Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5    6  >>
Téma: SpaceShipTwo
12.1.2014 - 16:14 - 
quote:
! Na druhej strane pravdaze je to drahsie…Apropo, aky cas sa venoval pri kontrolach hlavnych motorov raketoplanu?


no ved prave, a nakoniec dojel na to, ze po kazdom lete sa musel rozoberat. Pritom dnes su KPH motory, ktore vydrzia nasobky svojej nominalnej doby horenia, a to su konstruovane ako jednorazove. Prevadzka takeho raketoplanu by bola asi podobna ako prevadzka grasshoppera.
 
13.1.2014 - 20:05 - 
zaujalo ma ze testovacie lety su vzdy rano, lietadlo sa vytahuje z hangaru este za tmy. Zaujimalo by ma ci je to z dovodu:

1. zdlhavosti pripravy. Kym to nachystaju je obed...
2. klud atmosfery nadranom, minimalne turbulencie
3. je to nahoda

??
 
13.1.2014 - 20:28 - 
quote:
zaujalo ma ze testovacie lety su vzdy rano, lietadlo sa vytahuje z hangaru este za tmy. Zaujimalo by ma ci je to z dovodu:

1. zdlhavosti pripravy. Kym to nachystaju je obed...
2. klud atmosfery nadranom, minimalne turbulencie
3. je to nahoda

??


Ad 2)...take velke hovado je velmi citlive na poryvy vetra pri vzlete...

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
13.1.2014 - 20:55 - 
no to chcem vidiet tu komercnu prevadzku... 
13.1.2014 - 21:11 - 
quote:
no to chcem vidiet tu komercnu prevadzku...


Jawohl !

Cas ukaze, ktora koncepcia bude zivotaschopnejsia ...

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
14.1.2014 - 11:23 - 
Maly clanek i u nas v novinách:

http://www.novinky.cz/koktejl/324383-vesmirna-lod-se-pri-zkusebnim-letu-ritila-nadzvukovou-rychlosti.html
 
17.1.2014 - 17:21 - 
SSII právě odstartoval k dalšímu testovacímu letu.

Virgin Galactic ‏@virgingalactic 12 min.
WhiteKnightTwo & #SpaceShipTwo take off! WK2’s 149th, SS2’s 51st flight. Lots of testing = safe vehicles, happy team, comfortable customers
 
17.1.2014 - 17:38 - 
podľa nsf ide o kĺzavý test, keďže nemajú na palube motor

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.5.2014 - 07:26 - 
vyzera to, ze white knight ma nejake praskliny v kridlach

http://www.parabolicarc.com/2014/05/11/london-sunday-times-story-cracks-whiteknighttwos-wings/
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=13744.msg1197871#msg1197871

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
26.5.2014 - 19:18 - 
SS2 přechází z HTPB na jiné (polyamid-based) palivo http://m.aviationweek.com/space/new-fuel-boost-spaceship-two
Povolení FAA mají od počátku zajištěno pro oba typy paliv a stále doufají, že změna i v této pozdní fázi testů neovlivní plánovaný letový program. Teď mají následovat ještě 4 pozemní zážehy, které uzavře suborbitální let někdy ke konci léta. Předpokládají 60 s zážeh a výstup až do 110 km. Operační lety by chtěli nastartovat od začátku 2015.
 
26.5.2014 - 22:29 - 
sa na to vykaslem, uz aj raketoplany budu z plastu...  
27.5.2014 - 00:03 - 
V BIS byla prednaska o SS2:
Virgin Spaceman
http://www.bis-space.com/2014/04/07/12562/virgin-spaceman

No bylo to takove prijemne ohlednuti o Virgin Galactic (mirne se tam projevoval kult ososobnosti RB) ale celkem to technicky bylo o nicem. Byl to opravdu pohled bezneho zakaznika letecke spolecnosti. Kez by to byla jednou vazne REALITA.

