Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  73    74    75    76    77    78    79  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
18.1.2016 - 15:42 - 
ako sa tak pozeram na to dosadnutie tak sa mi stale zda ze to pristatie neprebehlo uplne vertikalne. ked zoberiem do uvahy zakrivenie obrazu sirokouhlym objektivom, objekty na lavo od ohniska su deformovane ako tato zatvorka ( a presne v okamihu dosadnutia sa raketa akoby narovnala a vzapati ako sa zacne naklanat sa opat ohne (tak ako akoby som ocakaval). 
18.1.2016 - 16:14 - 
Ono tezko rict, tim ze kamera je napevno pridelana k pramu ktery se houpe. 
18.1.2016 - 17:58 - 
Píše o tom přistání i Technet:

http://technet.idnes.cz/spacex-jason-3-pristani-rakety-na-mori-d8o-/tec_vesmir.aspx?c=A160118_153805_tec_vesmir_pka
 
18.1.2016 - 18:31 - 
ja by som zmenil dizajn plošiny
niečo takéto
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spar_(platform)
 
18.1.2016 - 19:30 - 
Asi se to bude špatně přesouvat při každém startu do přistávací oblasti  
18.1.2016 - 20:11 - 
podla Muska by toto pristatie nevyslo ani na zemi, takze uvahy s plosinami su bezpredmetne


tentokrat ostalo na palube dost trosiek, mozno sa z nich nieco dozvedia

 
18.1.2016 - 20:13 - 
tá "vecička" na obrázku, má uniesť fabriku, a odolať vlnobitiu (nepohnúť sa v ňom ani o piaď)
pre space x by stačila omnoho menšia verzia
a čo sa toho sťahovania týka, ani to by nemal byť problém, podľa toho koľko balastu, sa do akých nádrží prečerpá, bude buďto "stáť", alebo plávať "na ležato"

http://www.deepseanews.com/2013/04/flip-ship-photoshop-battle/
https://en.wikipedia.org/wiki/RP_FLIP


[Upraveno 18.1.2016 alamo]
 
18.1.2016 - 20:16 - 
citace:
Nejvíce by asi pomohlo, kdyby střední motor dokázal mít nižší tah než je váha dosedajícího stupně, dokázal se krátce vznášet v nízké výšce řádu 1m a stabilizovat kolmou polohu ( a třeba dosednout právě když je plošina vodorovná)


Zbytocna komplikacia, doladit zamykanie nohy je podla mna asi tak 1000x jednoduchsie (netvrdim, ze jednoduche, ale jednoduchsie) ako zbytocne levitovat s celym stupnom. Myslim, ze to maju uz celkom dobre vymakane a kazdym pristatim sa zlepsiju.
 
18.1.2016 - 20:18 - 
citace:
citace:
Nejvíce by asi pomohlo, kdyby střední motor dokázal mít nižší tah než je váha dosedajícího stupně, dokázal se krátce vznášet v nízké výšce řádu 1m a stabilizovat kolmou polohu ( a třeba dosednout právě když je plošina vodorovná)


Zbytocna komplikacia, doladit zamykanie nohy je podla mna asi tak 1000x jednoduchsie (netvrdim, ze jednoduche, ale jednoduchsie) ako zbytocne levitovat s celym stupnom. Myslim, ze to maju uz celkom dobre vymakane a kazdym pristatim sa zlepsiju.


jop, uz im ostava vacsina trosiek na palube
 
18.1.2016 - 20:58 - 
citace:
Nevím, zda se dívám dobře, ale již při prvém doteku se mi zdá, že stupeň od černého zbarvení výše je jakoby ohnutý do strany a to ohnutí způsobuje dodatečnou sílu k převrácení stupně a poškození nohy


Pravdu má PinkasJ
Motorické přistání bylo dokonale, ale, jelikož byl 1. stupeň jako banán tak změna těžiště způsobila destrukci řádně zajištěnou (pevnostně poddimenzovanou) nohu.

Deformace širokoúhlého objektivu jde od kolmé středové osy na každou stranu jiným směrem.

Přímočaré, souběžné přímky na plošině, ve spodní polovině obrazu, dokazují že se nepoužil širokoúhlý objektiv.
 
18.1.2016 - 21:25 - 
citace:
citace:
Nevím, zda se dívám dobře, ale již při prvém doteku se mi zdá, že stupeň od černého zbarvení výše je jakoby ohnutý do strany a to ohnutí způsobuje dodatečnou sílu k převrácení stupně a poškození nohy


Pravdu má PinkasJ
Motorické přistání bylo dokonale, ale, jelikož byl 1. stupeň jako banán tak změna těžiště způsobila destrukci řádně zajištěnou (pevnostně poddimenzovanou) nohu.

Deformace širokoúhlého objektivu jde od kolmé středové osy na každou stranu jiným směrem.

Přímočaré, souběžné přímky na plošině, ve spodní polovině obrazu, dokazují že se nepoužil širokoúhlý objektiv.




...to opravdu myslíte vážně?
Je to opravdu banán? Není to spíš samice Hrabáče?

