Uvidíme, jestli něco uvidíme
... půjde o noční start - okno je 4.5. v 01:22 - 03:22 L. Alternativní okno 5.5. pak v 01:21 - 03:21 L
Pokud použijí hexakoptéru s dobrou kamerou pro vysoce kontrastní noční záběry, mohlo by to být zajímavé kino.
Uvidíme, jestli něco uvidíme
... půjde o noční start - okno je 4.5. v 01:22 - 03:22 L. Alternativní okno 5.5. pak v 01:21 - 03:21 L
Pokud použijí hexakoptéru s dobrou kamerou pro vysoce kontrastní noční záběry, mohlo by to být zajímavé kino.
Taky jsem na to myslel, ale nechtěl jsem psát rovnou o ohňostroji, to zavání přivoláváním RUD
citace:Taky jsem na to myslel, ale nechtěl jsem psát rovnou o ohňostroji, to zavání přivoláváním RUD
RUD bude nebo nebude podle toho jak to kluci & holky připraví k letu.
Už to jednou úspěšně na ASDS posadili, pár závad před tím už mají taky vychytaných, takže jestli se objeví nějaká nová, to ví jen ten nejvyšší tam nahoře.
(... a tím nemyslím Elona )
citace:Hurrá já věděl, že se s obyč. F9 dá doletět na Mars i s prázdným Dragonem
S prázdným Dragonem by to mělo nulový smysl, proto taky Red Dragon vynese FH.
Co je ale důležitější, že už i F9 by teď byl schopen vyslat na Mars misi typu MSL (3893 kg) a to za cca 65 mil USD v porovnání s Atlasem V za 3x vyšší cenu.
citace:...
Co je ale důležitější, že už i F9 by teď byl schopen vyslat na Mars misi typu MSL (3893 kg) a to za cca 65 mil USD v porovnání s Atlasem V za 3x vyšší cenu.
Je trochu ošemetné argumentovat so sumou 65 mil ked napr. za misie CRS plati NASA 130 mil.
citace:...
Co je ale důležitější, že už i F9 by teď byl schopen vyslat na Mars misi typu MSL (3893 kg) a to za cca 65 mil USD v porovnání s Atlasem V za 3x vyšší cenu.
Je trochu ošemetné argumentovat so sumou 65 mil ked napr. za misie CRS plati NASA 130 mil.
To bude tím, že u CRS misí NASA platí nejen nosič, ale i kosmickou loď a dopravu nákladu nahorů i dolů.
Pokud by si NASA dodala a řídila vlastní loď, nebo satelit, SpX by jim ji vynesli za 65 M$.
citace:
To bude tím, že u CRS misí NASA platí nejen nosič, ale i kosmickou loď a dopravu nákladu nahorů i dolů.
Pokud by si NASA dodala a řídila vlastní loď, nebo satelit, SpX by jim ji vynesli za 65 M$.
... a zabezpecila aj integraciu s nosicom?
Ako to bude s vojenskymi misiami kde sa uvadza cena cca 90+ mil
kedze SpX uz dokoncila alebo sa chysta v najblizsom case dokoncit certifikaciu na vojenske naklady?
citace:Hurrá já věděl, že se s obyč. F9 dá doletět na Mars i s prázdným Dragonem! Sice bez záložního padáku, ale co s ním u Marsu že?
hmm..
keby to tak bolo, to by f9 musel stačiť dokázať poslať dragon vykonať mesačné flyby.. aj so "záložným padákom"
a to za cenu porovnateľnú s CRS.. 130 mega..
citace:...
Co je ale důležitější, že už i F9 by teď byl schopen vyslat na Mars misi typu MSL (3893 kg) a to za cca 65 mil USD v porovnání s Atlasem V za 3x vyšší cenu.
Je trochu ošemetné argumentovat so sumou 65 mil ked napr. za misie CRS plati NASA 130 mil.
U firem u nichž není zveřejňováno účetnictví nelze vyloučit dumping. V případě Space X jsou v současnosti dumpingové ceny vysoce pravděpodobné.
citace:
U firem u nichž není zveřejňováno účetnictví nelze vyloučit dumping. V případě Space X jsou v současnosti dumpingové ceny vysoce pravděpodobné.
Preco tu sirite paranoju ked vam uz Mirek vysvetlil ze CRS je cena vratane Dragona? Robi vam to dobre?
