Starém více než sto let.

citace:
...a jde o to, zda investoři jeho vizím uvěří, nebo neuvěří. Zatím to vypadá, že mu věří...


ano, věří powerpointům o krásné budoucnosti

citace:
...a že rádi počkají...


To není tak jednoznačné. Obecně investoři vůbec nemusí doufat v zisk. Stačí počkat na vzestup cenných papírů a prodat je někomu jinému.

K rozhodnutí, zda investoří věří v budoucí zisky, nebo jen hodlají těžit z pohybů na burze, potřebujeme více dat o tom, kdo a na jak dlouho kupuje cenné papíry Tesly. Bez nich je to jen hádání.

citace:
...až ten trh začne generovat zisk....


Trh v principu nikdy negeneruje zisk. Trh je místo. Zisk generuje prodej zboží za cenu vyšší než jsou náklady.

Část automobilek, včetně Tesly, toho schopna není. Část automobilek, včetně jiných výrobců elektromobilů, toho schopna je.

První skupina v kapitalismu může přežívat jen krátkodobě a/nebo být jen ojedinělou exotikou. jako zmiňovaný Amazon.

citace:
...Takže na tom není nic nemorálního ani podivného.


Někdo tvrdil opak?
 
27.12.2017 - 14:28 - 
citace:
... Tesle. vyvoj umi perfektne, ale optimalizaci vyroby zatím ne.


Ano, kvalita zpracování vozů je záležitost výroby.

Ale některá teslácká rozhodnutí kritizovaná na internetech mi přijdou spíš jako otázky vývoje, se kterými výroba už nic moc nemohla dělat. Např. rozhodnutí udělat u modelu X výklopné dveře, nebo rozhodnutí stavět baterkovou gigafabriku.


citace:
je prave silene tezke oddelit a překonat stigma startup firmy a prevest ji do samostatne vydelecne...


Co pořád máte s tím "stigmatem startup firmy" a problémem "převést ji do samostatné výdělečné"?

Po světě jsou zástupy firem srovnatelného věku, které se ziskem nemají problém a nějaké "stigma stratupu" je netíží. Viz např nedávno uvedené BYD Auto. Nechápu, proč by zrovna u Muskových firem a jen u nich, měl být s tím problém.

PS. Výroba (modře) a prodej (oranžově) Tesel po kvartálech.



Nějak se počínaje 4Q 2016 zasekl růst. V ostrém kontrastu s ostatními výrobci elektromobilů. Měli by se zase rozjet, a to hodně rychle, protože náklady na investice, ale kupodivu i na provoz se jim nezasekly...
 
27.12.2017 - 14:53 - 
citace:


Sorry, Honzo, ale jsi mimo téma.

Řeč byla jen a pouze o příjmech.


Jako sorry, ale v tématu o elektromobilitě a Tesle je absurdní se dohadovat jestli je legitimní debatit o příjmech nebo i o zaměstnancích SpaceX. Obojí je offtopic a patří do vlákna SpaceX.


Tématem je Tesla.

http://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/letech-rustu-usa-letos-prichazi-pokles-trhu-domacimi-solarnimi-elektrarnami/

Výsledek tesláckého nákupu SolarCity je pro SolarCity drastický pokles prodeje, ve 3Q 17 proti 3Q 16 o plných 42 %. Což způsobilo velkou část poklesu amerického trhu.

(Muskova strategie mi přijde správná, když mám dost velké stádo ovcí, které mohu stříhat, není třeba zběsile přikupovat nové, že.)

 
02.1.2018 - 09:22 - 
https://www.novinky.cz/auto/459191-na-svete-jsou-uz-tri-milionu-elektromobilu.html 
02.1.2018 - 09:29 - 
... Tesla zrejme Model 3 vyrabi, ale nedodává:

http://autoroad.cz/zajimavosti/90320-jak-se-dari-tesle-zabery-z-dronu-ukazaly-co-nikdo-necekal
 
02.1.2018 - 09:37 - 
citace:
... Tesla zrejme Model 3 vyrabi, ale nedodává:

http://autoroad.cz/zajimavosti/90320-jak-se-dari-tesle-zabery-z-dronu-ukazaly-co-nikdo-necekal



Zrovna v den vydání článku na autoroad:

https://electrek.co/2017/12/28/tesla-model-3-vehicles-spotted-factory-truckloads/
 
02.1.2018 - 12:37 - 
citace:
https://www.novinky.cz/auto/459191-na-svete-jsou-uz-tri-milionu-elektromobilu.html


Včetně hybridů, že?
 