Pauzněte si video těsně před výbuchem - hle, banán se zázračně narovnal..! [Upraveno 18.1.2016 RiMr]
 
18.1.2016 - 22:17 - 
cim to je, ze qwert znie uplne ako vlado? 
19.1.2016 - 00:46 - 
citace:
cim to je, ze qwert znie uplne ako vlado?


Další z Vladových inkarnací

je úžasný, jak je ten rukopis jednoznačný

Ta klopící loď je hodně dobrá
 
19.1.2016 - 05:25 - 
citace:
tá "vecička" na obrázku, má uniesť fabriku, a odolať vlnobitiu (nepohnúť sa v ňom ani o piaď)
pre space x by stačila omnoho menšia verzia
a čo sa toho sťahovania týka, ani to by nemal byť problém, podľa toho koľko balastu, sa do akých nádrží prečerpá, bude buďto "stáť", alebo plávať "na ležato"




A kolik ta věcička stojí? To se nám ta znovupoužitelnost pěkně prodraží, proč to nedělat jednoduše, když to jde složitě.
 
19.1.2016 - 05:50 - 
Muskův odhad je 70% úspěšných přistání v tomto roce, tedy s několika RUD se stále počítá. Na příští rok by se přistání již mohla přenést z experimentální roviny k 90% úspěšnosti.

Elon Musk: My best guess for 2016: ~70% landing success rate (so still a few more RUDs to go), then hopefully improving to ~90% in 2017
 
19.1.2016 - 05:53 - 
První stupeň F9-021 byl po krátkém statickém zážehu převezen zpět do HIF na SLC-39A.

Doplním také, že zážeh na rampě SLC-40 trval jen necelé 2 sekundy. Není zde totiž možné provádět delší statický zážeh než pár sekund, obzvláště pokud je rampa vytížena plánovanými starty a není dostatek prostoru na případné opravy.


 
19.1.2016 - 08:04 - 
preco ho konecne neumyju? zacinam mat dojem ze sa tym zasvinenym stupnom vychvaluju 
19.1.2016 - 08:21 - 
A mají proč ! Je to první případ, kdy byl zachráněn nepoškozený první stupeň nosiče, který vynesl kosmické těleso
Myslím, že jsem ale někde četl, že nějaký první stupeň byl po dopadu na moře již někdy vyloven, snad dokonce v programu Apollo.
 
20.1.2016 - 05:41 - 
Několik fotografií JRtI při příjezdu do přístavu ukazující trosky a celistvý octaweb s tryskami, které vyjma tří spodních vypadají téměř nepoškozeně.

http://imgur.com/a/WMmFd

 
20.1.2016 - 08:44 - 
citace:
Několik fotografií JRtI při příjezdu do přístavu ukazující trosky a celistvý octaweb s tryskami, které vyjma tří spodních vypadají téměř nepoškozeně.

http://imgur.com/a/WMmFd



Tak motory budou moc jít na revizi, to asi málokdo čekal [Upraveno 20.1.2016 Petr_Šída]
 
20.1.2016 - 09:22 - 
skor bude zaujimava ta zlyhana noha. Stupen na nu spadol, cize ju vlastne prikryl. Mozno sa bude dat urcit presna pricina zlyhania. 
20.1.2016 - 14:12 - 
Pokud se jednalo skutečně o záležitost s námrazou na teleskopické vzpěře, nemělo by to být problém také nasimulovat. Na bývalém Grashopper standu v McGregoru jednu testovací nohu, včetně heliového tlakováni zřejmě stále mají.



Spíš jen pro pobavení. Jeden z mnoha nápadu stabilizovat stupeň po přistání na ASDS - maďarský způsob realizovaný na Legu.



Osobně si ale myslím, že jakmile stupeň úspěšně dosedne, bude mít statickou stabilitu dobrou-dostatečnou díky nízkému těžišti i při výraznějším náklonu plošiny. Bezprostředně po přistání se těžiště může dále poněkud snížit odlehčením horní nádrže vypuštěním zbylého LOX, apod... Následně přivaření patek přes nohy.

Když už, tak čeho bych se trochu obával, pokud by samotné dosednutí při větších vlnách proběhlo na výrazně nakloněnou plošinu, kdy by se paluby dotkla nejdříve jedna z nohu a vznikl by setrvačný moment, který by se poté dynamicky přenesl na protější stranu, kde by to buď nemusely vydržet nohy, nebo by díky momentu hrozilo převrhnutí přes nohy, případně narušení strukturální pevnosti trupu.



Každopádně by se také měl v dohledné době nasadit nový typ nohy, sloužící zároveň i jako aerodynamická brzda, které by se měly vyklápět ještě před finálním zážehem a snížit tak rychlost volného pádu na cca polovinu. Tuhost teleskopu bych očekával samozřejmě vyšší, ale hlavně včetně výrazně výkonnějšího tlakováni, které bude muset překonávat značný aerodynamický odpor.
Nasazení tohoto typu přistávacích noh Musk dokonce původně uváděl snad při letu č.21, čili bych to čekal již velmi-velmi brzy.

