Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  44    45    46    47    48    49    50  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
22.6.2018 - 07:20 - 
citace:
a ceny jednotlivych paliv su otazkou bezpecnosti dodavok, tutiz geopolitiky, tutiz vojenskej pritomnosti apod. Ale vydavky na armadu sa do cien paliv nezaratavaju, platime ich skrze dane. Takze tie paliva nepriamo dotujeme.

O nakladoch na zdravotne a ine externality ani nebudem hovorit. Skratka, v cene ropnych produktov nie su zaratane zdaleka vsetky naklady s nimi spojene. Ide pritom o radovo vacsie sumy nez tie "nehorazne" dotacie na elektromobily.


To je ale blbost. Jde o to, že 1. funkce státu je zajistit většině relativně bezpečný a stabilní život - tím pádem musí hlídat spoustu věcí od počtu vystudovaných lékařů a sester přes armádu, průmysl a zásobování. Zdroje energie (i pohybové) do toho taky patří. Tím pádem si stát hlídá ropný, jaderný i uhelný průmysl. Až začnou být elektromobily masové, bude si stejně hlídat i zdroje lithia a křemíku.
2. Dotace masové dopravě (železnice, MHD, metro) jsou obrovské - nejméně třetinu, někde až polovinu hradí město / obec / kraj / stát - a to mluvím o normálních autobusech a vlacích. Autobus je sice efektivní a ekologicky šetrnější, jenže pokud jede na trase, kde po polovinu trasy je v něm 5 lidí, zas takový přínos ekologii to není, o vlacích platí to samé, navíc problém s tím, že vlak/autobus tě dopraví někdy dost daleko od místa, kde potřebuješ být.
3. elektromobily také poškozují přírodu - výstavbou přípojek, rozvodů, výrobou baterií, pneumatik (těžší auta), počítačových systémů, elektřiny atd.
4. nejefektivnějším a nejekologičtějším prostředkem dopravy po městě nebo obci a okolí je kolo, u starších osob nebo lehce hendikepovaných kolo s elektromotorkem. K tomu autobusy na CNG/elektřinu, trolejbusy, tramvaje a metro pro hlavní využívané trasy. To je IMHO jediný rozumný způsob, jak řešit dopravu ve městě. Elektromobily nepomůžou, jen zaplní ulice. [Edited on 22.6.2018 Ervé]
 
22.6.2018 - 07:36 - 
citace:

4. nejefektivnějším a nejekologičtějším prostředkem dopravy po městě nebo obci a okolí je kolo, u starších osob nebo lehce hendikepovaných kolo s elektromotorkem. K tomu autobusy na CNG/elektřinu, trolejbusy, tramvaje a metro pro hlavní využívané trasy. To je IMHO jediný rozumný způsob, jak řešit dopravu ve městě. Elektromobily nepomůžou, jen zaplní ulice. [Edited on 22.6.2018 Ervé]

S tím naprosto souhlasím
 
22.6.2018 - 12:06 - 
citace:
a ceny jednotlivych paliv su otazkou bezpecnosti dodavok, tutiz geopolitiky,...Ide pritom o radovo vacsie sumy nez tie "nehorazne" dotacie na elektromobily.
...ok, a terez skus ma poucit o vyrobe elektriny, baterii a pritomnosti nasich vojsk v Rusku,...
 
22.6.2018 - 13:53 - 
citace:

To je ale blbost.



nie je, len nie ste schopni sa na to pozriet objektivne

citace:
Jde o to, že 1. funkce státu je zajistit většině relativně bezpečný a stabilní život - tím pádem musí hlídat spoustu věcí od počtu vystudovaných lékařů a sester přes armádu, průmysl a zásobování. Zdroje energie (i pohybové) do toho taky patří.


pocet obeti respiracnych chorob ide rocne do milionov. Je to radovo vacsi problem nez napr. terorizmus, kvoli ktoremu sa mobilizuje armada. Takze ak stat financne podporuje prechod na bezemisnu mobilitu, mozete to kludne pripocitat k "zaistovaniu bezpecneho a stabilného zivota". Dokonca aj v pripade, ak zdroj elektriny zostane uholny alebo ropny, tak uz fakt ze ten komin je 100km od mestskej aglomeracie, a nie priamo v uliciach, je velky rozdiel. Staci sa pozriet na Shanghai v smogovej spicke.

