Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  38    39    40    41    42    43    44  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
27.3.2018 - 09:44 - 
ďalšia negatívna externalita ropnej ekonomiky, ktorá sa tiež do ceny benzínu nepremieta

http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/texas-se-vlni-a-propada-muze-za-to-tezba-ropy-1344929

 
27.3.2018 - 11:22 - 
citace:
ďalšia negatívna externalita ropnej ekonomiky, ktorá sa tiež do ceny benzínu nepremieta

http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/texas-se-vlni-a-propada-muze-za-to-tezba-ropy-1344929




No, a jakou ekonomiku chceš, aby se země nepropadala? Každá ekonomika stojí na těžbě. Ropná na těžbě ropy, uhelná na těžbě uhlí, sluneční na těžbě všelikých vzácných prvků do baterií a panelů, i na větrníky se musí nakopat ruda na kovy a ropa na plasty. Bez děr v zemi se neobejdeme tak či tak.
 
27.3.2018 - 13:04 - 
je vam znamy nejaky stat alebo region, ktory by sa cely prepadal v dosledku tazby zeleza alebo lithia?

Inak ked sme pri tom, negativne externality mozu byt ten jazycek na vahach, ktory nakopne tazbu surovin v kozme. Pozemska tazba bude stale vychadzat lacnejsie, ale negativne externality spolu s vyssim ekonomickym vykonom mozu znamenat, ze sa nakoniec uplatnia "drahsie" suroviny v zaujme ochrany vlastnej planety. Vyzera to byt v rozpore s ekonomickym spravanim, ale nie je, pretoze trhove ceny surovin neobsahuju naklady na negativne externality, ktore mozu byt obrovske.
 
27.3.2018 - 16:15 - 
citace:
ďalšia negatívna externalita ropnej ekonomiky, ktorá sa tiež do ceny benzínu nepremieta

http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/texas-se-vlni-a-propada-muze-za-to-tezba-ropy-1344929


Každá činnost má mnoho externalit a je třeba rozlišit a posoudit míru a prospěšnost jejich vlivu.

... například zvlněná krajina je výrazně lepší a druhově pestřejší biotop než trapné rovné texasské pláně (viz Google Earth, a určitě na to bude i nějaká odborná studie). V českém prostředí pak jde třeba o rovinu o Kolína kontra Vysočinu kolem Humpolce ... ;-)

... a ukažme i do vlastních řad: sezení u compu a tlachání do kosmofóra způsobuje lokální zatížení podlahy a tím její prohnutí. Nemluvě o uživatelově shrbené páteři, nedostatkem pohybu snížené odolnosti kardiovaskulárního systému, hrozbě skoliózy páteře, psychickém zanedbáváni rodinného okolí a tedy zvýšené hrozbě rozvodu a neharmonického vývoje potomků. Tím roste pravděpodobnost, že se potomkům nepodaří plně a radostně zapojit do budování zářných zítřků a jakožto asociálům jim zbyde v životě jen účast v programu MarsOne, služba na osamělém majáku uprostřed Tichého oceánu, nebo trávení nadměrného času na diskuzních fórech na netu ... ;-)

ps: sorry za off-topic! (česky: omlouvám se za příspěvek nevztahující se přímo k tématu) ;-)
 
27.3.2018 - 16:37 - 
tak to bola matka vsetkych off-topic prispevkov

sposobuje to tlachanie do kosmofora aj zemetrasenia? inak som pravidelny navstevnik fitka a pracujem vacsinou z domu, takze rodinnemu okoliu som kedykolvek plne k dispozicii. To znamena ze vacsina vasej odbornej prognozy je uplne mimo
 
28.3.2018 - 11:19 - 
citace:
je vam znamy nejaky stat alebo region, ktory by sa cely prepadal v dosledku tazby zeleza


Kiruna?
 
