Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  43    44    45    46    47    48    49  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
13.1.2015 - 22:53 - 
citace:
dalsi start je NET 29. januar?
Jiný datum zatím zveřejněn není. Ale Musk spíš počítá s příštím měsícem.
viz... @elonmusk "Upcoming flight already has 50% more hydraulic fluid, so should have plenty of margin for landing attempt next month."
 
14.1.2015 - 08:41 - 
Mohu potvrdit, plán startů F9 na začátku 2015 prozatím vypadá takto:

10.01. -> CRS-5 (dokončen)
29.01. -> DSCOVR
17.02. -> ABS-3A & Eutelsat 115WB
31.03. -> JASON 3
 
14.1.2015 - 09:00 - 
Takze po prenasobeni Muskovym koeficientom bude DSCOVR niekedy 15. -30.2. 
14.1.2015 - 09:07 - 
citace:
Takze po prenasobeni Muskovym koeficientom bude DSCOVR niekedy 15. -30.2.
No...nevím. Tady je nedávný rozhovor pro BusinessWeek, kde Musk mluví o dalším pokusu o přistání za 3 týdny.
http://www.businessweek.com/videos/2015-01-13/musk-says-spacex-will-develop-satellites-in-seattle

“If we had not run short of hydraulic fluid we would have actually landed,” Musk said. “So for the next flight we’ve got 50 percent more hydraulic fluid margins. We’ve got a real decent chance in about three weeks.”

Jestli tím myslel poslední týden v lednu, nobo až další týden, to se neví. Pouze na NSF L2 se mírně naznačuje, že by mohl nastat slip (pokud se něco pototo). Záleží na tom tak moc? Zatím mají na kontě 14 úspěšných startů F9 v řadě a pokazit si to určitě nechtějí.
 
14.1.2015 - 09:35 - 
A prave preto si myslim ze nejaky slip urcite bude. Samozrejme sa neviem dockat, ale radsej sa budem pozerat na F9R ako sa vitazoslavne vracia do pristavu 15.2., ako by som sa mal pozerat na prvy neuspesny start F9 v1.1. 29.1. 
14.1.2015 - 09:44 - 
citace:
.. radsej sa budem pozerat na F9R ako sa vitazoslavne vracia do pristavu 15.2., ako by som sa mal pozerat na prvy neuspesny start F9 v1.1. 29.1.
Přesně tak. Za 3 - 4 týdny bychom všichni rádi viděli tento obrázek (bez fotošopu).

 
14.1.2015 - 11:27 - 



Som zvedavý, s akými pocitmi sa na to budú pozerať ostatní "mega" výrobcovia nosných rakiet od USA až kdesi po Japonsko.
 
14.1.2015 - 11:47 - 
No s akymi... budu tocit stale dokola ze to je unproven a oni su proven. A zrazu zistia ze maju prazdny launch manifest a dostanu statnu dotaciu na zabezpecenie "safe and reliable access to space" [Edited on 14.1.2015 yamato] 
14.1.2015 - 13:26 - 
citace:

Som zvedavý, s akými pocitmi sa na to budú pozerať ostatní "mega" výrobcovia nosných rakiet od USA až kdesi po Japonsko.


To záleží především nakolik to sníží cenu za start při zachování spolehlivosti takovéhoto opakovaně použitého prvního stupně - myslím tím cenu pro zákazníka.
Pokud se cena nesníží - či snížení ceny téměř plně vyváží zvýšení pojistného, neboť se sníží spolehlivost - tak se v podstatě nemusí příliš vzrušovat. A mohou tedy říkat to co v podstatě říkají i teď - prostě na to, abychom to zkoušeli tak to je prostě stále příliš velké riziko neúspěchu.

Pokud se sníží cena za start - tak zřejmě Rusové budou stále i tak levnější a proto se nebudou muset nijak vzrušovat - u ostatních pak záleží nakolik jim ubudou zakázky.
 
14.1.2015 - 16:25 - 
citace:
Pokud se sníží cena za start - tak zřejmě Rusové budou stále i tak levnější a proto se nebudou muset nijak vzrušovat - u ostatních pak záleží nakolik jim ubudou zakázky.