citace:

3. elektromobily také poškozují přírodu - výstavbou přípojek, rozvodů, výrobou baterií, pneumatik (těžší auta), počítačových systémů, elektřiny atd.



kazda vyroba cohokolvek poskodzuje prirodu, pocinajuc kamennými sekerkami a kozusinovym overalom. Ide ale aj o to, ake su mozne trendy. Spalovacie auta vzdy musia nieco spalovat a vypustat to do ovzdusia. To nieco sa musi vytazit, spracovat, uskladnit a prepravit.
Vyroba baterii sice tiez nie je ekologicka, ale su tu moznosti recyklacie, zmeny chemie v baterii, pripadne prechod na uplne iny zdroj (palivovy clanok) atd. Elektrina moze byt z uhlia, ale aj z jadra, solaru, veternika atd.

Skratka, pri elektromobiloch je jeden z moznych vysledkov taky, ze to bude relativne ekologicke a nebude to skodit zdraviu. Pri spalovakoch takyto mozny výsledok nie je.

citace:

...ok, a terez skus ma poucit o vyrobe elektriny, baterii a pritomnosti nasich vojsk v Rusku,...


predpokladajme ze nezijeme v bublinke, ktora zacina prahou a konci v plzni. Takze nie "nase" vojska, ale vojska.
Akiste ste si vsimli, ze svetovy trh s ropou je prepojeny. Takze hoci v nasej bublinke si cerpame plyn a ropu z ruska, staci aby sa iran zacal ostrelovat s arabmi, alebo aby komunisti zdevastovali venezuelu, a ceny ropy idu hore. Aj tej ruskej, pretoze sa odvodzuje od svetovych cien.

Vyroba baterii - vyrazne vstupuje do hry recyklovatelnost. Litium je 100% recyklovatelne, ropa recyklovatelna nie je. Pokial je nejaka krajina schopna vynalozit biliony dolarov a tisicky zivotov na vojenske zaistenie stability dodavok ropy, tak bude rovnako schopna vynalozit biliony dolarov (ale bez straty na zivotoch) na vyssie naklady vyroby recyklovaných baterii.

Vyroba elektriny - je diverzifikovatelna. Ked jazdite na spalovaku, mozete diverzifikovat akurát tak na benzin, naftu alebo CNG, co su vsetko ropne produkty.
 
22.6.2018 - 15:15 - 
citace:
diverzifikovat akurát tak na benzin, naftu alebo CNG, co su vsetko ropne produkty.


Nesmysl, můžu si snadno pořídit auto na CNG - stlačený zemní plyn. U něhož je navíc stále zachována možnost jet na benzín, když nenajdu CNG plnící stanici anebo prostě nemám čas ji hledat - na rozdíl od elektromobilu.
A v Evropě se běžně spalováním zemního plynu vyrábí ta elektřina pro vaše elektromobily.
Jinak já elektromobily do měst nezpochybňuji.

https://www.cng.cz/
 
22.6.2018 - 15:53 - 
Je nesporné, že pohon elektromotorem je technicky jednodušší, s lepším průběhem momentu, ekologičtější, možná i méně hmotný, než stejně výkonný spalovací motor s převodovkou a rozvodovkou.
Hlavní problém je hmotnost baterií, problém s jejich nabíjením, recyklací a životností. Uvidí se, zda se nenajde jiný zdroj elektřiny – již se zde např. psalo o nabitém elektrolytu a jeho rychlé výměně výměně u stanic.
 
