Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  285    286    287    288    289    290    291  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
19.6.2015 - 22:17 - 
citace:
citace:
citace:
Nejako mi unika, ako sa zverejnenim tweetu zarabaju peniaze. ...


... stejně jako každou zveřejněnou reklamou, milý Sherlocku! ;-)


Takze ked bmw tweetne, ze rokuje s novym subdodavatelom, ide o reklamu. Ked ja tweetnem, ze cestou z prace nakupim v bille, tiez ide o reklamu. Boze to je lahke, preco ja blb stale chodim do prace?

No, právě proto, že jsi blb, místo abys byl multimilionář. Ale nic si z toho nedělej, já jsem taky takový blb!
Ehm, doufám, že ses neurazil... [Upraveno 19.6.2015 NovýJiřík]
 
19.6.2015 - 22:26 - 
Rusko se vážně obává, že jim bude odebráno pořadatelství MS ve fotbale. USA chce prověřit možnou korupci při udělování pořadatelství v Kataru a Rusku.
Nevýhodou pro Rusa v tomto hloupém napadání je, že postupy a rozhodování o udělení pořadatelství MS ve fotbale není ani zdaleka tak dopodrobna zdokumentováno a zveřejněno, jako celý program Apollo.

Hm, a ty vážně věříš tomu, že to, co v případě MS ve fotbale "Američana" doopravdy zajímá, je nějaká korupce? Ta je ve vrcholovém sportu ve všem a všude, proč se do toho tedy Američan sere jen tam, kde se to týká toho tvého "Rusa"?
Jinak samozřejmě uznávám, že celá ta záležitost kolem "prověřování" přistání na Měsíci je naprostá kravina, jenomže úplně stejné je to u toho mistrovství. Osobně jsem zvědavý na pořádné fotbalové zápasy, to poslední, o co bych stál, je nějaké rozštěpení fotbalové federace na dva konkurenční spolky, které si budou pořádat dva trucšampionáty. [Upraveno 19.6.2015 NovýJiřík]
 
20.6.2015 - 02:09 - 
citace:
Hm, a ty vážně věříš tomu, že to, co v případě MS ve fotbale "Američana" doopravdy zajímá, je nějaká korupce?

Uvidíme jak to vyšetřování dopadne a jak budou argumentovat. Pak se mě zeptej znovu.
 
20.6.2015 - 08:22 - 
citace:
Ervé 12.6.2015:
Nejdůležitější citace? Knihu nemám :-(

Citace z knihy K.Pacner, A.Vítek: Půlstoletí kosmonautiky

str. 202
Třebaže mnozí pracovníci NASA doufali, že Kongres vyhlásí za cíl nějaký mimořádný projekt, například pilotovanou expedici na Mars, opak byl pravdou. Rozpočet na projekt Extended Apollo zredukovali kongresmani na polovinu. Hlavně museli zajistit, aby Pentagon měl dost peněz na válku ve Vietnamu, která se donekonečna prodlužovala a prodražovala, a na sociální výdaje v rámci programu "Velké společnosti".

str. 204
Finanční situace NASA se zhoršovala, protože USA se zaplétaly do války ve Vietnamu stále hlouběji. Kosmonautice neprospívaly ani domácí nepokoje sociálního i rasového původu. Původní ambiciózní plány AAP z roku 1966, předpokládající třináct startů Saturnů 1B a šestnáct Saturnů 5, se staly pouhou chimérou. Kongres vyčítal kosmické agentuře neujasněnost vědeckých cílů programu a jeho pochybný přínos národním potřebám. To si uvědomovala i vědecká komunita, a proto se od projektu odtahovala. Vznikl začarovaný kruh - odborníci nechtěli navrhovat experimenty, které měly jen malou šanci na realizaci, a zákonodárci nechtěli dát peníze na nenavržené pokusy. AAP se propadal stále hlouběji, až byl v pozdním létě roku 1968 zrušen. Také technické potíže s vytvořením "mokré orbitální dílny" projekt komplikovaly. V průběhu roku 1969 prosadili konstruktéři názor, že jednodušší bude vybavit družicovou laboratoř už na Zemi.

