|
citace: start cassiope stratil konkretny datum (5.9.), ostal len september... co znamena kratky posun doprava
buhehehe, to sme ale voobec necakali |
|
citace: buhehehe, to sme ale voobec necakali
čo som videl, tak nebude veľký posun pár dní len [Edited on 26.8.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
ďalší náznak ceny pre štart f9:
http://www.exim.gov/newsandevents/releases/2013/SpaceX-Launch.cfm
"...has authorized a $105.4 million loan to Space Communication Ltd. of Ramat Gan, Israel, to finance the Space Exploration Technologies (SpaceX) launch of the Amos-6 communications satellite, the purchase of American made-solar arrays, and insurance brokered by Marsh USA (Marsh)"
tj.:
105.4 mil. usd na:
- štart f9 pre amos-6
- nákup solárnych panelov
- poistenie ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
citace:
čo som videl, tak nebude veľký posun pár dní len
noo uvidime, povodne to malo byt kedy? april? nebol by som prekvapeny keby to nakoniec bolo v novembri...
citace:
tj.:
105.4 mil. usd na:
- štart f9 pre amos-6
- nákup solárnych panelov
- poistenie
teraz uz len rozlustit co bolo za co |
|
citace: noo uvidime, povodne to malo byt kedy? april? nebol by som prekvapeny keby to nakoniec bolo v novembri...
uvidíme po wdr to asi dosť napovie ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
wdr zajtra (štvrtok)
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=31429.msg1089376#msg1089376
____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
a start NET 10 sept. |
|
podla diskutera na NSF s nickom Robotbeat bol Falcon dnes rano na rampe. To by znamenalo ze dnes prebehol minimalne pokus o WDR. |
|
citace: podla diskutera na NSF s nickom Robotbeat bol Falcon dnes rano na rampe. To by znamenalo ze dnes prebehol minimalne pokus o WDR.
jj, na rampe bol už od včera večera... podľa l2 ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
kurna a fotky su kde? > |
|
citace: kurna a fotky su kde? >
oficiálne nie sú a vraj ani nebudú...
jeden človek z vafb má dokonca aj rollout video (svoje vlastné), ale nemôže ho zverejniť ani na l2... ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
kvoli vojenskej zakladni? a prenos zo startu bude? |
|
prenos by mal byť...
nemyslím, že kvôli základni... rollouty z vafb som už videl (atlas 5 napr.)
videl som také dohady niekde, že zákazník (tj. mda) je proti zverejňovaniu fotiek...
konkrétny dôvod ale nikto oficiálne nepovedal ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
znovu posun o pár dní
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=31429.msg1090022#msg1090022 ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
možná souvislost stran těch fotek?, jak už psal dodge v jiném vlákně
28.8.2013 start spy satelitu
America's Largest Rocket Launches Top-Secret Spy Satellite.
http://www.space.com/22572-giant-rocket-launches-secret-spy-satellite.html?cmpid=532481 |
|
citace: možná souvislost stran těch fotek?, jak už psal dodge v jiném vlákně
28.8.2013 start spy satelitu
America's Largest Rocket Launches Top-Secret Spy Satellite.
http://www.space.com/22572-giant-rocket-launches-secret-spy-satellite.html?cmpid=532481
možno, ale nemyslím...
iná rampa, nie sú _hneď_ vedľa seba...
navyše satelit bol dlho predtým pod aerodynamickým krytom
edit:
rollout f9 bol ešte pred štartom delty [Edited on 29.8.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
Falcon na rampe pri starte delty...(prevzate z NSF)
cely obrazok
http://www.flickr.com/photos/tomcatphotography1/9625736164/sizes/o/in/photostream/ [Editoval 30.8.2013 kamilfredo] |
|
existujeeee
|
|
Asi nemáte tu fotku v lepším rozlišení, že? |
|
MOD edit:
foto v max rozlišení: http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=31429.0;attach=540776;image |
|
@yamato:
pls, nastav šírku tomu obrázku... mám 23" monitor a aj tak to nestačí
teraz toto, čo je o dosť vážnejšie, AK je to pravda:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=32719.msg1091154#msg1091154
príspevok hovorí nasledovné:
- zdrojom je niekto z nemeckej poisťovne Munich RE (http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_Re), ktorá poisťuje štarty
- hovorí, že všetky nemecké poisťovne odmietajú poisťovať náklady na akýchkoľvek letoch spacex z dôvodu, že spacex odmieta zverejňovať techn. informácie
- jediný ďalší operátor, ktorému odmietajú poisťovať náklad je čína (tá tiež nezverejňuje techn. informácie), ale na druhej strane číňania majú vlastné poisťovne, ktoré poisťujú náklady lietané na čínskych nosičoch
- spoločnosti z dôvodu nedostatku techn. dát rozhodli, že nie je možné stanoviť riziko a odmietajú poisťovať náklad (tento nemecký prípad sa týka konkrétne nákladu SAR, ktoré mali/majú letieť na F9 v 2018)
- ako príklad uviedli, že keď spacex vymenili na crs-1 chybný ventil, tak nerobili vyšetrovanie, či skutočne išlo o jednorázový problém (alebo ak vyšetrovanie urobili, tak neposkytli výsledky vyšetrovania poisťovniam)
- tento prípad dal do porovnania napr. s problémom, ktorý bol na Ariane 5 (problém s ventilom na hélium), ktorý arianespace vymenil a následne uskutočnil audit na celej línií dodávateľov
- plus to vyzerá, že spacex v súčasnosti neprijíma žiadne nové kontrakty
- tiež sa objavili informácie, že ani jeden z letov orbcomm a iridium na f9 nie je poistený a tieto kontrakty obsahujú klauzulu o jednoduchej zmene nosiča + problémy s vnútorným fungovaním spacex má aj nasa (pri jej nákladoch)
____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
Aga, mne tiez nestaci monitor, ale Vladislav si ziadal vyssie rozlisenie, navyse na obrazku je zaujimava okrem F9 aj rampa s prislusenstvom, tak som to nechal v povodnej velkosti.