22.6.2018 - 16:09 - 
... naštěstí Falcon9 i FH lítají na baterie! ;-) 
22.6.2018 - 16:38 - 
citace:

Nesmysl, můžu si snadno pořídit auto na CNG - stlačený zemní plyn.



nesmysl, CNG som tam uvadzal ide o to, ze aj CNG je fosilne palivo, ktore sa niekde tazi a musi sa dovazat. Tzn. tie geopoliticke naklady su rovnake ako pri rope (a uz sme ich videli aj v praxi, ked rusko privieralo kohutiky)
Vyhoda oproti benzinu/nafte je vacsia ekologickost, ale "nie je to ono" - stale sa nieco spaluje
 
22.6.2018 - 16:38 - 
citace:
citace:
Prepáčte.. Ale prepadla má zrána jedna strašne znekľudňujúca myšlienka..
Keby vám váš sused, priateľ alebo známy, začal tvrdiť že hlavným dôvodom prečo sa mu nedarí, je armáda tajných agentov ktorý mu škodia..
Čo by ste si o tom pomysleli?


No hlavně záleží na důkazech. Jestli se ten obviněný tajný agent začne po nějaké době obhajovat tím, že jen vynášel informace o tom, jak si neumíváš ruce po použití toalety a že doma netřídíš odpad....

Na blbou otázku blbá odpověď...


Tu je ten článok s vecami ktoré zverejnil "tajný agent"
https://www.google.sk/amp/www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-tesla-whistleblower-20180621-story.html%3foutputType=amp
Je to zaujímavé čítanie..
V podstate s toho vyplýva, že aj keby Tesla ten výrobný cieľ splnila.. Aj tak prerobí aj gate..
 
22.6.2018 - 17:10 - 
citace:
... 4. nejefektivnějším a nejekologičtějším prostředkem dopravy po městě nebo obci a okolí je kolo, u starších osob nebo lehce hendikepovaných kolo s elektromotorkem. K tomu autobusy na CNG/elektřinu, trolejbusy, tramvaje a metro pro hlavní využívané trasy. To je IMHO jediný rozumný způsob, jak řešit dopravu ve městě. Elektromobily nepomůžou, jen zaplní ulice.


Toto ale není úplně pravda. Každý uživatel má jiné požadavky a priority - proto nelze stanovit obecně žádný takový ideál. V centru velkého města je MHD bezesporu optimální volba pro většinu lidí. Ale sanitka těžko může být šlapací, hasiči nemůžou čekat na dobití baterií a babička po operaci nebude jezdit tramvají ... ;-)

Současný stav technologie dává nějaké možnosti, stát k tomu nastaví daně, poplatky a dotace podle názoru zákonodárců. Tím jsou dané podmínky. A pak už je nutné nechat na každém, aby si vybral optimální způsob dopravy podle svých možností, požadavků a potřeb.

Například pokud mnoho rodin má jen jedno auto, pak to auto musí zvládnout dojíždění do zaměstnání, neočekávanou cestu s dětmi k doktorovi i cestu na dovolenou. Druhé auto, určené jen na pojíždění po městě pak může být třeba i EV i když je dražší a proto si ho pořídí jen majetnější menšina a několik nadšenců. Současná omezení EV (cena, operativnost, dojezd, ...) proto zároveň brání jejich se EV masivnějšímu rozšíření.

 
23.6.2018 - 17:49 - 
Tu je pár pohľadov, aj do vnútra toho "veľkého stanu"..
"Spy shots inside Tesla’s giant tent"
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-assembly-line-fremont-giant-tent-pictures
Koľko na tých obrázkoch vidíte "robotov"?
napríklad

Toto má byť ten úžasný "stroj ktorý vyrába stroje"?
 
23.6.2018 - 18:03 - 
Ano, robme zavery. Nevieme sice na co presne sa divame ani ako to zapada do vyrobneho procesu, ale to nevadi, na zavery s nulovou hodnotou to staci, vsak?  
23.6.2018 - 18:35 - 
yamato
Ja konkrétne.. viem na čo sa dívam..
Ja totižto v podobnom automotiv blbinci, trávim osem hodín denne, niekedy aj viac, keď treba spraviť nadčas.
Dívame sa na montážnu linku, okolo nej sú pracovné pozície, a na tie sa postavia tzv. "roboši" a tý tam pracujú ručne.
Treba si uvedomiť ten "jemný" rozdiel, medzi slovom "roboš" a slovom "robot".
 
