Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  54    55    56    57    58    59    60  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
03.3.2015 - 09:57 - 
quote:
Pokud by někdo byl schopen formulovat zadání (velikosti nádrží, parametry LOX,odhad velikosti kontinuálního doplňování) nechám to spočíst naše studenty na cviku ;-)
Bavíme se jen o LOX nádrži na prvním stupni Falconu 9.
Průměr 3,66 m; délka není přesně známá (celý 1.stupeň bez interstage má ~37,3 m), takže pro zjednodušení berme válec 20 m dlouhý, s ven vypouklými dny r = 2 m k tomu navrch. Plnění probíhá ze spodního konce, skrze jednu trubku/přírubu odhadem 0,15 m v průměru a obsah je z 95% naplněn během 50 minut. Pak pokračuje mnohem pomalejší "topping", kdy se neznámým průtokem doplňuje odpařené množství a nádrž se doplňuje řekněmež na 98% celkového objemu. Počáteční teplota plněného LOX = 63 K.
Meteo podmínky berme pro zjednodušení standardní MSA: H = 0 mnm, t = 15°C, p = 1013,25 hPa, q = 1,225 kg/m3, vlhkost 75%, v = 5 m/s.
Pokud někdo dohledá přesnější údaje, tak sem s nimi.
 
03.3.2015 - 20:32 - 
Start TurkmenSat 1 momentálně NET 21.3. s oknem 21:04 - 22:04 CET.
Satelit vyrobený u Thales Alenia Space o starovací hmotnosti 4800 kg. Od 26.2. je na CCAFB.
http://www.summitdownloadportal.com/logos/1411631242-AYGUN.pdf

 
05.3.2015 - 22:51 - 
Včerejší přeprava prvního stupně Falcon 9 pro TurkmenSat na dálnici I95 poblíž Mysu Canaveral.

 
06.3.2015 - 18:28 - 
quote:
Včerejší přeprava prvního stupně Falcon 9 pro TurkmenSat na dálnici I95 poblíž Mysu Canaveral.
Ten řidič tahače se s tím moc nemaže ... potkat takovou dlouhou rouru ve 130 na D1, tak by ve mně pořádně hrklo
 
06.3.2015 - 19:42 - 
quote:
quote:
Včerejší přeprava prvního stupně Falcon 9 pro TurkmenSat na dálnici I95 poblíž Mysu Canaveral.
Ten řidič tahače se s tím moc nemaže ... potkat takovou dlouhou rouru ve 130 na D1, tak by ve mně pořádně hrklo


na D1 by hrkalo aj v tej rure
 
07.3.2015 - 20:37 - 
Mission patch nadcházejícího letu F9. Satelit bude sice Turkmenistánu, ale zakázku na jeho vynesení SpX zřejmě podepsalo s výrobcem - Thales Alenia Space. Alespoň byly použity bavy, které jsou obsaženy na Turkménské státní vlajce http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Vlajka_Turkmenistánu
Btw. počet hvězd na emblému by měl symbolizovat předchozí starty F9.


 
09.3.2015 - 16:03 - 
Aktuální hi-res fotografie JRtI, na které by za měsíc měl přistát první stupeň letu CRS-6.

 
09.3.2015 - 18:51 - 
Na širším panoramatu včetně většího jeřábu

 
10.3.2015 - 14:55 - 
Statický zážeh je v plánu na NET 17.3. Start zatím stále na 21.3. 
11.3.2015 - 18:17 - 
Certifikace F9 pro vynášení nákladů DoD by mohla být dokončena letos v červnu.
http://www.reuters.com/article/2015/03/11/usa-space-launch-idUSL1N0WD06C20150311
 
14.3.2015 - 21:46 - 
Na přídi plovoucí plošiny byly v posledních dnech instalovány odhadem cca 2.7m vysoké panely bariéry jakožto vlnolam v rozbouřeném počasí.

 
17.3.2015 - 10:13 - 
Do veřejné sféry začínají lehce prosakovat informace ohledně oficiálně utajovaného způsobu přistání letu Jason-3.