02.1.2018 - 12:53 - 
Ano. Přičemž asi 60% drží BEV(battery electric vehicles).
Ovšem dá se na to nahlížet, že každá pomoc od závislosti na ropných sultanátech je dobrá...

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
 
03.1.2018 - 23:34 - 
citace:
1. Ano. 2. Ovšem dá se na to nahlížet, že každá pomoc od závislosti na ropných sultanátech je dobrá...


1. takže uvádění statistik včetně hybridů je nyní možné, potěšující

2. platí pouze za předpokladu, že potřebná elektřina nebude ani "plynová" ani "atomová" (mezi třemi největšími "ropnými sultanáty" jsou obě dvě velmoci přes atom). A to je nereálné. Bohužel.
 
04.1.2018 - 00:11 - 
citace:

2. platí pouze za předpokladu, že potřebná elektřina nebude ani "plynová" ani "atomová" (mezi třemi největšími "ropnými sultanáty" jsou obě dvě velmoci přes atom). A to je nereálné. Bohužel.


Myslíte Rusko a USA? Já měl na mysli skutečné ropné sultanáty. Amíci se rychle zadaptují a Rusáci to jako vždy nějak přežijou. Ostatně oni sami si plánují jadernou budoucnost...
 
04.1.2018 - 07:44 - 
V 4.kvartáli 2017 dodala Tesla zákazníkom 29,870 áut. Za celý rok 2017 dodala cca 104 000 áut, čo je medziročný nárast o 36%.
Čo sa týka Modelu 3: vyrobených bolo 2,425 kusov z toho dodaných 1550. Momentálne vyrábajú 1000 kusov týždenne, plnú kapacitu linky 5000 ks týždenne majú dosiahnuť až koncom 2.kvartálu.

https://electrek.co/2018/01/03/tesla-model-3-delivery-record/ [Edité le 04.1.2018 TomášHabala]
 
04.1.2018 - 13:13 - 
citace:
1. Myslíte Rusko a USA? 2. Já měl na mysli skutečné ropné sultanáty. 3. Amíci se rychle zadaptují 4. a Rusáci to jako vždy nějak přežijou. 5. Ostatně oni sami si plánují jadernou budoucnost...


1. Ano. Mluvil jste o závislosti a závislí jsme na nich. Ekonomicky na prvém a politicky na druhém. (Závislost je blbá sama a osobě, ale závislost na dvou vzájemně si konkurujících silách je holé neštěstí a neudržitelná.)
2. Ti nám mohou být ukradení, od nich zrovna moc nedovážíme ani je neposloucháme. Jejich vrtochy nejsou neše problémy, ale problémy Číny a Asie (které potřebují jejich ropu) a Wall Streetu (který se stará o jejich ropné tržby). Když ti a ti půjdou do háje, bude víc místa pro nás.

3. Hm, zatím má ta adaptace nejednoznačný směr. Texasští ropní baroni se hodlají adaptovat úplně jinak než kalifornští solárníci. A některé diskutované postupy, typu "korejský průmysl oblažíme rozbordelením jejich země a pořešíme tak konkurenta" jsou pro nás dost ošemetné.
4. Ano. Nějak. Bohužel u nich sílí názor, že i nejlepší přátelé by měli platit předem a natvrdo.
5. Nejen plánují, oni docela jedou. Kdyby Roskosmos fungoval jen zpoloviny tak dobře jako Rosatom, tak se Serov a Serovová sluní na marsovké orbitě.

Smutné je, že ani Evropa neutáhne oba obory (kosmo a atom) na protřídní úrovni. Akorát že stav je opačný: rakety v Kourou létají bez problémů, zatímco ta nová jaderka ve Finsku otřesná (letos ji konečně dodělají)... přitom obojí vedou Frantíci.


Celkově mi cesta elektromobilů přijde jako záměna známých závislostí na závislosti jiné, nové a obtížně zvládnutelné. Může to taky skončit dovozem plynu a atomu z Ruska + solárních panelů a vzácných kovů z Číny. Alternativně plyn a atom z Ameriky, ale o 50 % dráž. Svoboda od závislosti nikde.

Výhoda elektroaut je jinde - v odsunutí znečištění do elektrárny.
 
04.1.2018 - 13:32 - 
citace:
V 4.kvartáli 2017 dodala Tesla zákazníkom 29,870 áut. Za celý rok 2017 dodala cca 104 000 áut, čo je medziročný nárast o 36%....


A taky v tom článku čtu, že v 4.kvartáli 2017 Tesla vyrobila 24 565 aut.

Takže výroba po kvartálech:

3Q 2016 ... 25 185
4Q 2016 ... 24 882
1Q 2017 ... 25 418
2Q 2017 ... 25 708
3Q 2017 ... 25 336
4Q 2017 ... 24 565

Takže víc levnějších trojek, ale celkově pořád stejně.