Při příštím letu, kdy F9FT-022 ponese 5.3 tunovou SES-9 až na subGTO, by aerodynamické brždění při přistání mělo hádám smysl.
Bude se také přistávat na plošinu 660km daleko v Atlantiku. Ne že by to mělo nějak přímo souviset.. ale připomínám, že když byla plošina naposledy takto daleko při startu s družicí DSCOVR, tak bylo od přistání pro velmi náročné podmínky na moři raději upuštěno. Odolnější typ teleskopu ale asi bude velmi platný i v tomto případě.
[Upraveno 20.1.2016 raul]
 
20.1.2016 - 14:29 - 
no ja si myslim ze nema zmysel to komplikovat nejakymi stabilizatormi (dalsia vec co pri prvej prilezitosti zamrzne), proste sa musia nastavit parametre pocasia/vln, pri ktorych sa este da pristat a pri ktorych sa stupen udrzi v kolmej polohe.

Samotne pristavanie na kymacajucu sa palubu vidim tak, ze je proste nejaka vyska nad hladinou od-do, kde palubny pocitac "ocakava" palubu. V tomto rozsahu vysok musi stupen este klesat, ale uz takmer nulovou rychlostou. Akonahle cidla na podvozku zaznamenaju kontakt, vypne sa motor. Podvozok potom musi byt dimenzovany tak, aby vydrzal pripadny silnejsi naraz stupajucej paluby, a takisto aby stupen ustal urcity naklon paluby.

Keep it simple
 
20.1.2016 - 14:46 - 
já bych se spíš bál oscilace kmitání stupně po dosednutí, ale to by mělo snad vyřešit uchycení nohou po přistání, ale stejně, kombinace vln a 48 m vysokého oscilátoru ...

nohy musí být udělané tak, aby unesly i protichod paluby, jinak budou selhávat v podstatně větší míře, než je oněch plánovaných 10 %
 
20.1.2016 - 15:54 - 
riesil by som to metodou KISS - ak to stupen na mori neustoji, predlzia trochu podvozkove nohy, cim sa zvacsi stabilita (bohuzial aj hmotnost - taky uz je zivot inziniera) 
21.1.2016 - 06:00 - 
O něco ostřejší fotografie po zakotvení JRtI a trosek na palubě

http://spaceflightnow.com/2016/01/20/spacex-rocket-wreckage-back-on-shore-after-near-miss-at-landing/

 
21.1.2016 - 12:38 - 
citace:
riesil by som to metodou KISS - ak to stupen na mori neustoji, predlzia trochu podvozkove nohy, cim sa zvacsi stabilita (bohuzial aj hmotnost - taky uz je zivot inziniera)


:) Ja len k celej tej debate o tom ako by mal byt stabilizovany prvy stupen, pri pristati.

Chlapi SpaceX vyvinul nosic, schopny vyniest druzicu na GEO. To si fakt myslite, ze si nevedeli spocitat, ake velke nohy treba pre to aby to bolo stabilne aj na plosine a urcite maju zratany a limit vetra pri ktorom to nespadne. Myslim, ze ked niekto vie navrhnut taky motor ako je SuperDraco (a to som vybral len jednu z X veci ktore zvladli), kde vyuzivali najmodernejsie simulacne metody a HW, tak urcite zvladnu jeden blby staticky vypocet pre nohy, ktory mimochodom by mal zvladnut kazdy buduci stavebny inzinier po prvych troch semestroch aj bez pocitaca. [Editoval 21.1.2016 wintermute]
 
21.1.2016 - 13:37 - 
...zlatá slova...
Jenže zapomínáš, že naši odborníci s titulem z MID (Mistr Internetových Diskuzí) tomu prostě rozumí líp a musí konečně říct těm popletům s titulem z MIT jak na to
 
21.1.2016 - 14:11 - 
no jasne, MID je predsa viac ako MIT

ja nepochybujem ze ti manici v hawthorne to vedia spocitat rychlejsie nez ja to viem vyslovit
ja len ze aby sme tu nezacali vymyslat vselijake zlepsovaky, magneticke hohy, roboticke ruky atd., na riesenie v podstate trivialneho problemu
 
21.1.2016 - 14:47 - 
citace:
...zlatá slova...
Jenže zapomínáš, že naši odborníci s titulem z MID (Mistr Internetových Diskuzí) tomu prostě rozumí líp a musí konečně říct těm popletům s titulem z MIT jak na to


Nezapoměň, že MIT je pouze Mist internetových tezí, čili svou tezi ani neporjednává, kdežto MID ji i diskutuje.

Jinak diskuze zde jsou velmi prinosne i kdyz se mohou zdat nesmyslene a nebo mimo misu. Pomahaji nam problematiku pochopit ve vsech detailech a dusledcich ... kdo treba doted vedel o presnem mechanismu vysunuti nohou, zamcich na nich atd.? A kazda informace i varianta muze inspirovat kohokoli dalsiho ..
 
<<  73    74    75    76    77    78    79  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.157813 vteřiny.