Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Nosiče řady Angara
02.3.2007 - 18:02 - 
Koncem února 2007 proběhlo na kosmodromu Pleseck zasedání mezirezortní pracovní skupiny, na kterém byly zhodnoceny práce na vývoji univerzálního systému nosičů "Angara". Kromě řinčení zbraněmi z úst gen. plk. Vladimira Popovkina, velitele Kosmických vojsk Ruské federace (že je nutná podpora z nejvyšších vládních míst rozvoji kosmických bojových prostředků) se hovořilo zejména o postupu výstavby infrastruktury na Plesecku. Podle Popovkina se po roce 2010 přesune největší tíha provozu nosných raket Ruska právě na Pleseck (myslím, že je nesmysl sem přemisťovat starty stacionárních družic, to spíš bude přinejměnším lehčí typy stacionárních družic odčerpávat Sojuz 2 na Centre Spatial Guayanais). Do konce roku 2010 bylo přislíbeno, že veškeré pozemní zařízení pro Angary na Plesecku bude hotovo a první start Angary odtud se čeká v roce 2011.

 

____________________
Antonín Vítek
 
02.3.2007 - 18:19 - 
Jak dlouho se vlastne na Angare pracuje? A v jake fazi je samotny vyvoj? 
03.3.2007 - 10:19 - 
quote:
Jak dlouho se vlastne na Angare pracuje? A v jake fazi je samotny vyvoj?


Chruničev na projektu začal pracovat v roce 1994. Motor RD-191 pro první stupeň vyvíjí NPO Energomash, který teprve v roce 2001 uskutečnil první statitckou zkoušku; do října loňského roku udělal celkem asi 10 zkoušek. Předpokládá se, že vývoj motoru bude hotov někdy v roce 2009. Pro druhý stupeň Angary bude k použit motor RD-0124, který už je hotov (vývoj zahájen 1996, dokončen 2004) pro 3. stupeň Sojuzu 2.

V roce 2006 se dohodl Chruničev s firmou Poljot v městě Omsk, ře Poljot (který fúzoval s Chruničevem) bude výrobním závodem, kde se budou vyrábět moduly prvních stupňů. Zbytek se bude vyrábět přímo v Chruničevových závodech na okraji moskvy, kde se dne vyrábějí Protony.

O verzi Angara 3, kterou bude zahraničním zájemcům nabízet firma ILS, viz např.

http://www.ilslaunch.com/pictures/fact-sheet/angara_fact_sheet-2005.pdf
[Upraveno 03.3.2007 poslal avitek]

 

____________________
Antonín Vítek
 
03.3.2007 - 14:40 - 
quote:

O verzi Angara 3, kterou bude zahraničním zájemcům nabízet firma ILS, viz např.

http://www.ilslaunch.com/pictures/fact-sheet/angara_fact_sheet-2005.pdf
[Upraveno 03.3.2007 poslal avitek]


Poté co v ILS prodal svůj podíl Lockheed, ze stránek ILS zmizely odkazy na nosič Angara, přitom tam byly zajímavé materiály (animace, user guide...). Nyní se ILS hlásí jen ke startům s raketou Proton. Neví někdo jaký je stav ohledně komerčního využití rakety Angara? ILS plánovala starty na geostacionární dráhu z Plesecku, přitom médii proběhlo několik zpráv o výstavbě vypouštěcího komplexu Bajterek na Bajkonuru jako společný projekt Ruska a Kazachstánu, dokonce byly podepsány nějaké mezinárodní dohody. Jaký je stav příprav pro starty Angary z Bajkonuru?
 
03.3.2007 - 20:45 - 
Co se Angary ve verzi 3 týká dle v Kitu uváděných kapacitních parametrů je schopna nahradit spíš Zenit 3 než Proton.


Nahrazení Protonu dle podkladů Chruničeva bude možno až verzí 5 s vyššími paramtry než současný Proton-M/Briz-M má.
 
05.3.2007 - 08:14 - 
Z Plesecka se nedají rakety vypouštět k ISS. O efektivitě vypouštění Angary na GTO svědčí poměr 14,6 t na LEO (63°) a 2,4 t na GTO - to i Sojuz z Kourou vypustí na GTO víc. Z Plesecka můžou startovat družice na polární a retrográdní dráhy, telekomunikační Molnija a navigační družice Glonass - kromě pár civilních výzkumných satelitů to budou většinou vojáci. 
05.3.2007 - 08:24 - 
Pleseck je velmi vhodný pro vypouštění družic na heliosynchronní dráhy - tedy nízkolétající družice meteorologické, družice pro dálkový průzkum Země a družice špionážní.

Skutečně k vypouštění družic na GTO je toto místo nevýhodné.

Co se týče ISS souhlasím, sklon dráhy ISS je menší, než zeměpisná šířka Plesecku. Rusko však občas hovoří o nutnosti vybudovat nástupce ISS a to na dráze s vyšší sklonem, kvůli dálkovému průzkumu Země a Ruska speciálně. I když to považuji za blbost, na to stačí automatické bezpilotní družice, které to udělají laciněji a efektivněji.

 

____________________
Antonín Vítek
 
02.8.2007 - 10:15 - 
Příprava na testy prvního stupně Angary měly začít 1.srpna:
http://www.spacenews.ru/spacenews/live/full_news.asp?id=21144
Prozatím se má testovat nakládání/vykládání, umísťování na stend apod.
Zkoušky motorů se plánují na r. 2008.
 
05.9.2008 - 08:51 - 
Univerzální raketový modul URM-2 byl dopraven do města Peresvet do firmy FKP NIC RKP (Naučno-issledovatelskij centr raketno-kosmičeskoj promyšlennosti, tj. bývalý NII Chimmaš) k pozemním statickým zkouškám.

Dne 2008-09-02 byly zahájeny přípravy ke zkouškám, viz (s obrázky)

http://www.federalspace.ru/NewsDoSele.asp?NEWSID=4087 (rusky, kliknutím na angl. vlaječku se dostanete na anglickou verzi)

 

____________________
Antonín Vítek
 
24.12.2008 - 13:49 - 
Podle nejnovějších zpráv by se první orbitální start nosiče Angara měl uskutečnit v roce 2011.

 

____________________
Antonín Vítek
 
27.12.2008 - 12:28 - 
V průběhu návštěvy ruského ministra obrany V. E. Něstěrova v GKNPC im. Chruničeva 2008-12-17 byly zveřejněny následující podrobnosti o stavu projektu Angara.

Funkční prototypy 1. a 2. stupně jsou připravovány ke statickým zkouškám. Přesná rozměrová maketa 1. stupně byla použita k otestování pozemního zařízení. Univerzální modul 3. stupně je připravován ke statickým zkouškám.

První letový exemplář nosiče Angara má být dodán na kosmodrom Pleseck v roce 2010. Lehká verze nosiče má být poprvé vypuštěna z Plesecku v prvním čtvrtletí roku 2011, těžká koncem roku 2011.

http://www.polyot.su/main.php?id=10&nid=281
http://www.khrunichev.ru/main.php?id=1&nid=915

Foto z výroby a něco k popisu nosiče:

http://www.polyot.su/main.php?id=208



 

____________________
Antonín Vítek
 
27.12.2008 - 16:09 - 
Chybička se vloudila - ty ostré starty mají být až v r.2011.  
10.4.2009 - 14:01 - 
Náměstek ministra obrany ruské federace, náčelník vyzbrojování Vladimír Popovkin dnes potvrdil, že neexistují důvody, proč by letové zkoušky nosiče Agnara nemohly začít v roce 2010 a první zkušenní start tohoto nosiče z Plesecku by se tak mohl uskutečnit v prvním čtvrtletí roku 2011. Viz např.

http://www.gazeta.ru/news/lenta/2009/04/10/n_1350662.shtml

 

____________________
Antonín Vítek
 
10.4.2009 - 15:01 - 
16 let po zahajeni vyvoje. Zadna slava. Nedostatkem penez to nebude. Tech melo Rusko jeste pred nedavnem hromady, ze nevedeli co s nimi. To spis nyni je vyvoj ohrozen krizi. Ropny prumysl zacina krizi pocitovat az ted, coz muze mit druhotny negativni jev na Rusko. Potom co klesl zisk z vyvozu ropy, tak muze prijit sok z propousteni a omezovani investic tezaru. 
10.4.2009 - 17:43 - 
quote:
16 let po zahajeni vyvoje. Zadna slava. Nedostatkem penez to nebude. Tech melo Rusko jeste pred nedavnem hromady, ze nevedeli co s nimi. To spis nyni je vyvoj ohrozen krizi. Ropny prumysl zacina krizi pocitovat az ted, coz muze mit druhotny negativni jev na Rusko. Potom co klesl zisk z vyvozu ropy, tak muze prijit sok z propousteni a omezovani investic tezaru.


Peněz na rakety bylo málo, petrodolary umrtvili v rezervním fondu (nakupovali "spolehlivé" cenné papíry). Hlasy volající po utracení ropných zisků v investicích (např. raket) byly odmítnuty, prý pro hrozbu inflace.

Chybka výše: ministr je Serďukov, Něstěrov je ředitel Chruničevů.
 
10.4.2009 - 20:44 - 
Myslím, že problémem nedostatku peněz a tím dlouhého vývoje Angary je to, že ji zatím nikdo nepotřebuje a tedy peníze šly jinam. Lehké nosiče zastanou levněji různé modifikace balistických raket, střední nosič jako je Sojuz není nutno nahrazovat a kdyby byl nahrazen Angarou, co pak s podnikem v Samaře. Jediná rozumné využití Angary je v náhradě Protonu, ale proto nemusela být vůbec vyvíjena modulová raketa s motorem RD 191 o tahu pouze 200 tun, ale stačilo použít jeden motor RD171 s tahem 800 tun v prvém stupni a v druhém stupni LOX/LH2 motor, např. upravený RD 0120 o tahu 200 tun. Proto si myslím, že Angara se dostala do situace, kdy nikdo neví co s ní. Vše bude hodně záviset, jakou raketu pro lety s posádkou bude vyvíjet podnik v Samaře, kde asi vývoj bude mnohem vydatněji dotován a půjde značně rychleji. 
13.4.2009 - 00:29 - 
Plně souhlasím s p.Pinkasem. Je to drsné,ale skutečně to tak s osudem nosiče Angara je, a asi i bude. Na ILE v minulém roce jsem hovořil s jedním z realizačního týmu konstruktérem.Ten mi vlastně již zde napsaná slova potvrdil. Jen s tím rozdílem, že je zde stana vyvinout extra nosič, který plně nahradí PROTON, který spaluje velmi toxická paliva. 
24.6.2009 - 09:35 - 
Tiskový mluvčí Chruničevova střediska oznámil dne 2009-06-23, že sériová výroba nosičů Angara začne v závodě firmy Poljot v městě Omsk v roce 2012. Poljot je součástí Chruničevova koncernu.

viz http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/content/news.shtml
(zpráva datovaná 24.06.2009 / 00:05)

 

____________________
Antonín Vítek
 
31.7.2009 - 10:26 - 
Byl otestován universální stupeň Angary: http://www.vz.ru/news/2009/7/31/313192.html

Lehká verze má poprvé odstartovat začátkem r. 2011, těžká koncem stejného roku.

Mě zaujalo, že se testovalo ve městě Sergijev Posad, dříve Zagosrsk, které je známé spíš svou lavrou, klášterem a duchovním seminářem, který fungoval i za SSSR.
 
31.7.2009 - 11:20 - 
quote:

Lehká verze má poprvé odstartovat začátkem r. 2011, těžká koncem stejného roku.



Podľa vyjadrenia riaditeľa Polyot, firmy, kde sa majú URM-1 vyrábať sériovo, v nedávnom interviu, má prvá Angara poletieť až v roku 2012. Alebo som niečo zle pochopil.
 
31.7.2009 - 11:40 - 
To interviu je tu

http://www.khrunichev.ru/main.php?id=3&nid=1139
 
31.7.2009 - 12:53 - 
Mnou citovaný článek uvádí 2011.
Nejsem si úplně jistý, co je v interview míněno "k 2012" - možná, že autor článku ve vzgljadu taky ne...
 
