Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  46    47    48    49    50    51    52  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
27.6.2018 - 21:43 - 
citace:
Tuším v Bazilei alebo niekde tam už majú s geotermálnou energiou skúsenosť - praskajúce steny, pravidelné otrasy...
http://www.seismo.ethz.ch/en/knowledge/things-to-know/geothermal-energy-earthquakes/geothermal-energy-and-induced-earthquakes/

https://www.theguardian.com/world/2009/dec/15/swiss-geothermal-power-earthquakes-basel

Takže by som s tým nadšeným optimizmom ohľadne geotermálnej energie kdekoľvek dosť šetril.


[Upraveno 27.6.2018 Alchymista]

Ak bol tento príspevok naozaj a vážne mysleny ako argument tak sa naozaj nemáme o čom baviť
 
27.6.2018 - 23:23 - 
citace:
Celé tieto debaty o tom či je výhodnejší benzín či elektrina je ako debata pred 120 rokmi s argumentom, že kôň je výhodnejší, ...

Zakecal si argument proti tvrdeniu, ze ropu potrebujeme pre auta.
auta su najmensi problem. ropa je tu predovsetkym pre priemysel a pre polnohospodarstvo.
A cas elektromobilov pride. staci zopar jadroviek, idealne fuzia a pokrok nezastavis. Ale povedat dnes, ze je to vyhodnejsie, alebo dokonca ekologickejsie je nezmysel.

Nemam nic proti experimentovaniu s elektromobilmi, ale stale to vnimam ako hracku pre bohatych, ktora je navyse podporovana z dani.
 
27.6.2018 - 23:36 - 
citace:
Čo sa týka ekologickej energie stále meliete dokola o vetre a slnku ale zabúdate na ďaleko efektívnejšie a lacnejšie. Na slovensku sa cca tretina všetkej elektrickej energie vyrába vodnými elektrárňami. Tiež pomaly ale isto nastupuje geotermalna....

Solarna tepelna a geotermalna energia je jedina ekologicka varianta technicky preukazatelne prinosnona.

(s vodnymi elektrarnami na Slovensku pouzivas udaje halabala. Vodne nie su nepretrzite a mas tam vypadok jadroviek. takze 30% je sucasny instalovany vykon a nie prevadzkovy a je to sucasny prechodny udaj. Podiel vodných elektrární na ročnej výrobe elektrickej energie Slovenských elektrární, a.s., dosahuje v priemere asi 11 %.)
 
27.6.2018 - 23:40 - 
Pro úspěch ještě jednou.

https://www.nerdwallet.com/blog/loans/electric-hybrid-gas-how-they-compare-costs-2015/

"even without the credit, the Leaf is cheaper to own"
 
28.6.2018 - 10:02 - 
http://www.hybrid.cz/v-roce-2025-doslouzi-v-elektroautech-29-gwh-baterii-hyundai-waertsilae-je-vyuziji-k-ukladani-energie 
28.6.2018 - 10:48 - 
citace:
http://www.hybrid.cz/v-roce-2025-doslouzi-v-elektroautech-29-gwh-baterii-hyundai-waertsilae-je-vyuziji-k-ukladani-energie


haha, to bolo reci ze co s bateriami na konci zivotnosti. No ako vzdy, niekto chytrejsi to vymyslel

Predpokladam ze pouzite baterie sa budu odkupovat, takze majitelia elektromobilov ziskaju nejaky financny obnos. A po dolozeni urcitej ciastky si mozu kupit novu bateriu.
 
28.6.2018 - 10:55 - 
citace:

A cas elektromobilov pride. staci zopar jadroviek, idealne fuzia a pokrok nezastavis. Ale povedat dnes, ze je to vyhodnejsie, alebo dokonca ekologickejsie je nezmysel.



nerozumiem potom tym neustalym utokom na elektromobily, ked problem nie je v elektromobile, ale v elektrarni.
Odniekial sa zacat musi, vybudovanie infrastruktury, objemu vyroby a pokles cien bude chvilu trvat. Takze hoci dnes "ciste" elektromobily jazdia na "spinavu" elektrinu, aj tak to cele dava zmysel.

citace:

Nemam nic proti experimentovaniu s elektromobilmi, ale stale to vnimam ako hracku pre bohatych, ktora je navyse podporovana z dani.


auta, lietadla - aj to bolo v zaciatkoch hracka pre bohatych. Musi to najprv nabehnut do poriadnych objemov, az potom to bude prakticke a uzitocne aj "u nas v plzni"
 
28.6.2018 - 14:08 - 
Když EV miluješ, není co řešit! ;-)
... a to je styl celé téhle debaty. Je tu pár zamilovaných duší, neustále citujících pár oslavných článků a nenaslouchajících ekonomické a technické realitě dneška. Většina oponentů už vzdala marnou debatu s nenaslouchajícími (tedy monolog).