23.6.2018 - 18:59 - 
citace:
yamato
Ja konkrétne.. viem na čo sa dívam..



Díváš se na malý kousek "stanu" zevnitř. Nemluvě o budově.
Ty to znáš z první ruky, ale netvrď mi, že je to celá výrobní linka.
 
23.6.2018 - 19:17 - 
https://auto.hnonline.sk/automobilky/1731120-tesla-opat-zastavila-vyrobu-bol-to-muskov-omyl-zradu-vidi-v-robotoch
Elon Musk prvýkrát priznal, že príliš dôveroval automatizácii pri montáži Modelu 3. "Áno, nadmerná automatizácia v Tesle bola chyba. Aby som bol presný, môj omyl. Ľudia sú podceňovaní," uviedol Musk na sociálnej sieti Twitter.
 
23.6.2018 - 19:26 - 
citace:
https://auto.hnonline.sk/automobilky/1731120-tesla-opat-zastavila-vyrobu-bol-to-muskov-omyl-zradu-vidi-v-robotoch
Elon Musk prvýkrát priznal, že príliš dôveroval automatizácii pri montáži Modelu 3. "Áno, nadmerná automatizácia v Tesle bola chyba. Aby som bol presný, môj omyl. Ľudia sú podceňovaní," uviedol Musk na sociálnej sieti Twitter.



2 měsíce starý článek. Už se to tu bohatě probíralo.
 
23.6.2018 - 21:55 - 
@Martin Kostera
Tak tu máš čerstvejší článok..
Keď sa ti nechce veriť "robošovi".
Tak si prečítaj čo si o tom myslia "kravaťáci".
http://www.businessinsider.com/tesla-is-failing-to-build-the-factory-of-the-future-2018-6
Lutz said that a "quickie manual assembly line" in a tent is not business-as-usual in the auto industry. And he suggested that Tesla's hours-per-car expenditure, around 14-16 for a typical compact vehicle, have to be "off the charts."
 
23.6.2018 - 23:35 - 
Mícháš tu hned několik věcí najednou a nevím, kdy na co reaguješ. Piš srozumitelněji.

1. Odstávka byla(dokonce několik) a bylo to tu bohatě diskutováno. Proč sem tedy dáváš 2 měsíce staré články?

2. "Stan" není stan. Je to lehká pevná konstrukce, kdy Musk zauvažoval, na co vlastně budovat velké klasické tovární budovy, když může mít něco takového.

3. To foto není celá linka. Takže se vracím zpět k "netvrď mi, že to je celá výrobní linka".
 
23.6.2018 - 23:52 - 
Čo tu tvrdím..
Tvrdím že celá tá výrobná linka je manuálna.
1. pretože Elonove plány na úplnú robotizácáciu zlyhali
2. "stan" je to preto, lebo na normálnu budovu už nemá prachy ani čas
3. tvrdím že celá výrobná linka je manuálna, normálna ľudská robota

 
24.6.2018 - 08:28 - 
a ja tvrdim ze by si mal viac citat a menej pisat. Napriklad k tomu stanu sa uz Musk vyjadroval - nechceli s rozsirenim linky cakat na novu budovu, tak ju dali do stanu. A potom sa ukazalo ze stan je vlastne celkom vyhovujuci.
Ohladom automatizacie - niektore procesy boli "odautomatizovane" po tom, ako sa ukazalo ze ludia su efektivnejsi.

Co by si vsetko vedel, keby si si najprv pohladal veci a nerobil hned zavery z kazdeho tweetu co nahodou najdes.
 