28.3.2018 - 11:35 - 
citace:
citace:
citace:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/



764. Takovým tempem to bude cca 900 na konci měsíce.


881


964
 
28.3.2018 - 13:54 - 
citace:
citace:
je vam znamy nejaky stat alebo region, ktory by sa cely prepadal v dosledku tazby zeleza


Kiruna?


to je mesto. O dost mensie ako stat texas.
 
29.3.2018 - 00:16 - 
citace:


964


1058
 
29.3.2018 - 11:01 - 
citace:
citace:
citace:
je vam znamy nejaky stat alebo region, ktory by sa cely prepadal v dosledku tazby zeleza


Kiruna?


to je mesto. O dost mensie ako stat texas.


Celý Texas se taky nepropadá.
 
31.3.2018 - 07:20 - 
Tak buď je čas vystoupit a nebo naopak nastoupit. Jde o viru, jasné není nic.
https://byznys.ihned.cz/c1-66095740-tesla-potrebuje-dobit-jeji-akcie-padaji-chybi-ji-penize-a-urady-prosetruji-nehodu-dvou-vozu?utm_source=volnyHP&utm_medium=financebox&utm_term=position-2&utm_campaign=mediafed
 
31.3.2018 - 16:01 - 
Tesla svolává 123 tisíc Modelů S. Důvodem je reznutí šroubů.

https://fdrive.cz/clanky/tesla-svolava-123-tisic-modelu-s-duvodem-je-reznuti-sroubu-2190 [Upraveno 31.3.2018 josr]
 
03.4.2018 - 13:28 - 
citace:
citace:


964


1058


Už před pár dny 1214, ale nebyl jsem moc použitelný...
 
03.4.2018 - 13:30 - 
30.3. dalších 2041 VIN. To vypadá tak na 2000/týdně v závěru března. 
03.4.2018 - 15:24 - 
https://electrek.co/2018/04/02/tesla-model-3-production-rate-elon-musk/

 
03.4.2018 - 15:34 - 
otazne je, ci to este dokaze zvratit negativny sentiment investorov. Ak hej, tak Tesla usla hrobarovi z lopaty. 
03.4.2018 - 15:37 - 
Tak vydrželi zpoždění 6 měsíců. Ten týden dva navíc(jak to vypadá) by snad mohli skousnout... 
04.4.2018 - 11:50 - 
suhlas, realne je oneskorenie vo vyrobe T3 ovela menej dolezite ako ine faktory:
ako napr. udrzanie rastu vyroby a predaja ziskovejsich modelov S, X.
z hladiska T3 je najdolezitejsie dosiahnut co najskor ziskovost a kvalitu vyroby aj za cenu pomalsieho nabehu.
Tesla by sa mohla ocitnut na hrobarovej lopate len v pripade, ze by nemala dost hotovosti (a potrebovala ju ziskat okamzite od investorov) alebo by prisiel nejaky vonkajsi impuls v podobe konkurencie ci vnutorny v podobe uniku informacii o vyraznych problemoch a pod.
Cyklus poklesu a rastu zaujmu investorov je bezny.
 
04.4.2018 - 13:21 - 
citace:
... Cyklus poklesu a rastu zaujmu investorov je bezny.


... to ano, ale u běžné firmy existuje stabilizace ve formě rozsáhlého majetku, dlouhodobé plusové historie, finančních rezervních fondů, atd ...

Tesla nemá takovou stabilizaci, takže připomíná pěnu na hladině oceánu. Proto i drobný záchvěv investorské atmosféry může být pro ni osudový ...
 
04.4.2018 - 20:47 - 
citace:

Tesla by sa mohla ocitnut na hrobarovej lopate len v pripade, ze by nemala dost hotovosti (a potrebovala ju ziskat okamzite od investorov)



no a prave toto zacina byt problem. Tesla pred sebou tlaci hromadu dlhu, ktory dokaze refinancovat iba novym dlhom. Lenze jej dlhopisy maju momentalne parametre typicke pre junkbondy, takze touto cestou uz asi dost hotovosti neziska. A akcie padaju, takze moznost emisie novych akcii sa tiez rychlo uzatvara.
Ale napr. dnes akcie rastu 5%, tak hadam sa to upokoji. Rast vyroby T3 vyzera slubne, a ak by tam bola naozaj 20% marza, tak by to mohlo dopadnut dobre.

