No, velký problém to není. Málokdy je letadlo furt zapojené 50 dní v kuse. Na druhou stranu je vidět, že software nevyladili ani při vývoji moderního stroje (za 30 miliard USD). NovýJiřík - 7/4/2020 - 12:13
No, velký problém to není. Málokdy je letadlo furt zapojené 50 dní v kuse. Na druhou stranu je vidět, že software nevyladili ani při vývoji moderního stroje (za 30 miliard USD).
Právě naopak, problém to je, protože kdo to bude sledovat, že uběhlo těch 50 dní? A furt dokola? Při tom počtu letadel, rozmístěných po celém světě do spousty leteckých společností? Za jak dlouho se stane, než někdo zapomene? Až v druhém cyklu? No, nebyl bych takový optimista, lidi jsou obecně bordeláři a typickým znakem apatického přístupu byrokratů současného světa je představa "to není moje věc, on to někdo zařídí".
xChaos - 18/4/2020 - 17:07
Ono když se to spojí s problémy ohledně 737 Max, tak to asi směřuje k tomu, že řada amerických megakorporací se může stát minulostí podobně, jako jejich předchůdci z 19.století (např. železniční monopoly). A Amerika je velmi dynamická a přizpůsobivá země... určitě se tam zformuje spousta nových a více specializovaných firem, které budou efektivnější a místo Boeingu rádi zaujmou...
NovýJiřík - 18/4/2020 - 17:36
citace: Ono když se to spojí s problémy ohledně 737 Max, tak to asi směřuje k tomu, že řada amerických megakorporací se může stát minulostí podobně, jako jejich předchůdci z 19.století (např. železniční monopoly). A Amerika je velmi dynamická a přizpůsobivá země... určitě se tam zformuje spousta nových a více specializovaných firem, které budou efektivnější...
Postřehnul jsi, že se nepíše rok 1920 nebo 1960, ale 2020?
dodge - 18/4/2020 - 18:03
Ono když se to spojí s problémy ohledně 737 Max, tak to asi směřuje k tomu, že řada amerických megakorporací se může stát minulostí podobně, jako jejich předchůdci z 19.století (např. železniční monopoly). A Amerika je velmi dynamická a přizpůsobivá země... určitě se tam zformuje spousta nových a více specializovaných firem, které budou efektivnější a místo Boeingu rádi zaujmou...
To není stanovisko NASA ale názor pisálka technického bulváru. NASA jistě místo firmy která za více než sto let svojí existence úspěšně postavila několik stovek staveb velikosti nejméně Empire State Buildingu, pověří něčím stejně velkým někoho kdo zatím za krátkou dobu svojí existence postavil několik desítek přízemních montovaných domků.
yamato - 18/4/2020 - 19:13
citace: NASA jistě místo firmy která za více než sto let svojí existence úspěšně postavila několik stovek staveb velikosti nejméně Empire State Buildingu, pověří něčím stejně velkým někoho kdo zatím za krátkou dobu svojí existence postavil několik desítek přízemních montovaných domků.
rataju sa tam aj stavby co sa zrutili a zabili vsetkych svojich obyvatelov? kvoli problemom v statike, o ktorych ta firma so sto rokmi existencie vedela, ale v zaujme ceny akcii neriesila a nikomu nepovedala?
dodge - 18/4/2020 - 20:13
citace:
citace: NASA jistě místo firmy která za více než sto let svojí existence úspěšně postavila několik stovek staveb velikosti nejméně Empire State Buildingu, pověří něčím stejně velkým někoho kdo zatím za krátkou dobu svojí existence postavil několik desítek přízemních montovaných domků.
rataju sa tam aj stavby co sa zrutili a zabili vsetkych svojich obyvatelov? kvoli problemom v statike, o ktorych ta firma so sto rokmi existencie vedela, ale v zaujme ceny akcii neriesila a nikomu nepovedala?
Samozřejmě že ano, dokonce i ty kdy senzacechtiví pisálkové udělali z komára velblouda, a zrovna tak i ty, když se někdo těsně před krachem svojí firmy zapíše nesmazatelně černým písmem do historie kosmonautiky, když v honbě za ziskem zničí noční oblohu.
yamato - 18/4/2020 - 20:33
citace:
rataju sa tam aj stavby co sa zrutili a zabili vsetkych svojich obyvatelov? kvoli problemom v statike, o ktorych ta firma so sto rokmi existencie vedela, ale v zaujme ceny akcii neriesila a nikomu nepovedala?
Samozřejmě že ano, dokonce i ty kdy senzacechtiví pisálkové udělali z komára velblouda, a zrovna tak i ty, když se někdo těsně před krachem svojí firmy zapíše nesmazatelně černým písmem do historie kosmonautiky, když v honbě za ziskem zničí noční oblohu.
ty si poet, stovky mrtvych su teda uz poriadny komar. Ale chapem ze existuje mentalny svet kde sa nad tym mavne rukou.
Petr_Šída - 18/4/2020 - 21:16
Ono když se to spojí s problémy ohledně 737 Max, tak to asi směřuje k tomu, že řada amerických megakorporací se může stát minulostí podobně, jako jejich předchůdci z 19.století (např. železniční monopoly). A Amerika je velmi dynamická a přizpůsobivá země... určitě se tam zformuje spousta nových a více specializovaných firem, které budou efektivnější a místo Boeingu rádi zaujmou...
To není stanovisko NASA ale názor pisálka technického bulváru. NASA jistě místo firmy která za více než sto let svojí existence úspěšně postavila několik stovek staveb velikosti nejméně Empire State Buildingu, pověří něčím stejně velkým někoho kdo zatím za krátkou dobu svojí existence postavil několik desítek přízemních montovaných domků.
Ne to je je názor NASA, laskavě si přečtěte tu zprávu, kterou vydala, Boeing je tam hodnoceny velmi špatně
JiříHošek - 19/4/2020 - 07:10
citace:Ne to je je názor NASA, laskavě si přečtěte tu zprávu, kterou vydala, Boeing je tam hodnoceny velmi špatně
Ano, Boeing byl ve zprávě Kena Bowersoxe hodnocen velmi špatně, ale z jiných důvodů než naznačuje Eric Berger a o kterých se následně rozjela tato diskuse, tedy z údajného vnímání Boeingu jako nespolehlivého dodavatele ve spojení s problémy 737 Max atd.
Podle odůvodnění výběru Kenem Bowersoxem (v plném znění tady) Boeing s lodí CLS-250 zcela propadl nedostatečným popisem schopností, nedostačujícím přístupem k požadavku NASA na přehled o projektu a nesplněním požadavků na zasílání informací prokazujících, že jsou poskytnuty všechny nutné kroky k maximalizaci pravděpodobnosti úspěchu mise. Další významnou slabinou byla neochota k poskytnutí požadovaného zdrojového kódu k softwaru pro jeho nezávislé ověření. V technických požadavcích bylo plusem překročení požadavku na roční životnost konstrukce a požadavku na přepravní kapacitu, mínusem nesprávné rozměry použité pro dodávku komponenty XLA kanadského robotického ramene. Nejnižší hodnocení technického přístupu v kombinaci s nejvyšší cenou, kde Boeing podmiňoval fixní cenu výjimkami z některých klíčových předpokladů žádosti, znemožnilo určit, zda je nabízená cena Boeingu přiměřená. Proto byla nabídka vyloučena z konečného posouzení se závěrem, že Boeing není v soutěži konkurenceschopný. Petr_Šída - 19/4/2020 - 12:39
Děkuji za opravu.
Eudoxus - 26/4/2020 - 13:22
citace:
Ono když se to spojí s problémy ohledně 737 Max, tak to asi směřuje k tomu, že řada amerických megakorporací se může stát minulostí podobně, jako jejich předchůdci z 19.století ..
Tak ma napadlo, ci by tento zosup Boeingu, mohol ovplyvnit poziciu imperialnych jednotiek v letectve. To, ze sa v leteckom priemysle dodnes pouzivaju, je dane asi tym, ze tomuto priemyslu dominuju US firmy.
novák - 4/9/2020 - 15:44
Boeing řeší své problémy originálně: hodlá nabírat přednostně černochy
Mizerná kontrola kvality, navíc bordel v uložené dokumentaci - vzhledem k požadavkům v leteckém průmyslu na velké dopravní letouny (FAR 25) by měly dostat pekelně velkou pokutu. Kdyby se FAA fakt naštvala, může odebrat Boeingu certifikát k prodeji dopravních letadel, dokud neproběhne hloubkový audit a recertifikace. Jenže to by Boeing mohl krachnout.
Ervé - 14/9/2020 - 12:11
Záleží na tom, jestli EASA letoun ohodnotí jako opět bezpečný, můžou vycházet z interních informací od FAA a Kanady, kteří už zprávy dokončují. Každopádně aerolinky v současné situaci nespěchají a je otázkou, kolik bude zájemců o co nejrychlejší obnovení letuschopnosti.
petrpetr - 15/9/2020 - 01:08
V soucasnosti letectví nepotrebuje uzemnene 737 max.
Zdroj k poloviční či dokonce třetinové ceně B737 MAX oproti A320? Kupní smlouvy apod: ? Nebo je to "zdroj" typu: "Přece ví každej"?
Ostatně certifikace pokročilého RollsRoyce od Boeigu je poněkud náročnější než běžného Trabanta od Airbusu, ale to burvální média nerozlišují, pro ně je letadlo jako letadlo...
petrpetr - 2/7/2021 - 17:25
dodge, neporozuměl jsem v čem je turbína od rolrojsu jiná.
To spíš letectví jde do kytek i díky dřívějším průserům s maxem.
FAA s ním ze sebe udělali kašpárky do zelí.
Dnes draze vyvíjet letadlo je k lejnu, nikdy se finance nevrátí.
Letecká přeprava je dnes na 20% před covidem a ještě nějaký rok to tak bude.
Letadel je na apronech odstavených tisíce jako na šrotišti.
Zkrátka čím větší objednávka, tím větší sleva. Při problémech, které Boeing má a velikosti objednávky, by to mohla být rekordní sleva.
Otázka je, kdo uhradí výslednou ztrátu. Nebo se snad někdo domnívá, že to bude ziskový obchod? Smyslem podobných transakcí je ukázat: Je o nás stále zájem, my vyrábíme, my prodáváme, a tudíž veškerý management dlouhodobě ztrátového Boeingu si může každý další kvartál přidělovat další obří bonusy.
Ervé - 2/7/2021 - 20:27
Další objednávky za vyšší ceny ztrátu sníží. Boeing se nutně potřebuje zbavit strojů, které vyrobil nebo vyrábí a které nikdo nechce. Vzhledem k tomu, že polovinu katalogové ceny tvoří režie firmy, dá se cena dost výrazně snižovat prostě tím, že se sníží režijní náklady jak Boeingu, tak dodavatelům. Dlouhodobě to dělat nejde, ale v takovéto kritické situaci to projde.
dodge - 2/7/2021 - 20:36
Ztráty Boeingu jsou směšné ve srovnání s megaztrátou Airbusu kterou utrpěl v souvislosti ekonomickým propadákem A380. [upraveno 2.7.2021 21:09]
petrpetr - 2/7/2021 - 20:51
Problém letectví je, že se na něj soustředí greendealoví zloději.
Pokud zdaní státy letecké palivo jako na pumpách, tak je po létání.
I když ti zloději chtějí asi létat.
NovýJiřík - 2/7/2021 - 21:09
citace 2.7.2021 - 15:30 - dodge: Ostatně certifikace pokročilého RollsRoyce od Boeigu je poněkud náročnější než běžného Trabanta od Airbusu, ale to burvální média nerozlišují, pro ně je letadlo jako letadlo...
Zasa to neprehaňaj...
N810TA bola kargo B737-200 z roku 1975 s motormi Pratt&Whitney JT8D-9A.
