Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Program MPCV / Orion
31.8.2006 - 08:19 - 
Dnes, 2006-08-31 má NASA oficiálně oznámit vítěze soutěže na kontrakt na vývoj lodi Orion.

Aby to tady bylo zdokumentováno: Oficiální oznámení NASA o pojmenování programu Orion bylo vydáno dne 2006-08-22, viz

http://www.nasa.gov/home/hqnews/2006/aug/HQ_06299_Orion_announced.html

[Upraveno 31.8.2006 poslal avitek]

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 08:44 - 
Tak to se těším, jak budou média jako dosud informovat veřejnost, jak postupuje program "nového raketoplánu", který bude létat i na Měsíc.

 

____________________
Áda
 
31.8.2006 - 09:13 - 
To bude "řečí", neopomenou napsat, že tam poletí číňané a rusové dřív ?! Případně Nigerie. 
31.8.2006 - 09:41 - 
Pravděpodobnost , že Rusové oblétnou Měsíc v modernizovaném Soyuzu dříve je celkem vysoká.
Jinak návrhy LM a Boeingu se na první pohled moc neliší, tak NASA spíše bude hodnotit na základě zkušeností jak se ji s těmito firmami spolupracovalo. Těžko řící jakou roli budou hrát cena a předpokládané náklady na provoz, když realita bývá diametrálně odlišná.
 
31.8.2006 - 10:20 - 
A ja kde ja jsem to slovo ORION už slyšel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Orion_(nuclear_propulsion)

Jen doufám že ten projekt nedopadne stejně jako jeho jmenovec. Ambice velké ale po pár letech ticho po pěšině.


 
31.8.2006 - 10:29 - 
Považuju za chybu, že lunární program odsunul zřejmě vývoj a aplikaci nukleárního pohonu na vedlejší kolej . Přínosy z projektu Prometheus by byly značné. Třeba jenom finanční úspory, mise ke vzdálenějším vesmírným objektům by trvaly kratší dobu a tedy i kratší dobu by vázaly lidské a technické zdroje. 
31.8.2006 - 10:53 - 
Souhlasím. Velmi fandím pilotovaným letům, ale když se na věc podívám racionálně, bez emocí, tak bych podporoval hlavně bezpilotní sondy. Program Prometheus davál šanci odpovědět na mnoho zajímavých otázek kolem Jupitera. Konkrétně jsme se mohli dozvědět, co se děje na Europě, kterou osobně považuju za nejzajímavější těleso sluneční soustavy. Místo toho se bude mnoho let utrácet strašně peněz na něco, co nebude mít "kouzlo" Apolla, bude pravděpodobně stát pár lidských životů a poměr vědecký výstup / cena bude žalostný. Podobně jako u ISS... Pochopitelně to bude super, až lidská bota vstoupí na povrch Marsu, ale osobně si myslím, že kosmonautika má mnoho duležitějších úkolů... 
31.8.2006 - 11:08 - 
Vracíme ke stálému problému sondy - auomaty nebo lidé! Co je lepší, přínosnější, levnější atp. ORION, je to krásné souhvězdí zimní oblohy od kterého se vzdalujeme. Sluneční soustava letí vesmírem od souhvězdí Oriona do souhvězdí Herkula. Naše rychlost je suprová (150 až 200km za sec). Jsme vlastně všichni astronauté pánové a dámy!!!

Doufejme, že ORION bude úspěšný program i kosmická loď. Bez problémů to ale nebude.
 
31.8.2006 - 11:42 - 
quote:
.......Podobně jako u ISS... Pochopitelně to bude super, až lidská bota vstoupí na povrch Marsu, ale osobně si myslím, že kosmonautika má mnoho duležitějších úkolů...


Osobne bych do toho noveho kramu klidne sednul i kdyby pravdepodobnost navratu me neposkozene telesne schranky byla i treba jen 10%. To uz bych se rovnou mohl zbavit rukou a nohou a svet vnimat, napojen na nejaky PC, pomoci sond, druzic a spionaznich letadel :-)

Hledame nove hrdiny! Mece nechte doma a oblecte skafandry! Vzhuru ke hvezdam!
 
31.8.2006 - 13:01 - 
//Vracíme ke stálému problému sondy - auomaty nebo lidé!

Chtěl jsem to položit jako otázku priorit. Vývoj nukleárního pohonu by zefektivnil jak automaty, tak pilotované lety na Měsíc a Mars (přeprava nákladů a vlastních posádek).
Kromě financí jsou dvě hlavní věci, které brání pronikání člověka do vesmíru, levná a bezpečná doprava z povrchu Země na LEO či výše a výkonný pohonný systém na delší trasy.
Nepochybně ideální by bylo, aby NASA zvládla jak vyvíjet nukleární systém ,tak lunární projekt, ale bohužel jak je vidět, nukleární pohon byl odsunut stranou.
 
