Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  46    47    48    49    50  >>
Téma: Vladoviny (uzavřeno)
06.4.2021 - 21:47 - 
quote:
Uved čas, kdy vidíš 4 lana z pohledu spodní kamery . 2:50 až 3:09.

Tenhle screenshot z uvedeného videa je myslím dostatečně jasný (2:53). Stačí?
 
06.4.2021 - 22:04 - 
nepozorný divák... 
07.4.2021 - 17:04 - 
quote:
Tenhle screenshot z uvedeného videa je myslím dostatečně jasný (2:53). Stačí?

Při pohledu zdola, napnuté čtvrté lano, není nikdy vidět.
Při pohledu z vrchu, je čtvrté lano napnuté v obrazech : 2:56frame) 7,10. - 2:57:6,10,12,14,20.-2:59:19až 30. - 3:00,3:01,3:02 :0 až 30.
Ono těch zvláštností tam je více. Motory bez plamenů. Rovnoběžnost lan při pohledu z hora (beru v úvahu i perspektivu). Neodfouknutý prach z povrchu. Neusazený prach na vozítku, při mohutné prašnosti dle video záběrů) . Malá změna uhlu záběru povrchu, při dosedání.
 
07.4.2021 - 17:13 - 
vlado hlasi comeback  
08.4.2021 - 08:17 - 
quote:

Beru na vědomí. Ale je dobré mít přehled o jiných pohledech a názorech.


a pri tvorbe inych pohladov a nazorov je zase dobre najskor eliminovat vlastnu nevedomost. Lebo pokial ti nieco nesedi, tak na 99,99% len nemas dostatok informacii.

Napriklad spominal si, ze na zaberoch nevidno plamen z trysiek. Specialne toto dost podrobne komentovali ludia z JPL pri predstavovani videa. Je to skratka vlastnost tohto druhu paliv, ze pri takto nizkom tlaku ma "neviditelne" splodiny. Da sa to overit na snimkoch modulu Chang-e 5 pri starte z mesiaca - tam je zaber priamo do trysky.



Tiez si spominal kable - isteze sa z jedneho uhla zbiehaju a z druheho su paralelne, pretoze vsetky tri su zavesene v jednom bode. Perspektiva sirokouhlej kamery zariadi zvysok.



A tak by sme mohli pokracovat, ale skusenost vravi ze to aj tak nikam nevedie.
 
09.4.2021 - 21:23 - 
quote:
Chang-e 5 pri starte z mesiaca - tam je zaber priamo do trysky.

To je pro mne jeden z důkazů že Čína na měsíci nepřistála.


Aleši, jak se dá vysvětlit, že stíny Change 4 směruju na sever, když sonda měla přistát 46stupni jižní šířky?
Stín může směrovat, jedině v kurzu 110 až 250 stupňů. A ne, práve opačným smerom, než na fotce.
 
09.4.2021 - 21:56 - 
quote:
Aleši, jak se dá vysvětlit, že stíny Change 4 směruju na sever, když sonda měla přistát 46stupni jižní šířky?
Stín může směrovat, jedině v kurzu 110 až 250 stupňů. A ne, práve opačným smerom, než na fotce.
Jak jste zjistil, že stín na fotce směřuje na sever? Já tam vidím, že sonda je osvětlená ze západu a vrhá stín na východ. Přibližně samozřejmě. To by mohlo odpovídat těm Vašim 110 stupňům. Fotka samozřejmě trochu zkresluje.
 
09.4.2021 - 21:57 - 
a je to tu zase... 
09.4.2021 - 22:10 - 
quote:
a je to tu zase...

Zase je nutno zapojit hlavu.

Na fotce je směr stínu na kurzu 30 stupňů.
 
10.4.2021 - 01:44 - 
quote:
neviditelne" splodiny. Da sa to overit na snimkoch modulu Chang-e 5 pri starte z mesiaca - tam je zaber priamo do trysky


To je pro mne jeden z důkazů že Čína na měsíci nepřistála.

Aleši, jak se dá vysvětlit, že stíny Change 4 směruju na sever, když sonda měla přistát na 46stupni jižní šířky?
Stín může směrovat, jedině v kurzu 110 až 250 stupňů. A ne, práve opačným smerom, než na fotce.
Na fotce je směr stínu na kurzu 30 stupňů.
 