Zajímavé je že výroba je stabilní, zatímco dodávky dost divoce kolísají.
 
04.1.2018 - 13:41 - 
Ale já měl na mysli jen ropné sultanáty ze známých wahhábistických důvodů, které si sami svou závislostí platíme. To mi bohatě stačí a nezabíhal bych dál do podrobností ekonomických vazeb na Zemi. 
04.1.2018 - 18:53 - 
Nevím, jestli už to tu někdo zmínil, ale elektromobily by se mohly ukázat jako důležitý trumf ve prospěch atomových elektráren (za celkem rozumného předpokladu, že většina dobíjení by probíhala ze zásuvky v noci). V současné době je u jaderných elektráren, jejichž náběh na jmenovitý výkon trvá několik dní a pak je trvale ve dne v noci udržován na stejné úrovni, problém s přebytkem nočního proudu a nedostatkem denního, špičkového. To se se řešívá stavbou obřích akumulátorů v podobě přečerpávacích elektráren (např. Dlouhé stráně - Jeseníky), což je ale děsně drahé. Díky masovému rozšíření nočního dobíjení baterií v elektrických autech by se ale mohly zmenšit rozdíly mezi denní a noční spotřebou. 
04.1.2018 - 19:32 - 
citace:
Nevím, jestli už to tu někdo zmínil, ale elektromobily by se mohly ukázat jako důležitý trumf ve prospěch atomových elektráren (za celkem rozumného předpokladu, že většina dobíjení by probíhala ze zásuvky v noci). V současné době je u jaderných elektráren, jejichž náběh na jmenovitý výkon trvá několik dní a pak je trvale ve dne v noci udržován na stejné úrovni, problém s přebytkem nočního proudu a nedostatkem denního, špičkového. To se se řešívá stavbou obřích akumulátorů v podobě přečerpávacích elektráren (např. Dlouhé stráně - Jeseníky), což je ale děsně drahé. Díky masovému rozšíření nočního dobíjení baterií v elektrických autech by se ale mohly zmenšit rozdíly mezi denní a noční spotřebou.


Zapomínáme na jednu nepříjemnost a to je odolnost přenosové soustavy a nutnost jejího upgrade. Pokud budeme hodně závislí na elektroautech a nebudeme mít ostrovní systémy, pak stačí jeden útok na přenosovou soustavu a celá naše civilizace půjde rychle do háje.
 
05.1.2018 - 20:07 - 
citace:
ropné sultanáty ze známých wahhábistických důvodů, které si sami svou závislostí platíme.


Jenže my na nich (wahhábistech) závislí nejsme, nekupujeme od nich nic co by stálo za řeč a neplatíme si je.

(předpokládám že "my" zahrnuje Čechy a Slováky, případně EU)
 
05.1.2018 - 20:30 - 
citace:
citace:
ropné sultanáty ze známých wahhábistických důvodů, které si sami svou závislostí platíme.


Jenže my na nich (wahhábistech) závislí nejsme, nekupujeme od nich nic co by stálo za řeč a neplatíme si je.

(předpokládám že "my" zahrnuje Čechy a Slováky, případně EU)


Nikoli. Myslím tím "západní" civilizaci. Řešit závislost na ropě jednoho malého státu nemá smysl...
 
06.1.2018 - 12:12 - 
citace:
Myslím tím "západní" civilizaci. Řešit závislost na ropě jednoho malého státu nemá smysl...


OK. Anglická wikipedie - heslo saúdská ekonomika - kouknout kam směřuje jejich export - v čele je východní a jižní Asie, nikoliv Západ.
 
06.1.2018 - 14:39 - 
Zpět k autům a zejména Tesle:

čísla o prodejích aut v USA za prosinec a celý rok 17: https://wolfstreet.com/2018/01/03/us-auto-sales-fall-for-2nd-year-at-gm-ford-toyota-fca-hyundai-kia-bmw-and-others/

Trh je v nedobrém stavu. Prodeje klesly o 5,2 % proti prosinci 2016 (celoročně pokles o 1,8 %). Eit: v tom osobní auta klesly o 17 % resp. 10,9 %).

Tesla je v počtu prodaných aut na 18. místě, s rekordním nárůstem roku 17 proti roku 16, ale s rekordním odhadovaným poklesem 12/17 proti 12/16. [Upraveno 06.1.2018 novák]
 
06.1.2018 - 15:08 - 
citace:
citace:
Myslím tím "západní" civilizaci. Řešit závislost na ropě jednoho malého státu nemá smysl...


