Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  288    289    290    291    292    293    294  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
06.7.2015 - 17:24 - 
citace:
Na planes.cz je skvely serial Pameti stareho praskare, kde byvaly kapitan linkovych letov popisuje prihody...

Jo jo, četl jsem, moc dobré, taky doporučuju.
 
07.7.2015 - 21:09 - 
citace:
citace:
O třech nových čínských nosičích pro příštích 25 let.

http://www.kosmonautix.cz/2015/04/trio-novych-cinskych-raket-pro-pristi-ctvrtstoleti/


tak tieto plány, sa budú v najlepšom prípade redukovať..
v najhoršom prípade.. to si dosaďte sami..
nezabralo nič, ani to, že sa štát prehlásil "za nákupcu akcií poslednej inštancie"
"posledný motor globálnej ekonomiky" sa už tiež zadrel


nie, zadrel sa len cinsky akciovy trh. Hoci cina uz je mozno najvacsia svetova ekonomika, najvacsi akciovy trh je stale v USA. Takze ked skolabuje Dow, je to trochu ina situacia ako ked skolabuje sanghajsky index.
 
08.7.2015 - 13:59 - 
citace:

Proč zadřel, normální splasknutí bubliny, počítače burzovních obchodníků si navzájem prodávají akcie ať ty klesají nebo stoupají aniž se "zdřou". /Pohyby šanghajské burzy z 2000 bodů/červen 2014 na 5000 bodů/červen 2015 a na 4000 bodů/červenec 2015 samozřejmě nemají nic společného se stavem čínské ekonomiky, je to jen výsledek interakce programů založených v počítačích čínských Janečků ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Janeček )/


Kiez by to bolo take jednoduche Rovnake komentare sme poculi po pade lehman brothers, ked kolaboval americky akciovy trh, a s nim aj svetovy. Nielen internetovi vsadebolvsetkovidelovia, ale aj politici nas presviedcali ze financie nie su "realna ekonomika". Trvalo len par tyzdnov kym zacali prve bankroty v "realnej" ekonomike a dnes to pozname ako najvacsiu krizu od 30tych rokov minuleho storocia. Tiez si len Janecekovia popredavali nejake virtualne akcie...

Bohuzial dnesna interaktivnost a on-line financny svet dava pocit, ze ide iba o nejaku hru. Ale nejde. Tie virtualne ciselka sa nachadzaju v mnohych bilanciach, obchodnych knihach, zmluvach o financovani, zmluvach o zabezpeceni zmluv o financovani, a na milione dalsichmiest o ktorych pan novak nikdy nepocul. Otazka je len, kde vsade vystupuju cinske akcie - je toho menej ako u americkych? Alebo uz viac?
 
09.7.2015 - 09:17 - 
http://m.sme.sk/?cl=7904260

Tak ciastocna odpoved tu. Cinsky akciovy trh je ovela mensi nez americky, a akcie drzia hlavne drobni investori. Takze prasknutie bubliny zrejme nebude mat take dramaticke nasledky ako v USA.

 
09.7.2015 - 10:11 - 
citace:
dnes to pozname ako najvacsiu krizu od 30tych rokov minuleho storocia. Tiez si len Janecekovia popredavali nejake virtualne akcie...


Až třetí největší po velké krizi třicátých let (29-33). Větší než -0,3/-2,8 2008/09 totiž byl pokles roku 1938 (-3,3) a 1945/46/47 (-1,0/-11,1/-1,1).

Obecně propichování burzovních bublin není příčinou placatění se západních ekonomik, ale spíše následkem, když se strukturální vady místo nutných reforem řeší reformami opačnými a nafukováním bublin.

citace:
Tie virtualne ciselka sa nachadzaju.. Otazka je len, kde vsade vystupuju cinske akcie - je toho menej ako u americkych? Alebo uz viac?


Když jste zvědavý, vygůglete si tržní kapitalizaci šanghajské a newyorské burzy..

