Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  201    202    203    204    205    206    207  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
17.4.2015 - 21:11 - 
Příznačné je, že výbuch smazal z půlky text o čtení manuálu.  
17.4.2015 - 21:33 - 
Kacířská myšlenka:
Co kdyby F9 přistával přímo do oceánu? Myslím tím, že by se naváděl na nějakou referenční bóji, ale v případě snosu větrem by od určité výšky nedbal na polohu bóje a jen zajišťoval kolmost dopadu na hladinu a nulovou rychlost. Nakonec i šikmý dopad by nebyl na závadu. Prostoru pro přistání by bylo dost, odpadly by nohy. Zřejmě by se potopila motorová část a stupeň by se relativně pomalu položil na hladinu. Při zavřených ventilech by se nepotopil a rychle by byl vyzvednut. Jde jen o to, zda by krátkodobé vniknutí mořské vody do motorů a vstřikovacích hlav a dalšího příslušenství mohlo způsobit vážné problémy. Možná ne, i když je to choulostivější než SRB, ale ty dopadaly zase velkou rychlostí.
 
17.4.2015 - 21:49 - 
citace:
Kacířská myšlenka:
Co kdyby F9 přistával přímo do oceánu? Myslím tím, že by se naváděl na nějakou referenční bóji, ale v případě snosu větrem by od určité výšky nedbal na polohu bóje a jen zajišťoval kolmost dopadu na hladinu a nulovou rychlost. Nakonec i šikmý dopad by nebyl na závadu. Prostoru pro přistání by bylo dost, odpadly by nohy. Zřejmě by se potopila motorová část a stupeň by se relativně pomalu položil na hladinu. Při zavřených ventilech by se nepotopil a rychle by byl vyzvednut. Jde jen o to, zda by krátkodobé vniknutí mořské vody do motorů a vstřikovacích hlav a dalšího příslušenství mohlo způsobit vážné problémy. Možná ne, i když je to choulostivější než SRB, ale ty dopadaly zase velkou rychlostí.


achjo
Pinkasi, ty vobec sledujes co sa deje, alebo iba komentujes? Ved takto pristal F9 uz niekolko krat. Problem je ze ked sa 16poschodova tenkostenna trubka zvali na bok, tak sa proste rozbije. Je jedno ci do vody alebo na beton.

CRS3


orbcomm


dscovr
[Edited on 17.4.2015 yamato]
 
17.4.2015 - 22:05 - 
inak jedine lode, co sa pravidelne vracali do pristavu v takomto stave, boli vojenske krizniky v druhej svetovej

Co ten pleonasmus, znáš nějaký nevojenský křižník, obzvlášť ve válce?
 
18.4.2015 - 08:27 - 


achjo
Pinkasi, ty vobec sledujes co sa deje, alebo iba komentujes? Ved takto pristal F9 uz niekolko krat.

Yamato,
věděl jsem, že přistávali do moře, ale domnívám se, že již předem zvolili pro ně elegantnější, pohotovější variantu přistání na plošině, kde budou mít motory suché. Myslel jsem, že přistání na moři zkoušeli jen pro ověření funkce dosednutí nulovou rychlostí a otevření noh. Asi jsem přehlédl, že bylo někde uveřejněno, že nádrže byly rozbité. Nevím tedy, zda byly dehermetizované, nebo jen nějak promáčknuté ( v tom případě by byly zachráněny alespoň motory). Takže přistání na moři jsem chápal jako záložní variantu, kdyby prvá nevyšla. Při dosednutí kolmo by se při suché váze stupně cca 20 tun nádrž okamžitě ponořila do hloubky asi 2 metrů (měřeno na nádrži) a při dostatečném, případně před dopadem zvětšeném tlakování nádrže by snad nemusela být rozbita. Rychlost pádu by tlumily ponořené motory, které by působily v opačném směru. To je jen můj názor bez výpočtů nebo zkoušek, takže může být totálně mimo.


 
18.4.2015 - 08:51 - 
Povodny plan bol pristat do vody a stupen vylovit, ale kedze sa im to stale potapalo, vyrobili plosinu ako plan B. Na videach co som linkol vidno co sa realne stane. Stupen pristane makko do vody, nasledne sa prevrati na bok.
Prvy stupen F9 v1.1 ma konstrukcne cislo udajne okolo 20, co vela naznacuje o jeho robustnosti. Proste sa to rozbije a nejde tomu zabranit. Vsetky pokusy dopadli rovnako.
 
