Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  46    47    48    49    50    51    52  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
09.2.2015 - 11:32 - 
citace:
a druhý s výpadkem range radaru TEL-4, u kterého lokální dodavatel nečekaně přerušil dodávku energie.


No vidíte, kdyby použili spolehlivý armádní systém s vlastním napájením, tak by se to nestalo. Inu, civilové...

(Mimochodem: http://en.wikipedia.org/wiki/Transporter_erector_launcher )
 
09.2.2015 - 12:04 - 
.... No vidíte, kdyby použili spolehlivý armádní systém s vlastním napájením, tak by se to nestalo. Inu, civilové...


Elon Musk @elonmusk
Air Force tracking radar went down. Launch postponed to same time tomorrow.



..inak cital som (a nie prvy krat), ze tu vojensku techniku na KSC maju vraj dost zastaralu ... [Editoval 09.2.2015 kamilfredo]
 
09.2.2015 - 13:19 - 
To byl z mojí strany samozřejmě sarkasmus.  
09.2.2015 - 13:35 - 
...prehliadol som emotikon  
09.2.2015 - 13:57 - 
Rozpis časových událostí letu F9-DSCOVR přeloženo do češtiny.
Jedná se sice už o třetí aktualizaci, kterou SF101 vydalo. Ale až tato je již celkem ve shodě s informacemi v presskitu SpaceX.



Události primární a sekundární části mise jsou barevně odlišeny.
Časy týkající se návratu prvního stupně jsou přibližné.
 
09.2.2015 - 14:33 - 
Update: Dnes v noci se neletí. Termín startu znovu v noci na středu (0:04:48 SEČ).

https://twitter.com/NOAASatellites/status/564775743025319936
 
09.2.2015 - 15:18 - 
Reentry burn trva len 20s. Vidiet ze tri merliny a prazdny stupen su vysoko akceleracna kombinacia 
09.2.2015 - 15:27 - 
citace:
Reentry burn trva len 20s. Vidiet ze tri merliny a prazdny stupen su vysoko akceleracna kombinacia

Je to tedy i spolu s odporem atmosféry.
 
09.2.2015 - 16:13 - 
citace:
Rozpis časových událostí letu F9-DSCOVR přeloženo do češtiny.
Události primární a sekundární části mise jsou barevně odlišeny.
Časy týkající se návratu prvního stupně jsou přibližné.

Nejsou k dispozici časy pro landing burn? Začne před nebo po zahájení vyklápění nohou?
Předpokládám, že začne o pár vteřin předem, aby decelerace stupně pomohla pneumatice s vyklopením "podvozku".
 
09.2.2015 - 16:20 - 
citace:
citace:
Reentry burn trva len 20s. Vidiet ze tri merliny a prazdny stupen su vysoko akceleracna kombinacia

Je to tedy i spolu s odporem atmosféry.


Nemůžu si pomoct, ale ten mi v tomhle případě vychází zanedbatelný. I namáhání při Max-Q někde nad Machem 1 ve výšce několika kilometrů (bývá zpravidla kolem 30 kPa) je jen zlomek "efektivního dynamického tlaku" způsobovaného více než dvěma meganewtony tahu na průřez válce o průměru 3,7 metru (asi 200 kPa). A to se bavíme o provozu ve výškách nad 40 km. Mnohem horší bude zřejmě ten rázový ohřev. [Upraveno 09.2.2015 Geal]
 
09.2.2015 - 16:33 - 
SpaceX ‏@SpaceX před 57 s
#DSCOVR launch now targeted for Tues. 2/10 @ 6:05pm ET; backup on Wed. 2/11 @ 6:03pm ET.

To mi dává pokus o start 11.2. 00:05 CET, záloha 12.2. 00:03 CET

(dovolím si této informaci věřit o něco víc, než tweetu NOAA, co postnul Raul)
 
09.2.2015 - 16:35 - 
Nie je pri navrate razova vlna "odtlacena" daleko od telesa raketovymi spalinami? Myslim ze presne tento efekt kedysi namerala NASA v ramci vyskumu navratovych telies. Problem bol v turbulentnom prudeni sposobenom spalinami. Teda ukazuje sa ze zase az taky problem to nie je... 
09.2.2015 - 16:41 - 
citace:
SpaceX ‏@SpaceX před 57 s
#DSCOVR launch now targeted for Tues. 2/10 @ 6:05pm ET; backup on Wed. 2/11 @ 6:03pm ET.

To mi dává pokus o start 11.2. 00:05 CET, záloha 12.2. 00:03 CET

(dovolím si této informaci věřit o něco víc, než tweetu NOAA, co postnul Raul)

Viz aktualizace o pět příspěvků výše.

