... nuz stavali raketu velkosti falcon1... nechapem ako k tomu rozhoduntiu prisli...
to je velkost tak na vyvoj, resp. medzikrok. tak, jak to dopadlo s F1. realne tejto velkosti je malo zaujemcov a este o neiste rakety...
navyse oba stupne maju pretlakove so slabym ISp...
a vtejto kategorii spolahlivo lieta VEGA. + strasi VG...
rozbieha sa electron, pre minirakety,
pre vacsie naklady sa natlacilo ku klasickym dodavatelom SpaceX a Antares a vznika konkuencia India, Cina...
navyse SpceX i Bezos pristavaju s prvymi stupnami, co sice nie je zatial ekonomicky preukazatelne prinosne, ale technologicky urcite nezanedbatelny naskok.
Musk vyhlasuje jednu buducu lacnejsiu dopravu za druhou,... tak nejaky rozumny priestor sa Firefly zuzuje...
Proste ten trh nie je prilis velky, aby uzivil konkurenciu. A aj injekcie od NASA sa dalsim novacikom tak skoro asi nedockame...
CHcelo by to NOVY produkt pre NOVYCH zakaznikov. Nejaky prechod od salovych pocitacov... Véna - 1/10/2016 - 09:22
citace:... nuz stavali raketu velkosti falcon1... nechapem ako k tomu rozhoduntiu prisli...
to je velkost tak na vyvoj, resp. medzikrok. tak, jak to dopadlo s F1. realne tejto velkosti je malo zaujemcov a este o neiste rakety...
navyse oba stupne maju pretlakove so slabym ISp...
a vtejto kategorii spolahlivo lieta VEGA. + strasi VG...
KDyby takhle uvazoval Musk, tak by ani tehda nezalozil SpX ... A ani SpX neni ekonomicky v plusu ... Takze proc ne, mohli objevit nejakou skulinku ...
martinjediny - 1/10/2016 - 13:39
citace:
citace:... nuz stavali raketu velkosti falcon1... nechapem ako k tomu rozhoduntiu prisli...
to je velkost tak na vyvoj, resp. medzikrok. tak, jak to dopadlo s F1. realne tejto velkosti je malo zaujemcov a este o neiste rakety...
navyse oba stupne maju pretlakove so slabym ISp...
a vtejto kategorii spolahlivo lieta VEGA. + strasi VG...
KDyby takhle uvazoval Musk, tak by ani tehda nezalozil SpX ... A ani SpX neni ekonomicky v plusu ... Takze proc ne, mohli objevit nejakou skulinku ...
Ze to nebola uplne mimo uvaha pre Muska, potvrdzuje aj vyvoj ESA a jej VEGY...
Ale
1/ Musk isiel od zaciatku smerom na velke nosnosti F9, FH,...
F1 bol prvy nedzikrok a rovno s techologiou pre F9, takze ala demonstrator... a vzapati opustena koncepcia ako neperspektivna.
2/ stredne satelity netvoria jadro biznisu
3/ Pre stredne satelity je otazne, ci je vyhodnejsia komplikacia so spolocnym startom, alebo je vyhodnejsi solo start s pripravou startu obdobne narocnou jak pre velky start...
V podstate su 1000kg rakety potrebne pre specialne solo drahy
V podstate nemusim byt uplne presny, ci vycerpavajuci, ale skor sa snazim nacrtnut dovody absencie investorov.
Takze otazka znie, cim dokaze Firefly zaujat.
Ja si myslim, ze na internete prezentovana koncepcia to asi nebude.
admin - 1/10/2016 - 13:57
No mě ten přetlakový systém a "aerospike" zaujal. Strašně rád bych to viděl letět.
martinjediny - 1/10/2016 - 22:53
citace:No mě ten přetlakový systém a "aerospike" zaujal. Strašně rád bych to viděl letět.
letiet by to letelo, ale pretlakovy system je efektivnejsi na tri stupne, pri dvoch stupnoch vynasa ledva raketa samu seba,... vsak si to vies spocitat...
a aerospike je jedina zaujimava zverejnena vychytavka Firefly... ale pri ich zverejnenom rieseni pochybujem a prinose uspory hmotnosti. privelky centralny kuzel na primale a riedko osadene motory...
letiet by som im doprial aj ja, lenze oni musia presvedcit investora a tam to ruzovo nevidim (z tych dovodov, co som prv pisal...)
admin - 15/11/2016 - 01:22
Firefly má 42 "letter of intent" do konce roku 2021 v celkové hodnotě cca 300M$. To není zanedbatelné. Bude to znamenat pokračování v projektu?
Vedení jedná z investory, toto je docela silný argument.
Firma Firefly podepsala dohodu s York Space Systems na vynášení až čtyř minidružic při jednom startu. YSS nabízí svým zákazníkům hotový základní minidružici, kterou si zákazník může velmi rychle nakonfigurovat či doplnit o svoje přístroje.