Co bylo zajimavy byl zaver, vztycil se tam jeden BIS clen, jmeno bohuzel nevim, a pravil, ze je mu prednasejici sympaticky a tak by si do toho v zadnem pripade nemel sednout. Pry se osobne ucastnil vyvoje podobnych motoru a pry to dodnes neni technicky zvladnute vcetne toho ze N2O je podle jeho nazoru nestabilni ("nasty and tricky crap") a nikdo nevi proc. Pry dodnes neni plne vysvetlen ten vybuch...

Jak jsem koupil tak prodavam.

Mr. Virgin Spaceman na to reagoval tak, ze jeho cislo je vic nez 200, takze pokud to ma, jak ten chlapik rika, bouchnout, tak to zabije urcite nekoho pred nim. At zije britsky humor...

Muzete se k tomu nekdo vyjadrit, kdo se zabyvate motory?

Jinak jeste jednu poznamku k tomu rannimu testovani: zatim to vsechno byly experimentalni lety a tam se vzdycky zacina za co nejlepsich podminek, takze me to vubec neprekvapuje. Otazka je,jak by treba cela ta sestava pristala pri silnem bocnim vetru, kdyby se z nejakeho duvodu musel vratit WK2 s plne nalozenym SS2. Pochybuju ze maji na WK2 vypousteni paliva, u SS2 je to jisty
 
27.5.2014 - 03:23 - 
N2O je takový "nasty and tricky crap", že se požívá naprosto běžně v potravinářství a závodní pošuci ho pumpují do motorů.

Takže moc dobře nechápu o čem dotyčný hovořil. Navíc i Astronautica o něm píše jako o nejbezpečnějším oxidačním činidle...
 
27.5.2014 - 08:05 - 
Jestli nejde spíš o přechod z kapalné do plynné fáze. Při rozměrech raketového motoru už to asi bude o něčem jiném než v potravinách. Vyzná se v tom někdo? Csabo?

quote:
N2O je takový "nasty and tricky crap", že se požívá naprosto běžně v potravinářství a závodní pošuci ho pumpují do motorů.

Takže moc dobře nechápu o čem dotyčný hovořil. Navíc i Astronautica o něm píše jako o nejbezpečnějším oxidačním činidle...
 
27.5.2014 - 09:41 - 
N2O se chova ruzne, v zavislosti na podminkach pouzivani, meritka systemu, tlakovem spadu, teplote, prutoku a pod. Nejvice nebezpecna je plynna faze daneho plynu, ktery muze za urcitych podminek dekomponovat( i kdyz detonacni rychlost je cca asi 5x nizsi nez u dekompozici napr.H2O2 ) – takze molekula N2O se rozklada na N2 a o2 za vzniku tepla.

Pri tragedii v r.2007 v Mojave zkouseli motor jen jako “cold flow test” – tzn. chteli merit prutokove charakteristiky daneho vstrikovace pri atmosferickem tlaku. Po cca 3s chodu doslo k detonaci kompozitniho tanku s cca 4,5t N2O. Presnou pricinu neznaji, ale lze konstatovat, ze:

- N2O mohlo byt kontaminovano uhlovodiky a necistotami z epoxidoveho lineru CFC tanku(proto ted maji nerezovy liner) – pri necistotach se prah citlivosti daneho plynu znizuje(N2O dobre absorbuje uhlovodiky)
- Plynna faze N2O musi byt nahrazena inertnim plynem – napr. He
- Protoze N2O ma plynnou I kapalnou fazi, s vyssim kompresnim faktorem (proto se tento plyn blbe simuluje jako nenewtonovska kapalina) – v samotnem vstrikovaci muze vzniknout I plynna I kapalna faze s nebezpecim vzniku kavitace( obrovske tlakove rozdily v mikroobjemech plynu a kdyz je tam I kontaminace, tak muze vzniknout dekompozice plynu.
Kdyz pridame jeste procesni teplo od spalovaci komory(konstrukce motoru jako u SS1 je docela odvazna (– spalovaci komora je prakticky casti nadrze s N2O) – proto od dane koncepce bylo upusteno(pak vznikli zakonite problemy s posunutim teziste letounu dozadu).
Kriticka teplota dekompozice N2O je cca 240°C.