Záložní termín následující den, potom ale až za 9 dní.

[Upraveno 09.2.2015 raul]
 
09.2.2015 - 16:43 - 
Myslím, že to se přesně stane, ale až po zážehu motorů. :-) Každopádně po zážehu by všechny ty nadzvukové věci měly znamenat, že aerodynamika z té rovnice úplně zmizí (protože tím nadzvukovým proudem z motorů se žádné rázy do motorů šířit nemůžou), ale s jistotou si to říct netroufnu, protože aerodynamika pro mě vždycky byla černá magie.  
09.2.2015 - 16:48 - 
Pro představu dynamického tlaku při vstupu do atmosféry ve výšce 70km.



Představuji si to tak, že v retropropulsním režimu tři centrální motory v podstatě vytváří protitlak, který přechází před ostatní motory po obou stranách na vnější stranu trupu. Sníží se tak dynamické zatížení v nežádoucím směru na motorovou sekci.
 
09.2.2015 - 16:51 - 
citace:
citace:
To mi dává pokus o start 11.2. 00:05 CET

Viz aktualizace o pět příspěvků výše.

Šlo mi o ten časový údaj "v noci na středu (0:04:48 SEČ) " - ten ve tvém příspěvku moc nesouhlasí
 
09.2.2015 - 16:58 - 
Trocha vizualizace supersonické retro propulse http://fun3d.larc.nasa.gov/example-8.html 
09.2.2015 - 17:06 - 
Mělo b y se letět 10.2. ve 23.04.48 UTC. 
09.2.2015 - 17:09 - 
citace:
Šlo mi o ten časový údaj "v noci na středu (0:04:48 SEČ) " - ten ve tvém příspěvku moc nesouhlasí

Ok, pokud máš na mysli jen ten nezaokrouhlený údaj v sekundách.

http://www.spaceflight101live.com/falcon-9---dscovr-launch.html
Launch Date: February 10, 2015
Launch Time: 23:04:48 UTC
 
09.2.2015 - 17:21 - 
citace:
Nejsou k dispozici časy pro landing burn? Začne před nebo po zahájení vyklápění nohou?
Předpokládám, že začne o pár vteřin předem, aby decelerace stupně pomohla pneumatice s vyklopením "podvozku".

Zážeh na finále obvykle probíhá cca 25 sekund před dosednutím. Soudě podle videa z OG2.

Počítám, že bude obdobné i v tomto případě. Každopádně delší než 10 sekund pro vyklopení nohou, čili před vyklopením. Přesnější informaci jsem zatím nezaregistroval.
 
09.2.2015 - 19:08 - 
citace:
Ok, pokud máš na mysli jen ten nezaokrouhlený údaj v sekundách.
OK, sorry, nějak jsem přeskočil tu první nulu, beru zpět. (ta chřipka dokáže divy)
 
10.2.2015 - 22:46 - 
Tak jo, jdeme na druhý pokus. Probíhá plnění, ale rosničky hlásí nadlimitní vítr v oblasti přistání. Na kejpu ok - start zřejmě bude, ale s přistáním je to zatím nahnutý. 
10.2.2015 - 23:04 - 
Tak jo, jdeme na druhý pokus. Probíhá plnění, ale rosničky hlásí nadlimitní vítr v oblasti přistání. Na kejpu ok - start zřejmě bude, ale s přistáním je to zatím nahnutý.

Klídek, amigos, dneska to vyjde. Předevčírem jsem to nemohl sledovat, a tak se neletělo. Dneska jsem u toho, tak to klapne.
 
10.2.2015 - 23:13 - 
Počasí na Floridě OK. Jet stream nad oceánem ale není součástí předpovědi.

 
10.2.2015 - 23:39 - 
Hmm, to nezní moc pozitivně:

So it doesn't look good for the winds to lower. The task is to try and find a path uphill, a corridor if you will, and program that into the flight computer.
 
10.2.2015 - 23:44 - 
zase budem nevyspaty uplne zbytocne  
10.2.2015 - 23:45 - 
to Mirek Pospíšil:

No je pravda, že když jsem viděl na webcastu Space.com celkový pohled na F9 v plenéru, bylo vidět v pozadí typickou strukturu odpovídající LL wind shear...
 
10.2.2015 - 23:47 - 
uz aj prizemny vietor ide mimo limit... 
10.2.2015 - 23:54 - 
takze dnes nic  
10.2.2015 - 23:54 - 
No go today  
<<  46    47    48    49    50    51    52  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.122596 vteřiny.