Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  70    71    72    73    74    75    76  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
14.1.2016 - 07:58 - 
vidim ze s umytim sa neobtazovali pokial tento stupen urobi full-time zazeh, hadam to bude dostatocne jasna odpoved pre kuvikov neustale poukazujucich na neuspech STS 
14.1.2016 - 12:16 - 
A už se objevily nějaké nové informace ohledně toho "lýku" v motorové sekci? 
14.1.2016 - 22:26 - 
super 3d zobrazení cesty Falconu

http://doflah.github.io/boostback/#OrbComm_OG2_Launch_2
 
15.1.2016 - 23:56 - 
LRR pro F9/Jason-3 bylo úspěšně dokončeno
Počasí je 100% GO
Startu dne 17.1. zatím nestojí nic v cestě

Jeden snímek z procesu uzavírání nákladu do aerodynamického krytu
 
16.1.2016 - 09:35 - 
Tak statický zážeh "špinavého" Falconu proběhl v pořádku... Musk na tvitru oznámil kolísání tahu jednoho z vnějších Merlinu. Víc až tam "nacpou" kameru...́ 
16.1.2016 - 09:59 - 
quote:
Tak statický zážeh "špinavého" Falconu proběhl v pořádku... Musk na tvitru oznámil kolísání tahu jednoho z vnějších Merlinu. Víc až tam "nacpou" kameru...́


tak to je vyborna sprava!! uvidime co zistia o tej deviatke, ci bude po kazdom lete potrebna nejaka boroskopicka prehliadka... kazdopadne, aby sme to zhrnuli: SpX odpalili raketu do kozmu, prvy stupen sa vratil a pristal, bez dalsich uprav ho dotankovali a on pracuje normalne. Tomu sa hovori vysledky!

video:


dost dlhy zazeh [Edited on 16.1.2016 yamato]
 
16.1.2016 - 11:12 - 
Jak dlouhý byl opravdu zážeh ? 
16.1.2016 - 11:19 - 
mam dojem ze od 1:44 az po koniec videa, sudiac podla hluku (na videu je to skor jemny buchot v pozadi, tocil to zo vzdialenosti viac ako 5 mil) 
16.1.2016 - 15:52 - 
Z Jason 3 tiskovky:
- přistání na pevninu ve VAFB zatím není možné kvůli chybějícímu enviromentálnímu posudku
- budou se snažit o živý přenos z přistání na ASDS, ale není jistota, že se natáčení na moři podaří
- vynesení nákladu bude dvěma zážehy 2.st. Nejprve na lehce eliptickou parkovací dráhu a pozdeji cirkularizace kolem 1300 km. Nakonec 2.st ještě ukončí činnost deorbit zážehem



PS: škoda, že to neuvidím na přimo, jsa zítra na cestách, takze až ze záznamu...
 
16.1.2016 - 16:09 - 
Pro záznam ještě snímek instalace vráceného 1.st OG2 zpět na rampu SLC-40 před úspěšným statickým zážehem.

 
17.1.2016 - 05:39 - 
Po mém návratu zpoza velkého čínského firewalu, mohu dát také update k nadcházejícímu startu F9-19 s JASON-3, která je již připravena na rampě SLC-4.


https://www.flickr.com/photos/spacexphotos/with/24038722499/

SFN galerie
http://spaceflightnow.com/2016/01/16/photos-falcon-9-poised-on-hillside-launch-pad-in-california/

Média při přípravách kamerového vybavení.




Na první stupeň již spolu s lodí NRC Quest a remorkérem International Freedom, čeká také plovoucí ASDS - Marmac303, který dostal nový nátěr se starým jménem - "Just Read the Instruction"

http://imgur.com/a/P0gIP





Profil letu a přistání



Jelikož Jason-3 míří na dráhu se sklonem 66°, start bude probíhat v azimutu 153°.
Pozice JRtI je ale jižně od kosmodromu. Podle Hans Koenigsmanna žádné stáčení kurzu při startu není v plánu a start bude probíhat v přímém směru.
První stupeň se tedy bude muset při reboostu také odklonit z kurzu, aby přistál dále od chráněných oblastí Channel Islands.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zPI-aXRtCFwc.kYumI0Jr0r_A



Podrobná časová osa startu i přistání.
http://spaceflight101.com/jason-3/falcon-9-jason-3-flight-profile/
T-0:00:03 Merlin Engine Ignition
T-0:00:00 Liftoff
T~0:00:17 Pitch Kick & Roll Maneuver
T~0:01:12 Mach 1
T+0:01:18 Maximum Dynamic Pressure
T~0:01:59 Stage 2 - Merlin Vac Engine Chilldown
T+0:02 Merlin Throttle Down
T+0:02:34 MECO - First Stage Cutoff
T+0:02:37 Stage Separation
T~0:02:42 1st Stage Maneuver out of 2nd Stage Plume
T+0:02:45 Mvac Ignition
1st Stage Re-Orientation to Engines first
T+0:03:12 Payload Fairing Jettison
T+0:04:25 1st Stage Boost-Back Burn (<45 sec)
T+0:07 1st Stage Re-Entry Burn (15-25 sec)
T+0:08:30 1st Stage Landing Burn (30-40 sec)
T~0:09:05 1st Stage Landing on ASDS
T+0:08 2nd Stage Terminal Guidance Mode
T+0:09 2nd Stage Flight Termination System safe
T+0:09 2nd Stage Engine Shutdown
T+0:09 Coast Phase (~45 minutes)
T+0:54 Second Stage Re-Start
T+0:55:48 Jason-3 Satellite Separation
T+0:58 Solar Array Deployment
Second Stage Deorbit Burn

Jason-3 press kit.
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/spacex_jason3_press_kit.pdf


Dnešní start je tedy plánován ve 30 sekundovém okně s počátkem 19:42:18 CET.
Počasí stále slibuje ideální podmínky pro start, tedy 100% pro start.
Záložním termínem startu je pondělí 19:31:04 CET, kdy dávají předpovědi 70% pro start.