Mne se podarilo detonovat N2O 2x, kdyz njdrive se poustel plyn do komory a pak se to zazehlo...viz:

http://knp.kosmo.cz/knp2010/boros-knp2010.pdf - str. 23

od te doby mam respect pred timto plynem a ma raketa se bude plnit dalkove…

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
27.5.2014 - 11:58 - 
Ahoj Csabo, tušíš jaké by mohlo být to nové polyamid-based palivo?
Dík
 
27.5.2014 - 15:21 - 
Zdar,

spekuluji, ze z hlediska ceny tuheho paliva to bude spis bezny polyamid, jako Nylon, Silon, PA a pod. – akurat je otazka, ci to bude jeden blok o prumeru cca 0,8m a delky nekolika metru, kde bude nekolik podelnych kanalu, nebo to budou jedntl. bloky paliva v podpurne konstrukci(vyrobeno vstrikovanim do mensich forem).
Anebo to bude polyamid jako plnidlo v necem jinem....ale z hlediska zbytkove pevnosti by asi bylo lepsi pouzit cisty polyamid. Nebo bude jeste v PA nejake zpevnujici plnivo.

Je nutne pripomenout, ze HTPB je elastomer, PA je termoplast. Takze chovani za vyssich teplot bude kriticka zalezitost.

Zajimave je, ze obecne polyamidy maji horsi teoreticke Isp nez HTPB, rychlost horeni bude taky nizsi, nez u HTPB, ale tento uvedeny protiklad, neboli nevyhoda bude kompenzovana nizsi urovni neakustickych , nizkofrekvencnich vibraci(kdyz si predstavime nekolika kanalovy system z HTPB gumy, kde jsou ruzne tlaky v jedntl. kanalech a pak to cele muze pekne vibrovat) a faktem, ze cim hori tuhe palivo rychleji, tim bude ucinnost spalovani horsi( napr. u voskovych paliv je ucinnost horeni nizsi, jak u napr. PE,PP, nebo HTPB), ale na druhe strane vicekanalovy system( v dusledku nizsi rychlosti horeni) je strukturalne taky nic moc, hlavne ke konci horeni.
Na druhe strane ma polyamid vyssi hustotu nez HTPB, takze lze nacpat toho vice do spalovaci komory( kdo z koho – na druhe strane pocatecny povrch kanalu horeni bude muset byt vetsi v dusledku nizsi rychlosti horeni – takze prumer kanalu bude asi vetsi, nez u HTPB).
Polyamidy se lepi hur, nez HTPB guma – bude stejne problem vse udrzet pohromade s vnitrni izolaci spalovaci komory(ktera je kompozitovych komor velmi dulezita).

Je nutne podotknout, ze SNC narazila na problem meritka hybridnich motoru(co horelo docela slusne u SS1, nebude tak jednoznacne u SS2).

Takze z meho uhlu pohledu pri pouziti polyamidu bude chod motoru klidnejsi, s vyssi ucinnosti horeni, ale stejne zustane problem zbytkoveho mnozstvi paliva + nutnost jeste mohutnejsi podporne konstrukce uvnitr spalovaci komory, ktera bude mit za ukol udrzeni zbytkoveho paliva pohromade. Takze z hlediska zbytkove hmotnosti to nebude nic moc.

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
27.5.2014 - 16:00 - 
Díky za rozbor od profíka!
Mně ten polyamid jako palivo poměrně překvapil. Po několika letech práce v automitive jsem měl PA zafixovaný jako typický plast pro tuto část průmyslu, jako něco nehořlavého, teplu odolného a ani ve snu by mě nenapadlo, že na to někdo bude chtít lítat na hranice vesmíru

... ale co, jak říkal jeden bezdomovec v Koruně na Můstku: "...pořád se něco děje"
... Kdysi jsem četl sci-fi, kde mezihvězdnému plavidlu došlo standardní palivo a do cíle doletěli na zbytek piva, které musela posádka obětovat.
 
27.5.2014 - 16:28 - 
Ooo, jasne, Diky !!!:)

Jenom me napada...u vstrikovani vetsiho mnozstvi PA dojde zakonite k velkemu smrsteni materialu...takze bud pouzivaji nejake plnidla do PA, nebo ja bych delal z vetsiho mnozstvi tenkych kotoucu(viriznuty tvar vagonoveho kola) a pak to slepil dohromady. Vyhodou by bylo pouziti beznych komercnich desek z PA...

Jinak v proudu okyslicovadlo hori malem vsechno Mirku…:)

BR

Cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
28.5.2014 - 09:58 - 
quote:
N2O se chova ruzne, v zavislosti na podminkach pouzivani, meritka systemu, tlakovem spadu, teplote, prutoku a pod. Nejvice nebezpecna je plynna faze daneho plynu, ktery muze za urcitych podminek dekomponovat( i kdyz detonacni rychlost je cca asi 5x nizsi nez u dekompozici napr.H2O2 ) – takze molekula N2O se rozklada na N2 a o2 za vzniku tepla.

Pri tragedii v r.2007 v Mojave zkouseli motor jen jako “cold flow test” – tzn. chteli merit prutokove charakteristiky daneho vstrikovace pri atmosferickem tlaku. Po cca 3s chodu doslo k detonaci kompozitniho tanku s cca 4,5t N2O. Presnou pricinu neznaji, ale lze konstatovat, ze:

- N2O mohlo byt kontaminovano uhlovodiky a necistotami z epoxidoveho lineru CFC tanku(proto ted maji nerezovy liner) – pri necistotach se prah citlivosti daneho plynu znizuje(N2O dobre absorbuje uhlovodiky)
- Plynna faze N2O musi byt nahrazena inertnim plynem – napr. He
- Protoze N2O ma plynnou I kapalnou fazi, s vyssim kompresnim faktorem (proto se tento plyn blbe simuluje jako nenewtonovska kapalina) – v samotnem vstrikovaci muze vzniknout I plynna I kapalna faze s nebezpecim vzniku kavitace( obrovske tlakove rozdily v mikroobjemech plynu a kdyz je tam I kontaminace, tak muze vzniknout dekompozice plynu.
Kdyz pridame jeste procesni teplo od spalovaci komory(konstrukce motoru jako u SS1 je docela odvazna (– spalovaci komora je prakticky casti nadrze s N2O) – proto od dane koncepce bylo upusteno(pak vznikli zakonite problemy s posunutim teziste letounu dozadu).
Kriticka teplota dekompozice N2O je cca 240°C.

Mne se podarilo detonovat N2O 2x, kdyz njdrive se poustel plyn do komory a pak se to zazehlo...viz:

http://knp.kosmo.cz/knp2010/boros-knp2010.pdf - str. 23

od te doby mam respect pred timto plynem a ma raketa se bude plnit dalkove…

cs


Diky za perfektni odpoved. Takze to podle vseho problem je. Zase me napada, ze to muze byt relativne uhlidatelna vec (napr. ta kontaminace) u experimentu, ale v komercnim provozu to nebude sranda, takze zase dalsi naklady navic. Laicka otazka: jsou tyhle problemy specificke jen pro N2O, nebo je to problem u vetsiny okyslicovadel? No u LOX si dokazi odpovedet sam
Diky Jirka
 
28.5.2014 - 21:42 - 
Ahoj,
Dalsi monopropellenty(umi se dal rozkladat) jsou - peroxid vodika(H2O2) – pouzivalo se jako okyslicovadlo v raketovych letounech Me163 Komet, HAN(Hydroxylamoniumnitrat) – vodni roztok – pouzivaji vojaci a pak hydrazin – hojne se vyuziva v kosmickem pruzkumu(napr. skycrane u MSL mise) – je to karcinogenni svinstvo.
Dale jsou to kyselina dusicna koncentrovana – pekne svinstvo, nadychas se par, jses mrtvej… a pak ClF3 to je taky peknej bordel…
Takze zustava N2O, H2O2 a LOX…to je vse….
cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
28.5.2014 - 21:49 - 
...jo...a jste oxid dusicity (N2O4) ...Brrrr (raketoplan, Apollo - OMS,RCS) - neni taky user friendly !