[Upraveno 20.6.2015 JiříHošek]
 
20.6.2015 - 08:33 - 
Budiz ti odpusteno. Vsetci sme tu blbci a chodime do prace, namiesto zarabania tweetovanim  
21.6.2015 - 21:46 - 
Čína vykoušela své malé elektrické letadlo na baterie. Výkony nic moc, tuším, že se ve vzduchu udrží asi hodinu při rychlosti 160 km/h. Je to začátek a myslím si, že by stačilo vylepšit dolet na 500 km při průměrné rychlosti 250 km/h a už by to bylo zajímavé. Cena prozatím také vysoká, tuším že 3 miliony Kč. Nicméně Čína vzhlem k počtu obyvatel nemůže nikdy kopírovat USA ve spotřebě ropy, protože by sama musela spotřebovat celosvětovou roční těžbu. Proto je tam výzkum a vývoj každého elektropohonu velmi podporován. Po městech už jim tam jezdí kolem 100 milonů elektrických motorek a skůtrů. Snad je budou následovat i městská osobní auta a ještě později i malá letdla. Pro Čínu není jiné volby ,je jich příliš mnoho.




 
21.6.2015 - 22:09 - 
Taky tomu odpovídá nástup jádra v Číně...

http://www.world-nuclear.org/info/Country-Profiles/Countries-A-F/China--Nuclear-Power/
 
21.6.2015 - 22:15 - 
citace:
Čína vykoušela své malé elektrické letadlo na baterie. Výkony nic moc, tuším, že se ve vzduchu udrží asi hodinu při rychlosti 160 km/h. Je to začátek a myslím si, že by stačilo vylepšit dolet na 500 km při průměrné rychlosti 250 km/h a už by to bylo zajímavé. Cena prozatím také vysoká, tuším že 3 miliony Kč. Nicméně Čína vzhledem k počtu obyvatel nemůže nikdy kopírovat USA ve spotřebě ropy, protože by sama musela spotřebovat celosvětovou roční těžbu. Proto je tam výzkum a vývoj každého elektropohonu velmi podporován. Po městech už jim tam jezdí kolem 100 milionů elektrických motorek a skůtrů. Snad je budou následovat i městská osobní auta a ještě později i malá letadla. Pro Čínu není jiné volby, je jich příliš mnoho.

Nic lepšího nemůže Čínu potkat. Pro výrobu elektřiny masově rozvíjejí jadernou energetiku (na rozdíl od evropských blbců, kteří ji pohřbívají) a jestliže dopravu převedou na elektřinu (z jádra), zabijí několik much jednou ranou:
1. Nezasviní si města čmoudem z benzínových/naftových aut.
2. Nezasviní si celý stát čmoudem z naftových elektráren.
3. Ušetří za dovoz ropy.
4. Vytvoří obrovský trh pro Tesla Motors.
 
21.6.2015 - 23:26 - 
citace:
...
4. Vytvoří obrovský trh pro Tesla Motors.

ano, ale made in CHINA
 
22.6.2015 - 10:42 - 
Elektrolet EPOS zkoušejí v Kunovicích v Evektoru. Ve dvou lidech vydrží zhruba hodinu ve vzduchu, dvě hodiny s jedním člověkem. Lepší baterie jsou drahé a mají nižší životnost (kvůli velkému rozsahu teplot nutnou pro letadlo). Takže se v podstatě čeká, až se zdvojnásobí kapacita baterií za rozumnou cenu, s rozumnou životností a teplotní odolností, pak bude prakticky využitelný. 
22.6.2015 - 12:00 - 
Rusové mají technologii, že dokážou poslat na oběžnou dráhu Měsíce sondu a ty místa přistání si nafotit a tím to buď vyvrátit, nebo potvrdit.
Jenže to by je něco takového muselo zajímat.

http://technet.idnes.cz/demagogie-z-kremlu-pristani-na-mesici-dwr-/tec_vesmir.aspx?c=A150621_213520_tec_vesmir_kuz
 
22.6.2015 - 20:50 - 
citace:
Čína vykoušela své malé elektrické letadlo na baterie. Výkony nic moc, ...