OK. Anglická wikipedie - heslo saúdská ekonomika - kouknout kam směřuje jejich export - v čele je východní a jižní Asie, nikoliv Západ.


Co udělá cena ropy, když západní civilizace sníží poptávku o desítky procent? Heslo "základy ekonomie".
Kdo nejvíce investuje do elektromobility a snížení znečištění ovzduší? Heslo "čínská podpora elektromobilů" a "geografie Číny".
 
07.1.2018 - 01:02 - 
citace:
čísla o prodejích aut v USA za prosinec a celý rok 17: https://wolfstreet.com/2018/01/03/us-auto-sales-fall-for-2nd-year-at-gm-ford-toyota-fca-hyundai-kia-bmw-and-others/


Podľa tej štatistiky Američanom zjavne o úspory benzínu nejde: za posledné dva roky predaj malých áut klesol o 18% a predaj truckov (to sú SUVáčka, pickupy a podobne) vzrástol o 11,8%.
V roku 2017 sa predalo 6,3 mil malých áut a 10,9 mil truckov. S takým prístupom to tam budú mať elektroautá ťažké. Na druhej strane, keby sa robili elektrické trucky, tam by mohol byť ten rozdiel v úspore na palive viditeľnejší ako u malých áut. [Edité le 07.1.2018 TomášHabala]
 
07.1.2018 - 08:40 - 
Elektricke SUV planuje viacero vyrobcov 
07.1.2018 - 11:48 - 
citace:
Co udělá cena ropy, když západní civilizace sníží poptávku o desítky procent? Heslo "základy ekonomie".


Cena klesne, následně klesne nabídka (když půjde do háje drahá těžba - americká nekonvenční ropa, hlubokomořská těžba, apod) a cena se vzpamatuje. No a co?

Není to důkaz pravdivosti vašeho mylného tvrzení "západ závisí na ropě wahhábistických sultánů (= Saúdů)". Je to mimo spor.

citace:
Kdo nejvíce investuje do elektromobility a snížení znečištění ovzduší? Heslo "čínská podpora elektromobilů" a "geografie Číny".


Čína. Což lze považovat za důkaz nelibosti Číny nad závislostí na fosilních palivech, uhlí a ropě (uhlí jim navíc dochází), potažmo na sultánech od kterých ropů dováží.

Ale opět to není důkaz pravdivosti vašeho mylného tvrzení "západ závisí na saúdské ropě". Ani důkaz jeho nepravdivosti, je to naprosto offtopic.

 
07.1.2018 - 16:47 - 
V roce 2015 dovážela EU cca 45% ropy z muslimských států. Cca 30 sekund hledání.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:EU-28_imports_of_crude_oil_by_country_of_origin,_2000-2015,_Mt_update.png

Říjen 2017 USA, cca 25% z muslimských států. Cca 5 sekund hledání.

https://www.eia.gov/dnav/pet/pet_move_impcus_a2_nus_ep00_im0_mbbl_m.htm

2016 Japonsko, cca 89% z muslimských států. Cca 15 sekund hledání.

https://www.statista.com/statistics/761568/japan-crude-oil-import-by-country/

Wahhábismus <> SA, i když je to dnes asi nejdůležitější centrum.

A proto trvám na svém tvrzení, že z politického a bezpečnostního hlediska může být vhodné tuto nezávislost dotovat.
 
07.1.2018 - 18:16 - 
citace:
politického a bezpečnostního hlediska může být vhodné tuto nezávislost dotovat.

V USA se hodně má topit i LTO (což je v podstatě nafta bez DPH). Tedy čím levnější ropa - tak tím se jí naopak bude více topit. Tedy ono to není tak jednoduché.
A to především v Japonsku. Tam právě i velká část tepelných elektráren (podíl nevím - jen vím, že tomu tak je) - funguje na mazut nebo LTO.
Prostě musíte mít zároveň zajištěné i odpovídající zdroje elektrické energie - i plyn pro provoz plynových elektráren - se totiž dováží i z muslimských zemí.
 
07.1.2018 - 18:29 - 
Naprosto souhlasím. Proto JE by byly dobrým řešením. IMHO. 
07.1.2018 - 19:04 - 
A proto trvám na svém tvrzení, že z politického a bezpečnostního hlediska může být vhodné tuto nezávislost dotovat.

Čím to ale, že jediné, o čem se v EU mluví, je omezování dovozu plynu a ropy z Ruska? Nějak mi uniklo, že by se tam centrum wahhábismu přesunulo ze Saudské Arábie.
 
<<  31    32    33    34    35    36    37  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.173393 vteřiny.