Tohle je pěkný... "I was there, in the jungle, reading these management books, and I was watching these guys sweating and putting this rocket together," he recalled. "It was like a quasi-spiritual moment for me there, because it presented such a stark contrast between this old way of doing things (and learning all of these management techniques) and people that were actually just doing it. They didn't know everything, but they said 'Screw it—let's just do it and go to space.'"
Eudoxus - 16/2/2019 - 08:31
citace:To jsem dříve nezaznamenal, že firmu zachránil Ukrajinec...
hned ma zaujalo: John Isella, director of international business development at Firefly Aerospace.
Ked sa pozriem sem: wiki ... Je vedeny ako CEO Maritime Launch Services (MLS) ( firma co chce vypustat Cyclone-4M z Kanady. )( kosmo )
[upraveno 16.2.2019 08:32]
admin - 4/3/2019 - 16:33
Firefly získala zakázku od italské firmy D-Orbit. 15 startů za 5 let.
Firefly vyvija motor Reaven 1: LOX / RP-1 736.1 kN (4ks v 1.stupni /Alpha r.)
Aerojet vyvija motor AR-1 :LOX / RP-1 2200 kN
a asi pre neho nema pouzitie ( a vecsinu nakladov hradila US vlada).
".... the companies made clear that the centerpiece of the agreement was the potential use of the AR1 on Firefly’s Beta rocket, giving Aerojet a customer for the engine while allowing Firefly to increase the performance of the medium-class rocket."
" Beta is now a single-core vehicle with an AR1 engine in its first stage."
On 25 October 2019 the President signed the recently approved Law of Ukraine “On Amendments to Certain Laws of Ukraine on the State Regulation of Space Activities”.
......The new law would allow Ukrainian citizens and companies of all ownership types to explore and use Earth orbits and outer space on behalf of Ukraine, while decreasing the role of the state to supervise and control such activities.
......Shortly after the signature of the above-mentioned legislation, a US-based private space explorer, Firefly Aerospace, which is developing its own satellite launcher, placed an order with YuzhMash for the mass production of rocket parts. The value of the deal is estimated at USD 15 million. https://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=c97aaf75-621f-4486-a6ad-92aa0272ac18
admin - 2/7/2020 - 22:08
Rozhovor s CEO Markusicem. Premiéra Alphy se aktuálně plánuje na říjen.
-Astra Space Inc. of Alameda, California: $3.9 million
-Relativity Space Inc. of Long Beach, California: $3.0 million
-Firefly Black LLC of Cedar Park, Texas: $9.8 million
tak na tie ceny sa nechyta ani Musk a to nie su ani znovupouzitelny... ...mozno prave, ze nie su znovupouzitelny...
a ze ten pomer ceny a nosnosti dosiahli pri malej rakete, tak klobuk dolu...
Lubos - 8/8/2021 - 20:31
citace 8.8.2021 - 17:35 - Martin Jediny:Ak platia ceny na wiki,
tak na tie ceny sa nechyta ani Musk a to nie su ani znovupouzitelny... ...mozno prave, ze nie su znovupouzitelny...
a ze ten pomer ceny a nosnosti dosiahli pri malej rakete, tak klobuk dolu...
Nerozumiem
SpaceX účtuje za každý vynesený náklad na zdielaných misiách 1 milión dolárov, pokiaľ má hmotnosť nižšiu ako 200 kg. Po prekročení tohoto limitu za každý ďalší kilogram sa platí 5000 dolárov
Za vynesenie 1 t na LEO zákazník platí 1 mil. + 800 x 5000 = 5 mil USD.
Nosnosť Firefly alpha na LEO je 1 t a cena za štart 15 miliónov, teda 3 x viac ako SPACEX. [upraveno 8.8.2021 20:32]
martinjediny - 8/8/2021 - 23:13
sorryyy... som sa preklepol a vyprodukoval nezmysel
První pokus Firefly o start rakety Alpha přenášel živě Everyday astronaut. Společnost Firefly Aerospace poskytla svá vlastní živá videa, jednak z kamery sledující raketu a též z kamery na raketě samotné.
Pokus skončil výbuchem prvního stupně. Zdá se, že raketa vzlétala pomaleji, než ukazovala grafika. Rozhodně dosáhla nadzvukové rychlosti.
Minuta před startem rakety Alpha začíná v 1:57:04 tohoto videa kanálu RAW SPACE.
[upraveno 3.9.2021 04:51]
Ervé - 3/9/2021 - 06:40
Odstartovali a dosáhli nadzvukové rychlosti, to je úspěch. Buď jeden motor selhal, nebo všechny táhly mnohem méně, než počítali - nadzvuk dosáhli hodně pozdě. Na první start dobré, jen vydržte a makejte.
