|
Je aj predpoved pocasia pre pristavaciu oblast? |
|
Nevím, jestli je někde aktuálnější údaj, ale 3 dny stará informace předpovídala pro lokalitu ASDS vlny max do 2,5 m a vítr kolem 25 km/h. |
|
ASDS JRTI je na místě, připravena na přistání 1.st. Počasí na moři se zlepšuje, očekávají se vlny pouze 1-2 m a vítr kolem 8 m/s.
Hans Koenigsmann na včerejší tiskovce odhadl nynější šance na úspěšné přistání na 75-80% díky úpravám na nosiči i plavidle.
Start ve 22:33:14 SELČ; přistání v T +00:08:30.
|
|
citace: ASDS JRTI je na místě, připravena na přistání 1.st. Počasí na moři se zlepšuje, očekávají se vlny pouze 1-2 m a vítr kolem 8 m/s.
Hans Koenigsmann na včerejší tiskovce odhadl nynější šance na úspěšné přistání na 75-80% díky úpravám na nisiči i plavidle.
Start ve 22:33:14 SELČ ; přistání o 8 min 30 sec později.
Nie je to vtip - dnes som mal sen, že stupeň úspešne pristal na plošinu. |
|
citace: Nie je to vtip - dnes som mal sen, že stupeň úspešne pristal na plošinu.
Tak snad to dnes večer konečně klapne ... byl by to pěkný dárek k oslavě včerejšího dne kosmonautiky. |
13.4.2015 - 14:27 - David | |
|
Já tomu nevěřím že se to povede. Celý koncept se mi zdá poněkud pochybný. Nejdražší na celém stupni jsou motory a to by se dalo řešit padáky v kombinaci s airbagy. Samozřejmě jim ale držím palce, pokud se to konečně povede nebudu nijak zklamaný, naopak mile překvapený. |
|
Aha... takze nechame padajuci stupen, aby sa rozpadol pri reentry, a potom z tych trosiek vypustime padak? Davide, Davide, ved toto skusali ako prve...
Pokial nechceme cely stupen okrydlit, riesit hypersonicke obtekanie kridel, tepelnu ochranu a milion dalsich drobnosti, tak supersonicky retrozazeh je najpriamociarejsie riesenie. No a ten treti dobrzdovaci zazeh, ten uz popri tom vsetkom ani nestoji za rec... |
|
citace: ... No a ten treti dobrzdovaci zazeh, ten uz popri tom vsetkom ani nestoji za rec...
No, ... nestojí za řeč, ... samotného mně to překvapilo, ale ten poslední zážeh bude (aspoň v případě letu CRS-6) ze všech 3 nejdelší.
1) boost back burn - 28 s
2) entry burn - 13 s
3) landing burn - 32 s |
|
Jenže při posledním zážehu už běží pouze prostřední motor a při těch předešlých tři(snad se nepletu)...
Pro nejlepší názornost by se možná vyplatilo přepočítat start i přistání na použité "motominuty". Motohodiny jsou až moc velké
Krásně by to znázornilo poměr startovní a přistávací spotřeby... [Upraveno 13.4.2015 kopapaka] |
|
Este berme do uvahy ze posledny zazeh je podzvukovy |
|
citace: Jenže při posledním zážehu už běží pouze prostřední motor a při těch předešlých tři(snad se nepletu)...
Nepleteš. Řeč ale byla o délce zážehu, ne počtu běžících motorů, nebo o spotřebě paliva.
citace: Pro nejlepší názornost by se možná vyplatilo přepočítat start i přistání na použité "motominuty". Motohodiny jsou až moc velké Krásně by to znázornilo poměr startovní a přistávací spotřeby...
Dobrý nápad, můžeš se do toho klidně pustit.
Co se týče celkového počtu minut chodu jednotlivých motorů, tak bys do toho ještě měl započítat:
- hot fire test každého motoru zvlášť na stendu v McGregor (délka zážehu neznámá)
- hot fire test všech 9 motorů najednou na standu v McGregor (délka zážehu neznámá)
- hot fire test všech 9 motorů najednou na startovací rampě (délka zážehu 2-3 s)
Při samotném startu je všech 9 motorů v chodu cca 160 s.