Už X-let slyšíme starou písničku. Začíná to nějak takto: Už brzy se, pionýre, probudíš do nové doby ...

Příznačné je, že nikdo ze zamilovaných neinvestoval do EV svoje vlastní peníze. Nebo tomu zas až tak nevěří? Nebo to není zas až tak ukrutně výhodné? ... ;-)
 
28.6.2018 - 14:22 - 
citace:
Když EV miluješ, není co řešit! ;-)
... a to je styl celé téhle debaty. Je tu pár zamilovaných duší, neustále citujících pár oslavných článků a nenaslouchajících ekonomické a technické realitě dneška.


myslis ako ked nenasluchali ekonomickej a technickej realite o sukromnych raketach lacno zasobujucich ISS, pristavajucich po pouziti par metrov od miesta startu? Tento typ debaty mas na mysli?

citace:

Už X-let slyšíme starou písničku. Začíná to nějak takto: Už brzy se, pionýre, probudíš do nové doby ...



to netvrdim. Niekto sa neprebudi nikdy

citace:

Příznačné je, že nikdo ze zamilovaných neinvestoval do EV svoje vlastní peníze. Nebo tomu zas až tak nevěří? Nebo to není zas až tak ukrutně výhodné? ... ;-)



a ty si investoval do ropnej rafinerie? Auto si si kupil ako vyraz dovery ropnej ekonomike? Alebo si si skratka kupil take priblizovadlo, ake si mozes dovolit?
 
28.6.2018 - 18:13 - 
citace:
Když EV miluješ, není co řešit! ;-)
... a to je styl celé téhle debaty. Je tu pár zamilovaných duší, neustále citujících pár oslavných článků a nenaslouchajících ekonomické a technické realitě dneška.



Njn, Honzo. Máš pravdu.

https://www.nerdwallet.com/blog/loans/electric-hybrid-gas-how-they-compare-costs-2015/

"even without the credit, the Leaf is cheaper to own"

citace:


Příznačné je, že nikdo ze zamilovaných neinvestoval do EV svoje vlastní peníze. Nebo tomu zas až tak nevěří? Nebo to není zas až tak ukrutně výhodné? ... ;-)



Nebudu si kupovat elektromobil jen proto, abys byl spokojený. Já ho prostě nepotřebuji. Ale slibuji, že až si někdy budu auto kupovat, bude na baterky.
 
28.6.2018 - 22:13 - 
Možná to sem nepatří, ale je to také o alternativním pohonu automobilů. Dnes na ČT byla reportáž o jedné z největších investic české firmy v USA. Jedná se o investici do čistírny vodíku a jeho následného zkapalnění pro pohon automobilů. Tento vodík vzniká jako odpad při výrobě chlóru. Předpokládají, že v brzké budoucnosti (2025) bude jezdit až 1/4 miliónu osobních aut. Investice je ve výši 900 000 000 Kč.  
28.6.2018 - 22:31 - 
Ja osobne mám čoraz väčšie pochybnosti o podstate tejto debaty..
Keď je hlavným argumentom "páči sa mi - nepáči sa mi" (líbí se mi - nelíbí se mi).. A racionálne argumenty sa hľadajú až ex post - ad hoc, na podporu "páči sa mi - nepáči sa mi"..
Každý kto sa na takejto debate zúčastňuje, trpí istým sebaklamom..
Totiž pre to, čo sa vám "páči alebo nepáči", vy nijaké logické alebo racionálne argumenty, vôbec nepotrebujete..
 
