Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  74    75    76    77    78    79    80  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
21.1.2016 - 14:53 - 
quote:
quote:
...zlatá slova...
Jenže zapomínáš, že naši odborníci s titulem z MID (Mistr Internetových Diskuzí) tomu prostě rozumí líp a musí konečně říct těm popletům s titulem z MIT jak na to


Nezapoměň, že MIT je pouze Mist internetových tezí, čili svou tezi ani neporjednává, kdežto MID ji i diskutuje.

Jinak diskuze zde jsou velmi prinosne i kdyz se mohou zdat nesmyslene a nebo mimo misu. Pomahaji nam problematiku pochopit ve vsech detailech a dusledcich ... kdo treba doted vedel o presnem mechanismu vysunuti nohou, zamcich na nich atd.? A kazda informace i varianta muze inspirovat kohokoli dalsiho ..


Řekl bych, že byl myšlen Massachusetts Institute of Technology

Jojo, tihle chlapíci počítají o dost líp, než my mluvíme ....
 
21.1.2016 - 15:20 - 
ono to cele nie je len o pocitani ale skor o rozhodnuti pretoze pocitanie pomoze tam kde existuje objektivne najlepsie riesenie.
kde faktory posobia proti sebe (napr. spolahlivost vs hmotnost) z ktorych jeden vieme kvantifikovat len pravdepodobnostne kym hmotnost je exaktna, tam je to viac o rozhodnuti.
 
21.1.2016 - 15:39 - 
quote:
no jasne, MID je predsa viac ako MIT

ja nepochybujem ze ti manici v hawthorne to vedia spocitat rychlejsie nez ja to viem vyslovit
ja len ze aby sme tu nezacali vymyslat vselijake zlepsovaky, magneticke hohy, roboticke ruky atd., na riesenie v podstate trivialneho problemu


Som velmi rad, ze to beries s humorom tak ako som to myslel, trochu som sa obaval, ze sa tu strhne debata inym smerom.

Aby som doplnil, ja nemam nic proti polemike, pripadne diskusiam, ktore vedu k rosirovaniu vedomosti (sam som sa o niektore snazil), len proste su veci, o ktorych je ta polemika zbytocna. Ano aj majter tesar sa utne, vid nezamknutie nohy, co sa tiez dalo odsimulovat. netusim ako komplikovany je ten zamok, len asi zjavne neratali s namrazou na nom, co sa stava. Ale k...a vypocet toho, ake musia byt nohy velke vzhladom na tazisko a vysku, museli prepocitavat simulaciach snad 500x. Asi aj ako to, ake hrube musia byt steny, alebo ake sily musia zniest nosniky nadrzi (potom im to dodavatel odflakne).

Proste mi niektore prispevky pripomynaju Vlada, ktory mal ininierov z NASA za ludi, ktori nedokazu zvladat ani fyziku a matematiku zo zakladnej skoly, ktoru sa tu snazil ohurovat on aj to s casto velkymi chybami.
 
21.1.2016 - 15:59 - 
quote:
... Jinak diskuze zde jsou velmi prinosne i kdyz se mohou zdat nesmyslene a nebo mimo misu. Pomahaji nam problematiku pochopit ve vsech detailech a dusledcich ... kdo treba doted vedel o presnem .? A kazda informace i varianta muze inspirovat kohokoli dalsiho ..


... zdejší diskuze rád čtu, ale:

Nedozvěděl jsem se tady nic o přesném mechanismu vysunuti nohou, zamcich na nich atd ...

Dozvěděl jsem se pouze co si o tom myslí účastníci diskuze, kteří pouze reagují na to, co si myslí jiní účastníci diskuze reagující na myšlenky dalších účastníků diskuze ... atd.

Proto prosím: Pokud máte někdo nějaké REÁLNÉ dokumenty, tedy výkresy, tabulky, fotografie, atp ... tak je sem nahrajte (nebo uveďte odkaz). Děkuju!!!
 
21.1.2016 - 17:42 - 
quote:
Aby som doplnil, ja nemam nic proti polemike, pripadne diskusiam, ktore vedu k rosirovaniu vedomosti (sam som sa o niektore snazil), len proste su veci, o ktorych je ta polemika zbytocna. Ano aj majter tesar sa utne, vid nezamknutie nohy, co sa tiez dalo odsimulovat. netusim ako komplikovany je ten zamok, len asi zjavne neratali s namrazou na nom, co sa stava. Ale k...a vypocet toho, ake musia byt nohy velke vzhladom na tazisko a vysku, museli prepocitavat simulaciach snad 500x. Asi aj ako to, ake hrube musia byt steny, alebo ake sily musia zniest nosniky nadrzi (potom im to dodavatel odflakne).

Proste mi niektore prispevky pripomynaju Vlada, ktory mal ininierov z NASA za ludi, ktori nedokazu zvladat ani fyziku a matematiku zo zakladnej skoly, ktoru sa tu snazil ohurovat on aj to s casto velkymi chybami.

Pokud snad tímto poukazuješ na mne, tak pouze dodám, že myšlenkou mého příspěvku bylo spíš poukázat na zbytečnost dodatečných stabilizací po přistání viz. rozličně se objevující divoké nápady s lany, magnety, apod.
Musk již dříve uvedl, že těžiště stupně je dostatečně nízko díky hmotnosti motorové sekce a zbytkům paliva a jedinou dodatečnou fixací tedy bude přivaření ocelových patek přes nohy k palubě.

Tedy pokud bych měl mít vůbec o převrhnutí starost, tak jen za dynamiky samotného dosednutí při extrémních podmínkách, kdy je lépe přistání raději odvolat, právě tak, jak se již jednou stalo.

Zde se Musk zmiňuje o upraveném typu podvozku, možný vyklopit při volném pádu jako aerodynamickou brzdu.
Elon Musk: Using legs as air brakes to drop terminal velocity in half requires slight redesign & more data. Maybe flight 21.
 
21.1.2016 - 19:04 - 
tak ono je uplne jasne, ze keby oni co i len tusili, to co my davno vieme, tak uz je mars davno kolonizovany, kolorizovany, teraformovany a tetrapakovany my keby sme chceli... ale sa nam nechce teraz.

Tak im aspon radime...
 
23.1.2016 - 22:15 - 
tak kdy bude další start? Na české wiki pod heslem Falcon 9 je datum 6.2.2016? Platí-neplatí? 
23.1.2016 - 23:42 - 
quote:
tak kdy bude další start? Na české wiki pod heslem Falcon 9 je datum 6.2.2016? Platí-neplatí?


Lepší je sledovat http://spaceflightnow.com/launch-schedule/
 
23.1.2016 - 23:53 - 
quote:
...
Zde se Musk zmiňuje o upraveném typu podvozku, možný vyklopit při volném pádu jako aerodynamickou brzdu.
Elon Musk: Using legs as air brakes to drop terminal velocity in half requires slight redesign & more data. Maybe flight 21.



to dava zmysel vzhladom na "ekonomiku" nosica, na druhu stranu stabilizacia letu bude asi narocnejsia.
 
24.1.2016 - 09:45 - 
quote:
quote:
tak kdy bude další start? Na české wiki pod heslem Falcon 9 je datum 6.2.2016? Platí-neplatí?


Lepší je sledovat http://spaceflightnow.com/launch-schedule/


Kde je stejné datum (NET Feb. 6 -- Falcon 9 • SES 9)
 
27.1.2016 - 10:29 - 
quote:
quote:
...
Zde se Musk zmiňuje o upraveném typu podvozku, možný vyklopit při volném pádu jako aerodynamickou brzdu.
Elon Musk: Using legs as air brakes to drop terminal velocity in half requires slight redesign & more data. Maybe flight 21.

to dava zmysel vzhladom na "ekonomiku" nosica, na druhu stranu stabilizacia letu bude asi narocnejsia.

Jen bych podotkl, že se myslím lze domnívat, že při použití nohou jakožto aerodynamické klapky půjde pouze o částečné vyklopení pomocí malých pomocných teleskopů (20°, příp. více) tak, aby výsledné působiště tíhových (CG) a aerodynamických (CP) sil zůstalo ve spodní části nosiče při zachování pasivní stability. Určitě nepůjde např. o vyklopení nohou do plných 140°.
 
27.1.2016 - 13:11 - 
ukormidlovat nohy vyklopene o 140°pri plnej rychlosti, ...to by bolo asi dost narocne... 
28.1.2016 - 00:01 - 
Let SES 9 se velmi pravděpodobně odkládá na NET druhou polovinu února.
Zatím neoficiální info, nicméně z dobrého zdroje.
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=39348.msg1483936#msg1483936
 
04.2.2016 - 09:54 - 
http://www.theverge.com/2016/2/3/10906966/spacex-falcon-9-rocket-changes-reduce-refurbishment

Další kolečko úprava-test-vyhodnocení-úprava...

Letos bychom se měli dočkat druhého letu použitého prvního stupně.
 
04.2.2016 - 11:52 - 
to je mozno dovod odkladu SES-9... 
04.2.2016 - 13:36 - 
SpaceX samozřejmě připravuje další modifikace F9 založené na zjištěních při testovacím zážehu vrácené F9-021.
Proslýchá se ovšem, že konkrétně odklad SES-9 spíš souvisí ještě s druhým stupněm.