31.8.2006 - 13:45 - 
Nukleární pohon - už od let šedesátých se o něm mluví a sní. Zatím je to nedosažitelné, teorie máme, ale současná technologie pokulhává.
Výroba reaktoru či bomby je první stupeň k ovládání energie jádra. Motory jsou proti tomu mnohem složitější a drahé.
Máte pravdu, že peníze půjdou jinam.
Na první pol. XXI. stol čekají dva úkoly, zvládnutí opravdu levné a bezpečné dopravy na orbit kolem Země. Pak se podívat dál.
Nabízí se otázky, dokážeme to? Neutopí se svět v eko krizi či teroristickém chaosu?

ORION je pěkný název, z mytologie i z oblohy. Sohvězdí Oriona je na obloze a my - tj. celá sluneční soustava se od něho vzdalujeme. Rychlostí asi 180 km/sec-1. Letíme směrem do souhvězdí Herkula. Jsme, dámy a pánové astronauti!

Mnoho úspěchů, ORIONE!
 
31.8.2006 - 14:07 - 
Taky bych si do toho sednul. I do STS o jehož bezpečnosti mám vážné pochyby. Přesto mi prostě vadí, že se kvůli jednomu (možná důležitému, možná ne) projektu ruší projekty, které jsou méňe mediálně přitažlivé, ale z hlediska základního výzkumu nesrovnatelné. Jaký má poměr(nebo spíš bude mít až se dodělá) věda/cena ISS? Jaký ho má Hubble?  
31.8.2006 - 15:19 - 
Nevíte v kolik a kde má nasa vystoupení ohledně toho dodavatele? 
31.8.2006 - 16:34 - 
Jako mediálně zabalený projekt pilotovaného programu to vypadá krásně. Nicméně pořád se nemůžu zbavit pocitu, že celý systém je Apollo-Saturn apgrejdovaný po čtyřiceti letech... Svou filozofií a nakonec i názvy jednotlivých komponent. Zda to za ty peníze bude až takový pokrok, Bůh suď... 
31.8.2006 - 17:51 - 
quote:
Jako mediálně zabalený projekt pilotovaného programu to vypadá krásně. Nicméně pořád se nemůžu zbavit pocitu, že celý systém je Apollo-Saturn apgrejdovaný po čtyřiceti letech... Svou filozofií a nakonec i názvy jednotlivých komponent. Zda to za ty peníze bude až takový pokrok, Bůh suď...


Aspoň že už se konečně něco děje, za dobu mýho celýho života se jen přešlapovalo na místě a snilo o nějáký mezinárodní stanici. A to je málo.
 
31.8.2006 - 18:38 - 
August 31, Thursday
4 p.m. - Orion Crew Exploration Vehicle Contract Award News Briefing - HQ (Public and Media Channels)

přímej přenos na nasa tv, našeho 22.00
 
31.8.2006 - 22:14 - 
http://www.nasa.gov/mission_pages/constellation/main/index.html

Lockheed to Build Orion Crew Vehicle
 
31.8.2006 - 22:15 - 
Ano právě na tiskovce to potvrdili, vybrán byl Lockheed Martin.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:19 - 
RELEASE: 06-305


NASA Selects Orion Crew Exploration Vehicle Prime Contractor

NASA selected Thursday Lockheed Martin Corp., based in Bethesda, Md., as the prime contractor to design, develop, and build Orion, America's spacecraft for a new generation of explorers.

Orion will be capable of transporting four crewmembers for lunar missions and later supporting crew transfers for Mars missions. Orion could also carry up to six crew members to and from the International Space Station.

The first Orion launch with humans onboard is planned for no later than 2014, and for a human moon landing no later than 2020. Orion will form a key element of extending a sustained human presence beyond low-Earth orbit to advance commerce, science and national leadership.

The contract with Lockheed Martin is the conclusion of a two-phase selection process. NASA began working with the two contractor teams, Northrop Grumman/Boeing and Lockheed Martin, in July 2005 to perform concept refinement, trade studies, analysis of requirements and preliminary design options. Lockheed Martin will be responsible for the design, development, testing, and evaluation (DDT&E) of the new spacecraft.

Manufacturing and integration of the vehicle components will take place at contractor facilities across the country. Lockheed Martin will perform the majority of the Orion vehicle engineering work at NASA's Johnson Space Center, Houston, and complete final assembly of the vehicle at the Kennedy Space Center, Fla. All 10 NASA centers will provide technical and engineering support to the Orion project.