29.6.2018 - 19:36 - 
https://ekonomika.idnes.cz/elon-musk-prdici-jednorozec-kresba-kradez-tesla-f5h-/eko-zahranicni.aspx?c=A180628_150708_eko-zahranicni_svob
„Duha, jednorožci a elektromobily. Asi můj nejoblíbenější hrneček,“ nechal se v únoru loňského roku na Twitteru slyšet Elon Musk. Na jedné straně je nápis „Elektromobily jsou dobré pro životní prostředí, protože jsou poháněny magií,“ na druhé obrázek jednorožce, nabíjejícího auto svými prdy.

Mne to príde fakt.. Celkom presný popis..
 
29.6.2018 - 21:46 - 
koho by zaujimala aktualna financna analyza Tesly od Damodarana:
http://aswathdamodaran.blogspot.com/2018/06/twists-and-turns-in-tesla-story-boring.html

[Upraveno 29.6.2018 milosh]
 
02.7.2018 - 08:15 - 
je to tam. V poslednom junovom tyzdni vyrobila Tesla 5000 Modelov 3.

Stan sa vyplatil
 
02.7.2018 - 09:08 - 
citace:
je to tam. V poslednom junovom tyzdni vyrobila Tesla 5000 Modelov 3.

Stan sa vyplatil


A ako to zistili?
Ehm.. Ono sa to dá aj tak..
Že v jednu špeciálnu hodinku, spraví sa "rekord", vyrobíme 30 áut za hodinu.. Keď sa to vynásobí 24 hodinami, a následne 7 dňami v týždni..
Tak "máme" virtuálne za týždeň "hotových" 5040 áut..
Lenže..
Ten údaj nič nehovorí o kvalite toho čo vyrobíme.. Ani o výrobnej cene.. Už vôbec nič o tom, koľko s tých áut, muselo po tom následne ísť na "rework", kde ich museli pracne a pomaly "repasáci" rozobrať a zase zložiť a tak odstrániť chyby s výroby, o percente "scrapu" ani ťuk.

Okrem toho.. Nejak mi to pripomína "socialistické plánovanie"..
 
02.7.2018 - 10:47 - 
vidím že pre niektorých diskutujúcich je akýkoľvek úspech Tesly (alebo Elona Muska) skrátka neprípustný. No čo už...

Správu oznámil EM a zjavne ide o reálne vyrobené autá (keďže údajne druhý kvartál "prešvihli" o pár hodín). Okrem toho bolo vyrobených ešte 2tisíc Modelov S a X.

Čo sa týka kvality, "neskoršie" série Modelu S a X sú tiež oveľa kvalitnejšie ako nábehové kusy. Holt nejde tu len o nové modely, ale o celú novú automobilku. Určitá nábehová krivka je pochopiteľná.

Zaujímalo by ma, či takto dôkladne preveruješ aj čísla od GM alebo VW (napríklad údaje o emisiách ). A kde je Farraday Future? Číňania majú imunitu? [Edited on 02.7.2018 yamato]
 
02.7.2018 - 11:38 - 
yamato
Vo "VW" je to fakt "veselé".
Buďto naši managori vymyslia spolu s politikmi, nové "legálne" spôsoby ako emisné "normy" ochcať.. Alebo to môžeme zabaliť..
Aj v Devínskej vyrábame autá, ktoré sú prakticky nepredajné lebo nie sú homologizované, a parkovisko je plné..
Lenže vyrábať na sklad, bez reálneho príjmu sa nedá navždy..
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/krize-ve-vw-nejlepe-ukazuje-jak-moc-nova-pravidla-eu-dusi-automobilky/
VW Group je obřím impériem a jednoduše nestíhá certifikovat veškeré aktuálně nabízené modely. Z toho důvodu některé nebudou od 1. září v prodeji a firma chvílemi prostě nebude mít co vyrábět, protože by řadu aut montovala bez možnosti je vůbec někomu nabídnout.

Kdy můžeme počítat s návratem do normálu, je otázkou, možná také nikdy.
..
Využity pak mají být i další odstavné plochy, na něž se má vejít až 250 tisíc aut, které vyrobí s tím, že je snad jednou vrátí do prodeje.


Čo sa týka politikov, tý na to že existuje problém, prídu až vtedy, keď prestanú tiecť prachy s daní do štátneho rozpočtu.. A teda ani peniaze na financovanie ekoblbiniek nebudú..
Zatiaľ "sme zavretý v miestnosti s veľkým slonom, ktorý pomaly rastie.."
 