Nicméně Shotwell slibuje, že poté co SES-9 odstartuje, měla by kadence startů být po zbytek roku již vyšší.
 
08.2.2016 - 09:59 - 
Start SES-9 je nyní plánován na 24.únor.

https://uk.finance.yahoo.com/news/ses-9-launch-targeting-february-080000051.html

Dodám také, že mise je v důsledku odkladu z prosince loňského roku modifikovaná tak, aby se zkrátil čas potřebný k dosažení finální pozice satelitu na GEO.
Čili doufejme, že to nebude znamenat odvolání plánovaného přistání na ASDS.
[Upraveno 08.2.2016 raul]
 
08.2.2016 - 17:55 - 
No, moc se jim to zvýšení kadence nedaří...
Já vím, objektivní důvody, ale ty jen tak nevymizí...
 
09.2.2016 - 08:31 - 
Takže přistání na ASDS v důsledku výše uvedené modifikace mise SES-9 odvoláno není a je potvrzeno, že stupeň bude stále mít rezervy i pro přistání.

DanseMacabre: @flatoday_jdean Thereforethe orbital adjustment (new since last SpX comment) quoted in the SES press release has no impact on recovery ops?
James Dean: @DanseMacabre point taken, I will ask if recovery ops have changed as a result.
James Dean: ‏@DanseMacabre still drone ship.
 
09.2.2016 - 14:43 - 
Časové okno startu SES-9 začíná 25.2. 0:46-2:23 CET.

Změna letového profilu bude znamenat menší šance úspěšného návratu (tj. vyšší rychlost při vstupu do atmosféry).
http://spaceflightnow.com/2016/02/09/ses-says-spacex-will-launch-its-satellite-in-late-february/
 
09.2.2016 - 23:18 - 
Emblém mise F9-022 SES-9.

Album [Upraveno 15.2.2016 raul]
 
10.2.2016 - 00:29 - 
Mohu mít teoretický dotaz?

Jak by se mohly rámcově proměnit parametry nosnosti Falconu, pokud by na druhý stupeň byl osazen metanový motor podle dohody o financování jeho vývoje?
 
10.2.2016 - 17:08 - 
Při nezměněné hmotě 2. stupně a nezměněné suché hmotě stupně vzroste nosnost o cca 18% 
10.2.2016 - 22:44 - 
quote:
Při nezměněné hmotě 2. stupně a nezměněné suché hmotě stupně vzroste nosnost o cca 18%


To je velmi slušný výsledek, díky
 
11.2.2016 - 00:51 - 
Až na to, že tenhle způsob použití jde proti filozofii SpaceX -jedno palivo, jeden motor na raketě...
Byly někde očekávané parametry tohodle motoru? Nějak mám pocit, že z toho bude nový Falcon - a nemusí to být devítka(záleží na tahu).

 
15.2.2016 - 13:23 - 
USAF (range) oficiálně schválilo požadavek na start 24.2.
http://www.floridatoday.com/story/tech/science/space/2016/02/13/spacex-aims-for-drone-ship-landing-falcon9-ses9-launch-cape-canaveral-air-force-station/80339842/?

Statický zážeh je v plánu na sobotu 20.2.
 
15.2.2016 - 18:50 - 
SpX na instagramu uvolnila pěkný detail přistávajícího 1.stupně v momentě vyklápění nohou.
Btw objevila se zajímavá drobnost od SpX zaměstnance (avionika), že všechny obvodové M1D na 1.st se při reentry zážehu nakloní tryskou směrem ke středovému motoru, což zlepšuje aerodynamiku stupně a chrání trysky před poškozením.

 
16.2.2016 - 08:22 - 
pekne vidno, ze spaliny prudia rovno do trysiek bocnych motorov. Necudujem sa ze jeden z nich vykazoval fluktuacie tahu. Mozno to bude chciet nejake prefuknutie / precistenie po kazdom pristati. 
17.2.2016 - 09:49 - 
Mapa omezených prostorů pro let F9-022 SES-9
https://goo.gl/VQKBXz



Pozice přistávací plošiny tedy bude 662km daleko v Altantiku.
 
20.2.2016 - 00:07 - 
V přístavu Canaveral jsou již připraveny podpůrné lodě Go Quest a Go Searcher. Je možné, že v rámci nadcházejícího letu F9 se SES-9 vyplují obě.


A samozřejmě OCISLY se svým vlečným remorkérem Elsbeth III, kotvícím na protějším břehu.

Fotografie ve velkém rozlišení.

V samotném přístavu se připravuje zázemí pro přípravu stupně k transportu, např. pilíře k usazení stupně před demontáží nohou.
 
<<  74    75    76    77    78    79    80  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.439596 vteřiny.