To jako mám vám věřit, že zdvouapůlnásobení šanghajských číslíček za jediný rok vedlo k tomu, že se reálná ekonomika stala na nich závislá a korekce na "pouhé zdvojnásobení za rok" ji uštědří nenapravitelnou ránu?

A vůbec. Čínský kosmoprůmysl a související obory žijí ze státu, takže nevím, proč by se zde vůbec někdo měl vzrušovat nad burzou.. když raket neubude.

Ostatně, v letech 2007-2009 šanghajské akcie klesly na třetinu. Reálné ekonomice to neuškodilo, následoval stabilní růst o +9 až 10 %.
 
09.7.2015 - 10:44 - 
"Krizy" suvisiace s druhou svetovou vojnou sem hadam tahat nebudeme, tam boli tie priciny hadam jasne...

Ohladom "cisliciek", jasne ze ich nafuknutie neznamena zdvojnasobenie ekonomiky. Uvediem velmi jednoduchy priklad, ako su cislicka a realne firmy prepojene:

Firma PingPong potrebuje investicny uver od banky. Banka vyzaduje k uveru nejaku zabezpeku. Firma pingpong ponukne do zalohy akcie firmy jingjang, ktore ma v majetku. Akcie maju po roku nafukovania na burze taku cenu, ze s rezervou pokryju vysku uveru.
Uver sa nacerpa, vsetci su happy. Lenze bublina splasne a cena akcii, teda zalohu, klesne o 30%. Banka v sulade so zmluvou ziada dozabezpecenie, lenze firma pingpong nema cim dozabezpecit. Banka teda vyhlasi predcasnu splatnost celeho uveru a zdrava firma pingpong je zrazu insolventna.

To je len jeden velmi jednoduchy priklad, realne samozrejme existuje milion inych interakcii, kde zmena vysky cisliciek ma zasadny dopad na fungovanie firiem, bank, malych investorov (a ich spotreby) atd. Cize hoci cena akcii nerovna sa ekonomicky vykon krajiny, splasnutie bubliny moze mat a aj ma realne dopady. Otazka je len "koho to trafi" - v cine hlavne malych investorov.
 
09.7.2015 - 14:39 - 
"zabralo to" prepad cien sa skončil
otázkou zostáva, či sekundárne následky vládnych opatrení, nebudú mať ešte horšie následky, než kríza samotná.. tak to obvykle býva [Upraveno 09.7.2015 alamo]
 
09.7.2015 - 15:15 - 
citace:
"zabralo to" prepad cien sa skončil
otázkou zostáva, či sekundárne následky vládnych opatrení, nebudú mať ešte horšie následky, než kríza samotná.. tak to obvykle býva [Upraveno 09.7.2015 alamo]


Tazko to nazvat koniec prepadu cien, ked kazdy vacsi akcionar ma zakazane predavat a vacsina firiem stiahla akcie z obchodovania... To je skor koniec obchodovania, nie koniec prepadu
Chapte ze tisice subjektov su nutene drzat akcie, nesmu sa ich zbavit, mozu len dufat ze cena nepojde este nizsie. Bud to paniku zastavi, alebo este zhorsi... uvidime...

Anyway, aby sme ostali pri kozmonautike, cinsky kapitalovy trh nie je tak uzko previazany na ekonomiku, ako je tomu v USA, takze nejaky ekonomicky kolaps z toho dufajme nebude a cinskym raketakom ostanu rozpocty nedotknute.
 
09.7.2015 - 15:25 - 
problém je "zapákovanie"
úspory použili ako istinu, a požičali si ešte viac na nákup akcií
v ďalšom "kole", začnú jačať tý, čo požičavali
 
09.7.2015 - 16:16 - 
citace:
problém je "zapákovanie"
úspory použili ako istinu, a požičali si ešte viac na nákup akcií
v ďalšom "kole", začnú jačať tý, čo požičavali


Ano, to je jedna z tych miliona interakcii co som spominal :-) Mimochodom, banky si tiez casto musia pozicat, aby mohli pozicat...
 