B737 a Rolls-Royce? To je nejaká novinka? Pretože neviem o takej reálne lietajúcej verzii.
Naopak Airbusov s motormi RR sú mrte. A s inými motormi dve - PW, GE, CFM, IAE
Ale ak to bolo myslené obrazne - tak plne súhlasím. Obe kedysi ikonické značky kráčajú v 21. storočí rovnakou cestou - do zabudnutia...
dodge - 5/7/2021 - 10:38
Ale ak to bolo myslené obrazne - tak plne súhlasím. Obe kedysi ikonické značky kráčajú v 21. storočí rovnakou cestou - do zabudnutia...
Mezi výrobci malých letadel je považován za "RollsRoyce" Beechcraft,
mezi výrobci velkých letadel je to bezesporu Boeing.
petrpetr - 31/7/2021 - 20:59
citace:Federální letecká správa USA (FAA) varovala o možných výpadcích v hasicím systému letounů Boeing 737. Informace vyplývají ze směrnice o letové způsobilosti.
„Toto varování se týká všech letounů Boeing 737-8 a 737-9 a také 737-820 (MAX) a některých modelů série 737-800 a 737-900ER. Jde o možné problémy s hasicím systémem v nákladových prostorech letounů,“ uvádí se ve směrnici.
V nákladových prostorech letounů, u kterých byl odhalen tento problém, je podle směrnice možné převážet pouze nehořlavé a požárně bezpečné předměty.
Jak upozorňuje FAA, směrnice se týká 663 letounů zaregistrovaných v USA a přes 2,2 tisíce letadel po celém světě.
Problémy s Boeingem 737 MAX
Potenciální elektrické problémy řady letadel Boeing 737 MAX se mohou týkat většího množství komponentů, než bylo dříve známo. Takové informace zveřejnily v jednom ze svých článků noviny The Wall Street Journal.
Americký výrobce letadel Boeing v dubnu doporučil 16 zákazníkům, aby věnovali pozornost možnému problému s elektrickým proudem v konkrétních sériích letadel 737 MAX. Jedná se o uzemnění komponentů systému elektrického napájení.
Boeing 737 MAX - Sputnik Česká republika, 1920, 17.04.2021
Jak uvádí noviny, potenciální problém se týkal uzemnění rezervního napájecího systému v systému letadel. Změna ve způsobu instalace tohoto napájecího bloku na začátku roku 2019 by mohla narušit uzemnění. Podobné výrobní problémy ovlivnily uzemnění hlavní přístrojové desky letadla.
Tak to sú ešte onakvejší umelci... Takto vychystať typ, ktorý lieta vyše pol storočia, na to treba nejaké vyššie, draho platené, managerské zručnosti, bežný manager to asi nedokáže. alamo - 6/8/2021 - 19:55
To nariadenie alebo smernica je dosť "Šalamúnske", môžu síce lietať ďalej, ale interpretácia toho čo to upozornenie znamená je dosť voľná a zostane na prevádzkovateľoch.
Keby to bolo brané striktne, mohli by stále prepravovať pasažierov, ale bez akejkoľvek batožiny.
Mne pripadá, že to úrad vydal len za tým účelom, aby mohol "keby niečo" povedať, že on predsa "konal", chybu spravil niekto iný.
Alchymista - 6/8/2021 - 21:19
To práveže nie - toto je v podstate nariadenie otvoriť príslušné panely a nejak to odkontrolovať. Bude k tomu aj nejaké ďalšie, "odborné" lajstro, kde-čo-ako odkontrolovať.
Problem je v inom. Toto evidentne vzniklo z toho, že niekto niekde vymyslel novú dizajnovú plechovú krabicu na napájací blok, čím ušetril môžno celú uncu plechu...
Mít volné prachy, nakoupil bych nějaké ty akcie...
Ervé - 1/11/2024 - 07:45
Pořád ještě nemají dohodu s odbory, stávka trvá a pouští Boeingu žilou. Taky chtějí vyhodit spoustu zaměstnanců, a to taky nebude lehké. Za rok uvidíme.