18.4.2015 - 13:27 - 
Snímky, pořízené z cupoly, jsou vždy špičkové

 
18.4.2015 - 17:29 - 
"V té Nebule je kafe ... ehm, myslím v tom Dragonu." ... Drobná narážka na hvězdné lodě třídy Nebula ze seriálu Stak Trek.

Power of COFFEE!

Sam má zrovna na sobě uniformu z lodi Voyager, jen možná o pár čísel větší velikost.

 
19.4.2015 - 06:50 - 
Příčinou chybného přistání potvrzen vadný ventil ovládání tahu, který reagoval pomaleji než měl.

Elon Musk@elonmusk
Cause of hard rocket landing confirmed as due to slower than expected throttle valve response. Next attempt in 2 months.

Problém by mohl být odstraněn HW, nebo SW úpravou. Nebo obojím, ale SW by neměl přidat žadnou hmotnost navíc.
 
20.4.2015 - 00:15 - 
A o zpevnění nohou nikde není ani zmínka? Uvidíme, zda ventil není jen maskovací tah ... Nějak mám pocit, že Musk hlavně jede na PR a získávání financí pro další vývoj a rozvoj ... Mám pocit, že přistávání je víc o tom PR než o realitě ...
Je třeba vyjádřit, jaké všechny testy bude muset stupeň podstoupit než jej znovu použijí. Jaké škody napáchají spaliny, co udělá celý stupeň po zpětném letu (bude prázdný neodjde k deformacím?) atd. Na to vše bude možné odpovědět, až budou mít jeden celý stupeň v laborce .. pak teprve můžeme začít počítat účelnost návratu prvního stupně .. do té doby je to hlavně PR a dobrý pokus, který nás možná posune ...
 
20.4.2015 - 00:35 - 
Tak já myslím, že měkké dosednutí prvního stupně na cíl (i když se bohužel nakonec překlopil) je trochu víc, než jen pí-ár... spíš je paranoia předpokládat, že to nechávají tak trochu záměrně se rozbít, aby se zatajilo, že stupně opakovaně použít nejde (jinak faktory jako počasí si přece každý může ověřit... takže skutečné neúspěchy byly dva, a v obou případech vysvětlení zní uvěřitelně, resp. od prvního k druhému pokusu je patrný pokrok, takže další "nastavovaná kaše" by už nevypadala pravděpodobně... stupeň opakovaně létá kam má a brzdí, další umělé výmluvy - pokud by byly umělé - by nebyly možné)

shrnuto: je to viditelná, velmi reálná snaha, žádné pí-ár mlžení.
 
20.4.2015 - 00:49 - 
až budou mít jeden celý stupeň v laborce .. pak teprve můžeme začít počítat účelnost návratu prvního stupně .. do té doby je to hlavně PR

neprotiřečíte si trochu? - přeloženo bez vašeho PR by asi těžko moh ten stupeň v laborce skončit

takže tak to asi nebude ....
 
20.4.2015 - 04:03 - 
Ještě nějaké doplňující záběry při mé zastávce u Jacksonvillského terminálu cestou na Mys.
ASDS spolu s loděmi ELSBETH III a GO QUEST. Foceno z protějšího mostu za ranního rozbřesku, tj. poněkud horších světelných podmínek.

Je ale např. vidět, že kontejnery na přídi nejsou po explozi ani očazené.
Trosky nebyly z mé pozice vidět. Pravděpodobně již odvezeny. JRTI vypadá uklizeně.