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
29.5.2014 - 06:10 - 
quote:
Ahoj,
Dalsi monopropellenty(umi se dal rozkladat) jsou - peroxid vodika(H2O2) – pouzivalo se jako okyslicovadlo v raketovych letounech Me163 Komet,




U Me-163 bylo používáno C-Stoff (30% hydrazinu, 57% methanolu a 13% vody) a T-Stoff (peroxid vodíku), velmi nebezpečná kombinace, piloti létali v ochranných oblecích, statisticky každý druhý let končil nehodou.

Další podrobnosti viz PEJČOCH, Ivo. Messerschmitt Me 163. Praha : Jan Vašut s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7236-305-6.
 
22.9.2014 - 13:05 - 
Takže původně plánovaný let na plnou rychlost a výšku opět nikde, Branson prý řekl, že v únoru či březnu 2015 poletí s SS2. Vzhledem k tomu, že neprobíhají žádné motorové lety, to moc optimisticky nevidím. Jak je vidět, technický problém to pořád je. 
23.9.2014 - 12:59 - 
Docela paradox je, že dvojici stejných hybridních motorů měl podle původních optimistických plánů používat i Dream Chaser...  
14.10.2014 - 21:52 - 
Zdravim,

Jinak probehli dalsi lety SS2 jeste v srpnu, t.r. – zkousel se pneumo-hydraulicky system HRM za letu (tlakovani heliem, prutok N2O a pod. bez zazehu motoru). Slo o 33-ty let SS2- http://www.virgin.com/travel/virgin-galactics-spaceshiptwo-passes-cold-flow-testviz
Trosku chapu jejich zpozdeni ve zkouskach, protoze nezapominejme, ze pri podobnem testu doslo k tomu tragickemu vybuchu na zemi v r.2007 a FAA kvuli poskytnute licenci na dalsi lety nebude dalsi pruser pardonovat…
Jinak zatim uprednostnuji pouziti polyamidu jako tuhe palivo, ale v zaloze pokracuje firma SNC na vyvoji motoru s HTPB.

Asi Vam uz pravdepodobne lezu s tema hybridama na nervy, ale nezapominejme, ze v principu jedine tento druh pohonu muze byt charakterizovan jako neexplozivni (nelze udelat fyzikalni mix tuheho paliva s kapalnym okyslicovadlem – co se rovna vybusnine) a hlavne zazeh motoru je omnoho tolerantnejsi, nez u motoru na KPH. Toto bude nejvice platit pro HRM na LOX/polymer. Jenom pro objektivitu musim dodat, ze prave tato kombinace zpusobuje zatim nejvetsi technicke problemy( hlavne nestabilni horeni).

Rikam to jenom kvuli faktu, ze v porovnani s kabinami jako napr. X-15, Mercury, Gemini, Apollo a Sojuz(kde maji zachranne systemy pro posadky kvuli pouziti motoru na KPH) se pomaly nejak na to zapomina a bere se jako samozrejmost, ze spolehlivost bude vysoka…

cs

P.S. U Dream Chaseru chteji pouzitim N2O jako okyslicovadla zjednodusit obsluhu motoru pred vzletem a po pristani(pohoda v porovnani s napr.se Shuttlem) a nizkou cenou vyvoje (pozito u SS1), ale je jasne, ze problemy s N2O pretrvavaji...Ale dalsi problem meli v NASAs tim, ze dany hybrid muze plivat do kosmu vetsi neshorele casice HTPB pri skoro orbitalni rychlosti, takze produkce kosmickeho smeti...no jo...

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
14.10.2014 - 23:07 - 
...a jeste jsem zapomnel dodat, ze prave kvuli moznosti exploze nosice(sub/orbitalniho prostredku) musi eventuelni zachranny system rychle odtahnout posadku pryc od explodujici rakety, co znamena obrovske pretizeni pro organizmus(8-15g) !

Takze zadne eno-nuno pro potencialni prumerne prachate turisty...

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
14.10.2014 - 23:18 - 
do pr....tu je odkaz jeste jednou:

http://www.virgin.com/travel/virgin-galactic-complete-successful-test-flights

Omluva.

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
15.10.2014 - 08:17 - 
quote:
do pr....tu je odkaz jeste jednou:

http://www.virgin.com/travel/virgin-galactic-complete-successful-test-flights

Omluva.

cs

diky za info. Mohl byste udelat shrnuti vyvoje ss2? Posledni dobou to nestiham sledovat a uvital bych info o stavu projektu, co se o tom verejne vi a jaky je odhad vyvoje. Diky moc!
 
16.10.2014 - 20:35 - 
Zdravim,

No, bylo by to na hezky clanek, ale v kostce muzu rict, ze Achillovou patou daneho projektu je raketovy motor SS2… Ted bylo tomu 10let, co SS1 vyhral soutez Xprize a zatim se do kosmu dany novy stroj nepodival…

V historii letectvi samem bylo hodne prikladu vydarenych konstrukci letadel, ktere se ale neuplatnili dal kvuli nevyzrale pohonne jednotce – ponauceni je – nejdriv vyvinout raketovy motor, pak letadlo !!!

Kdyby nedoslo k tomu osudnemu vybuchu v r.2007, tak by byli mozna dal…ale myslim si, ze toto je prave udel inovatoru, kteri tahaji za nas kastany z ohne…

Myslim si, jsou na tom podobne, jak u Apolla 1 – kdyby nebyl ten pozar, tak napr. Apollo 13 by dopadl asi spatne – ta tragedie donutila konstruktery a management premyslet jinak, co se tyce bezpecnosti.

Kdyz uz nic jineho, tak aspon provedli spoustu novych zkousek pro urceni charakteristik N2O pri pouzivani v raketovych motorech a postoupili dal ve vyvoji vetsich HRM(vice nez 50 testu na zemi).
Momentalne je nejblizsi raketovy let udavan az na pristi rok(unor, brezen 2015), spomina se dosazeni Karmanovy linie – 100km, ale taky jen 86 km…

Jedno je jiste – musi nejdriv otestovat re-entry system pri supersonickych rychlostech a rozlozeni teplot na draku pri navratu do atmosfery.

Rocket Motor2 s polyamidovym palivem – ja bych osobne mel obavy z vibraci spalovaci komory v dynamickem rezimu letu(v porovnani se statickymi zkouskami na zemi) a to hlavne ke konci cinnosti spalovani, kdyz zbytkovy plast(nekolika kanalova soustava z termoplastu – nesmi se zbortit a nedejboze ucpat trysku motoru…zpetny zasleh do nadrze s N2O by mel fatalni nasledky…(pro porovnani – HTPB je jako zele, guma, ktera se umi prizpusobit tlakovym oscilacim ve spalovaci komore).

“Feathered re-entry system” – uz se uplatnil v nouzovem rezimu, kdyz po odhozeni SS2 z materskeho letounu se letoun postavil “na hlavu” a piloti po strate riditelnosti stroje okamzite aktivovali sklapeni ocasnych ploch a stabilizovali letoun (2011). Cely system by mel byt dostatecne blbuvzdorny – pri navratu do atmosfery by mel kompenzovat dokonce I vstup “hlavou dolu”.

Kazdopadne to rozjeli ve velkem – fy TSC(The Spaceship Company) v Mojave dela dalsi SS2(50%hotov) a dalsi matersky letoun WK2 ! Spaceport v Novem Mexiku je jiz prakticky hotov(investice cca 212mil. dolaru) – tady budou pokracovat prvni testovaci lety, ale ted je k dispozici pouze jeden exemplar SS2 a je tam problem s licenci – dostali status experimentalniho letounu(vyprsi o 180dnu) a pak jiz pro bezny provoz, ale nemuze mit dany letoun 2 licence v jednom case a zaroven ho vlastnit nekolika spolecnostmi – Scaled, TSC a Virgin – no zkratka jsou tam I formalni omezeni…

Jinak to testuji dost dlouho – SS2 letel 35x a dokonce nosny letoun WK2 dodkonce 171x !!!

Budou letat I pro NASA – 600kg uzitecne zatizeni s palubnim specialistou.

Kazdopadne delaji velikou vec a ja jim velice fandim !

cs

 

____________________
Zajimam se o raketovou techniku, hlavne o hybridni raketove motory
 
<<  1    2    3    4    5    6  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.266050 vteřiny.