Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  61    62    63    64    65    66    67  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
18.10.2018 - 16:52 - 
https://cleantechnica.com/2018/10/07/tesla-model-3-total-cost-of-ownership-estimate-crushing-it/

 
18.10.2018 - 17:17 - 
citace:
https://cleantechnica.com/2018/10/07/tesla-model-3-total-cost-of-ownership-estimate-crushing-it/





vies co je najhorsie? ze to mozes opakovat stale dookola, za par dni bude zase nejaky svedok hnidopichov tvrdit ze po elektromobiloch nie je dopyt, 5rocny EV uz nepredas a spalovak ma nizsie celkove naklady...
 
18.10.2018 - 20:18 - 
Nejsem ani přívrženec ani odpůrce elektroaut, ani fanda klasických aut. Ta tabulka je celkem dobře vypovídající, takže bych si koupil Toyta Camry se střední výbavou. Vím, že bych měl 5 roků bez starostí a to i v otázce, jestli stihnu dojet někam k nabíjení nebo se musím starat o nabíjení přes noc.
Ta volba by byla zvláště rozumná, pokud bych neměl jistotu že dostanu Tax Credit $7,500.
Kdybych se rozhodoval za 10-15 roků (což u mne nehrozí), možná bych volil jinak.
 
18.10.2018 - 20:46 - 
Celý vtip je v tom, že budu porovnávat vozy stejné třídy. Maybach a Trabant porovnávat taky nemá smysl.  
18.10.2018 - 21:50 - 
To chápu, napsal jsem, které z těch všech aut bych si vybral (také z finanční stránky). Tak pokud musím přímo volit 2 auta, tak bych volil mezi Base Toyota Camry a Model 3 standard range, ty jsou snad ve stejné třídě a volil bych Toyotu Camry. Ale vždyť nejde jen o celkové finanční náklady, ale také o pohotovost vozu a další problémy s baterií. Každý má ale své priority. Někdo dá přednost tichému chodu, akceleraci elektromobilů, já bych ho nepřesvědčoval, že je to špatná volba. 
18.10.2018 - 22:08 - 
citace:
Ale vždyť nejde jen o celkové finanční náklady, ale také o pohotovost vozu a další problémy s baterií.


zaujimave ake bizarne dovody si dokazete vymyslat Majitelia elektromobilov si velmi pochvaluju, ze nemusia chodit na cerpacky. Proste po prijazde domov daju auto na domacu nabijacku a rano maju auto k dispozicii. Pricom malokedy mate tu bateriu uplne vybitu a dojazd vyrazne stupa uz po hodine nabijania.

Naopak s klasickym autom musite na cerpacku. Ak nenatankujete, nejazdite. Ak vecer nechate prazdnu nadrz, tak v noci "pohotovost vozu" znamena ze najprv na cerpacku. Aj keby zena rodila...

O tych mytologickych problemoch s bateriou si rad niekedy precitam. Od skutocneho majitela. Zatial o nich pocuvame iba od teoretikov.
 
18.10.2018 - 22:23 - 
@yamato: ja mám Mazdu 3, 2000 ccm bez turba. Stálo to 21.500 €. Pri ceste z práce to zožerie od 5,2 do 7,6 litra benzínu na 100 km podľa toho či prebehnem domov z centra BA hladko alebo trčím v zápche. Nádrž mi vydrží nejakých 600 km. Za rovnakých podmienok mi Nissan Leaf, teda auto s ako tak s podobnou cenou vydrží bez nabíjania dva, možno tri dni, ale to aby som nepúšťal klimatizáciu, kúrenie ... Tesla z Alzy za 43.000 € sú vyhodené peniaze, dojazd minimálny, servis v alze si neviem predstaviť, ale vyhodiť za neošklbanú teslu 80 - 120 tisíc euro, tak to ani náhodou. Takže tá ekológia je zatiaľ len pre pár vyvolených. Dáš 120.000 za niečo čo občas nefunguje? Najmä keď zmrznú cédérómy? Musel som sa schuti zasmiať keď mládenec nevedel otvoriť voz pretože nebol správne napolohovaný? A to už viac než hodinu trčal na nabíjačke na svetelný prúd 230V - za ten čas nabil prázdnu baterku na 9% a nemal istotu či mu to vystačí na rýchlonabíjačku Ja zatiaľ ostanem verný normálnemu nepreplňovanému benzínovému motoru. 
19.10.2018 - 09:33 - 
no, ja elektromobil nevlastnim, takze hadat sa nebudem. Mozem vychadzat iba z toho co pisu ludia, ktori ho vlastnia. Napríklad ze 6-rocna jazdenka Tesla S ma stratu kapacity "zavratnych" 6%. Takze mytus o nakladoch s batériami mozeme skrtnut.