 
20.4.2015 - 07:04 - 
citace:
A o zpevnění nohou nikde není ani zmínka?
O záměru zesílit nohy se už nějakou dobu ví - mluvilo se o tom už před CRS-6, takže s touto havárií to nesouvisí. Důvodem zesílení je použití nohou jako účinné aerodynamické brzdy, tj vyklápět je mnohem dříve, než 6 s před dosednutím, zvýšit tak odpor při klesání a snížit nutné množství paliva pro přistání. V této době už by mohli testovat prototyp, jelikož se předpokládá, že budou použity při vynesení Jason-3 (bez záruky).
citace:
Uvidíme, zda ventil není jen maskovací tah ... Nějak mám pocit, že Musk hlavně jede na PR a získávání financí pro další vývoj a rozvoj ... Mám pocit, že přistávání je víc o tom PR než o realitě ...
Proč by vyzrazování závad mělo být maskovacím tahem? Nejsi Véno tak trochu v zajetí konspiračních teorií? Stát se to ULA, tak bychom možná neviděli ani video z havárie a o technických příčinách bychom kvůli jejich utajení ani nezačali spekulovat.
Samozřejmě, že SpX musí (také) pracovat na PR, je to privátní firma, která musí lákat nové zákazníky. Tradiční velcí dodavatelé, přisátí na penězovod vojenských zakázek, veřejné PR nepotřebují, těm stačí vynakládat stovky milionů ročně na zákulisní lobbing v kongresu a monopolní superzakázky na 10 let dopředu mají v kapse.
 
20.4.2015 - 13:54 - 
Aktuální pohled na palubu ASDS - trosky vyklizeny, celkově uklizeno, zbývá obnovit nátěry a možná trochu poléčit prohnuté stěny kontejnerů na zádi

 
03.5.2015 - 13:29 - 
Nově zveřejněná fotka z pokusu o přistání F9 ... Podle tweetu Elonova oblíbená.
Náklon hodně velký, motor se snaží kompenzovat výchylkou do krajní polohy, ale už to bylo příliš.

 
03.5.2015 - 14:18 - 
Zaujimave ze ocmudenie konci presne v jednej linii. Zeby to suviselo s inou teplotou kyslikovej nadrze? 
03.5.2015 - 14:23 - 
Přesně tak; na spodní polovině LOX nádrže je námraza, takže tam se saze při retrozážehu neusazují. 
03.5.2015 - 16:18 - 
Tady je těch fotek za sekundu o něco víc.
 
04.5.2015 - 15:56 - 
A ve větším rozlišení

 
04.5.2015 - 17:41 - 
uz som to vravel, ale - stupen vyzera ako novy dotankovat a letime znova... dufam 
04.5.2015 - 17:53 - 
citace:
uz som to vravel, ale - stupen vyzera ako novy dotankovat a letime znova... dufam
No, ještě bych to přejel Wapkou, ať to trochu vypadá
 
04.5.2015 - 18:35 - 
citace:
uz som to vravel, ale - stupen vyzera ako novy dotankovat a letime znova... dufam

Otřít prachovkou a jede se.
 
04.5.2015 - 22:25 - 
Tak fajn, kdo by to chtěl ještě zvětšit, tak tady je to v originále 3168 x 4752 px
https://farm8.staticflickr.com/7683/17369785125_efca0c32ec_o_d.jpg
... nedivím se, že si ji Elon oblíbil
 
05.5.2015 - 09:56 - 
citace:
citace:
uz som to vravel, ale - stupen vyzera ako novy dotankovat a letime znova... dufam
No, ještě bych to přejel Wapkou, ať to trochu vypadá


naopak - já věřím, že očouzená raketa bude vypadat cool a drsně, a že to budou vizuálně napodobovat i firmy, co to zatím neumím
 
05.5.2015 - 13:26 - 
naopak - já věřím, že očouzená raketa bude vypadat cool a drsně, a že to budou vizuálně napodobovat i firmy, co to zatím neumím

Myslíš něco ve stylu space opery, skafandr ležérně na půl žerdi a přípitek před startem "žhavé trysky"?
 
18.5.2015 - 20:22 - 
Start Dragonu CRS-7 NET 26.6.2015 
19.5.2015 - 15:47 - 
Mezinárodní dokovací daptér IDA 1, pro nové pilotované lodě, byl naložen do trunku Dragona CRS-7, který jej za 5 týdnů dopraví na ISS.



 
21.5.2015 - 14:46 - 
Dragon CRS-6 byl odpojen od Stanice a uvolněn ze staničního manipulátoru. MCC-X má nákladní loď plně pod kontrolou, tři zážehy proběhly v pořádku, Dragon je úspěšně na cestě domů.

 
21.5.2015 - 21:27 - 
Dragon se v 18:42 CEST vrátil ze zatím nejdelšího "pobytu" u ISS, když úspěšně přistál 250 km JZ od Long Beach v Kalifornii. Na palubě dopravil 1,4 tuny nákladu a vědeckých vzorků ze stanice.

 
<<  201    202    203    204    205    206    207  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.192614 vteřiny.