O zakázky přijdou tak jako tak. Jestliže na letošní rok SpaceX plánuje okolo 15 startů (no, dobře, řekněme, že nakonec jich bude jen deset), tak je to 15 (10) zakázek jen za jediný kalendářní rok, o který "zavedení" dopravci přijdou, a to zatím jen při stávajícím cenovém rozdílu i bez vícenásobné použitelnosti. Co bude dál, to se uvidí.
 
14.1.2015 - 17:57 - 
Na rozdiel od NASA a jej STS, ktory bol koncepcne naplanovany a postaveny, a az potom sa zacalo zistovat ako to s tou znovupouzitelnostou bude, SpX ma vacsiu sancu na uspech. Oni uz totiz prvy stupen znovupouzivaju (grasshopper), takze nieco o realnych nakladoch uz asi vedia. Fakt ze tento koncept neopustili nieco napoveda. 
14.1.2015 - 19:21 - 
citace:
Na rozdiel od NASA a jej STS, ktory bol koncepcne naplanovany a postaveny, a az potom sa zacalo zistovat ako to s tou znovupouzitelnostou bude, SpX ma vacsiu sancu na uspech. Oni uz totiz prvy stupen znovupouzivaju (grasshopper), takze nieco o realnych nakladoch uz asi vedia. Fakt ze tento koncept neopustili nieco napoveda.


Možná doufají, že záchrana jen motorů + případně i části elektroniky - se jim vyplatí - tedy i jen málo znovu použitých částí se jim může vyplatit.

Dále 10 jejich startů je nutno posuzovat z ročního počtu všech skutečných startů - pokud toto číslo o těch 10 či i více vzrostlo a ještě bude celkový počet startů další roky růst - tak to nemusí zase tradiční dodavatele tolik vzrušovat.
Prostě jako snížení ceny nízko-nákladovými leteckými společnostmi přivedl více lidí k létání či prostě alespoň ti stávající létají častěji. Prostě jen postupné zvětšování trhu, kde je tak dost místa i pro nové hráče zaměřené především na jinou skupinu zákazníků.

[Upraveno 14.1.2015 tycka]
 
14.1.2015 - 19:40 - 
citace:

Možná doufají, že záchrana jen motorů + případně i části elektroniky - se jim vyplatí - tedy i jen málo znovu použitých částí se jim může vyplatit.



V toto urcite nedufaju. Jednak ze taketo znovupouzitie ziadnu zasadnu usporu neprinesie (tie zachranene motory treba minimalne vymontovat a zase namontovat na novy stupen) a jednak Musk sa vyjadril jasne - ciel je plna a lacna znovupouzitelnost. Cokolvek ineho je neuspech, resp. len medzikrok.
 
14.1.2015 - 20:49 - 
Během dneška byl přepraven první stupeň pro let F9/DSCOVR z KSC hangáru na rampu SLC-40. Nohy, kormidla, druhý stupeň a náklad budou evidentně připojeny až tady.

 
15.1.2015 - 06:59 - 
Jelikož bude družice DSCOVR vynesena na heliocentrickou dráhu, resp. navedena do L1 Slunce-Země a je to také poměrně velmi lehký náklad, bude i profil letu F9 jiný, než u předchozího startu s Dragonem CRS-5. První stupeň zřejmě neprovede žádný, nebo jen velmi omezený boost back zážeh. Pristávací prám ASDS proto bude umístěn skoro dvakrát tak daleko od pobřeží, než při minulého přistání.
Let CRS-5 : 353 km
Let DSCOVR : 646 km
 
15.1.2015 - 23:13 - 
Zvažuje se odklad startu o dva dny, tedy na 31.1. 18:30 EST 
16.1.2015 - 06:21 - 
citace:
Zvažuje se odklad startu o dva dny, tedy na 31.1. 18:30 EST