https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-s-jazdenka-skusenosti/

Dalej - kazdodenna prevadzka. Skusenosti elektromobilistov hovoria, ze problem s dojazdom alebo vybitou batériou mate iba vtedy, ked ste totalny ignorant. Auto vas totiz priebezne upozornuje na stav baterii a aktualny dojazd. V tomto clanocku majitel uvadza, ze s Leafom pocas 20tis. km musel neplanovane dobijat iba raz, a to vtedy ked mal neaktualne mapy a zabludil. Situaciu vyriesil velmi jednoducho - zasiel na pumpu a vypytal si predlzovacku. Podotykam ze predlzovacku si mozete vypytat vsade kde maju prud, benzin uz nie...

http://www.hybrid.cz/prvni-cesky-majitel-elektromobilu-nissan-leaf-zkusenosti-po-20-000-km

Nabijanie trva menej ako na pumpe. Dojde domov, zastrci kabel (15sekund). Rano odchadza, vytiahne kabel (15 sekund)

Obcasne nefungovanie - mne minulu zimu nefungoval dieselovy passat. Lebo odisla baterka. A co, je to vina dieselovej technologie? Nie, je to stroj, stroje sa kazia. Asi tak.
Co sa tyka servisu, predpokladam ze Tesla vam auto oservisuje bez ohladu na to kde ste ho kupili (Tesla sa totiz vyhyba predaju cez dealerov). Vdaka unikatnej konstrukcnej filozofii ten "servis" vacsinou prebieha tak, ze napojite auto na internet, servisak cez vzdialeny pristup stiahne diagnostiky, nahra aktualizacie, pripadne nieco zresetuje. Ak treba nieco manualne opravit, tesla dnes uz ponuka moznost bookovat servis online.
 
19.10.2018 - 09:52 - 
citace:
no, ja elektromobil nevlastnim, takze hadat sa nebudem. Mozem vychadzat iba z toho co pisu ludia,...

Ja bych elektromobil celkem bral ale je fakt, ze to co bych potreboval by vyslo asi o 100000 az 200000 draz nez klasika (myslim ojetinu). Zrovna nedavno sem to pocital. Kdyz si vezmu ze najedu s vlastnim autem asi 6000km/rok tak navratnost investice je nekde kolem 20-100let. Zalezi zda budu dobijet na nocni nebo normalni proud...
 
19.10.2018 - 09:56 - 
citace:
citace:
no, ja elektromobil nevlastnim, takze hadat sa nebudem. Mozem vychadzat iba z toho co pisu ludia,...

Ja bych elektromobil celkem bral ale je fakt, ze to co bych potreboval by vyslo asi o 100000 az 200000 draz nez klasika (myslim ojetinu). Zrovna nedavno sem to pocital. Kdyz si vezmu ze najedu s vlastnim autem asi 6000km/rok tak navratnost investice je nekde kolem 20-100let. Zalezi zda budu dobijet na nocni nebo normalni proud...


no, Tesla zrovna zacala ponukat "lacnejsi" model 3 za 45tis.

Samozrejme, pre nas vychodoeuropsku luzu je kupa nového, alebo mierne jazdenelo elektromobilu stale ekonomicky nepristupna moznost. Rovnako ako kupa akehokolvek uplne nového, trochu lepsieho auta...
 
19.10.2018 - 10:46 - 
Jedno srovnání TCO z UK.

http://teslapedia.org/model-s/tesla-driver/total-cost-of-ownership-tesla-model-s-vs-ice-car/
 
19.10.2018 - 11:27 - 
citace:

zaujimave ake bizarne dovody si dokazete vymyslat

Pane Yamato, proč okamžitě kritizujete jiný názor, než máte Vy? Když najedu ročně cca 7000 km a jako vždy kupuji plnou nádrž, nemám žádné starosti. Když někdo si užívá ticha a akcelerace v elektro-autě, přeji mu to a uznávám, že je to velká výhoda. Každý si může vybrat podle svých priorit a nikoho o svých nepřesvědčuji.
 