- První pokus o přistání na pevninu neproběhne na SLC-13, tudíž na Vandenbergově letecké základně přistávacího komplexu SLC-4W. Ostatně práce s bouráním původní rampy zde začaly už v září minulého roku.
- Vzhledem k hmotnosti satelitu Jason-3 553kg a jeho plánovaném umístění na 1336km LEO se dá očekávat, že první stupeň bude mít dispozice pro skutečně značný "boostback".
- Proslýchá se už, i že přistání prvního stupně tohoto letu nebude vyžadovat přistávací plošinu západního pobřeží (OCISLY), o které prozatím nejsou ani žádné informace ohledně stádia přípravy.

Za těchto okolností lze tedy prozatím neoficiálně uvést, že návrat prvního stupně letu Jason-3 na SLC-4W je v tomto případě velmi nasnadě.

Start F9 s oceánografickým satelitem Jason-3 by měl podle aktuálních informací proběhnout 22.7. v 9:27 SELČ z Vandenbergovy SLC-4E.
 
17.3.2015 - 11:54 - 
Mne osobne je dost jedno, ci pristatie bude na asds alebo na pevnine. Podstatne je ziskat uz konecne pouzity stupen, aby sa dali aspon odhadnut naklady na znovupouzitie. Az potom budeme vediet ci to cele dava zmysel alebo nie. 
17.3.2015 - 12:40 - 
quote:
Za těchto okolností lze tedy prozatím neoficiálně uvést, že návrat prvního stupně letu Jason-3 na SLC-4W je v tomto případě velmi nasnadě.
Start F9 s oceánografickým satelitem Jason-3 by měl podle aktuálních informací proběhnout 22.7. v 9:27 SELČ z Vandenbergovy SLC-4E.

Ano, tyto informace se na L2 objevily už před pár týdny. Co mně ale trochu mate je jistota SpX s jakou toto plánují 5 měsíců dopředu už od února. Buď mají od vojáků příslib povolení k přiblížení a přistání stupně na pevninu už dnes, nebo dostali jasné podmínky co musí před tímto pokusem splnit (X přistání na ASDS) a věří si natolik že to to zvládnou, že s prvním stupněm z červnového startu Jason-3 už plánují přistát na SLC-4W.
 
17.3.2015 - 12:42 - 
Pri presnosti, s akou pristavali posledne dva stupne, vidim momentalne vacsie riziko v asds, nez v prvom stupni. 
17.3.2015 - 12:47 - 
MImochodem start TurkmenAlem52E bude pravděpodobně o týden odložen - NET 28.3., z důvodu problémů na nosiči.
https://twitter.com/pbdes/status/577792965965287425
 
17.3.2015 - 20:41 - 
quote:
MImochodem start TurkmenAlem52E bude pravděpodobně o týden odložen - NET 28.3., z důvodu problémů na nosiči.
Problém je s nádržemi He pro tlakování KPL.
http://spaceflightnow.com/2015/03/17/spacex-puts-off-next-falcon-9-launch/
 
17.3.2015 - 20:57 - 
ZASE? 
18.3.2015 - 13:21 - 
Takže problémy s heliovými nádržemi budou vážnějšího charakteru, což znamená, že je zřejmě nutná minimálně jejich výměna (příp. i celého stupně). Čili odklad bude delší - dost možná ne dříve než někdy v první polovině Dubna.

https://twitter.com/pbdes/status/578160919345111040

Pokud neproběhne i nějaká rošáda mezi starty, bude to znamenat i posun CRS-6.
[Upraveno 18.3.2015 raul]
 
18.3.2015 - 14:14 - 
Zatial by mohli skusit ten LAS...

EDIT: Neskusia... az teraz som cital prepis SG....v inom vlakne... [Editoval 18.3.2015 kamilfredo]
 
18.3.2015 - 14:38 - 
Takže došlo na rošádu..
CRS-6 poletí v termínu. TurkmenÄlem52E poletí až po něm.

https://twitter.com/AmericaSpace/status/578173114288336896?s=09
 
18.3.2015 - 15:24 - 
Juhuu 
18.3.2015 - 17:59 - 
quote:
Takže problémy s heliovými nádržemi budou vážnějšího charakteru, což znamená, že je zřejmě nutná minimálně jejich výměna (příp. i celého stupně). Čili odklad bude delší - dost možná ne dříve než někdy v první polovině dubna.