02.7.2018 - 12:08 - 
Pozrite sa..
Po tom čo pred "pár dňami" šéf audi Rupert Stadler skončil doslova natvrdo v base, už toho majú všetci dosť..
Spaľovací motor nie je perpetum mobile. Technické normy vyžadujú aby bol. Technické normy sú v rozpore s "prírodnými zákonmi".
Politici určili nesplniteľné technologické normy, a k nim spôsob testovania ktorý mal "šedú zónu", ktorá umožňovala ich obchádzať..
Na hru, my vymyslíme totálnu kravinu, a umožníme vám porušovať zákon.. Ale ak sa to prevalí v masmédiách, "somársku čapicu" nasadíme na kotrbu vám a ešte vás aj posadíme do väzenia až s toho sčerniete, nikto rozumný nepristúpi.
Basta fidli. Hra sa skončila.
Radšej povedia že nemajú čo predávať, a ľuďom s fabrík povedia aby šli domov, lebo pre nich nemajú robotu a teda ani mzdu.
Atlas shrugged..
[Upraveno 02.7.2018 alamo]
 
02.7.2018 - 12:18 - 
Prečo potom VW navyšuje výrobu? tým by si len rýchlejšie pílil konár ak je to tak ako píšeš alamo? 
02.7.2018 - 12:30 - 
citace:
Prečo potom VW navyšuje výrobu?

Obávam sa že bonusy a odmeny pre najvyšší manažment, sú stanovené na základe "hrubého rastu firmy"..
Že je to rast smerom "do hrobu".. Je vedľajšie..
 
02.7.2018 - 12:51 - 
K této situaci vedly jednak naprosto nereálné předpisy, odtržené od technických možností, jednak asi také snaha výrobců neustále soutěžit o to, kdo má menší emise. Možná by měli raději zvážit možnost postupně přejít na vodíkovou technologii, která má blíže konstrukci současných aut a jejich motorů a tím i vybavení montážních hal a vybavení subdodavatelů, nežli elektromobily. 
02.7.2018 - 14:55 - 
citace:
K této situaci vedly jednak naprosto nereálné předpisy, odtržené od technických možností, jednak asi také snaha výrobců neustále soutěžit o to, kdo má menší emise. Možná by měli raději zvážit možnost postupně přejít na vodíkovou technologii, která má blíže konstrukci současných aut a jejich motorů a tím i vybavení montážních hal a vybavení subdodavatelů, nežli elektromobily.


Vodík je horší než elektromobily. Výroba (z ropy), skladování, přeprava, uložení v autech - neustálé ztráty a ztráty. Naprosto nevhodný pro osobní auta - za týden stání na parkovišti ztratíte 20% nádrže.
Auta by měla menší emise, kdyby se stavěli stále se slabším a slabším motorem, nebo by byli lehčí díky odlehčení konstrukce - osekávání bezpečnosti - takové by nikdo nekoupil.
 
02.7.2018 - 15:02 - 
Vodík kedysi skritizoval aj EM, na čo Toyota odpovedala v tom duchu, že síce má v zásade pravdu, ale aj tak budú pokračovať

https://electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-musk-fuel-cell-hydrogen/
 
03.7.2018 - 10:30 - 
citace:
je to tam. V poslednom junovom tyzdni vyrobila Tesla 5000 Modelov 3.

Stan sa vyplatil


Formálně a podle Tesly "TO TAM JE". Ale nevím jestli i fakticky ... ;-)

Podle analýzy Bloombergu byla minulé týdny výroba jen 1036 ks/týdně, pak 1234 ks/týdně. Pololetí pak vykázalo 3777ks/týdně a zmíněných 4412ks/týdně. Evidentně tedy došlo k velkým přesunům finalizace mezi posledními týdny. Uvidíme, jestli to investoři přijmou jako splnění Muskova závazku ...