 
05.4.2018 - 01:02 - 
straty voci vyrazne rastucim trzbam nie su tak dramaticke, suvaha nevykazuje ziadne velke anomalie. dlhy sice su ale dost z toho sa minulo na akvizicie a rozbeh vyroby T3 a urokove naklady zatial neboli velke.

horsie je ze za prvy kvartal predaj modelov S a X klesol v porovnani s rokom 2017 a to nie je dobra sprava (pokles marze) a ak vygraduje obchodna vojna USA s Cinou tak to pre Teslu moze mat neprijemne dosledky, je to skoro 1/5 trzieb za rok 2017.
toho by som sa bal viac.
 
05.4.2018 - 11:01 - 
citace:
dlhopisy ... akcie


Ono je se získáváním prostředků na kapitálovém trhu ten problém, že velkolepé řeči o světlé budoucnosti prodejů, produkce a zisků mohou americké regulační orgány ohodnotit jako klamání investorů. A když se k tomu přidá nutnost dosti detailně rozkrýt finance... při tom, že před pár týdny dosti neočekávaně odešel hlavní účetní a ředitel přes finance.. tak je kapitálový trh pro Teslu dosti ošemetné místo.


citace:
ak by tam bola naozaj 20% marza, tak by to mohlo dopadnut dobre.


Ak by. Zlí jazykové říkají, že ak by se marža počítala netvůrčím, ale standardním způsobem, to jest stejně jako u konkurence, tak je cca poloviční.

Tesla kriticky potřebuje hodně zvednout tržby. U modelů S a X růst nehrozí, když fakticky klesají, jak píše pet.rok. Zůstává model 3. A u něj to zatím vypadá dost problematicky. Až sem někdo hodí kvartální výsledky, bude jasněji.
 
05.4.2018 - 11:25 - 
ha, takže kvartální čísla jsou https://electrek.co/2018/04/03/tesla-record-production-model-3-vehicles-q1-2018/

výroba 1Q 2018 (4Q 2017):
celkem... 34494 (24565)
z toho
model 3... 9766 (2425)
model S a X... 24728 (22140)

dodávky za stejná období:
celkem... 29980 (29870)
z toho
model 3... 8180 (1550)
model S... 11730 (15200)
model X... 10707 (13120)

Takže výroba S a X mírně roste, což je dobré, prodej klesl (sezónnost?). Podle očekávání ohlásili na poslední březnový týden 2000+ vyrobených trojek, čímž nesplnili cíl (2500) z předchozí kvartální zprávy http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?releaseid=1053245 ale snaží se... i když teda takovéhle finišování těsně před cílem, jen aby se ohlásilo splnění plánu,v Česku neznáme už třicet let :-) Ale to je ta závislost na mediální pověsti. Cíl pro konec 2Q zůstal stejný (5000 trojek týdně). Vypadá to na další finiš v posledních dvou týdnech června.

Teď ještě vidět, jak dopadli finančně.

(V té kvartální zprávě říkají, že nepolezou na finanční trhy za nvými penězi, protože když ve 2Q splní cíl 5000 trojek, tak ve 3Q budou ve vatě a bez potřeby doplnění financí vnějšími zdroji. Povinný optimismus.)
 