Uz to zacina :-D
 
16.1.2015 - 07:07 - 
No, vzhledem k tomu, že 29.1. byl NET, je 31.1. první reálný plánovaný termín startu. Teď nejvíc záleží na tom, jestli úpravy po zkušenostech s CRS-5 stihnou. 
16.1.2015 - 07:30 - 
citace:
No, vzhledem k tomu, že 29.1. byl NET, je 31.1. první reálný plánovaný termín startu. Teď nejvíc záleží na tom, jestli úpravy po zkušenostech s CRS-5 stihnou.


ja si myslim ze bude slip minimalne do polky februara. Mozno ma zase raz prijemne prekvapia, ale skusenost je taka ze prvy termin je nerealny. A 31.1. je len mierne posunuty prvy termin.
 
16.1.2015 - 08:43 - 
citace:
citace:
No, vzhledem k tomu, že 29.1. byl NET, je 31.1. první reálný plánovaný termín startu. Teď nejvíc záleží na tom, jestli úpravy po zkušenostech s CRS-5 stihnou.
ja si myslim ze bude slip minimalne do polky februara. Mozno ma zase raz prijemne prekvapia, ale skusenost je taka ze prvy termin je nerealny. A 31.1. je len mierne posunuty prvy termin.
Pokud se 31.1. zadaří, tak to bude stále 3 týdny od předchozího startu 10.1. - Elon by nekecal.
Jinak hot fire je v plánu na 24.1.
 
16.1.2015 - 16:32 - 
Elon Musk ‏@elonmusk
Next rocket landing on drone ship in 2 to 3 weeks w way more hydraulic fluid. At least it shd explode for a diff reason.
 
16.1.2015 - 19:56 - 
Posun startu na NET 31.1. potvrzen od NOAA http://www.nesdis.noaa.gov/DSCOVR/ 
17.1.2015 - 08:49 - 
http://www.universetoday.com/118267/elon-musk-releases-dramatic-imagery-of-mostly-successful-falcon-9-1st-recovery-attempt-hard-landing-on-drone-ship/ 
18.1.2015 - 18:35 - 
Zdá se, že start DSCOVR bude odložen o další týden. Zatím nepotvrzený nový termín je 8.2. 
18.1.2015 - 19:03 - 
blizime sa k "mojej" polke februara 
20.1.2015 - 06:40 - 
NOAA potvrdila odklad startu na NET 8.2. 18:10 EST (9.2. 00:10 CET) http://www.nesdis.noaa.gov/DSCOVR/ 
21.1.2015 - 09:36 - 
Statický zážeh pro start 8.2. byl přesunut na sobotu 31.1. 
23.1.2015 - 18:51 - 
@elonmusk
Repairs almost done on the spaceport drone ship and have given it the name "Just Read the Instructions"

Jinými slovy: Elon Musk pojmenoval přistávací ponton "RTFM" :-)
 
24.1.2015 - 01:18 - 
Hmm, tak netuším, kam tohle poslat spíš - sem, nebo do druhého vlákna o F9? Zdá se, že Falcon 9 v1.1 doposud nikdy neletěl s plným tahem motorů: https://twitter.com/pbdes/status/558281802641838080 
24.1.2015 - 11:07 - 
citace:
@elonmusk
Repairs almost done on the spaceport drone ship and have given it the name "Just Read the Instructions"
Jinými slovy: Elon Musk pojmenoval přistávací ponton "RTFM" :-)

Vysvětlení jména prvního exempláře ASDS : byla pojmenována podle jedné z kosmických lodí ve sci-fi románu Players of Games skotského spisovatele Iaina M. Bankse. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_spacecraft_in_the_Culture_series


A máme tu další jméno v podobném duchu - Elon pojemnoval druhou, právě se stavící plošinu "Samozřejmě tě pořád miluju"
Inspirací byl stejný zdroj, jako v prvním případě.

Elon Musk‏@elonmusk
West Coast droneship under construction will be named "Of Course I Still Love You"


PS: ... jak se asi bude jmenovat třetí kus? "Kiss my A**" nebo raději "Kiss my ASDS"
 
<<  43    44    45    46    47    48    49  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.175227 vteřiny.