Rozpis časových událostí letu F9-DSCOVR přeloženo do češtiny.
Jedná se sice už o třetí aktualizaci, kterou SF101 vydalo. Ale až tato je již celkem ve shodě s informacemi v presskitu SpaceX.
Události primární a sekundární části mise jsou barevně odlišeny.
Časy týkající se návratu prvního stupně jsou přibližné.
citace:Rozpis časových událostí letu F9-DSCOVR přeloženo do češtiny.
Události primární a sekundární části mise jsou barevně odlišeny.
Časy týkající se návratu prvního stupně jsou přibližné.
Nejsou k dispozici časy pro landing burn? Začne před nebo po zahájení vyklápění nohou?
Předpokládám, že začne o pár vteřin předem, aby decelerace stupně pomohla pneumatice s vyklopením "podvozku".
citace:Reentry burn trva len 20s. Vidiet ze tri merliny a prazdny stupen su vysoko akceleracna kombinacia
Je to tedy i spolu s odporem atmosféry.
Nemůžu si pomoct, ale ten mi v tomhle případě vychází zanedbatelný. I namáhání při Max-Q někde nad Machem 1 ve výšce několika kilometrů (bývá zpravidla kolem 30 kPa) je jen zlomek "efektivního dynamického tlaku" způsobovaného více než dvěma meganewtony tahu na průřez válce o průměru 3,7 metru (asi 200 kPa). A to se bavíme o provozu ve výškách nad 40 km. Mnohem horší bude zřejmě ten rázový ohřev. [Upraveno 09.2.2015 Geal]
Nie je pri navrate razova vlna "odtlacena" daleko od telesa raketovymi spalinami? Myslim ze presne tento efekt kedysi namerala NASA v ramci vyskumu navratovych telies. Problem bol v turbulentnom prudeni sposobenom spalinami. Teda ukazuje sa ze zase az taky problem to nie je...
Myslím, že to se přesně stane, ale až po zážehu motorů. :-) Každopádně po zážehu by všechny ty nadzvukové věci měly znamenat, že aerodynamika z té rovnice úplně zmizí (protože tím nadzvukovým proudem z motorů se žádné rázy do motorů šířit nemůžou), ale s jistotou si to říct netroufnu, protože aerodynamika pro mě vždycky byla černá magie.
Pro představu dynamického tlaku při vstupu do atmosféry ve výšce 70km.
Představuji si to tak, že v retropropulsním režimu tři centrální motory v podstatě vytváří protitlak, který přechází před ostatní motory po obou stranách na vnější stranu trupu. Sníží se tak dynamické zatížení v nežádoucím směru na motorovou sekci.
citace:Nejsou k dispozici časy pro landing burn? Začne před nebo po zahájení vyklápění nohou?
Předpokládám, že začne o pár vteřin předem, aby decelerace stupně pomohla pneumatice s vyklopením "podvozku".
Zážeh na finále obvykle probíhá cca 25 sekund před dosednutím. Soudě podle videa z OG2.
Počítám, že bude obdobné i v tomto případě. Každopádně delší než 10 sekund pro vyklopení nohou, čili před vyklopením. Přesnější informaci jsem zatím nezaregistroval.
Tak jo, jdeme na druhý pokus. Probíhá plnění, ale rosničky hlásí nadlimitní vítr v oblasti přistání. Na kejpu ok - start zřejmě bude, ale s přistáním je to zatím nahnutý.
Tak jo, jdeme na druhý pokus. Probíhá plnění, ale rosničky hlásí nadlimitní vítr v oblasti přistání. Na kejpu ok - start zřejmě bude, ale s přistáním je to zatím nahnutý.
Klídek, amigos, dneska to vyjde. Předevčírem jsem to nemohl sledovat, a tak se neletělo. Dneska jsem u toho, tak to klapne.
So it doesn't look good for the winds to lower. The task is to try and find a path uphill, a corridor if you will, and program that into the flight computer.
No je pravda, že když jsem viděl na webcastu Space.com celkový pohled na F9 v plenéru, bylo vidět v pozadí typickou strukturu odpovídající LL wind shear...