Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  269    270    271    272    273    274    275  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
16.6.2014 - 15:32 - 
Tyčka:

čum jak puk (já tak čuměl)
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=6151&start=80
(najdi si tam na stránce velký obrázek s vývozními cenami do EU).

U energií opravdu o omezujícícíh podmínkách Ruska nevím. To si IMHO pleteš s Amerikou, která opravdu vývoz energií blokuje, aby byly levné pro domácí průmyslové podniky.

Rusko naopak staví Atomové elektrárny jako divé, aby mohli o to více plynu a ropy vyvážet.

u té autovýroby prvně se míjíš s tím co říkám já - v prádelně se automatizace moc nenosí. Robot, co ti z pračky a do pračky dá hadry, jakož i roztřídí podle barev by byl neúnosně drahý. A další náklady (energie, voda a saponáty) mají na ceně praní mnohem menší podíl, než energie, materiály na ceně auta.

Byl jsem na "výměnných" pobytech jak v Škoda MB, tak v TCPA a řeknu ti 2 věci:
1) Nekvalifikovaný dělník tam leda tak žmoulá podlahu
2) Robotizace jak prase, tedy minimalizace podílu lidské práce na výsledném výrobku.

Co se týče těch cen u pump, já to myslel oproti Rusku. Kdybychom měli v ČR benál za 21Kč jako v Rusku a nebo dokonce za 19Kč jako v USA, to by byla bomba :-)

 
17.6.2014 - 12:31 - 
Byla tu o tom debata, tak jeden reálný test

http://style.hnonline.sk/auto-moto-130/tesla-to-zvladla-presla-z-kosic-do-bratislavy-bez-nabijania-a-zadarmo-621160
 
27.6.2014 - 20:35 - 
no, myslel som si ze bude suboj baterie vs. vodikove clanky, ale nebude. Dizajneri toyoty nenastupili na zapas a odsabotovali vodikovu technologiu na najblizsich 200 rokov

http://auto.sme.sk/c/7252360/toyota-predstavila-vodikovy-sedan-fcv-s-dojazdom-500-kilometrov.html
 
27.6.2014 - 22:04 - 
Proč si to myslíš? 
27.6.2014 - 22:13 - 
pretoze tak skarede auto som este nevidel technologia je jedna vec, ale emocie su vec druha a clovek/zakaznik je tvor emotivny. A preto si kupuje to co sa mu paci.

Ja osobne by som si taketo auto nekupil ani keby malo dojazd milion kilometrov

A preto si myslim ze tym dizajnom si dali vlastenca.


p.s. nie som si isty ci bratia cesi poznaju vyznam pojmu "vlastenec", na slovensku sa pouziva pre oznacenie vlastneho golu len pre istotu...
[Edited on 27.6.2014 yamato]
 
27.6.2014 - 23:40 - 
Mno zrovna pro design si lidi Teslu taky nekupují. Vzhledově to je průměr (v cenové kategorii). Navíc Toyota neumí dělat hezká auta, ale alespoň zkouší jakous takous originalitu. Mně se na té Toyotě nelíbí spíše ta cena. Přece jenom 1,4 mega je hodně.

Jinak Musk je pro Toyotu komár. Taky je třeba zdůraznit, že zelených mozků je mezi miliónáři méně, než doufáš. Na poli aut za 1,5-2 milióny se ten souboj neodehraje.

Vodíku přes jeho nevýhody nahrává fakt, že nemusí fungovat jen na principu palivového článku. Pokud začne růst infrastruktura, tak mohou přijít laciná auta se spalováním vodíku a tam elektromobily bez příchodu revoluce v ukládání energie nemají šanci.

Mimochodem, pokud bych měl volit z těch dvou oblud auto na požitek, byla by to Tesla. Provozní auto jako náhrada klasiky tam jasně vyhrává na všech frontách toyota FCV.

Bratia cesi, pokud nejsou 15ti letí parchanti, slovensky umí.
 
28.6.2014 - 07:39 - 
no ja mam dojem ze prave ten design Tesle dost pomohol. Ako vravis - je to priemer v svojej kategorii , pricom za tieto prachy uz skarede auto hladas len tazko. Elektromobily dlho trpeli tym, ze vyzerali skor ako golfove vozitka. Tesla je jedna z mala v ktorych mozes jazdit a nemusis sa hanbit.

Chcel som tym vsetkym povedat len tolko, ze ak sa toyota FCV neuchyti a nebude sa dobre predavat, moze to byt klinec do rakvy celej tejto technologii. Proste to bude precedens pre vyrobcov, ze tudy cesta nevede. A pritom jediny dovod toho neuspechu moze byt, ze je to proste skarede auto

Som rad ze starsi bratia cesi este rozumi, ale tie mladsie rocniky uz fakt maju problem mali by u vas vysielat viac filmov so slovenskym dabingom [Edited on 28.6.2014 yamato]
 
28.6.2014 - 19:53 - 
Osobně se znám s několika milionáři, kteří nejsou ekomozci ale auta mají rádi a o Tesle jsem se s nimi bavil- a jejich reakce? "Tak hnusné auto za dva a půl mega?"

Tahle toyota sice není krasavice, ale je extravagantní, což pro boháče bývá mnohdy důležitější než krása (prostě se chtějí lišit). A je jakž takž použitelná. I když je fakt, že elektřinu najdeš všude a Teslu v nejhorším případě budeš ze zásuvky nabíjet den, dva. Když nenajdeš čerpačku s vodíkem, tak FCV končí. Mimochodem Lexusy jsou taky hnusný a prodávají se v USA, kde jsou všechna auta hnusná, dobře. Asi jim tak na vzhledu nezáleží.

A že dsosavadní ekomobily vypadjí jak golfová vozítka? taky stojí hodně pod milión.
Tesla v Evropě = 2,5 mega, tahle toyota 1,5 mega.

A právě cenová třída a reálný dojezd a rychlost čerpání paliva nahrává Toyotě. 50000 Eur je totiž běžná manažerská třída v EU. Ta zdaleka tak neřeší vzhled, protože o nákupech ve frimách rozhodují supermanažeři, kteří sami jezdí třídou za 150000 Euro (A8, S classe, 7mička s řidičem) a tito supermanažeři se koukají na jiné aspekty než vzhled.
Tesla S je pro manažera na služebce nepoužitelný krám.
1) Reálný dojezd pod 400km (manažeři jezdí sakra rychle, zejména v Německu) je pro Německo nepoužtelně malý.
2) Čerpání paliva půl hodiny na rychlonabíječce nepřipadá v úvahu. I kdyby to bylo zadarmo (Musk tuto strategii brzo opustí, to mi věř), protože Evropský manažer má hodinovou mzdu nad 100 Euro, tedy i čerpání zdarma stojí nejméně 50 Euro.
3) Celkové náklady má logicky FCV mnohem nižší, protože nepotřebuje měnit acupacky a nádrže na vodík mají stejný servisní režim jako nádrže na CNG, tedy nízké
4) Servisní a dealerská síť Toyoty a Tesly jsou jako řetězec hypermarketů a večerka v sousedním městě.

Takže Toyoyta FCV jasné míří tam, kde může mít (z počátku v Německu, kde existuje vodíková infrastruktura) úspěch. Tesla nemá v manažerské třídě šanci. Rozhodně ne modelem za 90000 Euro.
 
28.6.2014 - 20:03 - 
stale ma fascinuje ako dokazes vzdorovat realite auto ktore nestiha pokryvat dopyt a pouzite stoji viac ako nove "nema sanci"... no aj to je pohlad

k tym nakladom - ako je vlastne na tom vodikovy clanok? ako rychlo sa to opotrebuva?

ono to nakoniec kludne moze dopadnut tak, ze kto ma doma garaz, alebo aspon vlastny flek pred domom, bude kupovat elektromobil, pretoze to moze "nabit doma" za par supek a nemusi sa otravovat dakde na cerpacke. Naopak kto parkuje na ulici, bude kupovat vodikomobil, pretoze to dotankuje za par minut na cerpacke a nemusi tam stat hodinu a cakat az sa nabije... tie technologie mozu aj koexistovat, ako benzin a nafta

 
28.6.2014 - 20:43 - 
Yamato:

Realitě vzdoruješ ty. 20 tisíc aut je výstupní výkon jedné linky v Škoda MB za měsíc. Tesla toto prodává prakticky na celosvětovém trhu, tedy ekomozků najdou zatím dost. Toyota určitě nemíří s modelem FCV k malosériové produkci 20 tisíc vozů ročně, to by se jí ten vývoj nezaplatil.

Pro zajímavost Audin A6 se v EU prodá za měsíc 16 tisíc. A to se dělí o trh s další desítkou automobilek.

Komár? Už jsem to říkal?

Vodíkový článek je hlavně membrána. Ta je drahá jako prase, poněvadž je tam samý drahý kov. Finta je, že ty kovy jsou zároveň extrémně trvanlivé. Životnost toho článku tedy je v případě vodíku (u metnaholu je to podstatně méně) kolem 60 tisíc hodin provozu. V přepočtu 3-6 miliónů km. Samozřejmě v praxi to bude podstatně méně (vlivy prostředí, možná toyota šetřila...). Ale měl by vydržet minimálně po dobu životnosti vozu. Což baterky bohužel nevydrží (mimochodem ty jsou v FCV taky).