Koukal jsem se na to letadélko ... ;-)

Je to malinkatý ultralight. Na půlhodinkové letní poletování kolem chalupy výborná hračka ... ;-)

Ale ... zřejmě jsou parametry stroje dost bídné: malá stoupavost, malý dostup, bez výkonové rezervy. Střední kopec už nepřeletíte a závan prudšího větru Vás smete na zem (koukněte se na tom videu na stoupání po startu). Odhaduji, že na vážnější nasazení by byla potřeba zhruba desetinásobná kapacita baterie.

 
22.6.2015 - 23:15 - 
akýkoľvek elektrický ultralight je len do "pekného počasia"...
Proste z princípu - slabučký motor (40-50kW), nízke plošné zaťaženie krídla (25-45kg/m^2), nízka rýchlosť (max ~160-200km) a malé prevádzkové násobky (3-4G) z neho robia hračku vetra.

RX-1E je na tom dokonca ešte trochu horšie... maximálne plošné zaťaženie krídla 41kg/m^2, max rýchlosť 147km/h, max prípustná rýchlosť 160km/h
http://cdn.avweb.com/media/gallery/p19j3ekrhreaf1tcb1gnk1qpqtue6.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Yuneec_International_EViva
https://en.wikipedia.org/wiki/Yuneec_International_E430
 
23.6.2015 - 08:27 - 
budú vôbec batérie pre použitie v lietadlách niekedy vhodné?
lietadlu s klasickým spaľovacím motorom, sa počas letu vyprázdňovanie nádrž, hmotnosť stroja tak klesá, a to predlžuje dolet
naproti tomu batéria a elektromotor, tam hmotnosť nepoklesne, aj keď baterku vybijeme k nule
nejak mi s toho vychádza že "benziňák" bude mať, na jednotku spotreby, vždy väčší dojazd a hospodárnejšiu spotrebu než "baterka"
pri elektromobiloch jazdiacic po cestách, to ešte nemusí byť zrejmé
ale letecká doprava je na omnoho väčšie vzdialenosti, omnoho vyššou rýchlosťou, teda aj omnoho vyššou spotrebou
možno by tú nevýhodu, dokázali dorovnať palivové články, u nich sa tiež vyprázdňuje palivová nádrž
 
23.6.2015 - 11:53 - 
Vzhledem ke komplikacím s benzínovými motorky ve sportovních letadlech je pro základní výcvik a pro lehké jednosedadlovky a dvojsedadlovky elektřina perspektivní. Ale musí se počkat, až budou baterie za polovinu s dvojnásobnou kapacitou. 
23.6.2015 - 13:36 - 
of topic [Upraveno 23.6.2015 alamo] 
23.6.2015 - 15:48 - 
Uvažovať "vyprázdňovanie nádrží" a s tým rasúci dolet je bezpredmetné - mnohé ultralighty majú nádrž ako lepšia motorka - alebo menšiu.
To sa tak raz rozčuloval cisternár - že jeho volvo spáli viac, kým dojde na stojánku a späť, než koľko načapuje do toho papieráku...
 
23.6.2015 - 16:01 - 
citace:
budú vôbec batérie pre použitie v lietadlách niekedy vhodné?
lietadlu s klasickým spaľovacím motorom, sa počas letu vyprázdňovanie nádrž, hmotnosť stroja tak klesá, a to predlžuje dolet
naproti tomu batéria a elektromotor, tam hmotnosť nepoklesne, aj keď baterku vybijeme k nule
nejak mi s toho vychádza že "benziňák" bude mať, na jednotku spotreby, vždy väčší dojazd a hospodárnejšiu spotrebu než "baterka"
pri elektromobiloch jazdiacic po cestách, to ešte nemusí byť zrejmé
ale letecká doprava je na omnoho väčšie vzdialenosti, omnoho vyššou rýchlosťou, teda aj omnoho vyššou spotrebou
možno by tú nevýhodu, dokázali dorovnať palivové články, u nich sa tiež vyprázdňuje palivová nádrž


Na odpovedanie svojej otazky sa pozri do sveta RC modelov Ja si este pamatam dobu, ked vsetci lietali na dvojtakt motory, bolo zopar nadsencov s elektrikou, kde baterka zaberala polku trupu a lietalo sa velmi usporne. Dnes su na elektrike vsetci, zlepsili sa motory, preslo sa na li-pol baterky, motoraky su uz skor vynimka...

