Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  12    13    14    15    16    17    18  >>
Téma: Nosiče řady Angara
09.7.2014 - 13:17 - 
Nikde!

The live coverage of the first aborted launch attempt watched by the Russian president Vladimir Putin was apparently considered as a major embarrassment by the Russian space officials, leading to a ban of TV broadcasts during the launch of the Meteor-M2 satellite on Tuesday and leaving practically no chance for the Russian public to see the historic first launch of the Angara
 
09.7.2014 - 14:07 - 
start

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 14:14 - 
vyzera, ze uspesny... druhy stupen ukoncil svoju cinnost

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 14:28 - 
uspesne... ciel na kamcatke trafili

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 14:48 - 
Video ze startu je dostupné na http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201407091539-oob6.htm  
09.7.2014 - 15:35 - 
No hura, gratulujem

Aga - az to vyzera, ze testovali ICBM
 
09.7.2014 - 16:39 - 
citace:
Aga - az to vyzera, ze testovali ICBM

hehe, jj

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 18:35 - 
tak něco nad New York musí dopravit 57 megatunovou Car Bombu ... tedy kdyby ji meli pořad v inventaři. 
09.7.2014 - 18:43 - 
nejaké tie fotky:
http://netwind.livejournal.com/59680.html

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 19:03 - 
škoda že není video z instalace rakety na startovací plošinu tak jak to býva na videjich z Bajkonuru. 
09.7.2014 - 20:00 - 
ešte zopár ďalších fotiek, aj keď tu sú hlavne papaláši

http://structure.mil.ru/structure/forces/cosmic/news/more.htm?id=11968384@egNews
[Edited on 09.7.2014 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 20:04 - 
@Conquistador:
tu sú nejaké zábery z rolloutu, zdvíhania, etc... ale z tv správ, a ešte z prvého pokusu
http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201406260842-rnpb.htm

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.7.2014 - 21:40 - 
citace:
Podla nsf prebieha plnenie. Cim to je ze najvacsi diskusny zapal je vzdy o 40 rokov starych ruskych technologiach, a k tym uplne novym su len kratke updaty?


To je tim, ze do tech 40let starych ruskych technologii musis kopnout. Nejlepe umyslne falmovacim zpusobem, jak to dela david. Funguje to spolehlive, sam vis jak vy verici umite vystartovat, kdyz se otru o mBoha jedineho ;-)

Navic co si budeme nalhavat co vime o anagare? Klasicka raketa, jake tu jsou uz 30 let. S motorem Tak spickovym a prodiskutovanym, ze neni moc o cem. Acetam nepouzili, online prenos z obav ostudy nebyl a neni tu zadny fanda rakety, ktery by snesl v aktivite srovnani s fandy F9, respektive Muska. Dyt ja napriklad ani nevim, kdo je sef Chruniceva a kdo je za tu raketu zodpovedny sefkonstrukter.

A nevim to ani u jinych, jen u Falcona a to prave diky te vasi aktivite. Proste otestovali raketu a v podstate mne to ani nevrusuje. Osobne to povazuji za standard a zajima mne spise A5 a hlavne A7. Tam uz to bude neco noveho.
 
09.7.2014 - 22:37 - 
Některé charakteristiky rakety Angara-1.2PP (Pervyj Pusk):

startovní hmotnost: 171 tun
hmotnost makety užitečného zatížení: 1430 kg
počet aktivních stupňů: 2 (první stupeň se oddělil 4 minuty po startu)
doba letu: 21,28 min. (dopad na polygon Kura na Kamčatce)

Celý let proběhl v automatickém režimu; od druhé minuty byl kontrolován z Titovova řídicího střediska.
 
10.7.2014 - 03:16 - 
Prvý stupeň dosť presne (ako presne?) zodpovedal prvému stupňu juhokorejskej Naro-1, vrátane jedného páru kormidiel.  
10.7.2014 - 06:22 - 
Vývoj trval devět let, bude zajímavé sledovat kdy odstartuje verze srovnaná s vyvíjeným supernosičem NASA a srovnání intervalu od počátku vývoje k první cestě supernosiče na rampu hodně napoví.
Pozitivní je, že Rusové už dokážou postavit velké motory, resp trysky o velkém tahu což umožní vychylování celého motoru pro řízení letu, odpadnou " řídící" trysky a mrňavé čtyři trysky vlastního motoru, což skokové zvýší spolehlivost nosiče.
 
10.7.2014 - 06:50 - 
citace:
Vývoj trval devět let, ......


Podľa viacerých zdrojov vývoj začal v roku 1994, aj keď úroveň výšky financovania bola spočiatku mizivá.Napriek tomu boli prezentované rôzne modely rakety, dokonca aj exotický urýchlovací blok Bajkal, maketa prezentovaná v 90-tych rokoch.
 
10.7.2014 - 07:33 - 
citace:
Acetam nepouzili, online prenos z obav ostudy nebyl a neni tu zadny fanda rakety, ktery by snesl v aktivite srovnani s fandy F9, respektive Muska.


no vidis, mozes si z toho urobit agendu Muskovi fandovia sa rekrutuju hlavne z fanusikov kozmonautiky, ktori su frustrovani z mrtveho bodu, v ktorom sa kozmonautika ocitla. Dosledkom toho euforiu vyvolava vsetko nove.
Bude zaujimave sledovat kam sa ruska kozmonautika s angarou posunie, ci sa zrealizuju nove, tazsie pilotovane lode, tazke sondy atd.
 