31.7.2009 - 13:59 - 
quote:
Mnou citovaný článek uvádí 2011.
Nejsem si úplně jistý, co je v interview míněno "k 2012" - možná, že autor článku ve vzgljadu taky ne...


K autorovi článku sa neviem vyjadriť

Ale v článku sa priamo píše:
По программе освоения производства ракеты нового поколения к 2012 году «Полету» дано задание — изготовить легкую «Ангару» и пять универсальных ракетных модулей для ракеты тяжелого класса.

Чтобы провести летные испытания в 2012 году, нужно сегодня запустить реконструкцию производства.

Je však možné, že by k prvým štartom neboli použité kusy z Polyotu ale z materského podniku (teda, že by ich vyrobili tam, kde vyrobili i ten kus, ktorý sa testoval ako uvádzate vyššie - to zrejme nebolo v Polyote, tam má dôjsť k sériovej výrobe)?



 
31.7.2009 - 14:00 - 
A už je tam i obrázok z testu....

http://www.khrunichev.ru/main.php?id=1&nid=1213
 
31.7.2009 - 14:01 - 
 
04.8.2009 - 15:32 - 
Na portáli novosti-kosmonavtiki sa objavili aktuálne fotky budovanej štartovacej rampy pre Angaru na kozmodróme Pleseck:

http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/content/photogallery/gallery_186/index.shtml

Zaujímavé je to porovnať s fotkami z minulých rokov:
2008
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/content/photogallery/gallery_158/index.shtml
2007
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/content/photogallery/gallery_112/index.shtml
 
04.8.2009 - 16:47 - 
zaujímavé..

neni to hrdza, na tej nádrži?
ak je, vypadá to že kým to dokončia, polovicu budú môcť zošrotovať..
hotové to má vypadať takto
 
11.8.2009 - 10:06 - 
Video týkajúce sa skúšky URM.

http://tvroscosmos.ru/frm/vestidata/2009/vesti08_08_9_1.php
 
24.9.2009 - 14:07 - 
Nie som si istý, ale zdá sa mi, že Angara bude z Baikonura štartovať z inej štartovacej rampy, než bolo plánované. Z tej ako štartovala prvá Energia?

http://www.roscosmos.ru/NewsDoSele.asp?NEWSID=7512

На пресс-конференции Т.А.Мусабаев рассказал подробности о предстоящей работе по Байтереку. Как отметил руководитель Казкосмоса: «В 2004 году было подписано соглашение о создании на Байконуре нового комплекса «Байтерек». Для того чтобы построить подобный ракетно-космический комплекс в СССР работало 18 министерств и тысячи предприятий». Т.А.Мусабаев сообщил, что с 2010 г. Казкосмос начнет работы по строительству РКК «Байтерек». На Подкомиссии принято решение непосредственно работы по комплексу перенести на 250 площадку космодрома, памятный камень, установленный ранее, переноситься не будет.


http://www.buran.ru/htm/homepage.htm

Прояснились планы дальнейшего использования УКСС ("площадки 250" Байконура - в декабре 2008 г. было принято окончательное решение об использовании УКСС в качестве старта семейства РН "Ангара" в рамках российско-казахского проекта "Байтерек". В 2009 г. начались реконгсцировочные работы, на основании которых в марте 2009 г. специальным решением Роскосмоса был произведен раздел УКСС между КБОМ (которое использует часть сооружений в качестве топливохралища и "Байтереком", которому были переданы во временное пользование основные стартовые сооружения. Планами работ на 2009 г. предусмотрена комплексная инструментальная диагностика первоочередных стартовых сооружений. Ниже приведены фотографии УКСС, сделанные в конце мая 2009 года (с любезного разрешения (ФКП "НИЦ РКП") НИИХимМаш:
 
28.9.2009 - 20:50 - 
Už niečo spomína i Zak:

http://www.russianspaceweb.com/baikonur_energia_250.html#baiterek
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.276665 vteřiny.