Ohladom paliva - ano, hmotnost baterie neklesne. Ale ani nezmeni tazisko. Vyprazdnujuca sa nadrz ovplyvnuje tazisko vyrazne a treba vyvazovat a prepinat nadrze.

Dalsia vec je, ze elektrikou mozete z jednej baterie napajat aj 20 motorov, vdaka ich jednoduchosti nie je problem. So spalovakmi cim viac motorov, tym viac problemov. A s 20 motorkami uz viete selektivne ovplyvnovat prudenie okolo lietadla, co momentalne testuje nasa... atd., ma to rozne aspekty a napr. na kratke lety ponad mesto pri nejakych futuro htolosobnych poletuchoch si iny pohon ako elektricky ani neviem predstavit, vzhladom k hluku a moznosti havarie a poziaru
 
23.6.2015 - 16:05 - 
Ona tá otázka bola formulovaná inak.
Rusi sa pýtajú: kde je skoro 400kg vzoriek z Mesiacu? Máte ich ešte vôbec?
A sú obvinený zo spochybňovania amerického úspechu...
 
23.6.2015 - 16:34 - 
Ano, ale Rusové oznámili své vyšetřování právě proto, aby se v médiích objevily podobné titulky. Sami Rusové dostali větší množství lunárního materiálu výměnou za své vzorky dovezené Lunami. Pokud vím, víc než 100 kilo je pořád zakonzervovaných a uložených v NASA, protože je za 40 let nikdo neprozkoumal - nebylo dost peněz. 
23.6.2015 - 17:00 - 
Je to od Ruska ubohé. Na druhou stranu je jasné, kdo celou kampaň " popíračů" od počátku organizoval a financoval, vč. škváru " Kozoroh 1". 
23.6.2015 - 17:30 - 
Tak Davidove slová už smerujú do rovnakého konšpiračného bahna, ako samotné spochybňovanie pristátia. Ja skôr toto vidím od Rusov tak trocha aj ako odvetnú reakciu na nedávne Boldenove kecy o "nepriznaných úmrtiach ruských kozmonautov". Proste si povedali: keď administrátor NASA spomína takéto blbosti, prečo by sme neoplatili rovnakou mincou aj my?  
23.6.2015 - 17:33 - 
http://technet.idnes.cz/demagogie-z-kremlu-pristani-na-mesici-dwr-/tec_vesmir.aspx?c=A150621_213520_tec_vesmir_kuz

Pacnere, Pacnere, přečetl sis to po sobě? Hned první věta článku: "Ruský prezident Vladimir Putin má v plánu zpochybnit přistání Američanů na Měsíci".
O kus dál už se ovšem píše, že komise si klade za cíl jen "vyjasnit některé důkazy jejich činu a jak přistání probíhalo" (což znamená něco skoro o 180 stupňů odlišného).
Ještě o kus dál je pro změnu řeč o záměru "lehce zpochybnit americké vítězství v závodě o Měsíc", přičemž, jak přiznává i Karel Pacner, podstata problému se ve skutečnosti týká toho, že spousta měsíčních šutrů se rozdala i rozkradla.
A na závěr rádoby vědeckého článku (z rubriky "Věda a vesmír") několik desítek řádek blábolů o Stalinovi, Dzeržinském, Chruščovovi a spol.
Ach jo, a tohle píše člověk, který se v 70. a 80. letech na stránkách svých knih (Kolumbové vesmíru, Hlavní konstruktér, Sojuz volá Apollo atd.), vydávaných státními socialistickými nakladatelstvími v nákladech desítek a desítek tisíc výtisků, přímo rozplýval nad sovětskou vědou a technikou. Což mi ovšem nevadí, ta skutečně dosahovala značné úrovně, vadí mi ale ten osobnostně názorový převrat, pro který máme v češtině hezké přirovnání o převlékání kabátů.
Fakticky, tohle už by snad mohl vyplodit i "politolog" Pehe.