10.4.2021 - 02:19 - 
ako je na trase vidno, vybrali sa najprv cca na juh



A ako na videu vidno, tien smeruje cca na juhozapad
t=6s
 
10.4.2021 - 10:53 - 
quote:
Aleši, jak se dá vysvětlit, že stíny Change 4 směruju na sever, když sonda měla přistát na 46stupni jižní šířky?
Stín může směrovat, jedině v kurzu 110 až 250 stupňů. A ne, práve opačným smerom, než na fotce.
Na fotce je směr stínu na kurzu 30 stupňů.
https://planetary.s3.amazonaws.com/web/assets/pictures/20191126_ce-4-highres-compressed.jpg
Jak už jsem psal, o "popíračství" tu nechci diskutovat. Než ale tyto příspěvky přesunu do "Vladovin" (a než Ti případně dám ban), chci napsat ještě jednu věc. Každý člověk (včetně mě a Tebe), má přirozenou tendenci upřednostňovat ty informace, interpretace a vzpomínky, které podporují jeho vlastní názor, a naopak ignorovat nebo podceňovat ty, které jsou v rozporu s jeho přesvědčením nebo pohledem na věc. Říká se tomu "potvrzovací zkreslení" (anglicky "confirmation bias") a ještě lepší český výraz je "předpojatost". Tato tendence je přirozená a v podstatě se s ní nedá téměř nic dělat. Jedinou rozumnou obranou je neustále si uvědomovat a připomínat si, že toto "zkreslení" máme a VĚDOMĚ prověřovat i informace, které podporují jiný názor, než "pro který jsem se rozhodl". Snaž se tedy, prosím, připustit i možnost, že dostupné informace jsou pravdivé a podle toho je i hodnotit a ověřovat (z různých zdrojů). Uvidíš, že jako v 99,99% předtím, se tvoje "svaté přesvědčení" ukáže jako chybné, a že "popíračský přístup" nestojí za nic (neodpovídá realitě a nepřináší nic užitečného).

Na Tvojí prvotní otázku odpovím jen stručně a "ve Tvém stylu". Na zmiňovaném snímku stín Change 4 směřuje cca na východ (v azimutu kolem 100°), což je v souladu s předpoklady. A teď ten "tvůj styl": Dokaž (nejen "deklaruj"), že to tak není a že stín směřuje Tebou uvedeným azimutem 30°. A prostě vím, že pravdu mám já.

P.S.: Tuto diskuzi přesunu do Vladovin nejpozději za týden, protože sem prostě nepatří (je zbytečná, nekorektní a matoucí).
 
10.4.2021 - 11:05 - 
quote:
Stín může směrovat, jedině v kurzu 110 až 250 stupňů. A ne, práve opačným smerom, než na fotce.


To je omyl. počas polárneho dňa môže tieň opísať kruh.
Bez znalosti východu a západu Slnka v čase a mieste pristátia vychádzaš z mylných predpokladov.

quote:
Na fotce je směr stínu na kurzu 30 stupňů.



To je omyl. Panely smerujú približne východ-západ.
ak ZANEDBÁME neznámy sklon terénu, (okraj foto nie je sklon), V tom prípade 30° by tieň od pravej prednej nožičky smeroval medzi ľavé nožičky. lenže on smeruje medzi zadné nožičky.

Podľa smeru a dĺžky tieňa ODHADUJEM foto na 13.jan. a smer tieňa medzi 45-90°.
 
10.4.2021 - 23:56 - 
sorry Vlado, som to zle odhadol, pravdu mal zas Ales.
rover totiz zbehol axialne vzhladom na stvorec noh

https://dougellison.smugmug.com/Change-4-Yutu-2/i-SsB4MDr/A

V tom pripade panely ukazuju skor smer cca SZ-JV => 13.jan. bude tien ukazovat nieco medzi 90-125° takze Alesovych 110 musi byt ok.

edit: tien sa posunie zhruba o 120 stupnov, co zdopoveda zhruba 1/3 obehu slnka a aj dobe medzi 3.1. a 13.1. ...
[upraveno 11.4.2021 00:12]
 
11.4.2021 - 21:11 - 
quote:
To je omyl. počas polárneho dňa môže tieň opísať kruh.
Bez znalosti východu a západu Slnka v čase a mieste pristátia vychádzaš z mylných predpokladov.


Stín neopíše žádný kruh. Bude se posovat 12st za 24h, po linii rovnoběžky ve velikosti 45,5st..
Pak podle času,můžeš vektorově spočítat kurs skutečného stínu.
S těma 30st jsem to přehnal. Dejme tomu je to je70st.
Musí být, ale nad 100st . V poledne bude kurs 180st.
 
11.4.2021 - 21:31 - 
Chanre 3

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e9/Chang%27E-3_lunar_lander.jpg


Tento záběr je pohled přímo na sever. Pravá a levá noha je ve směru východ , západ.
Stín má kurs 90 st. . Jako by sonda přistála na rovníku.
Při přistání na 44st severní šířky by měl mít stín kurs 50st..

 
11.4.2021 - 21:43 - 
 
11.4.2021 - 22:03 - 
Cange 3

Další můj postřeh. Na kamen se práší, možná miliardu let, ale na kamenu ani v jeho záhybech prach není. Neprší tam, nefouká tam. Tak kdo ten prach odstranil?
 
11.4.2021 - 22:09 - 
Jen otázka : ty znáš data, kdy jsou fotky dělány a tedy i z jakého směru jsou dělány ?  
11.4.2021 - 22:09 - 
 
11.4.2021 - 22:23 - 
quote:
Jen otázka : ty znáš data, kdy jsou fotky dělány a tedy i z jakého směru jsou dělány ?




Foto je pořízeno 22.12.2013-- 23:54h
 
11.4.2021 - 22:57 - 

Omlouvám se za psaní slova kurz, Nebo jako kapitán, námořní plavby, řvu na kormidelníka, kurs, se z. Proto že to je znělé. A na to slyší. Vyzkoušejte si to.
 
11.4.2021 - 23:07 - 
quote:
Change 3

Další můj postřeh. Na kamen se práší, možná miliardu let, ale na kamenu ani v jeho záhybech prach není. Neprší tam, nefouká tam. Tak kdo ten prach odstranil?

Práši?
Aj najmenšie zrniečko prachu, ktoré zrovna nepriletelo z vedľajšie kráteru, dopadá na kamene rýchlosťou ~2,4km/s a vyrobí obláčik plazmy a plynu s priemerom zhruba stonásobku až tisícnásobku svojich rozmerov a kameňom aj trochu zatrasie.
Takže prach sa musí sakra snažiť, aby sa na plochách udržal. Čož sa mu na menej sklonených plochách viditeľne celkom darí.
 
11.4.2021 - 23:20 - 
Mimochodom - evidentne si nikdy nepreliezal staré priemyslové objekty, alebo aj strechy kostolov.
Prach, usadzujúci sa tam desaťročia, má skoro presne tento "geologický" charakter, s "násypmi" a "suťovými svahmi" na úpätí "kolmých" alebo "strmých" stien. Priestor "nad organom" sa vyznačoval tým, že voľné tehly a ďalšie "pohyblivé" predmety boli na hornej strane zaprášené relatívne málo, zrejme v dôsledku akustických vibrácií bol z nich postupne ztriasaný. Dala sa podľa toho dokonca poznať v malte uvoľnená tehla.
 
11.4.2021 - 23:45 - 
quote:
quote:
To je omyl. počas polárneho dňa môže tieň opísať kruh.
Bez znalosti východu a západu Slnka v čase a mieste pristátia vychádzaš z mylných predpokladov.


Stín neopíše žádný kruh. Bude se posovat 12st za 24h, po linii rovnoběžky ve velikosti 45,5st..
Pak podle času,můžeš vektorově spočítat kurs skutečného stínu.
S těma 30st jsem to přehnal. Dejme tomu je to je70st.
Musí být, ale nad 100st . V poledne bude kurs 180st.


suhlasim, cca 12st / 24 h.
suhlasim, na obed ma tien smerovat na juh
Nechapem ale, ako si sa dopracoval k 70st, navyse ak nepoznas realny datum fotky.

Navyse tvrdenie o minime 100 st. je nepodlozeny omyl, este aj na Zemi... (pozri vodorovne slnecne hodiny) este aj na 50st. to je v lete 3/4 kruh.
https://www.energyweb.cz/web/EE/images/021.gif
Na Mesiaci to je trochu menej, ale tiež tieň môže chodiť viac ako 1/2 kruh.

Ale ty asi netusis v akej polohe bol Mesiac v case pristatia
a tiez vobec netusis kedy v case pristatia Slnko vychadzalo a zapadalo... t.j. kedy bol obed...

tvoja konspiracia nema oporu... [upraveno 12.4.2021 09:01]
 
12.4.2021 - 13:25 - 
quote:
quote:
Change 3

Další můj postřeh. Na kamen se práší, možná miliardu let, ale na kamenu ani v jeho záhybech prach není. Neprší tam, nefouká tam. Tak kdo ten prach odstranil?

Práši?
Aj najmenšie zrniečko prachu, ktoré zrovna nepriletelo z vedľajšie kráteru, dopadá na kamene rýchlosťou ~2,4km/s a vyrobí obláčik plazmy a plynu s priemerom zhruba stonásobku až tisícnásobku svojich rozmerov a kameňom aj trochu zatrasie.
Takže prach sa musí sakra snažiť, aby sa na plochách udržal. Čož sa mu na menej sklonených plochách viditeľne celkom darí.


Práší.
Aj nejmenší zrnko prachu z vesmíru, které dopadne rychlostí 2,4 až 72 km/s vedle toho kamene, se v až v (10m) vrstvě regolitu zbrzdí a vyražená hmota zasype kamen.
Částice které budou mít vetší rychlost než 2,4km/s mohou padat i na Zem.
Jsou studie, že sypný uhel na Měsíci neplatí. Prý jsou to jehličky, které mezi sebou drží. Ve studii zapomínají na sopečný prach.
https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/node-article_vertical/public/2321675-as11-40-5877hredit.jpg?itok=ipCQZ9Ch
Co může částečně odstranit prach z povrchu kamene, je lunotřesení. Ale to by musel být kolem kamene svah prachu. A to není.
 
12.4.2021 - 15:06 - 
K pohybom prachu na Mesiaci, by mohol prispievať elektrostatický náboj?
Nemal by tam tak trochu "tiecť"?
 
12.4.2021 - 15:10 - 
quote:
Ale ty asi netusis v akej polohe bol Mesiac v case pristatia
a tiez vobec netusis kedy v case pristatia Slnko vychadzalo a zapadalo... t.j. kedy bol obed...

tvoja konspiracia nema oporu...



Musíš si představit sluneční hodiny na obratníku Raka v datu 21 . 3 . Žádné uhly tam nejsou.
Hrál jsem se s tím na Kubě. Rozhoduje délka stínu . Dopoledne vlevo. Odpoledne vpravo od tyčky.
Mezi obratníkem Raka a Kozoroha, to je každý den, na jiné zeměpisné šířce.

Tak jsem se na to podíval

Opravuji. Foto je pořízeno 21.12.2013 22:46.
Východ slunce nad sondou byl 11.12.2013. 17:00
Poledne bylo (obed, kolmice) 19.12.2013 5:00

V čase pořízení fota, má být stín od kolmice 33° . Ale je 49° . Spojnice rohu solárního panel s rohem stínu.

To bylo o 32 hodin později než je uváděno.

Kde udělali soudruzi z Číny chybu?

 
12.4.2021 - 15:36 - 
quote:
... Foto je pořízeno 21.12.2013 22:46.
Východ slunce nad sondou byl 11.12.2013. 17:00
Poledne bylo (obed, kolmice) 19.12.2013 5:00

V čase pořízení fota, má být stín od kolmice 33° . Ale je 49° . Spojnice rohu solárního panel s rohem stínu...

ok, sorry, ja som ta presne nepochopil.

Ale tie odchylky su uz tak male, ze urcovat odchylku 20° z foto bez zameriavaciehokriza a vodovahy je pod realne moznosti...

som ochotny sa dohadovat o 60°, o opacnom smere, ale nie o 16°.

Lebo ak mas 33°a zaratas vsetky nepresnosti a mozne chyby, tak vsetko +-30° je velmi slusny vysledok.

Ja by som dokonca tvoj vysledok bral ako dokaz, ze foto je pravdive. A ako ako maximum amaterskeho badania bez pristupu k zdroj. datam.
 
12.4.2021 - 15:41 - 
quote:
[
Musíš si představit sluneční hodiny na obratníku Raka v datu 21 . 3 . Žádné uhly tam nejsou.
Hrál jsem se s tím na Kubě. Rozhoduje délka stínu . Dopoledne vlevo. Odpoledne vpravo od tyčky.

Zkus to ještě jednou.21.3. = při jarní rovnodenností je Slunce nad rovníkem. Tam platí , že stín jde od západu, nulovou délku má v poledne a v 18 hodin směřuje na východ.
Na obratníku Raka tohle neplatí, tam Slunce 21. 3 neprochází zenitem , v poledne nebude mít nulovou délku a tudíž tam jsou úhly.
 
<<  46    47    48    49    50  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.349044 vteřiny.