24.6.2018 - 11:41 - 
Mno.. Dobre..
Radšej sa vrátim k záujmu o teoretickú fyziku..
Hmm.. A možno aj k ďalšiemu štúdiu gnozeológie - epistemológie - noetiky..
[Upraveno 24.6.2018 alamo] [Upraveno 24.6.2018 alamo]
 
25.6.2018 - 11:55 - 
citace:

Martin Kostera:
A ještě vtipnější pak je, jak nejsi nijak schopen doložit své domněnky(či lži), útoky, apod. Prostě jen pomluvíš s odkazem na nesplnění plánu. To je vše.
Yamato:
neustale vytahovanie dotacii ako akejsi "krivdy" je dalsi z oblubenych argumentacnych faulov. Mnohokrat bolo spocitane a ukazane, ze fosilne paliva su dotovane omnoho viac.



týdenní produkce je třeba zde: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
A rozhodně 5 tisíc nedosáhli ... sotva polovinu. Vzhledem k problémům, které vyplavávají na povrch je Musk těsně před žalobou ze zatajování informací. Takže mu opravdu teče do bot.

Co se týče výrobní linky a plné automatizace, je to krok mimo. Kdyby to bylo potřeba, už to dělají kalsické i nově vznikající automobilky. Protože v autech, na rozdíl od raket, je konkurence opravdu veliká a šetří se každá koruna.

A Yamato, poznámka o dotacích byla primárně pro Martina, který nesnáší dotace, přesněji vehementně to deklaruje, ale dotace oblíbenci Muskovi nevadí.

Pro obyčejného člověka je úplně jedno, zda bude jezdit na elektroku či na benzín, hlavně když auto bude levné. A to Tesla elektromobil, resp. zatím žádný elektromobil nesplňuje. Snaží se udělat krok dotacemi, ale ... A peníze šejkům? mno, díky amíkům jim teče čím dál míň, takže mi fosilní paliva vůbec nevadí ... znečištěí je distribuované rovnoměrně, je vynikající skladovatelnost atd. A ekologická zátěž současných elektroaut je srovnatelná ne-li vyšší než u benzínu.
 
25.6.2018 - 16:59 - 
stale sa tocime dokolecka.

Elektromobily su drahe - na zlacnenie treba skutocne hromadnu vyrobu. Tu treba z niecoho zaplatit. Napriklad z toho, ze prve modely budu drahe a luxusne, a budu sluzit hlavne na presvedcenie zakaznikov a PR. To ale napadate.

Druha moznost je ze to cele zaplatia investori a dlho predlho budete v strate. To napadate tiez.

Nepaci sa vam kratky dojazd. Pritom dnes nie je problem urobit 1000km dojazd, je to otazka ceny baterie. Takze na dlhsi dojazd zase treba hromadnejsiu vyrobu. Lenze vy zase argumentujete, ze kym nebude 1000km dojazd tak je to nepouzitelne (co by mimochodom znamenalo problem s dopytom, lenze dnes je problem ze sa nestiha vyrabat)

Skratka vytvarate zacarovany kruh a dozadujete sa "instatnej" technologie, ktora sa zjavi dokonala, lacna a odnikial. Lenze to nejde, aj spalovacie auta presli nejakym vyvojom a urcite nemali pred 100 rokmi dnesne uzitkove vlastnosti. Ten kruh treba niekde "zacat kreslit" a spociatku do nebude vyzerat ako kruh, ale ako kriva ciara.
Ale tak holt inovacie funguju. Kto potreboval iPhone ako nahradu za PC? Nikto.
 
26.6.2018 - 09:10 - 
Pracujem na nemenovanej krajskej samospráve a snažíme sa raziť koncepciu "zelenej samosprávy". Zaraďujeme do vozového parku postupne jeden po druhom elektromobily. Viem, že aj rôzne iné úrady po okolí už majú nejaké elektromobily. Myslím, že toto je jedna s cestičiek na rozšírenie elektromobilov tu u nás na Slovensku resp. v Česku. Úrady majú svoje garážové domy, kde môžu cez noc pokojne nabíjať a služobné cesty sú často v dosahu dojazdu aj lacnejších elektromobilov. Tiež som si všimol, že niektoré reštaurácie, ktoré robia rozvoz menu v rámci mesta zavádzajú elektromobily. To mi príde tiež praktické, lebo v rámci mesta im pohodlne stačí dojazd do 200 km. Samozrejme na tesla model S mi knedlo, vepřo zelo nevozia, ale som trpezlivý :-)  
26.6.2018 - 10:09 - 
@Lusien
Kým sa to nesnažíte pretlačiť aj do sanitiek a hasičských áut..
Tak je to v poho..
 