10.7.2015 - 09:42 - 
citace:
který levičáci rádi prezentují jako velekritický okamžik letu,


Prosím o jména nejméně dvou takových levičáků. Samozřejmě s doložením jejich levičáckých politických názorů.

citace:
kladou důraz na " nebezpečnost" letu, dohady " či letět či neletět", kdo jak poletí, jestli byli astronauti dostatečně vycvičení - prostě levičácké bláboly.


A lidi jako ty, co kladou důraz na " nebezpečnost" letu, dohady " či letět či neletět", kdo jak poletí, jestli byli astronauti dostatečně vycvičení, v souvislosti s lety Vostoků, Voschodů, prvních Sojuzů (zejména Sojuzu 1) atd. taky "levičácky blábolí"? nebo blábolí "pravičácky"? Filmy "Apollo 13" nebo "Gravitace" se spoustou dramatických situací řešených na poslední chvíli jsou levičácké nebo pravičácké? Knihy "Kosmické skandály" a "Gagarin - Byl první?" jsou podle tebe levičácké?

Proč proboha metáš politické nadávky na tvůrce snažící se zaujmout diváka dramatizací a/nebo bulvarizací tématu?


 
10.7.2015 - 10:13 - 
Vycházím z faktu, že intelektuálové, zejména umělci jsou z pravidla levicově " naladěni". Filmy jako Apollo 13 dle mého názoru, neadekvátně zdůrazňují nebezpečnost cesty na Měsíc v projektu Apollo, neodpovědnost při sestavování posádky, astronauty líčí jako bezradné amatéry třesoucí se strachy,atd..., také tam hraje úlohu očekávaný kasovní úspěch, kdyby tam popsali, že havarijní situaci vyřešili v klidu, bez emocí a ještě si při tom udělali výlet k Měsíci, asi by to kasovně zkrachovalo.
Skutečnost je právě opačná, V předmětném dokumentu je popsána reakce Armstronga na havarii jeho výcvikového vznášedla - pracoval klidně dále ve své kanceláři a na dotaz odpověděl jedním potvrzujícím slovem " YES .


 
10.7.2015 - 10:22 - 
staroveký gréci mali haldu technologických znalostí, ale do praxe ich neuviedli
čo ak je pre nás mars nedostupný, práve s tých istých dôvodov, ako pre antických grékov, technologická civilizácia?

Zajímavé, nakonec ještě budeme diskutovat o filozofických otázkách. Řekové nejsou jediní, kdo stáli na prahu průmyslové revoluce, totéž můžeme říct o Římanech, o Číňanech za dynastie Ming apod. Proč oni ne a proč Angličani v 18. století ano? Že by to bylo tím, že v Anglii 18. století neměli na práci otroky, ale osobně svobodné pracovníky? Tedy nikoliv svoje, nýbrž externí subjekty, u kterých se od určitého okamžiku vyplatila jejich substituce pomocí mechanismů (neboli méně eufemisticky řečeno, vyrazit na dlažbu a dál se o ně nestarat, zatímco otroky měl jejich majitel na krku pořád, pokud by je nepobil)? Přičemž rozvoj manufakturní výroby v předchozích staletích způsobil, že se výroba rozpadla na sled po sobě následujících jednoduchých operací, které bylo, na rozdíl od dřívějších komplexních řemeslných dovedností, v silách 18. století mechanizovat? A jak to, proboha souvisí s Marsem? [Upraveno 10.7.2015 NovýJiřík]
 
10.7.2015 - 19:45 - 
kresťanstvo?, individualizmus?, obchod?, kolonializmus?, "jedenásty smrteľný hriech" - zvedavosť? (tak smrtiaci, že sa ho v starom zákone, ani neobťažovali spomenúť)
iba jedna konkrétna vec, to nie je
je to celá zmes "protichodností"
"máme v sebe motor" zložený z mnohých súčiastok
a mars?
napríklad.. číňania síce chcú lietať "do vesmíru", ale akosi, ako keby tam neboli ničím "extra posadnutý", tak ako my marsom
"nevedia kam presne" to ísť [Upraveno 10.7.2015 alamo]
 