U jednorázově použitelného F9 je centrální M1D zazěhnut celkem 7x (3x statický zážeh + 4x za letu).
Dva protilehlé M1D 6x a zbývajících 6 motorů "jen" 4x. |
13.4.2015 - 17:03 - David | |
|
citace: Aha... takze nechame padajuci stupen, aby sa rozpadol pri reentry, a potom z tych trosiek vypustime padak? Davide, Davide, ved toto skusali ako prve...
Pokial nechceme cely stupen okrydlit, riesit hypersonicke obtekanie kridel, tepelnu ochranu a milion dalsich drobnosti, tak supersonicky retrozazeh je najpriamociarejsie riesenie. No a ten treti dobrzdovaci zazeh, ten uz popri tom vsetkom ani nestoji za rec...
Yamato, Yamato, ty určitě znáš brzdící štíty, po zpomalení v hustých vrstvách atmosféry by se oddělil motorový blok, obalil airbagy a vypustil padák, třeba v kombinaci s motůrkem na THP, asi jako to dělají Sojuzy. Domnívám se, že by motorový úsek v airbagu dosedl měkčeji. |
|
ano, to je urcite jednoduchsie, spolahlivejsie a lahsie vyvinutelne riesenie nez preprogramovat v podstate standardny stupen a obetovat trocha paliva...
Mimochodom, nijake pristatie nie je maksie nez riadene a na podvozok |
|
citace:
citace: ASDS JRTI je na místě, připravena na přistání 1.st. Počasí na moři se zlepšuje, očekávají se vlny pouze 1-2 m a vítr kolem 8 m/s.
Hans Koenigsmann na včerejší tiskovce odhadl nynější šance na úspěšné přistání na 75-80% díky úpravám na nisiči i plavidle.
Start ve 22:33:14 SELČ ; přistání o 8 min 30 sec později.
Ví někdo, jestli se bude dělat přímý přenos a případně kde? Při každém startu mi dá nejvíc práce najít nějaký fungující web. |
|
CRS-6/SpX-6 je mise k ISS, takže přenos startu bude i na NASA TV (od 21:30 SELČ) - http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html a také SpaceX by měl mít svůj (trochu jiný) "webcast" (od 22:15 SELČ) - http://www.spacex.com/webcast/ .
Předpověď počasí na dobu startu ale zatím nevypadá moc dobře (podle SFN) - http://spaceflightnow.com/2015/04/13/spacex-6-mission-status-center/ . |
|
http://spaceflightnow.com/2015/04/13/photos-falcon-9-rocket-awaits-launch-from-florida/ |
|
klasika, miesto startu no-go, miesto pristatia go. Urobi sa scrub, a dalsi pokus bude start go, pristatie no-go... Stale si myslim ze pristavanie v mori to komplikuje, uz aby isli na pevninu... |
|
All weather rules are again observed "go" for launch of the Falcon 9 rocket. |
|
All weather GO ... pro čas startu i přistání
|
|
Elon Musk @elonmusk
Odds of rocket landing successfully today are still less than 50%. The 80% figure by end of year is only bcs many launches ahead. |
|
Bouřkový systém JV od KSC svým okrajem stále olizuje 10 ml okruh kolem rampy, pokud se dostane dovnitř, nastane scrub. |
|
T -13 min: Hlasování, všichni GO! pro finální odpočítavání |
13.4.2015 - 22:25 - David | |
|
T-9 minut |
|
|
|
T -3 min: Shut, počasí NO GO !
|
|
weather no-go
|
|
citace: Shut, počasí NO GO !
Sakra, co by ještě chtěli za počasí!? |
|
odpálte už tú prskavku |
|
citace:
citace: Shut, počasí NO GO !
Sakra, co by ještě chtěli za počasí!?
To je NASA, nebo range pravidlo, že pokud se dostane bouřka do okruhu 10 mil od kosmodromu, nesmí se startovat kvůli nebezpečí blesků a ani min 30 poté, co bouřka tuto oblast opustí.
|
|
Floridský KSC má zkrátka tu nejhorší polohu v USA co se týče četnosti bouřek a blesků.
Vandenberg v Kalifornii i Boca Chica v Texasu jsou na tom ohledně blesků mnohem lépe.
|