Ad poistenie - vnimam to tak pol na pol.
-SpaceX ma skutocne problem zverejnovat technicke data. Ani sa tym netaja.
-z pohladu poistovni je potom celkom logicke, ze odmietaju poistovat, ked nemozu vyhodnotit riziko.
-otazka je, ci odmieta len MunichRE, alebo vsetky
-ak SpaceX neprijima kontrakty, zrejme ich maju dost
-ventil na CRS-1 - to celkom pasuje s ich "stipackovym" pristupom k rieseniu problemov. Navyse u SpaceX sa vacsina casti robi inhouse, takze mozno nebolo potrebne robit audit v linii dodavatelov.
-nemam dojem ze by NASA mala problem so SpaceX, skor obcas posobia ako zalubeny parik... to ale moze byt len PR fasada |
|
jop, ja viem, že žiadal
možnosti je veľa... kľudne to nemusí byť pravda, samozrejme...
píše sa tam, že všetky nemecké... či aj americké, to neviem (ak je pravda, že ani iridium a orbcomm nie sú poistení, tak by som povedal, že ich odmietajú poisťovať všetci - to sú všetko rumours ale... pravdu nezistíme, by som povedal)
čo sa týka toho nasa-spacex... objavilo sa tam info hlavne ohľadom jason-3, kde nasa má celkom problém s tým, že spacex chce vymeniť nosič (kontrakt je totiž na f9v1.0, kde f9v1.1 momentálne sa ani nemôže pokúsiť získať štart od nasa a už vôbec nemôže štarť získať) - asi to info o problémoch nasa-spacex súvisí s tým... a toto sa určite nejak medzi nasa a spacex vyrieši
[Edited on 01.9.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
okej, doplním ešte to info, čo bolo na nsf, infom z originálneho nemeckého textu:
- vyzerá to, že poisťovať odmietajú aj ďalšie spoločnosti
- je možné aj "samopoistenie" (v nemčine je tam selbst, odborné slovenské výrazy nepoznám, sorry ) pre spacex štarty, čo v podstate znamená, že za štart ručí spacex
- v prípade 4,5 t satelitov ide o okolo 300 mil. usd
- spoločnosť, ktorá poisťuje (v tomto prípade by to bol spacex) musí preukázať v čase štartu, že dané peniaze má k dispozícií
- keďže štarty sú poisťované paralelne, tak daná spoločnosť by potrebovala mať obrovské rezervy
- padla otázka, čo sa stane ak štart zlyhá - ak ide o zabehnutý nosič, tak poistenie stúpa mierne (to je prípad protonu teraz a jeho série neúspešných štartov) - ak ide o nový nosič, tak poistenie vyskočí naraz vysoko (keďže sa nevie, či nejde o systémy problém, nevie sa ako sa bude situácia riešiť zo strany operátora, etc.)
- to preskúmavanie techn. špecif. etc., zo strany poisťovní, sa považuje sa audit kvality zadarmo, tj. spoločnosti to berú ako príležitosť na zlepšenie
samozrejme...
stále platí, že to je problém, AK je to pravda... čo kľudne nemusí byť...
[Edited on 01.9.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
okej, to je len výmysel na tom nemeckom blogu je to v časti "fiction"
takže... alles in Ordnung
edit:
pls, zmažte tie príspevky potom... sú zbytočné [Edited on 01.9.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
citace: okej, to je len výmysel na tom nemeckom blogu je to v časti "fiction"
takže... alles in Ordnung
edit:
pls, zmažte tie príspevky potom... sú zbytočné [Edited on 01.9.2013 Agamemnon]
cernakus zbytočne buchol šampanské a ja s yamatom si aspoň môžeme utrieť čelo,,, trošku mi odľahlo |
|
citace:
cernakus zbytočne buchol šampanské a ja s yamatom si aspoň môžeme utrieť čelo,,, trošku mi odľahlo
ja som to nebral dramaticky, Musk je prilis velky pragmatik aby sa nechal "zostrelit" na uradnickych kluckach. Prinajhorsom by tu dokumentaciu zaslal... |
|
citace:
cernakus zbytočne buchol šampanské a ja s yamatom si aspoň môžeme utrieť čelo,,, trošku mi odľahlo
Cernakus rozhodně bouchat šampaňské nebude. Cernakusovi je to totiž egal. Cernakus si nemyslí, že nechuť pojišťoven, byť fiktivní, pojišťovat neprověřenou raketu něco znamená a je to divné. Cernakus si myslí, že pojišťovny tu nejsou, aby pomáhaly lidem dobré vůle, ale Cernakus si myslí, že že pojišťovny tu jsou proto, aby parazitovaly na lidech dobré vůle a v případě, že by měly své parazitnictví revanšovat, udělají cokoliv, aby se tomuto rozumnému požadavku nevyhovělo.
Proto by mně vůbec nepřekvapilo, že by si Musk byl natolik jistý, tím, že jeho rakety neselžou a nabídl by nižší startovné bez ceny externího pojištění jako konkurenční výhodu (sice žádná konkurence v jeho třídě zatím není, ale co není může být) a zároveň by nemusel nějaké zvídavé díře na informace ty informace dávat.
A neber si jméno Cernakusovo do huby nadarmo ;-) [Upraveno 02.9.2013 cernakus] |
|
net 14.9.
závisí od výsledku hot fire [Edited on 03.9.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
obrazok od elona:
[Edited on 04.9.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |