Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3  >>
Téma: Skleníkový efekt a klimatické změny
27.11.2006 - 21:37 - 
citace:
...
Porovnejme některé náklady na železniční a silniční dopravu. Cena za 1 km železnice je zhruba 10 krát nižší, energetická náročnost přepravy je 3 krát nižší. Cena energie vychází u naftovému spalovacího motoru zhruba na 9 Kč/kWh, cena elektřiny a tím i cena jednotky energie je nižší. Plně naložený vlak odpovídá zhruba 50-ti kamionům, mzdové náklady jsou tedy 50 krát nižší a navíc je relativně snadné zavést automatiku. Vlak je schopen dopravovat náklad výrazně rychleji.
...



Souhlasím - železniční doprava je krásná! Jenom nejezdí tam, kam je potřeba dopravit náklad!!! ;-(

PS: už to tu zaznělo, ale připomenu: Cena za tunokilometr není v dnešním logistickém světě významná záležitost. Ani železnice zadarmo není efektivní volbou.

PS2: Zdůrazňuji "v dnešním logistickém světě"!!!

PS3: Mám dotaz na vášnivé ekologisty: Jezdíte autem? Proč?
 
28.11.2006 - 11:19 - 
citace:
Souhlasím - železniční doprava je krásná! Jenom nejezdí tam, kam je potřeba dopravit náklad!!! ;-(


Mimochodem se tam píše o kombinované dopravě.

citace:
PS: už to tu zaznělo, ale připomenu: Cena za tunokilometr není v dnešním logistickém světě významná záležitost. Ani železnice zadarmo není efektivní volbou.

To je trochu vyvařené z vody. Nějaký empirický důkaz by nebyl?

citace:
PS2: Zdůrazňuji "v dnešním logistickém světě"!!!

Jen dodám ve které je je silniční doprava silně dotovaná státem.

citace:
PS3: Mám dotaz na vášnivé ekologisty: Jezdíte autem? Proč?


Je to výhodné. Stát to dotuje z peněz všech daňových poplatníků. Nevím proč to vášniví socialisté nejsou s to pochopit.
 
12.12.2006 - 15:14 - 
Je to snad poprvé co se příspěvek k tomuto tématu bude dotýkat přímo kosmonautiky :

Vědci: Skleníkové plyny působí na kosmické systémy
Zveřejněno: 12.12.2006 13:23

Praha 12. prosince (ČTK) - Skleníkové plyny, které lidstvo produkuje, působí na atmosféru téměř ve všech výškách mezi Zemí a kosmickým prostorem. Ovlivňují nejen život na zemském povrchu, ale také funkci kosmických technických systémů, na které se lidstvo stále více spoléhá. V horních vrstvách atmosféry totiž operuje mnoho družic. K tomuto zjištění dospěl mezinárodní vědecký tým pod vedením Jana Laštovičky z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd.

Horní atmosféra se skládá z mezosféry a termosféry. Ionizovaná část horní atmosféry - ionosféra, je ionizovanou složkou těchto dvou oblastí. Operačním prostředím mnoha družic je termosféra. Družicové dráhy a životnost satelitů reagují na dlouhodobé trendy v hustotě atmosféry v jejich letové výšce. Změny v ionosféře zase ovlivňují šíření radiových vln, a tudíž i účinnost Globálního pozičního systému (GPS) a jiných navigačních satelitních systémů, vysvětluje Laštovička.

Vinou zvyšujících se koncentrací skleníkových plynů se horní atmosféra ochlazuje a smršťuje, i když to mohou ovlivňovat i jiné lidské aktivity a dlouhodobé zvyšování geomagnetické aktivity během 20. století. Výzkumy ukazují, že hustota termosféry se snižovala během posledních několika desetiletí o dvě až tři procenta celkového objemu za desetiletí. Tyto trendy v hustotě se zvyšují s výškou.

Modelové simulace, které vědci sestavili, rovněž naznačují, že vedle účinků zvýšeného množství skleníkových plynů mohou termosféru ovlivňovat i dlouhodobé změny stratosférického ozonu a vodních par.