19.10.2018 - 12:52 - 
citace:

Pane Yamato, proč okamžitě kritizujete jiný názor, než máte Vy? Když najedu ročně cca 7000 km a jako vždy kupuji plnou nádrž, nemám žádné starosti. Když někdo si užívá ticha a akcelerace v elektro-autě, přeji mu to a uznávám, že je to velká výhoda. Každý si může vybrat podle svých priorit a nikoho o svých nepřesvědčuji.


ja netvrdim ze mate zmenit svoj vyber, ale vadi mi ak niekto dookola opakuje "problemy", ktore v skutocnosti ziadny problem nie su. Neustale sa snazite navodit dojem, ze pri beznom automobile nemate ziadne starosti, kdezto pri elektromobile na vas kazdy druhy den ciha vybita bateria.
Ale sudiac podla informacii od skutocnych vlastnikov elektromobilov to tak skratka nie je, nie je a este raz nie je. V skutocnosti je daleko viac starosti s beznym autom, ktorého motor sa v principe neustale snazi rozobrat sam seba a vyzaduje preto ovela viac udrzby. Vsetky tie kvazi haciky co sa tu neustale premielaju su v skutocnosti uz davno vyriesene a dnes uz ludia chodia bezne elektromobilmi aj na dovolenku.
Tak nerozumiem, preco tu musim neustale dookola citat myty o dojazde, zivotnosti baterie, o pohotovosti vozu a ine. To si fakt nedokazete nieco najprv o tom precitat?
 
19.10.2018 - 13:05 - 
@yamato: Jedno je pravda. V prostred cesty ak Ti vyjde benzín naleješ z bandasky. Ak ju nemáš Ty, tak ju má hocikto druhý. Ale ak sa Ti niekde na ceste z rôznych dôvodov vybije batéria, tak si môžeš akurát tak pískať a presviedčať sa že po najbližší dom alebo nejaké miesto kde je elektrika vhodná na nabitie máš nejakých x km. Neviem či je Tesla alebo iný elektromobil vhodný na ťahanie lanom.
Pre mňa a mnohých ďalších je jednoznačnou voľbou čisto benzínový pohon, ako druhý v poradí je hybridný a čisto elektrický až ako tretí.
No a samozrejme nie zanedbateľnou vecou je cena. Nežijem preto aby som robil na auto.
 
19.10.2018 - 13:44 - 
citace:
@yamato: Jedno je pravda. V prostred cesty ak Ti vyjde benzín naleješ z bandasky. Ak ju nemáš Ty, tak ju má hocikto druhý.



počet ludí voziacich v kufri bandasku je násobne menší ako počet ludí vlastniacich predlžovačku.


citace:
Ale ak sa Ti niekde na ceste z rôznych dôvodov vybije batéria, tak si môžeš akurát tak pískať a presviedčať sa že po najbližší dom alebo nejaké miesto kde je elektrika vhodná na nabitie máš nejakých x km.


Presne o tomto som písal pred 4 hodinami a už je to tu zas. Vy (skeptici) sa skrátka nedokážete z tej svojej predstavy vymotať a idete si stále dookola.

Tak ešte raz - odhliadnuc od faktu, že každá batéria má zabudovanú rezervu (tzn. idete aj vtedy, keď batéria ukazuje 0%), auto vám neustále ukazuje, kam ešte dôjdete. Auto signalizuje že máte začať hladať zásuvku (a signalizuje to hodne zavčasu). Tzn. sú v zásade iba dva spôsoby, ako by sa mi mohla na ceste vybiť batéria - buď stojím dva dni v kolóne na dialnici niekde v mraze, alebo som absolútne tupelo čo by nemalo sadať ani na bicykel.

Môžeme prosím už prestať s tou mytológiou o vybitej batérii??
 
19.10.2018 - 17:31 - 
Mno.. Ja už "elektromobilný" som..
Ehm.. Zavrhol som spaľovacie cigarety..
A teraz fungujem na elektriku, je to hotová naparovacia "aromaterapia"..
Ale.. Mať vybytú baterku, je otravné aj pri "výrobe nikotínového dymu"..
 
19.10.2018 - 18:55 - 
@yamato ... Noo, videl som ako sa súruženkovi vybila baterka tak 3 km od nabíjacej stanice v Auparku, ale elektronika mu hlásia že má ešte dostatočnú kapacitu na dojazd Potom ju ( teslu ) nabíjal viac než hodinu ( cez obyčanjnú prelžovačku v zásuvke 230V ) a po hodine ešte stále nemal istotu že príde k rýchlonabíjačke v Auparku Na elektroniku by som sa až tak moc nespoliehal.
Bandasku s 2l benzínu má takmer každý motorkár na výjazde, ale v poli pri ceste elektrické zásuvky nerastú A ver tomu že ti šťava dôjde na najhoršom možnom mieste. Aj u elektrického afta značky Tesla - ktoré mimochodom nemáš Dúfam že keď si ho kúpiš napšeš nám obsiahly článok o tom aký si maximálne spokojný so svojim autom za 100.000 €
 
19.10.2018 - 20:30 - 
My sme to isté zažili so spaľovacím autom. Na výlete v Maďarsku sa nám pokazilo dobíjanie batérie, vyšťavili sme ju a motor nám zhasol uprostred jazdy. A potrebovali sme zásuvku - dobíjačku som so sebou mal. Známemu sa to isté stalo v Chorvátsku.  
19.10.2018 - 22:02 - 
http://aviationweek.com/future-aerospace/can-clean-quiet-hydrogen-electric-power-redefine-regional-travel?NL=AW-05&Issue=AW-05_20181019_AW-05_794&sfvc4enews=42&cl=article_2&utm_rid=CPEN1000002528605&utm_campaign=17032&utm_medium=email&elq2=60495b3c76b14ad99ec3001e307db4fd

Další pokusy s vodíko-elektrickým pohonem u letadel
 
20.10.2018 - 01:17 - 
citace:
Podotykam ze predlzovacku si mozete vypytat vsade kde maju prud, benzin uz nie...


Vodu taky mají v každém domě, a přesto ne všude vám jí dají. Natož připojit prodlužovačku z auta do jejich zásuvky. Ten benzín se dá relativně snadno odměřit - takže spíše ten bych, jsem získal za peníze.
Alespoň, že v hospodě již běžně nechají nabít mobil.
 
20.10.2018 - 01:33 - 
citace:
Alespoň, že v hospodě již běžně nechají nabít mobil.

Hospody budú mať na parkovisku nabíjačky pre zákazníkov. http://www.hybrid.cz/nabijeckova-smrst-v-severnich-cechach-tri-dalsi-mista-s-tesla-destination-chargery
 
21.10.2018 - 08:26 - 
odhad podla minuleho roku hovori, ze Tesla zverejni vysledky za 3Q niekedy okolo 7-11 novembra. Si davaju nacas s tymi uctovnickymi fintami  
22.10.2018 - 08:34 - 
citace:
http://aviationweek.com/future-aerospace/can-clean-quiet-hydrogen-electric-power-redefine-regional-travel?NL=AW-05&Issue=AW-05_20181019_AW-05_794&sfvc4enews=42&cl=article_2&utm_rid=CPEN1000002528605&utm_campaign=17032&utm_medium=email&elq2=60495b3c76b14ad99ec3001e307db4fd

Další pokusy s vodíko-elektrickým pohonem u letadel


Uvidíme. Nevěřím, že vznikne víc než prototyp - vodík je příliš nepraktický (skladování, distribuce).
 
22.10.2018 - 08:42 - 
citace:
@yamato ... Noo, videl som ako sa súruženkovi vybila baterka tak 3 km od nabíjacej stanice v Auparku, ale elektronika mu hlásia že má ešte dostatočnú kapacitu na dojazd Potom ju ( teslu ) nabíjal viac než hodinu ( cez obyčanjnú prelžovačku v zásuvke 230V ) a po hodine ešte stále nemal istotu že príde k rýchlonabíjačke v Auparku Na elektroniku by som sa až tak moc nespoliehal.
Bandasku s 2l benzínu má takmer každý motorkár na výjazde, ale v poli pri ceste elektrické zásuvky nerastú A ver tomu že ti šťava dôjde na najhoršom možnom mieste. Aj u elektrického afta značky Tesla - ktoré mimochodom nemáš Dúfam že keď si ho kúpiš napšeš nám obsiahly článok o tom aký si maximálne spokojný so svojim autom za 100.000 €


Bandasku nevozím, hlídám si hladové oko. S většinou problémů se dá naučit žít a spoustě lidí vyjde elektromobil jako lepší volba.
Vzhledem k pomalému poklesu ceny ale věřím, že bude trvat ještě dlouho, než elektromobily získají větší podíl na trhu, většinu budou tvořit služební auta. Třeba u osobních aut v soukromém vlastnictví bude podíl elekroaut růst jen velmi pomalu. EU si může vyhlašovat, co chce, dopadne to jak se závazky Německa na snížení produkce CO2 - oznámí se, že se cíle splnit nepodařilo, ale bude se na tom pracovat nadšeně dál...
 
22.10.2018 - 11:05 - 
citace:
Dúfam že keď si ho kúpiš napšeš nám obsiahly článok o tom aký si maximálne spokojný so svojim autom za 100.000 €


keď si budem kupovať autá za 100tis., tak už budem maximálne spokojný so všetkým a kludne ti o tom budem písať článok každý deň
 
22.10.2018 - 18:54 - 
citace:
keď si budem kupovať autá za 100tis., tak už budem maximálne spokojný so všetkým a kludne ti o tom budem písať článok každý deň

Nebudeš spokojný, budš chcieť ešte viac ako fšetci čo majú na autá za 100.000 €. Ľudová múdrosť hovorí že s jedlom rastie chuť
Ale na recenziu od Teba si rád počkám Možno to bude skôr než štart Federácie z Vostočného
 
22.10.2018 - 19:13 - 
citace:

Ale na recenziu od Teba si rád počkám Možno to bude skôr než štart Federácie z Vostočného



no to je dost mozne
 
22.10.2018 - 20:45 - 
Sice jenom 2 míle, taky je to v podstatě "jen" provozně-testovací dráha, ale už v prosinci?

https://www.marketwatch.com/story/elon-musk-says-his-tunnel-under-la-will-be-open-to-the-public-on-dec-10-2018-10-22
 
23.10.2018 - 10:22 - 
[quote
ja netvrdim ze mate zmenit svoj vyber, ale vadi mi ak niekto dookola opakuje "problemy", ktore v skutocnosti ziadny problem nie su. Neustale sa snazite navodit dojem, ze pri beznom automobile nemate ziadne starosti, kdezto pri elektromobile na vas kazdy druhy den ciha vybita bateria.


Yamato, jezdil jste s elektroautem? Máte vy osobně zkušenosti? protože pak už jen papouškujete názory druhých.

My ve firmě máme elektroauto, pravda eGolf s dojezdem cca. 200km, ale ost dobře si na tom dokážu představit problémy elektroaut. Základem totiž je být fanda a své cesty plánovat. Na auto stále musíte myslet, připojova na nabíječku, plánovat dojezd, modlit se, teple se strojit a netopit atd.
Pro fandu to nejsou problémy, dělá to rád, pro obyčejného uživatele je to opruz. I to vydržet třeba hodinu na obyč nabíječce.
Operativa benzínového auta je stále o dost větší a proto bude mít ještě dlouho své místo. Tedy pokud je nezaříznou regulace a omezení ...
 
23.10.2018 - 10:33 - 
citace:
...
My ve firmě máme elektroauto, pravda eGolf s dojezdem cca. 200km, ale ost dobře si na tom dokážu představit problémy elektroaut. Základem totiž je být fanda a své cesty plánovat. Na auto stále musíte myslet, připojova na nabíječku, plánovat dojezd, modlit se, teple se strojit a netopit atd.
Pro fandu to nejsou problémy, dělá to rád, pro obyčejného uživatele je to opruz. I to vydržet třeba hodinu na obyč nabíječce.
Operativa benzínového auta je stále o dost větší a proto bude mít ještě dlouho své místo. Tedy pokud je nezaříznou regulace a omezení ...

To ste napísali veľmi pekne. Ja som okrem iného fanda do parných lokomotív. Je to paráda, vzbudzuje to obdiv, ale operatívnosť je mizerná. No ale čo keď sú krásne

"Naša" klubová mazutka prvý krát po rekonštrukcii vlastnou silou - síce len na drevo, ale pohla sa
https://www.youtube.com/watch?v=ziT7jeCTNP4
 
<<  61    62    63    64    65    66    67  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.150322 vteřiny.