12.7.2015 - 17:46 - 
Ćínská akciová burza má jednu ojedinělou - "specialitu". Je prakticky zcela ovládaná desítkami milionů drobných investorů, kteří si ze zdejší burzy doslova udělali kasino. Půjčili si na sázení jako na koňských dostizích nebo při pokeru a když už se jim zisky zdály dostatečné, tak masově zase - "vybrali". Čínská burza je proto vlastně jenom -"Houpačka drobných investorů"= automat na peníze. Někdo opravdu hodně vydělá, někdo o hodně přijde. Asiati rádi sázejí. 
12.7.2015 - 18:14 - 
"konské dostihy" dobré prirovnanie
problém je, že v tomto prípade tomu robila hlasnú reklamu strana a vláda
doslova -choďte si staviť na koníčky, u nás je to tak zregulované a kontrolované, že je výhra zaručená pre každého, nikto neprehrá.. všetci vyhrajú.. -

čo možno veriť takej vláde?
keď napríklad povie -ideme poslať sondu k marsu, budeme sa mať vďaka tomu všetci lepšie!-
kto tomu ešte uverí?
 
12.7.2015 - 19:08 - 
citace:
"konské dostihy" dobré prirovnanie
problém je, že v tomto prípade tomu robila hlasnú reklamu strana a vláda
doslova -choďte si staviť na koníčky, u nás je to tak zregulované a kontrolované, že je výhra zaručená pre každého, nikto neprehrá.. všetci vyhrajú.. -



to je hlupost cinska burza je plna malych investorov z toho prosteho dovodu, ze cinania maju pramalo moznosti investovat. Umiestnovat uspory do zahranicia prakticky nemozu. Doma maju dve moznosti - nehnutelnosti a akcie. Nehnutelnosti su nafuknute uz pekne dlho a boli prijate opatrenia na "vyfucanie bubliny". Tutiz ostali akcie. A co sa asi tak stane s trhom, na ktory sa vrhne miliarda ludi so svojimi usporami? To co v cine - zacne stupat.
A co robi stupajuci trh? To co v holandsku tulipany, v usa nehnutelnosti, v cine akcie - ludia stratia sudnost
 
14.7.2015 - 15:27 - 
To : yamato

Ještě tam investují do nákupů nových aut - už jich kupují více jak v USA a také do zlata, spolu s Indy nejvíce na světě. Dál začínají strkat peníze do cestování, u nás utratí na osobu nejvíce ze všech zahraničních turistů. A také do sázení v kasinech v Macau, tam už se protočí ročně 3 krát více peněz, jak ve známém Las Vegas. Dost možná je už bublina i v USA, roku 2009 tam měla burza asi 6000 bodů, dnes má 18 000 bodů, růst za 6 let o 200 % - to je dost.
 
14.7.2015 - 15:34 - 
My sa bavime o investovani, nie o utracani T.j. o moznostiach zhodnotit uspory, ci uz vo forme najomneho za nehnutelnosti, dividend a narastu kurzu akcii apod. Auta a turistiku by som sem netahal. 
15.7.2015 - 10:48 - 
citace:
Tutiz ostali akcie. A co sa asi tak stane s trhom, na ktory sa vrhne miliarda ludi so svojimi usporami? To co v cine - zacne stupat.


to je hlupost

Dvakrát. Za prvé, naprosto se rozcházíš s názory svých mainstreamových souvěrců kritizujících ošklivé čínské komunisty, kteří "založili ekonomiku na levné práci miliardy krutě vykořisťovaných chudáků". Ty naopak mluvíš o miliardě bzbohatlíků, kteří už mají dům + auta + rezervu pro případ nemoci + úspory na stáří + rezervu pro studia děcek, a ještě jim zbývá hromada peněz kterou nemají jak použít.

Za druhé tvá teorie je v příkrém rozporu s vývojem indexu burzy - pomalý postupný pokles 2001-2008, nafouknutí a prasknutí bubliny 2007-2009, pomalý postupný pokles 2009-2014, nafouknutí a prasknutí bubliny 2014-2015. Tvoji drobní investoři s úsporami z reálné ekonomiky by přece měli přicházet na burzu průběžně ve zvyšujícím se počtu s tím jak obyvatelstvo bohatne - nikoliv ve vlnách po několika letech.
 
15.7.2015 - 11:08 - 
Ukrajina je kvůli své západem dosazené vládě na dně a bez peněz, s mizerným výhledem do budoucna. Přes ruskou podporu.

No a když si Ukrajinci zařízli většinu spolupráce s Ruskem a místo toho míří na Západ jako zdroj surovin a zemědělských produktů, logicky nepotřebují konstruktéry, na co taky, že? Konkrétně (podle ukrajinského tisku http://korrespondent.net/ukraine/3539219-v-dnepropetrovske-voenkomy-otkryly-okhotu-na-konstruktorov-yuzhmasha
) v Dněpropetrovsku důstojníci obvodních odvodových komisí lapají budoucí brance přímo na hlavní vrátnici Južmaše. Soustřeďují se na konstruktéry KB Južnoje. (Protože dělníci chodí do práce na sedmou, ale konstruktéři později, a páni důstojníci se objevují až kolem osmé.) Se souhlasem vedení závodu si zaměstnanci zorganizovali telefonickou varovnou síť. Pozdní příchod do práce, kvůli čekání až vojáci z vrátnice odejdou je tolerován..

Co se týče výplat, tak na diskuzi NK píše zaměstnanec Južmaše, který ještě čeká na březnovou, a podle něj se říká, že se dočkají nejdříve v listopadu.
 
15.7.2015 - 12:10 - 
Vraťme se k realitě:

Grandmas, cab drivers and college kids were all making small fortunes in a frenzy of "chao gu" or stir-frying stocks -- Chinese slang for trading.


http://edition.cnn.com/2015/07/08/asia/china-stocks-explainer/
 
15.7.2015 - 13:10 - 
citace:
citace:
Tutiz ostali akcie. A co sa asi tak stane s trhom, na ktory sa vrhne miliarda ludi so svojimi usporami? To co v cine - zacne stupat.


to je hlupost

Dvakrát. Za prvé, naprosto se rozcházíš s názory svých mainstreamových souvěrců kritizujících ošklivé čínské komunisty, kteří "založili ekonomiku na levné práci miliardy krutě vykořisťovaných chudáků". Ty naopak mluvíš o miliardě bzbohatlíků, kteří už mají dům + auta + rezervu pro případ nemoci + úspory na stáří + rezervu pro studia děcek, a ještě jim zbývá hromada peněz kterou nemají jak použít.

Za druhé tvá teorie je v příkrém rozporu s vývojem indexu burzy - pomalý postupný pokles 2001-2008, nafouknutí a prasknutí bubliny 2007-2009, pomalý postupný pokles 2009-2014, nafouknutí a prasknutí bubliny 2014-2015. Tvoji drobní invekstoři s úsporami z reálné ekonomiky by přece měli přicházet na burzu průběžně ve zvyšujícím se počtu s tím jak obyvatelstvo bohatne - nikoliv ve vlnách po několika letech.


Aleba, zase to viete lepsie ako vsetci co sa tym zivia
http://www.etrend.sk/ekonomika/v-cine-splasla-akciova-bublina-investovali-do-nej-upratovacky-aj-studenti.html
http://www.financnytrh.com/uz-aj-cinski-polnohospodari-investuju-vacsinu-svojich-uspor-do-akcioveho-trhu/2015-06-11/a17002

Zabudas na taky detail s nazvom statna regulacia. Ta sa postupne meni, a s nou sa meni aj spravanie investorov. Lahsie sa otvaraju obchodne ucty, lahsie sa beru lacne uvery.
 