Je to ještě vážnější - odklad minimálně o měsíc na NET 24.4.

@NASASpaceflight: SpaceX Falcon 9 v1.1 with TurkmenistanSat now with an April 24 NET launch target, pending resolutions.
 
18.3.2015 - 20:01 - 
Ještě jedna doplňující informace: problém s heliovou nádrží se nezdá být omezen jen na nosič pro TurkmenSat, ale zřejmě něco bylo/je špatně už při výrobě/instalaci v Hawthorne.

@jeff_foust
Matsumori: didn’t find problem with F9 that was to launch Sat, but instead an “anomaly” in factory; decided to be “careful” #satshow

Edit:
Vzpomněl jsem si na Apollo 13 ... Tam byla prapůvodní příčinou havárie taky vysokotlaká nádrž (LOX), která během výměny čerpadla narazila z výšky jen 5 cm na kovové lože. Z vnějšku se jevila OK, tlakovými a elektro testy prošla, tak ji namontovali ... a jak to dopadlo víme, spečení kontaktů termostatu, zkrat a RUD.
Přesný popis tady http://mek.kosmo.cz/pil_lety/usa/apollo/ap-13/lk3.htm
 
18.3.2015 - 20:38 - 
Možná to nezvládá drncání když to vozí po té dálnici 
18.3.2015 - 20:57 - 
@jeff_foust
Matsumori: didn’t find problem with F9 that was to launch Sat, but instead an “anomaly” in factory; decided to be “careful” #satshow


ja to chapem skor tak, ze nezistili problem priamo na nosici, ale objavili nejaky problem v tovarni, "na linke". Rozhodli sa pre opatrnost (t.j. povazuju aj nosic za vadny, hoci na nom problem nenasli)
 
19.3.2015 - 08:56 - 
SpaceX plánuje i znovupoužitelné aerodynamické kryty vybavenými padáky, které by měly být letmo zachytávány vrtulníky.

Podobně byla plánována např. extrakce návratového pouzdra sondy Genesis se vzorky částic slunečního větru, prakticky realizováno letadly Hercules s pouzdry programu Corona.
 
19.3.2015 - 08:59 - 
quote:
SpaceX plánuje i znovupoužitelné aerodynamické kryty vybavenými padáky, které by měly být letmo zachytávány vrtulníky.

Ono už to někde prosáklo na veřejnost?
Je to poměrně čerstvá záležitost, kterou jsem viděl pouze na L2, kde to mělo zůstat zatím v utajení ...
 
19.3.2015 - 10:18 - 
quote:
Ono už to někde prosáklo na veřejnost?
Je to poměrně čerstvá záležitost, kterou jsem viděl pouze na L2, kde to mělo zůstat zatím v utajení ...

Ano informace je i mimo NSF-L2.

Možná proto, že i informace v L2 sekci NSF jsou veřejné také, přestože zpoplatněné. Nejsou to ale nijak citlivé informace. Jsou spíše exkluzivní, nebo neoficiální, ale nepředpokládá se asi, že by např. Chris Bergin vlastnil nějaká exkluzivní práva na podobné informace apod.
 
19.3.2015 - 11:37 - 
quote:
Nejsou to ale nijak citlivé informace. Jsou spíše exkluzivní, nebo neoficiální, ale nepředpokládá se asi, že by např. Chris Bergin vlastnil nějaká exkluzivní práva na podobné informace apod.

Ne, to ne, Chris si žádnou exkluzivitu na důvěrné informace od insiderů nenárokuje, jen se svou velmi korektní publicistickou taktikou dopracoval k tomu, že někdy dostane opravdu utajované informace předem, které mají zůstat do zveřejnění originálním zdrojem spíš v tajnosti (aby o exklizivitu nepřišel zdroj).

Pak mu to občas pokazí na reddit, kde informaci z NSF L2 bezostyšně obšlehnou a zveřejní. Myslím, že v minulosti toto Chris s reddit uživateli už několikrát řešil.
 
<<  54    55    56    57    58    59    60  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.319563 vteřiny.