Mimochodem ty argumenty, které jsem uváděl je myšlení firemních zákazníků, které jsou hlavním příjmem všech velkých automobilek. Ze spotřebitelů žijí jen trpaslíci jako je například Dacia a nebo exoti, jako je třeba ta Tesla. Gigant, který má problém u firemních zákazníků - FIAT, je pěkně v průseru.

Jinak domácí proud není zrovna levný. Při ceně kolem 6kč/kWh tě provoz Tesly S nijak extra levně nevyjde. Jestli si to dobře pamatuji, tak žere něco kolem 20kW/100km, takže tě těch 100km vyjde na 200Kč. Když budeš jezdit chrochtákem typu pasat (reálná konkurence Tesla S) tak se vejdeš do 7l/100km, takže 240Kč. To je vcelku malý rozdíl, více ušetříš, když přestavíš benzín na plyn.

Vůči vodíku mám však výhrady. Je to prostě extrémně náročný plyn na bezpečnost. Vyžaduje naprostou disciplínu a pečlivost, která je IMHO na hranici naturelů Němců. Co rozšíření vodíku do tak lajdáckých a zkorumpovaných zemí, jako je Čechistán nebo Mafialand, způsobí, si nechci ani představovat.

Já stále doufám na ten průlom v supravodičích a SMES.
 
28.6.2014 - 20:58 - 
nuz, skladas tesle kompliment ked ju porovnavas s automobilkami ako skoda, toyota alebo audi. Tesla ma okolo 10 rokov, predava absolutne novu technologiu prakticky bez infrastruktury a toto je jej druhy model. Aky asi tak moze mat predaj? napriek tomu nestiha pokryt dopyt tou jednou fabrikou, co zatial ma 
28.6.2014 - 21:10 - 
Kompliment? To těžko. Jen jsem tě chtěl uvést do reality automobilového průmyslu a proč tvoje predikce u Toyoty FCV nejsou založené na odrazu reality, ale pouze tvých osobních vizuálních dojmů (se kterými se ztotoužnuji, Tesla, která nepokrytě kopíruje jaguára se mi líbí více než ten hybrdid mezi Priusem a UFO hodnou civicem). 
29.6.2014 - 00:16 - 
no, moj komentar bol prave o tom vizualnom dojme. Skratka pokial je nieco skarede, tak si to nekupim. A moze to byt aj dobra technologia. Ale vizualne ma to proste odpudzuje. A to je potom skoda pre tu technologiu. 
29.6.2014 - 00:37 - 
Njn, marketing a PR světem vládne, to máš pravdu.

Ale tvůj manažer tě klidně donutí nosit šaškovskou uniformu, pokud se mu to bude zdát výhodné. On ji totiž nosit nebude, že jo :-)

Já vím, jak v Panasonic v Plzni dostali Japonští manažeři Toyoty Prius místo Ochcávek. Právě kvůli "zelenosti" a malou domů do Japonska. Ale přestože jsou Japka velmi loajální, tak nad těmi Priusy už brblali :-)

Hlavní Japko mělo A4ku, hlavní Čech měl Passata, takže těm to bylo buřt. Přitom jet s priusem po dálnici bylo utrpení. Maximálka sice byla 160-170km/h jako u ochcávek, ale ten motůrek co u toho vyváděl, to se nedalo vydržet.

Jo hybridy, to byl taky před 7mi lety hit jako kráva a kde kdo to po Toyotě kopčil. A kde je teď té vlně konec.

V tržním prostředí nekřiveném dotacemi nakonec vždy zvítězí nejefektivnější řešení. Dokud bude baterypack stát polovinu ceny auta a ujede se na jedno nabití polovinu toho co u benzínu, tak to nemá šanci. Dtto vodík. Dokud bude hustota kapalného vodíku 76kg/m3, tak nemá šanci. Dokonce i LNG/CNG se nedokáže prosadit, protože má houby hustotu energie.
 
29.6.2014 - 00:45 - 
no, u nas ked sa zmenil majoritny akcionar, tak sme chvilu saskovali s firemnymi odznakmi a kravatami (oboje som ignoroval) a potom som zmenil firmu

 
29.6.2014 - 00:45 - 
Přitom když se nad tím zamyslíš - nad tou Teslou. Kdyby vyhodili polovinu baterek (tedy dojezd 200km) a tedy uspořili 300kg. Tak by těch 300kg mohla vyplnit nějaká solidně utlumená turbína s vysokou účinností napojená na generátor. Výkon 20-30kW na turbíně 10-15kw na generátoru. K tomu nějaká malá nádrž a hned by jsi pořešil většinu much elektromobilu (s 30l nádrží by dali CELKEM dojezd 700-800km, mohl by jsi volit rychlost doplňování paliva dle potřeby a nálady, městský a příměstský provoz klidně na elektřinu, nebyl by jsi omezován v rychlostech). Jenže to by pak nebyly dotace a půjčky atd ... :-)

EDIT:

Je fakt, že to samé, ale z druhé strany jsem si říkal tehdy u toho prisusu :-) Prostě mají ti co o tom rozhodují v hlavě nasráno. V toyotě se báli použít lionky a vyhodit spalovací motor s přímého pohonu kol a v tesle odmítají cokoliv spalovacho připustit (ale tam chápu ty dotace na elektromobily, které na hybrid nedostaneš). [Upraveno 29.6.2014 cernakus]
 
29.6.2014 - 00:53 - 
dotace a pujcky by mozno aj ostali (predsa len je to zelensie ako klasicky benzinak) ale uz by to nebolo tak uplne elektroauto. A majitel firmy chce vsetko alebo nic - total elektro a nic ine.

Cisto technicky je milion sposobov ako odstranit nevyhody elektromobilu, zlepsit dojazd atd. Lenze to uz nebude elektromobil, vzdy skoncis s niecim co vypusta nejake exhalaty. A zakladna filozofia tejto firmy je prave to elektro, bez exhalatov.

Ja si kludne viem predstavit elektro na mestsku premavku plus nejaky generator na dlhsie trate. Lenze to uz nebude uplne "green". Navyse sa tam zacinaju hromadit rozne systemy, rastie komplexnost, poruchovost a (cisto pocitovo) sa znizuje taka ta technicka elegancia.

p.s. cisto technicky, baterie maju este daleko od toho, aby boli taky energonosic ako uhlikate paliva. A cisto technicky, vyrabat uhlikate paliva z atmosferickeho CO2 za pouzitia "cistej" elektriny, tak dosiahnem uplne rovnaky ekologicky efekt. Mozno aj lepsi... [Edited on 29.6.2014 yamato]
 
05.7.2014 - 12:23 - 
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/odtajnene-patenty-tesly-konkurenci-nezajimaji-1098631#utm_source=zive&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=boxe15

Jinak zjistil jsem, že v USA si nyní můžete od Hondy pronajmout na 3 roky jejich městský elektromobil Fit za 260USD/měsíc (normálně stojí 36 tisíc). Kurnik, jeden kolega co dělá v TCPA říkal, že zaměstnancům slavnostně nabízejí pronájem automobilů koncernu a obyčejné auto nižší třídy jim tam nabízejí za 5500Kč měsíčně. Když to srovnám s elektromobilem špičkové kvality... tak jsem z toho smutný.

EDIT:
Že by bublina?
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/dluhopisy-tesla-motors-jsou-toxicke-upozornila-standard-poor-s-1089279 [Upraveno 05.7.2014 cernakus]
 
05.7.2014 - 13:16 - 
ad patenty - akcie Tesly po ich zverejneni poskocili nahor (prekvapivo), vdaka comu Musk "zbohatol" o zhruba miliardu. O charaktere takehoto akcioveho bohatstva sme sa tu uz bavili...

K tym dlhopisom - pravdupovediac ma prekvapuje, ak doteraz neboli vnimane ako rizikove. Tesla je technologicka firma, ktora sa snazi vytvorit uplne novu technologiu a zaroven aj uplne novy trh pre tuto technologiu. Balancuju na hrane neuspechu prakticky od zalozenia a este dlho budu. To nie je zrovna investicia do akcii cocacoly, ktora tu bude zjavne este dlho...
 
07.7.2014 - 08:04 - 
Odtajněné patenty Tesly konkurenci nezajímají.

Výrobce elektromobilů Tesla Motors před několika týdny odhalil všechny své patenty. Firma si od toho slibovala urychlení vývoje elektrických automobilů. Konkurence se ale o patenty v podstatě nezajímá.