26.6.2018 - 10:26 - 
citace:
@Lusien
Kým sa to nesnažíte pretlačiť aj do sanitiek a hasičských áut..
Tak je to v poho..



sanitky a hasicaky uz jazdia aj elektro a ziadny problem som nezaznamenal. Prave naopak, toto su aplikacie kde vzdy vyrazas z najblizsej dostupnej stanice, takze dojazd vacsinou nie je problem.

Co je problem je tvoja predstava o ludoch. Ty si skratka myslis, ze im nedocvakne kolko casu trva nabitie elektromobilu. Urcite si to nevedia naplanovat tak, aby vzdy mali k dispozicii dostatok nabitych aut, a uz vobec ich nenapadne nabijat vtedy, ked sa nic nedeje.

Lebo vsak aj normalna sanitka sa pri vyjazde zastavuje na pumpe...

Zase len hladas zadrapky tam kde nie su. Jedina podstatna zadrapka dnes je cena baterii, ergo objem vyroby. A mozno este zdroje surovin, tazba a recyklacia.
Neustale omielany dojazd a vselijake pseudoproblemy s cestou z prahy do chorvatska su hluposti. Ludia jazdia Teslami od pobrezia k pobreziu a ziadny problem nemaju, pokial si dokazu rozumne naplanovat trasu.
 
26.6.2018 - 10:28 - 
citace:
Pracujem na nemenovanej krajskej samospráve a snažíme sa raziť koncepciu "zelenej samosprávy". Zaraďujeme do vozového parku postupne jeden po druhom elektromobily. Viem, že aj rôzne iné úrady po okolí už majú nejaké elektromobily. Myslím, že toto je jedna s cestičiek na rozšírenie elektromobilov tu u nás na Slovensku resp. v Česku. Úrady majú svoje garážové domy, kde môžu cez noc pokojne nabíjať a služobné cesty sú často v dosahu dojazdu aj lacnejších elektromobilov. Tiež som si všimol, že niektoré reštaurácie, ktoré robia rozvoz menu v rámci mesta zavádzajú elektromobily. To mi príde tiež praktické, lebo v rámci mesta im pohodlne stačí dojazd do 200 km. Samozrejme na tesla model S mi knedlo, vepřo zelo nevozia, ale som trpezlivý :-)


... a co říká Váš nadřízený úřad na to, že kupujete několikanásobně dražší vozy než by jste mohli? Není to náhodou plýtvání penězi daňových poplatníků?
 
26.6.2018 - 10:47 - 
citace:
...
Neustale omielany dojazd a vselijake pseudoproblemy s cestou z prahy do chorvatska su hluposti. Ludia jazdia Teslami od pobrezia k pobreziu a ziadny problem nemaju, pokial si dokazu rozumne naplanovat trasu.

Yamato, tak už si tu Teslu konečně kup! Enjoy Your dream ... ;-)

Btw: Čím nyní vozíš sebe a svoji rodinu?
 
26.6.2018 - 11:25 - 
citace:

Yamato, tak už si tu Teslu konečně kup! Enjoy Your dream ... ;-)



však si ju aj kúpim

citace:

Btw: Čím nyní vozíš sebe a svoji rodinu?


tým čo je aktuálne k dispozícii

Len nerozumiem tej podráždenej reakcii. Fakt že amíci jazdia Teslami coast-to-coast, severania ich používajú aj v mrazoch a v Bratislave vidno viac Tesiel ako škody superb považujete za osobnú urážku?
 
26.6.2018 - 13:54 - 
citace:
a v Bratislave vidno viac Tesiel ako škody superb

Kolik že jezdí v Bratislavě těch Tesla modelů ?
Místo argumentů jen kecy ....
 
<<  44    45    46    47    48    49    50  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.159598 vteřiny.