[Upraveno 23.6.2015 NovýJiřík]
 
23.6.2015 - 17:47 - 
Všechny ty vášně ve vašich příspěvcích i článku Pacnera jsou přesně to, co chtěli Rusové vyvolat. Je udivující, jak se jim daří rozbíjet jistoty myšlení, a to nejen na Západě, ale hlavně v Rusku.  
23.6.2015 - 18:01 - 
Sověti měli celý vědecký ústav na dezinformace. Dezinformace jsou velice účinné, lidově řečeno " čím větší nesmysl, tím má větší životnost a odolnost argumentaci". Putin jako odborník KGB jej zřejmě opět uvedl do chodu. 
23.6.2015 - 18:06 - 
Místo irelevantních problémů leteckých modelářů se vraťme ke kosmonautice: nedávno se probíralo co všechno je možné patentovat, a máme zprávo z východu - Energija si patentovala šestihodinové schéma letu k pasivnímu cíli. Název patentu je "Způsob řízení pohybu aktivního kosmického objektu spojovaného s pasivním kosmickým objektem (Способ управления движением активного космического объекта, стыкуемого с пассивным космическим объектом

http://tass.ru/kosmos/1999574
 
23.6.2015 - 18:10 - 
Teprve až na konci jsem si přečetl, kdo to psal. A zhrozil jsem se, že tohle mohl napsat p. Pacner. Původní článek- napsaný pro Rusy ( napsaný "mluvčím" = novinářem) a určený jejich mentalitě, ale nic neuvádí o tom, že "Putin má v plánu", nic o vztahu k mistrovství světa ve fotbale, nic o okupaci Československa, nic o NKVD a ruských vládcích....
Pacnerům článek je uveden : "Demagogie Kremlu ...", ale ve výsledku by se na ten paskvil hodilo spíše napsat : Demagogie K.Pacnera
 
23.6.2015 - 19:50 - 
Úspěchy v kosmu se odehrávají zpravidla mimo zemský povrch či atmosféru a lze tedy o nich pochybovat. Mělo by se to dít vkusně.
Zdá se , že i Američané pochybovali o přistání Marsu 3 a udělali to tím, že požádali SovětY o " fragment snímku", aby z něj zjistili úroveň osvětlení, totéž udělali se vzorky z měsíčních Lun, kdy nabídli výměnu, protože sami vzorky z Měsíce měli snadno by odhalili podvrh. Zajímavé je, že o Gagarinovi nepochybovali, ačkoli jeho let nebyl předem avizován, a oznámen prakticky po přistání.
Zatím zcela zjevně byl podvod odhalen pouze jednou, přichyceni byli Sověti když ohlásili přistání Venuše-4 na Venuši. Měli ale smůlu, americký Mariner-5 , který současně měřil u Venuše podvod odhalil.
To ovšem neznamená že pochybovat o Apollu je legitimní a není mimo realitu zdravého rozumu.
 
23.6.2015 - 19:55 - 
Drobny dotaz.
Muj diskuzni prizpevek ze dne 19.6.2015 byl smazan,ptam se proc?Nevim jestli snad pro slovo rusak coz je podle me to same jako amik a pod.Mel jsem narážky na jakekoli spochybneni programu Apollo ruskými predstaviteli.Bylo to odstraneni prizpevku cilene něco jako cenzura?Dekuji.
 
23.6.2015 - 20:19 - 
citace:
Muj diskuzni prizpevek ze dne 19.6.2015 byl smazan,ptam se proč?
Některé OT příspěvky, porušující pravidla diskuse, bývají přesouvány do vlákna Odpadkový koš.
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&start=761&page=16&tid=677#pid120919

Pokud tam příspěvek z 19.6. není, byl zřejmě natolik mimo, že ho některý z moderátorů zcela smazal.
Doporučuji přečíst si znova pravidla tohoto diskusního fóra a dodržovat je.
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=misc&action=faq
 
<<  285    286    287    288    289    290    291  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.221572 vteřiny.