Musk v polovině června prohlásil , že Tesla Motors nebude podnikat právní kroky proti nikomu, kdo „v dobré víře“ využije její technologie. „Věříme, že Tesla, ostatní výrobci elektrických automobilů a celý svět budou mít prospěch ze společného rychlého vývoje technologické platformy,“ poznamenal šéf kalifornské automobilky.
Jaká je realita po několika týdnech? Žádná velká sláva to není. Z velkých automobilek neprojevil zájem v podstatě nikdo. Zástupci General Motors uvedli, že spíš než o technologie mají zájem o obchodní model Tesly. Ford, Chrysler a Toyota - další významné automobilky - se k velkorysému kroku kalifornského výrobce vůbec nevyjádřily. Japonská Honda, jeden z předních výrobců elektromobilů (nabízí například model Fit EV) prohlásila, že už lídrem v této oblasti dávno je a nabídnuté patenty Tesly tak ignoruje.

Proč asi? Protože pro výrobce akumulátorových vysokozdvižných vozíků a akumulátorových ještěrek převážející zavazadla cestujících na nádražích (což je většina možností využití elektromobilů)jsou Muskovy "zkušenosti" bezcenné.
 
07.7.2014 - 08:51 - 
citace:
Odtajněné patenty Tesly konkurenci nezajímají.

No nevím, dodge, odkud čerpáš, přidáš link?
Tesla uvolnila desítky patentů najednou 11.6. - ani ne před měsícem. Většina z nich se týká baterií a jejich rychlonabíjení. Myslím, že je ještě poměrně brzy na takto kategorické prohlášení.
Jestli některá zavedená automobilka v budoucnu využije open source patenty, tak se to projeví imho až za několik let.

Toto je stěna v Tesle, kde patenty visely před jejich zveřejněním.

 
07.7.2014 - 11:39 - 
Technologie Tesly natolik nikoho nezajímá, že ji od ní kupují jen takové bezvýznamné automobilky jako Daimler, Toyota nebo Freightliner -
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Motors.
 
11.7.2014 - 12:20 - 
Něco pro příznivce elektrického pohonu.

http://aviationweek.com/commercial-aviation/nasa-plans-tests-distributed-electric-propulsion?NL=AW-05&Issue=AW-05_20140711_AW-05_173&YM_RID=%27email%27&YM_MID=%27mmid%27&sfvc4enews=42&cl=article_3
 
14.7.2014 - 19:28 - 
Něco pro příznivce elektrického pohonu.




http://aviationweek.com/commercial-aviation/nasa-plans-tests-distributed-electric-propulsion?NL=AW-05&Issue=AW-05_20140711_AW-05_173&YM_RID=%27email%27&YM_MID=%27mmid%27&sfvc4enews=42&cl=article_3
 
16.7.2014 - 19:16 - 
HA!

http://style.hnonline.sk/auto-moto-130/tesla-chysta-cenovu-revoluciu-nove-auto-bude-vyrazne-lacnejsie-624209
 
17.7.2014 - 08:44 - 
Keď už tu do osprostenia omieľame a velebíme Teslu - teda poniektorí - tak tu je drobný článok o ekológii elektromobilov: Francúzsko: elektrické auto nie je automaticky aj ekologické. Je to zavádzajúce!
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/1409349/Francuzsko--elektricke-auto-nie-je-automaticky-aj-ekologicke--Je-to-zavadzajuce-

 
17.7.2014 - 09:20 - 
Tak to je tu snad úplně každému jasné, že záleží na původu elektřiny.
Jinak ten článek je taky zavádějící. Vzhledem k externalitám u OZE je nelze považovat za "eko" ani omylem...

P.S. Tesla má tu smůlu, že je prostě dnes nejlepší. Až bude nejlepší někdo jiný, předpokládám, že "tu do osprostenia" budeme "omieľat a velebiť" někoho jiného.
 
17.7.2014 - 09:29 - 
citace:
Až bude nejlepší někdo jiný, předpokládám, že "tu do osprostenia" budeme "omieľat a velebiť" někoho jiného.


Debata o elektoautech na kosmofóru byla zatím ospravedlňována tím, že jeden z majitelů Tesly je shodou okolností také jedním z majitelů jednoho kosmického podniku. Pokud je skutečný důvod ten nyní vámi uvedený, dosavadní mlhavá souvislost s kosmem padá a bylo by vhodnější vypakovat se na tematicky vhodnější fórum.
 
17.7.2014 - 09:37 - 
To je smutna doba, ked medzi hi tech firmami a kozmonautikou horko tazko hladame suvislosti... 
17.7.2014 - 10:53 - 
Tesla Motors o mixu zdrojů, CO2 emisích a ceně elektřiny vs. běžných auto-paliv v USA : http://www.teslamotors.com/goelectric#electricity 
<<  269    270    271    272    273    274    275  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.243342 vteřiny.