Spacex livestream
http://livestream.com/spacex/events/4695903

NASA stream
http://www.ustream.tv/nasahdtv

[Upraveno 17.1.2016 raul]
 
17.1.2016 - 09:28 - 
Přistání na vodě je jednodušší, raketa se nemusí vracet. Vůbec jsem nevěřil tomu, že se to povede, zejména kvůli délce objektu.
Nevěřil jsem vlastním očím když se objevila zář motoru nad cílem a raketa jak se snáší přesně na střed.
Ostatně jásot přihlížejících byl úžasný.
Bude to opět napínavé, ale již ve zcela jiném duchu.
 
17.1.2016 - 14:40 - 
quote:
Přistání na vodě je jednodušší, raketa se nemusí vracet.

Navedení na přistání na vodě bývá obvykle méně energeticky náročnější. Ovšem v tomto případě má nosič pro návrat potenciál a nepřistává na pevnině jen pro to, že na to nemá povolení.
Tedy namísto otočky o 180° to bude tentokrát pouze vybočení o cca 40-60°.

Samotné přistání na plovoucí plošině bude ale rozhodně komplikovanější, než na pevné zemi. Pozice ASDS je sice poměrně přesně udržována pohonnými jednotkami pomocí diferenciální GPS, ovšem plošina se na vlnách stále pohybuje vertikálně a také naklání. V případě hoverslamu, je tedy nutné neustále kompenzovat i cílovou výšku s rizikem tvrdšího dosednutí. Náklon plošiny stupeň samozřejmě kompenzovat neumí a při dosednutí hrozí klopivý moment, který může skončit i převrhnutím.
V místě přistání se očekávají vlny vysoké cca 3-5m.
 
17.1.2016 - 16:08 - 
Raul: pohonné jednotky umí plošinu stabilzovat nejen v GPS poloze, ale i v náklonu a výšce nad hladinou a to vše (u vylepšené verze) i na 5m vlnách... 
17.1.2016 - 16:58 - 
quote:
Raul: pohonné jednotky umí plošinu stabilzovat nejen v GPS poloze, ale i v náklonu a výšce nad hladinou a to vše (u vylepšené verze) i na 5m vlnách...

Na rozdíl od plošiny na východním pobřeží má tato výkonnější pohonné jednotky (Thrustmaster typ OD1000) pouze na zádi.
Ano, náklon plošiny se tyto pohonné jednotky mohou pokusit kompenzovat určitým stranovým manévrem, počínaje okamžikem dosednutí.
Kompenzaci cílové výšky by měl zvládnout řídicí systém stupně. Pro vertikální stabilizaci samotné plošiny bychom potřebovali spíše nějakou poloponornou plošinu.
Přestože přistání bude poněkud náročnější než na pevné zemi, aktuální výška vln by neměla představovat problém.
 
17.1.2016 - 19:30 - 
na pade hmla, go-nogo hlasovanie  
17.1.2016 - 19:33 - 
a vysledok je GO 
17.1.2016 - 19:42 - 
letíme...
 
17.1.2016 - 19:44 - 
jééé, ve webcastu http://www.spacex.com/webcast/ je obrázek trajektorie jako v Kerbalu ... :-) 
17.1.2016 - 19:48 - 
quote:
jééé, ve webcastu http://www.spacex.com/webcast/ je obrázek trajektorie jako v Kerbalu ... :-)


vidis? je to podvod!
 
17.1.2016 - 19:49 - 
prenos z ASDS 
17.1.2016 - 19:53 - 
tak to moc nevypadá.... 
17.1.2016 - 19:53 - 
no taaaak 
17.1.2016 - 19:54 - 
quote:
quote:
jééé, ve webcastu http://www.spacex.com/webcast/ je obrázek trajektorie jako v Kerbalu ... :-)


vidis? je to podvod!


i ten zvuk mají jak v Kerbalu :-)
 
17.1.2016 - 19:55 - 
Tak kam to spadlo? 
17.1.2016 - 19:57 - 
nikto nevie spadol link 
17.1.2016 - 19:58 - 
V ty mlze nikdo nic nevi. Jak se ten prvni stupen vubec orientuje kdyz nema optickej kontakt? 
17.1.2016 - 19:58 - 
chvilka napatia... cisty holywood toto 
17.1.2016 - 20:01 - 
podle záseku na videu to nejspíš rozflákalo drone ship... 
17.1.2016 - 20:02 - 
v hawthorne nikto neskace a nejasa, takze ani oni nevedia 
<<  70    71    72    73    74    75    76  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.377867 vteřiny.