05.4.2018 - 12:31 - 
bohuzial u modelov S, X predaj za 1Q/2018 je nizsi aj ako predaj v 1Q/2017 (nakoniec je to tak u vsetkych kvartalov 2017) cize vplyv sezonnosti je otazny. Ak sa trend potvrdi aj v 2Q tak to bude problem, lebo to je najziskovejsia cast Tesly (navyse vyroba je uz teraz schopna dodavat viac kusov ako preda)
pomalsi nabeh T3 naozaj nemusi byt realnou hrozbou lebo urcite nejde o najziskovejsiu cast (obavam sa ze v sucastnosti pojde skor o najstratovejsiu) a zakaznici zatial nemaju kam utiect nakolko konkurencia v segmente je v sucastnosti este slaba.
myslim ze vacsi problem s T3 bude snaha zvysit vyrobu za kazdu cenu (naklady na dodatocnu montaz mimo linku a pod.)
otazkou takisto je ako sa bude darit dalsim segmentom ako su uloziska a domace systemy, kde konkurencna vyhoda nie je asi tak velka a marze boli nizsie ako v auto (S,X) segmente.
 
05.4.2018 - 13:58 - 
treba zvazovat aj opacnu stranu suvahy, naklady a investicie. Ak by Tesla uz bola hotova s budovanim vyrobnej linky, tak by sa situacia s kopenim dlhu mohla trochu stabilizovat. Ak nie...

p.s. akcie zatial pokracuju v raste, podobne ako zvysok trhu. Zda sa ze ten posledny vyplach bol silne ovplyvneny celkovym dianim na trhu, neslo len o nedoveru investorov konkretne voci Tesle. To by bolo dobre - posilnenie akcii by trochu povolilo slucku [Edited on 05.4.2018 yamato]
 
05.4.2018 - 16:43 - 
4793 nových VIN. 
06.4.2018 - 01:27 - 
Véno? Kdy máš narozky?

https://teespring.com/musktrust#pid=369&cid=6514&sid=front
 
06.4.2018 - 12:52 - 
yamato: kratkodobe výkyvy su z dlhodobeho hladiska nepodstatne (pokial nie su podlozene nejakou internou "katastrofickou" informaciou). Realne su akcie T3 nadhodnotene ale to sa tyka prakticky celeho trhu s akciami, kde sa obchoduje najma s ocakavanim.

aj ked zadlzenie rastie, rastu aj trzby a majetok a hotovost je dostatocna, takze ziadna katastrofa sa z cisiel za rok 2017 nerysuje.
co sa tyka linky T3 : myslim ze podstatne investicie sa uz udiali v minulom roku a teraz sa len ladi
vyroba.
z hladiska prezitia je podstatne dostat vyrobu co najskor do plusu (aj za cenu pomalsieho nabehu) a vyvarovat sa pripadnych technickych problemov a zvolavkam.
 
06.4.2018 - 13:02 - 
citace:
posilnenie akcii by trochu povolilo slucku


Nepovolilo. Posilnění akcií povolí slučku vlastníkům akcií, nikoliv jejich vydavateli.

citace:
podstatne investicie sa uz udiali v minulom roku a teraz sa len ladi vyroba.


Ladění výroby není maličkost, patří k němu i instalace nové německé linky cca v březnu (ohledně ní cca v únoru musel někdo z Tesly korigovat Muskovy řeči, šlo tuším o to jestli je už dovezená nebo se teprve nakládá..)
 
06.4.2018 - 14:44 - 
citace:

aj ked zadlzenie rastie, rastu aj trzby a majetok a hotovost je dostatocna,


zdroj? ja som cital ze Tesla potrebuje zohnat 2 miliardy (ale netusim odkial ta info pochadza)

citace:
Posilnění akcií povolí slučku vlastníkům akcií, nikoliv jejich vydavateli.


Tesla sa moze financovat vydavanim dlhopisov, akcii alebo uverom v banke. Dlhopisy a uver nechajme stranou, ostava emisia novych akcii. Tie akcie musi niekto kupit. Cim "solidnejsie" su firemne akcie, tym lahsie (a za lepsiu cenu) sa preda nova emisia. Takze z hladiska moznosti refinancovania firmy je hodnota akcii a jej vyvoj naopak dost podstatna.
 
<<  38    39    40    41    42    43    44  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.139338 vteřiny.