Někde na webu bylo zmíněno, že žádné přesuny nebyly, ale ta auta čekala na šroubek upevnění zpětného zrcátka. Což mi přijde jak výmluva z mateřské školky ... ;-)

Podrobněji zde:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

ps: podobné stany používají někteří naši zákazníci k dočasnému uskladnění materiálů a obvyklé jsou problémy s prašností a s nestabilním vnitřním klimatem. Tesla bude mít obdobný problém, soudě podle tohu, že na těch fotkách z vnitřku stanu jsou rozpracovaná auta přikrytá plachtami. Vliv prostředí stanu na kvalitu produkce se projeví až v dlohodobějším horizontu ...
 
03.7.2018 - 10:54 - 
http://www.hybrid.cz/tesla-ve-druhem-letosnim-ctvrtleti-vyrobila-53-339-aut 
03.7.2018 - 11:00 - 
Taky taková nějaká neschopná garážová firma, co nemá na normální budovy. Nějaký Boeing, nebo co. Jak ubohé!

 
03.7.2018 - 11:24 - 
citace:


Formálně a podle Tesly "TO TAM JE". Ale nevím jestli i fakticky ... ;-)

Podle analýzy Bloombergu byla minulé týdny výroba jen 1036 ks/týdně, pak 1234 ks/týdně.



to nevie nikto, rovnako ako nikto nevie o skutocnych emisnych hodnotach VW priamo v prevadzke

uvadzane "nizke" cisla celkom koresponduju s faktom, ze Tesla linku pravidelne vypina pre ucely upgradov a optimalizacie. Podstatny je ale "vrcholovy" vykon linky, t.j. kolko sa dokaze vyrobit bez tychto zastavok.
 
03.7.2018 - 15:19 - 
citace:
http://www.hybrid.cz/tesla-ve-druhem-letosnim-ctvrtleti-vyrobila-53-339-aut

Děkuju za zajímavý článek. Kromě jiného jsem se dozvěděl, že:

a) těch 5031 "vyrobených/finalizovaných" kusů Modelu3 (viz citovaná zpráva Bloombergu) je za posledních 7 "pracovních" dní, nikoliv za týden. Inu, každý si definuje týden jinak ... ;-)

b) za poslední kvartál bylo vyrobeno 28578 ks Modelu3, ale dodáno z fabriky pouze 18440 kusů. Rozdíl (tedy 10138ks, neboli 35,5%) se tedy musí přepracovat, nebo jde do šrotu. Měl jsem za to, že běžný člověk si pod pojmem "vyrobené" představuje skutečně hotové kusy na cestě k zákazníkovi. Ale opět si to asi každý vykládá trochu jinak ... Ale hlavně už jsou ty auta vykázané ... ;-)

Tak jak tak, podstatné bude, co na to investoři Tesly. Od vrcholu v půlce měsíce (dne 18.6. uváděl NASDAQ 370.83USD/akcie) dochází k poklesu hodnoty (včerejší uzávěrka 335.07USD/akcie). Tedy zatím pokles o 10% ...

Odkazy:
https://finance.yahoo.com/news/shouting-ceo-changing-rules-inside-051711599.html
https://finance.yahoo.com/m/eb968cf2-f9fc-37a4-9754-e07cc35c8cbf/wall-street-is-not-impressed.html
https://finance.yahoo.com/m/741df4cb-4ace-3521-a719-5eb1fd6e1e9f/should-tesla-supporters-be.html
https://finance.yahoo.com/m/0be73bd9-2b35-31de-a184-5e03f0d8f010/tesla-hits-5%2C000-model-3.html
https://www.reuters.com/article/us-tesla-factory/shouting-ceo-changing-rules-inside-teslas-model-3-building-sprint-idUSKBN1JT0CQ
[Upraveno 03.7.2018 HonzaB]
 
03.7.2018 - 15:43 - 
citace:
Rozdíl (tedy 10138ks, neboli 35,5%) se tedy musí přepracovat, nebo jde do šrotu.


Co sa babe chcelo, to sa babe snilo.

Tie auta su na sklade a cakaju na dodanie zakaznikom. Zrejme to nie je az tak jednoduchy proces.

Druha vec je, ze ak Tesla nedoda 200tis. aut do konca kvartalu, tak statne dotacie platia este cely nasledujuci kvartal. Takze sa celkom oplati sa s tymi dodavkami moc neponahlat
 
<<  46    47    48    49    50    51    52  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.157225 vteřiny.