 
12.12.2006 - 15:43 - 
No, Petře, ona jezdí skoro všude. Chápu, že je pomalá - včetně nakládky, vykládky, formování vlaků a přepojování vagonů, zatímco kamion se naloží jednou, do*de na místo a tam se složí.

Ale kamiony se dopravuje i zboží, kterému by nějaký ten den navíc naprosto neuškodil. Tudle jsem četl, že D1 zablokoval polský kamion, který tam jeho řidič zkoušel učit panáčkovat - a rozsypal... držte se... uhlí... Co to je za svět, kde se uhlí dopravuje kamionem? A zřejmě se to vyplatí...
Zdanit (zmýtnit) podle váhy! Ať je přejde ničit silnice.

Maně si vzpomínám, jak kdysi v raných 90., kdy naši "podnikatelé" vyváželi hlavně surové dřevo a kamení, můj šéf navrhoval vývozní clo podle váhy. Za kilo zaplatíš X. Vyvážíš uhlí? X Kč za kilo. Vyvážíš mikročipy? X Kč za kilo. Vyvážíš software? Totéž - akorát, že 0 * X je 0.
 
12.12.2006 - 16:31 - 
citace:
No, Petře, ona jezdí skoro všude. Chápu, že je pomalá - včetně nakládky, vykládky, formování vlaků a přepojování vagonů, zatímco kamion se naloží jednou, dojede na místo a tam se složí.

Ale kamiony se dopravuje i zboží, kterému by nějaký ten den navíc naprosto neuškodil. Tudle jsem četl, že D1 zablokoval polský kamion, který tam jeho řidič zkoušel učit panáčkovat - a rozsypal... držte se... uhlí... Co to je za svět, kde se uhlí dopravuje kamionem? A zřejmě se to vyplatí...
Zdanit (zmýtnit) podle váhy! Ať je přejde ničit silnice.

Maně si vzpomínám, jak kdysi v raných 90., kdy naši "podnikatelé" vyváželi hlavně surové dřevo a kamení, můj šéf navrhoval vývozní clo podle váhy. Za kilo zaplatíš X. Vyvážíš uhlí? X Kč za kilo. Vyvážíš mikročipy? X Kč za kilo. Vyvážíš software? Totéž - akorát, že 0 * X je 0.


Ale silniční doprava je zdaněná! Většina ceny paliva je daň (teď to je myslím zhruba 22Kč z litru Naturalu). Dálniční známky jsou daň. A naopak železniční doprava je poměrně silně podporovaná státem.

Berme to tak, že zvolení reprezentanti obyvatel vytvořili nějaká pravidla hry. Všichni se potom musí pohybovat v rámci těchto pravidel - a je jasné, že se budou snažit pohybovat co neefektivněji. Protože firma, která se nebude pohybovat dostatečně efektivně brzo zkrachuje. Tedy pokud se Vám nelíbí ekonomicko-ekologická pravidla, musíte lépe volit v příštích volbách.

Například už teď je jasné jak dopadne "akce mýtné". Jsou k dispozici odhady úspor při použití dálnice. Pokud dálniční poplatek bude vyšší než cca 2/3 této úspory (psychologická záležitost a ocenění komplikace života), pak se provoz přesune na ostatní silnice. (Zatím to vypadá tak, že navržené mýtné je cca 6x vyšší)

PS: Některé příspěvky mi přijdou jak od "salónních ekologů" - bez znalostí reálného světa.

PS2: Nejsem "neekolog", snažím se chovat zodpovědně, odpad třídím, ale taky nejsem "naivní ekologista" ...

zdravím
Honza
 
12.12.2006 - 16:37 - 
citace:
Ale silniční doprava je zdaněná! Většina ceny paliva je daň (teď to je myslím zhruba 22Kč z litru Naturalu). Dálniční známky jsou daň. A naopak železniční doprava je poměrně silně podporovaná státem.