10.7.2014 - 08:20 - 
@lubos:
zacal... iirc, ale to bol v podstate iny projekt s rovnakym nazvom... vyvoj na terajsej podobe zacal podstatne neskor (asi tak ako david pise, presne neviem)

@david:
najsilnejsia verzia (ta je porovnatelna povedzme s FH, nie so SLS) - a7 - nie je vo vyvoji (existuje navrh, etc., nikto to neplati, lebo o nu nikto nema zaujem) - vsetkych (roscosmos, armada) zaujima hlavne a5 (tj. verzia porovnatelna s protonom, atlasom 5-551, ci ariane 5)

@Alchymista:
minimalne to ma "iny" motor - naro pouziva downgradeovanu (sorry, neviem ako to rozumne prelozit) verziu motora rd-151... angara ma plnu verziu rd-191 (odvodenu z rodiny rd-170)...
ale dalsie veci - ako avioniku napr. - neviem...
[Edited on 10.7.2014 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
10.7.2014 - 08:51 - 
citace:
@Agamemnon:
minimalne to ma "iny" motor - naro pouziva downgradeovanu (sorry, neviem ako to rozumne prelozit) verziu motora rd-151... angara ma plnu verziu rd-191 (odvodenu z rodiny rd-170)...
ale dalsie veci - ako avioniku napr. - neviem...

RD-151 v NARO má ťah 160 ton namiesto 200, ale v podstate sa jedná o zhodný stupeň. Možno povedať, že URM-1 4x úspešne letel, pretože nezdary NARO spočívali v poruche 2. stupňa a v poruche kórejského riadiaceho SW.

 
10.7.2014 - 09:29 - 
zopar hi-res fotiek
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=34198.msg1224516#msg1224516

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
10.7.2014 - 10:16 - 
myslim/iirc, ze raketa ako taka by nebol problem (je to navrhovane na a7)...
ale potrebovali by novu rampu - sucasna v plesecku je pre verzie a1, a3, a5 (ta a7 tam ma inak uhly boosterov alebo take nieco - nepamatam presne teraz)

edit:
teda... rampa nie je vyvoj, ale postavit by ju museli
[Edited on 10.7.2014 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
10.7.2014 - 10:55 - 
A7 ma aj vecsi priemer centralneho stupna ako A5 
10.7.2014 - 12:13 - 
Pokial by islo len o rampu, tak v tom zase taky problem nevidim. Moze sa pripadne postavit len nejaka jednoducha pre nepilotovane naklady, bez nutnosti obsluhy priamo na rampe (napr. Mesacny lander, pomocny urychlovaci stupen atd.)  
10.7.2014 - 12:18 - 
njn, ako pise spacexfil... ma to "custom-built core"... ale stale jeden rd-191, etc...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
10.7.2014 - 12:54 - 
No na Vostocnym maji být vedle sebe vybudovány dve rampy pro Angaru, letos to bylo schváleno, jsou vybrány a zaměřeny přesné lokality jednotlivých budov, jsem hotovy geologické průzkumy a brzy se má začit kopat, první rampa bude kopii rampy co je v Plesetsku, druhá je na pilotované lety, co jsem četl tak ten prstenec na kterým jsou rakety postaveny před startem ma být případně upravitelny pro starty A7 aniž by došlo k velkým upravám konstrukce.

[Upraveno 10.7.2014 Conquistador]
 
10.7.2014 - 14:31 - 
Neoficiální trochu delší video startu Angary http://vk.com/video2256293_169309720

 

____________________
peepr
 
10.7.2014 - 15:31 - 
to cernakus: Vladimir Něstěrov je u Chruničevů generální konstruktér http://ru.wikipedia.org/wikiНестеров, Владимир Евгеньевич , Alexandr Seliverstov generální ředitel

ad vývoj: se současnou koncepcí přišli Chruničevci roku 1997, počítám, že než podepsali dohodu s Korejci (2004), tak moc financí do projektu nešlo.

Mod: Smazána OT politická část přispevku.
Smazáno také několi příspěvků před a po, které vykazovaly stejné porušení pravidel 1.2 a 1.10.


edit: Díky. [Upraveno 13.7.2014 novák]
 
11.7.2014 - 21:06 - 
citace:
to cernakus: Vladimir Něstěrov
Jen v tomto vlákně byl Něstěrov (Nestěrov, Nesterov) zmíněn dvanáckrát.
 
11.7.2014 - 21:27 - 
Ještě k úpravám startovního prstence pro rakety A5 a A7: Na některých obrázkách je nakresleno rozmístění postranních modulů u A5 rovnoměrně, to je po 90°. Někde dříve již bylo uvedeno, že tomu tak nebude, vždy 2 budou svírat úhel jen 60° a protější 2 rovněž 60°. To znamená, že vždy dva moduly se budou prakticky dotýkat. Jelikož A7 má rozmístění rovněž po 60°, pak otvory pro odvod plynů v prstenci budou souhlasit s A5, jen jich bude o 2 více a všechny moduly budou těsně vedle sebe kolem centrálního. Stačí si to nakreslit kružítkem, nebo nebo obkreslovat třeba dvoukorunu
Angara s větším průměrem centrálního modulu byla navrhovaná A100, kde centrální modul byl na LOV/LH2.
K délce vývoje: skutečně asi nebyly peníze, dokud nepřišly z Koreje, ale hlavní zdržení nebylo způsobeno raketou, ale konstrukcí a stavbou startovací rampy a příslušenství. V Plesecku je veškeré řízení startu v podzemních bunkrech ještě z dávných dob, kdy to byla jen vojenská raketová základna. Vše bylo nutno modernizovat a předělat, aby to odpovídalo dnešním podmínkám a požadavkům.
 
<<  12    13    14    15    16    17    18  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.097762 vteřiny.