LeeMer - 3/9/2021 - 08:00
citace 3.9.2021 - 04:11 - Josef Chlachula:Pokus skončil výbuchem prvního stupně. Zdá se, že raketa vzlétala pomaleji, než ukazovala grafika. Rozhodně dosáhla nadzvukové rychlosti.
Zvláštní bylo, že těsně před druhým pokusem o start byl ohlášen "abort", ale následně se pokračovalo v odpočtu. Od začátku tedy pravděpodobně nebylo něco v pořádku.
LeeMer - 3/9/2021 - 08:01
Takže dle wiki prý nejde o plný úspěch - údajně selhal druhý zážeh pro cirkulaci dráhy a oddělili se jen 4 družice ze 7.
Uvidíme, jestli to není jen nějaký omyl, podle spaceflight šlo o úspěch: https://www.nasaspaceflight.com/2022/10/firefly-to-the-black/ [upraveno 3.10.2022 09:41]
martinjediny - 3/10/2022 - 18:56
citace 3.10.2022 - 09:31 - Ervé:Takže dle wiki prý nejde o plný úspěch - údajně selhal druhý zážeh pro cirkulaci dráhy a oddělili se jen 4 družice ze 7.
Uvidíme, jestli to není jen nějaký omyl, podle spaceflight šlo o úspěch: https://www.nasaspaceflight.com/2022/10/firefly-to-the-black/ [upraveno 3.10.2022 09:41]
Chcel som povedat, vsak pozri space50, ale ten akosi v 2020 zmrzol... http://space50.cz/
Potom by stacilo pozriet vyslednu drahu, ci vyrovnali perigeum a apogeum... [upraveno 3.10.2022 18:59]
admin - 3/10/2022 - 21:43
Jak to bylo? Nejsou lidi, není čas, nejsou peníze...
Nicméně tahle část alikace jede denně několikrát v automatickém režimu. Vyhledávání je pak trochu manuálně pracnější...
Ani ve zdroji ovšem není rozlišeno, co který záznam je za objekt.
martinjediny - 3/10/2022 - 23:48
Vdaka za parametre...
bez ohladu na to, ktore teleso je ktore,
ani na zaciatku 3.10.2022 nebola ziadna z drah cirkularizovana, a draha za den a pol vyznamne poklesla, napr.
P/A z 219/278 na 213/261 km
(pri pasivnom lete vzdy apogeum klesa rychlejsie, ako perigeum a velkost poklesu za den sa bude zvysovat...)
[upraveno 3.10.2022 23:51]
Ervé - 4/10/2022 - 06:52
Takže asi opravdu fiasko - objekt c už zanikl - patrně horní stupeň, ostatní objekty rychle klesají.
martinjediny - 4/10/2022 - 23:06
Zalezi s cim to porovnavas...
ja keby som mal taku raketu, tak sa vytesujem...
Falcon1 mal neuspesne 3prve v rade...
Ervé - 5/10/2022 - 07:05
Fiasko je asi přehnaný výraz. Start rakety se povedl - fungovaly oba stupně, start, oddělení 1. stupně i odhoz krytu UZ. Dosažena orbitální dráha. Selhalo ale koncové navedení, takže náklad ztracen. Jako testovací let úspěch, z hlediska vypuštění UZ neúspěch.
Konečně plný úspěch. A nová, lehká raketa je v operačním stavu.
Nikde žádné pořádné video.
Aspoň tohle je pěkné:
[upraveno 16.9.2023 10:18]
martinjediny - 16/9/2023 - 22:51
1 tona za 17 milionov... podla wiki. to este plati?
Ervé - 17/9/2023 - 19:07
citace 16.9.2023 - 22:51 - Martin Jediny:1 tona za 17 milionov... podla wiki. to este plati?
17 mega platil Pentagon za rychlý start - 60 hodin příprava a start na dráhu jen 24 hodin od dodání požadavků dráhy. Normální by měl být za 15. Dost drahé, uvidíme, jestli se to RFA One podačí rozčísnout. [upraveno 17.9.2023 19:11]
Ervé - 23/12/2023 - 10:05
Včera další úspěch Firefly Alpha. Testovací družice ESA od LM vypuštena. Včera to ještě vypadalo jako plný úspěch, ale nepodařil se restart druhého stupně k dosažení přesné orbity. Naštěstí stávající orbita je 215 x 525 km, takže upravneý testovací provoz nákladu může proběhnout.
Potřebují, zejména pro udržení náklonnosti NRO.
LeeMer - 3/7/2024 - 05:58
Start nosné rakety Firefly Alpha plánovaný na dnešních 06:03 SELČ se neuskuteční. Technický tým si vyžádal více času na analýzu pondělního odkladu a provedení testů. Nový termín startu zatím nebyl oznámen.