Promiň, sice obviňuješ salonní ekology z neznalosti věci ,ale sám tak činíš. Jestli je něco podporováno je to silniční doprava.

"V tomto směru je markantní zejména státní podpora silniční dopravy, která je prosazována napříč celým politickým spektrem. Podle zdrojů ministerstva dopravy a SFDI se plánují investice do rozvoje silnic a dálnic ve výši 700 mld. Kč, politické strany (kupodivu včetně ODS), uvažují o dalším zvýšení na 1 bilion Kč. Přeloženo do srozumitelnějších čísel, čtyřčlenná rodina v následujících několika letech přispěje na výstavbu silniční sítě částkou 280-400 tisíc korun. "

http://libinst.cz/clanky.php?id=651
 
13.12.2006 - 07:53 - 
Podporována je i železniční doprava (koridory, placení ztrát ČD), jenomže rozdíl je v tom, že silnice by se museli stavět i bez kamiónů, lidi mají auta, motorky, kola, rikšy nebo vozy tažené koňmi. Rozhodně ale podporuju větší rozsah nákladní železniční dopravy. Nevíte jestli existuje internetový systém, kde žadatelé o přepravu zadají rozměry a hmotnost nákladu, počáteční a cílovou stanici a čas dodání a systém jim vyplivne cenu a typ pro různé datum odeslání a různé firmy ? Pro zmírnění ekologických následků bych byl pro mnohem přísnější limity pro nákladní auta - tlak na snížení spotřeby, hlučnosti, zlepšení ovladatelnosti a brzd. Diesel-elektrické systémy se prosazují v US Army, takže proč by EU nemohla prosadit zákon, že od roku 2014 nesmí být vyráběny a od roku 2018 provozovány těžká nákladní auta s konvenčním pohonem - větší masovost výroby by výrazně snížila cenu. 
12.4.2013 - 18:21 - 
je táto téma viditeľná?
..
krucinál.. je.. [Upraveno 12.4.2013 alamo]
 
16.12.2016 - 22:22 - 
Někteří vědci začali zálohovat veřejně dostupná klimatická data pro případ, že by se s nimi něco stalo po 20. lednu 2017, viz https://johncarlosbaez.wordpress.com/2016/12/16/azimuth-backup-project/ 
16.12.2016 - 23:04 - 
citace:
Někteří vědci začali zálohovat veřejně dostupná klimatická data pro případ, že by se s nimi něco stalo po 20. lednu 2017, viz https://johncarlosbaez.wordpress.com/2016/12/16/azimuth-backup-project/
Spíš než vědci o data by se měli aktivisté bát o své dotace
 
18.12.2016 - 20:04 - 
http://ekonom.ihned.cz/c1-65500150-nadychejte-si-vlastni-drink-vedci-nasli-zpusob-jak-efektivne-menit-oxid-uhlicity-v-alkohol

Revoluce v boji proti CO2? - Jeho přeměna v alkohol.
 
18.12.2016 - 23:54 - 
citace:
http://ekonom.ihned.cz/c1-65500150-nadychejte-si-vlastni-drink-vedci-nasli-zpusob-jak-efektivne-menit-oxid-uhlicity-v-alkohol

Revoluce v boji proti CO2? - Jeho přeměna v alkohol.

Ze zákona zachování energie se musí vždy vložit minimálně tolik energie, kolik se získá spálením etanolu - C2H5OH na C02 a H2O (oxid uhličitý a vodu) - což jsou výchozí produkty pro tu reakci. V tom problém není - pokud píší o skutečné 60% výtěžnosti - což chápu jako energetickou účinnost zpětného procesu.
Pokud by to tak bylo při přijatelných dalších nákladech - náklady na vlastní provoz zařízení (jeho životnost + údržba a obsluha) - tak by to mohl opravdu být zajímavý způsob využití a tím pádem i uskladnění přebytečné elektrické energie.

 
<<  1    2    3  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.101621 vteřiny.