15.7.2015 - 14:30 - 
http://www.financnytrh.com/uz-aj-cinski-polnohospodari-investuju-vacsinu-svojich-uspor-do-akcioveho-trhu/2015-06-11/a17002

Když jsou blbí a myslí si, že tím způsobem zbohatnou, jejich věc. Proč to tady vlastně řešíme?
 
15.7.2015 - 15:37 - 
citace:
http://www.financnytrh.com/uz-aj-cinski-polnohospodari-investuju-vacsinu-svojich-uspor-do-akcioveho-trhu/2015-06-11/a17002

Když jsou blbí a myslí si, že tím způsobem zbohatnou, jejich věc. Proč to tady vlastně řešíme?


Alamo sa nazdaval ze akciovy krach predznamenava ekonomicky pokles s dopadom na cinsku kozmonautiku, ja som vysvetloval ze v cinskych akciach su hlavne mali investori, nie institucionalni ako na zapade, preto krach zrejme nestiahne ine sektory a nebude z toho taky kolaps ako v USA. A pan Novak mudruje ako vzdy
 
17.7.2015 - 12:23 - 
http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html
Jsou auta s palivovými články šetrná k životnímu prostředí?
Vědci provedli porovnání aut poháněných palivovými články s těmi s motorem generujícím stejné množství elektřiny. Za předpokladu, že budou vozidlu poskytovat výkon 55 kW, tedy hodnotu obvyklou pro elektromobily a menší vozy poháněné benzínovým motorem, potom se výzkumníci dobrali následujícího překvapení. Nejlépe dopadl klasický automobilový motor. Spotřeba těchto motorů se v průměru po ujetí 150 000 km běžně pohybuje na hodnotě 6,1 litru /100 km. Elektromobil provozovaný v EU zaneřádí životní prostředí stejně, jako klasický automobil s průměrnou spotřebou 6,4 l benzínu/100 km. Auta poháněná palivovým článkem, jejichž „nádrž“ plníme generátorem vodíku napojeným na elektrickou rozvodnou síť, jsou ze všech variant, tou nejhorší. Pokud se k takové volbě rozhodneme, přivodíme prý životnímu prostřeí stejnou újmu, jako kdybychom si zadek začali vozit v monstru polykajícímu na sto kilometrů více než 12 litrů benzínu.
 
17.7.2015 - 12:59 - 
citace:
...Elektromobil provozovaný v EU zaneřádí životní prostředí stejně, jako klasický automobil s průměrnou spotřebou 6,4 l benzínu/100 km.

Velice rád bych viděl čísla, podle kterých k takovém závěru dospěli....
 
17.7.2015 - 13:07 - 
Uz z popisu vyskumu vyplyva ze porovnava jablka s hruskami. Na jednej strane zoberie elektromobil a vypocita emisie na zaklade procesu vyroby energie.

Na druhej strane zoberie spalovak a uvedie spotrebu. Cize ten benzin sa mu asi zhmotnil priamo v nadrzi. Nemusela sa vytazit ropa niekde v pusti, nemusela sa previezt do pristavu a nalozit do tankera, nemusela sa previezt na druhy koniec sveta, tam zase vylozit a previezt do rafinerie, nemusela sa spracovat a vysledny benzin sa nemusel previezt na cerpacku.
 
17.7.2015 - 13:44 - 
Plus další drobnost - u elektromobilů je většinou jedinou provozní kapalinou voda v ostřikovači.
U spalovacích motorů si k palivu přidejte pravidelnou výměnu 5 l motorového oleje, 2 l oleje v převodovce, 7 l nemrznoucí chladicí kapaliny a 2 l brzdové kapaliny. Dále filtry, řemeny, atd.
Všechno to je taky určitá ekologická zátěž.
... čísla ve studii toho Švýcara bych fakt rád viděl.
 
17.7.2015 - 14:10 - 
Nejhorší myslím je černý mikroprach v ovzduší z pneumatik. Ten dýcháme a je všudypřítomný. 
<<  288    289    290    291    292    293    294  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.135556 vteřiny.