Ohladom vojenskych misii, myslim ze niekde zaznelo ze armada ma extra poziadavky, tutiz plati aj extra cenu.
To je super ked poznate dve casti z desiatich a vyvodzujete z toho konspiracne teorie...
citace:U firem u nichž není zveřejňováno účetnictví nelze vyloučit dumping. V případě Space X jsou v současnosti dumpingové ceny vysoce pravděpodobné.
Baťovi ve dvacátých letech minulého století spílali ševci v celém Československu a pak i Německu a dalších zemích velice podobně, že je ničí dumpingovými cenami a nekalými praktikami...
Nechtěli hodně dlouho uznat a hlavně přiznat sami sobě, že je válcuje hlavně chytrostí, inovacemi a tvrdou a efektivní prací.
Ke stejnému prozření o 100 let později musí dojít i ULA, Arianespace a Roskosmos.
Bolí to, ale jinak to nejde.
Btw. mezi Muskem a Baťou se dá najít mnoho podobností, až je to občas zarážejíci, jak jsou si tito dva podobní.
tak mi jejich cena (82,7 mil USD za Falcon 9) nepřijde jako dumping
citace: Ohladom vojenskych misii, myslim ze niekde zaznelo ze armada ma extra poziadavky, tutiz plati aj extra cenu.
požadavky armády (citace z výše uvedeného článku): production of a Falcon 9 rocket, spacecraft integration, launch operations and spaceflight certification
co z toho je tak "extra", že to stojí za příplatek 18 mil USD? Logiku by mělo 65 mil za holou raketu ve výrobní hale, 18 mil za extra "spacecraft integration, launch operations"
Mimochodem. Rusové vám ty stejné "extra požadavky" (kromě postavení Protonu ho i dovést na Bajkonur, přimontovat družici a odpálit) splní za 70 mil. (Akorát jednou ročně s ohňostrojem gratis
citace: chytrostí, inovacemi a tvrdou a efektivní prací
Což mi připomělo, jak jsem nevěděl, jestli se mám smát nebo plakat, když jsem minulý týden v rozhovoru s ruským kosmonautem četl, že Vostočnyj je postaven promyšleně "když přivezou raketu a vyloží ji z vagonů, tak zůstane pod střechou až do vývozu na start, a vůbec se nebude muset 3x-4x zase zapakovávat do vagonů a převážet do jiné haly jako na Bajkonuru.."
citace: Ohladom vojenskych misii, myslim ze niekde zaznelo ze armada ma extra poziadavky, tutiz plati aj extra cenu.
požadavky armády (citace z výše uvedeného článku): production of a Falcon 9 rocket, spacecraft integration, launch operations and spaceflight certification
ano, dakujem za nazornu ukazku vyvodzovania zaverov z jednej vety, v zmysle "precital som si clanok, viem o tom vsetko"
wiki vie trochu viac:
Even for military launches, which have a number of contractual requirements for additional launch services to be provided, SpaceX's price is under US$100 million
Abychom se vrátili k nejbližšímu letu, úspěšně proběhl statický zážeh, data z něj se analyzují, počasí na 5.5. dává 70% GO, na pátek 6.5. už 90%.
Na první polovinu týdne jsou v předpovědi srážky, takže odklad na pátek kvůli počasí je celkem pravděpodobný.
U firem u nichž není zveřejňováno účetnictví nelze vyloučit dumping. V případě Space X jsou v současnosti dumpingové ceny vysoce pravděpodobné.
Tak to je úžasné, soukromá firma, která před pár lety málem zkrachovala, dokáže prodávat kosmické rakety pod výrobními náklady!!! Jsou to ale kouzelníci v té Americe. A že to za dumpingové ceny nezkusí Rusko, třeba by trhli celý trh pro sebe.
Ano, yamato dobře napsal " menej mudrovať..." , všechny Muskove firmy jsou ve stádiu velkých investicí a očekávání, z žádné nejde "pumpovat" peníze kamkoliv. Já se modlím, aby Muskovi vydržal entuziasmus a pokračoval i při minimální, či nulové ziskovosti firem. Ty výsledky jsou impozantní a já se těším na každou novou zprávu od něj, vždy dokáže překvapit a nadchnout.