The contract is structured into separate schedules for DDT&E with options for production of additional spacecraft and sustaining engineering. During DDT&E, NASA will use an end-item cost-plus-award-fee incentive contract. This makes the award fee subject to final determination after the contractor has demonstrated that it meets the technical, cost, and schedule requirements of the contract.

DDT&E work is estimated to occur from Sept. 8, 2006, through Sept. 7, 2013. The estimated value is $3.9 billion.

Production and sustaining engineering activities are contract options that will allow NASA to obtain additional vehicles as needed. Delivery orders over and above those in the DDT&E portion will specify the number of spacecraft to be produced and the schedule on which they should be delivered.

Post-development spacecraft delivery orders may begin as early as Sept. 8, 2009, through Sept. 7, 2019, if all options are exercised. The estimated value of these orders is negotiated based on future manifest requirements and knowledge gained through the DDT&E process and is estimated not to exceed $3.5 billion.

Sustaining engineering work will be assigned through task orders. The work is expected to occur from Sept. 8, 2009, through Sept. 7, 2019, with an estimated value of $750 million, if all options are exercised.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:23 - 
Celá lod dlouhá 20 metrů, průměr 5 metrů. Dva kulaté panely fotovoltaických baterií.

Tepelná ochrana ablativní, výměnná skořápka, která se vymění po každém letu.

Záchranný systém obsahuje 4 raketové motory, velmi podobný Apollu.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:26 - 
Konstrukce vlastní kabiny z 20 % KOMPOZITNÍ MATERIÁLY, servisní dokonce 31 %. Motor servisní sekce je upravený motor OMS z raketoplánu, stejné hypergolické pohonné látky.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:37 - 
První pilotovaný start je nyní předpokládán v září 2014.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:39 - 
Celý kontrakt tedy bude mít hodnotu cca 8 miliard USD? A pokud to dobře chápu, tak kyslíkometanový motor je venku ze hry (alespoň pro Orion/CEV). 
31.8.2006 - 22:40 - 
První část kontraktu (do září 2013) předpoklá´dá stavbu dvoiu exemplářů, jednoho nákladního a jednoho pilotovaného. Kolik se jich bude stavět pak, búde projednáno později, až se bude domlouvat kontrakt na období do roku 2019.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 22:42 - 
Lodi se budou kompletovat na KSC, loď v zařízení (budově), kterou bude provozovat hlavní dodavatel, montáž s nosnou raketou Aries I ve VAB.

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 23:01 - 
quote:
Celý kontrakt tedy bude mít hodnotu cca 8 miliard USD? A pokud to dobře chápu, tak kyslíkometanový motor je venku ze hry (alespoň pro Orion/CEV).


Aleši, je to tak.
První fáze (stavba dvou ověřovacích prototypů) ... 3,90 miliardy USD
Druhá fáze (výroba provozních exemplářů bez měsíčních modulů) ... do 3,50 mld. USD
Paralelně s druhou fází peůběžná technická podpora .... 0,75 mld. USD

c e l k e m ..................... 8,15 mld. USD

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 23:04 - 
Kyslíkomethanový motor se uvažoval hlavně pro měsíční modul (přistávací stupeň), ne pro servisní. U ervisního se musí počítat s velmi dlouhou dobou skladování na oběžné dráze (např. při obsluze ISS i vyčkávání u Měsíce) a to přece jen u methanu není tak jednoduché. Výhoda je taky hypergoličnost stávajících pohonných látek a možnost použít vyladěné motory OMS z raketoplánu bez velkých úprav.


[Upraveno 31.8.2006 poslal avitek]

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.8.2006 - 23:04 - 
sorry za offtopic - probiha opakovani tiskovky 
01.9.2006 - 08:38 - 
8 lete je běh na dlouhou trať, USA bude asi čtyři roky bez pilotovaných letů a to ještě za předpokladu ,že vše půjde podle plánu.  
01.9.2006 - 09:36 - 
quote:
8 lete je běh na dlouhou trať, USA bude asi čtyři roky bez pilotovaných letů a to ještě za předpokladu ,že vše půjde podle plánu.


Zaráží mi časový nesoulad mezi ukončením provozu STS a zahájením letů Orion - prodleva může být i delší než uváděné 4 roky. Jak víme, málokdy byly plánované termíny dodrženy. Navíc v 1. fázi postavené pouhé dva exempláře (1 pilotovaný, druhý nákladní)představují dost zranitelný transportní systém - v případě havárie nebo jakýchkoliv závad budou US opět bez vlastních dopravních prostředků. Obecně, avízovaná doba k prvnímu letu Orion mi připadá neúměrně dlouhá, vzhledem k tomu, že bude využita celá řada stávajících a vyzkoušených technologií, komponentů i pozemních zařízení.
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.343526 vteřiny.