Ano, yamato dobře napsal " menej mudrovať..." , všechny Muskove firmy jsou ve stádiu velkých investicí a očekávání, z žádné nejde "pumpovat" peníze kamkoliv. Já se modlím, aby Muskovi vydržal entuziasmus a pokračoval i při minimální, či nulové ziskovosti firem. Ty výsledky jsou impozantní a já se těším na každou novou zprávu od něj, vždy dokáže překvapit a nadchnout.
O Muskův entuziasmus se nebojím, spíš mám strach z ekonomické stránky věci. Ale bát se přestanu, pokud v příštích dvou letech Tesla přejde do trvalé ziskovosti a SpaceX předvede bezchybný opakovaný start použitého 1. stupně, bezchybný provoz FH s následným přistáním aspoň dvou nádrží, bezchybný provoz pilotovaného Dragona a start RD k Marsu. A jestli jo, tak počítám i s možnosti "charitativního zviditelnění" miliardářů, kteří v zájmu své mediální propagace pustí nějaký ten chlup jako dar pro SpX, aby se projevili jako mecenáši pokroku.
sa mi paci ako sa tie kriteria stale posuvaju. Od dosiahnutia LEO sme sa posunuli k bezchybnemu znovupouzitiu najsilnejsej rakety dneska, od ziskania vobec nejakych zakaznikov pre elektromobily k trvalej ziskovosti pocas vyvoja prveho masoveho elektromobilu, vystavby nabijackovej siete a stavby supertovarne na baterky.
Jedine co je absurdnejsie nez neustaly narast "kvalifikacnych poziadaviek", je ich postupne naplnanie zo strany Muska
...velmi výstižně řečeno Yamato...
Od "tohle nemůže fungovat" "PR kosmonautika nefunguje" "tohle nepoletí" "tohle nepřistane" "tohle nepřistane na vodě" jsme u "tohle se jim nevyplatí" a zřejmě brzy dojdeme k "není mu rozumnět na tiskovkách"
citace: sa mi paci ako sa tie kriteria stale posuvaju. Od dosiahnutia LEO sme sa posunuli k bezchybnemu znovupouzitiu najsilnejsej rakety dneska, od ziskania vobec nejakych zakaznikov pre elektromobily k trvalej ziskovosti pocas vyvoja prveho masoveho elektromobilu, vystavby nabijackovej siete a stavby supertovarne na baterky.
Jedine co je absurdnejsie nez neustaly narast "kvalifikacnych poziadaviek", je ich postupne naplnanie zo strany Muska
V tom se s tebou nijak nepřu, říkám jen, že zatím Musk pořád ještě jde po provazu nad propastí. Kdyby v současné etapě třeba dvakrát po sobě bouchnul Falcon, nejsem si jistý, jestli by to SpX rozchodila. Naproti tomu jestli se splní ta kritéria, u nichž jsem psal ve svém předchozím příspěvku, tak už bude mít firma natolik pevnou pozici, že ani nějaký ten případný karambol s ní neotřese.
No, z posledneho buchnutia mali taky sok, ze nasledujuci start s tou raketou po starte radsej pristali. Keby nieco...
Teraz vazne - kto posuva hranice, ten ide po povraze nad priepastou neustale. Nemam strach ze SpX funguje tymto stylom - zacnem sa bat az ked tak fungovat prestane.
citace:No, z posledneho buchnutia mali taky sok, ze nasledujuci start s tou raketou po starte radsej pristali. Keby nieco...
Teraz vazne - kto posuva hranice, ten ide po povraze nad priepastou neustale. Nemam strach ze SpX funguje tymto stylom - zacnem sa bat az ked tak fungovat prestane.
No dobrá, a pak že jsem tu prý ten nejnekritičtější fanoušek SpaceX!
Je jasné, že dřívější oficiální nosnost F9FT (4850 kg na GTO) byla s návratem 1.stupně a nyní udávaná 8.300 kg bez návratu. Může to znamenat, že si SpX spočetl, že je pro ně výhodnější jedním letem vyslat na GTO dva menší satelity nebo jeden velký satelit za velmi konkurenční cenu, než vysílat jen jeden relativně malý s návratem stupně a tlačit cenu ještě níže. Ty návraty a kontrola stupňů nejsou zadarmo a nejsou také 100 % jisté. Stejně jim nikdo nebrání se o návrat pokusit, když bude zákazník chtít za deklarovanou cenu vynést lehčí satelit.