Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  84    85    86    87    88    89    90  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
06.5.2016 - 12:31 - 
quote:

Co se týče ostatních nákladů, zvláště malých do cca 3 tuny, nevěřím moc, že by SpX vynášel jednotlivě malé náklady např. 2 tuny na LEO pomocí F9


kedysi sme tu spocitali, ze pri F9FT by sa dal urobit znovupouzitelny aj druhy stupen, a stale by bolo dost vykonu pre naklady do velkosti Dragonu. Ze sa na druhom stupni nepracuje, je dane tym ze tato technologia by zrejme nenasla vyuzitie u MCT, tutiz v SpX nemrhaju casom.

Keby ale vznikol silny dopyt po startoch do cca. 5t na LEO a keby sa SpX rozhodla o tento segment bojovat, myslim si ze je pre nich daleko efektivnejsie pouzit F9FT s navratovym druhym stupnom. Cenovo by to bolo velmi zaujimave a upravit existujuci hardwer by bolo asi jednoduchsie nez vyvijat novy, navyse by stale vsetko mali pekne na jednej vyrobnej linke a na jednej rampe.
 
06.5.2016 - 14:11 - 
re PinkasJ a Yamato:
presunul som sa radsej do Ekonomiky nosicov kedze je to sirsia tema a hlavne o peniazoch.
 
06.5.2016 - 14:46 - 
quote:
tiez to chapem tak ze oba zazehy boli trojmotorove. Vyssia deceleracia znizuje gravitacne straty, tutiz setri palivo.



upresnenie: posledny zazeh zacal na tri motory. Nasledne boli dva motory vypnute a stupen pristaval uz iba na jednom motore.
 
06.5.2016 - 15:04 - 
quote:
quote:
tiez to chapem tak ze oba zazehy boli trojmotorove. Vyssia deceleracia znizuje gravitacne straty, tutiz setri palivo.



upresnenie: posledny zazeh zacal na tri motory. Nasledne boli dva motory vypnute a stupen pristaval uz iba na jednom motore.


Tak to je hustý / jak říkají moje dcery/ : během přistávání, v posledních sekundách vypnout dva motory a ještě uřídit zpomalováni tahem jednoho motoru na měkké přistání na plošinu , která je v pohybu neustále - tak to tedy smekám v hlubokém předklonu.
 
06.5.2016 - 16:02 - 
quote:

Tak to je hustý / jak říkají moje dcery/ : během přistávání, v posledních sekundách vypnout dva motory a ještě uřídit zpomalováni tahem jednoho motoru na měkké přistání na plošinu , která je v pohybu neustále - tak to tedy smekám v hlubokém předklonu.


kedysi tu diskutovali experti s diplomom z techniky, ktori zastavali nazor ze SpX je partia suplikantov co si nevie bez archivu NASA ani zastruhat ceruzky, nieto este postavit poriadny motor. Bohuzial zhruba v dobe prveho supersonickeho retrozazehu nejako prestali prispievat
 
06.5.2016 - 20:22 - 
dobre rano z OCISLY

[Edited on 06.5.2016 yamato]
 
06.5.2016 - 20:25 - 
...to je prostě "úžo"
Nezdá se vám stupeň v horní části nad kormidly trochu "žíhaný"?
 
06.5.2016 - 20:30 - 
co stupen, tie kormidla vyzeraju ako grilovaci rost  
06.5.2016 - 21:00 - 
NO jde mi o to, jestli to tepelné namáhání při takovém sešupu nemůže být takové, že se géňa sice dolů dostane, ale "popuštěné" díly ztratí nutné vlastnosti...? 
06.5.2016 - 23:08 - 
spíš to bude očouzení, přeci jenom brzdí ještě před hustou atmosférou, sleduju to dnes celý den, ale dosud jsem neměl čas něco napsat, je to prostě paráda, ráno jsem na to čučel a nevěřil vlastním očím, bylo to jak mávnutím kouzelného proutku, najednou se tam zjevil 
06.5.2016 - 23:14 - 
Tak ale teď už je fakt načase vyzkoušet, jestli ty stupně bez problémů poletí i podruhé :-) 
07.5.2016 - 08:35 - 
quote:
Tak ale teď už je fakt načase vyzkoušet, jestli ty stupně bez problémů poletí i podruhé :-)


Tak, tak, dokázali, že opakovaně lze udělat to, čemu nikdo nevěřil - přistát . Dokázali opakovaně restartovat jeden, pak tři motory při vstupu do atmosféry. Věřím, že teď nám předvedou, že s tím lze i znovu odstartovat. Ze snímků fakt vypadá, že tentokrát bylo tepelné namáhání roštových kormidel značné, ale i plášť na několika místech za nimi je vyžíhaný do modra / jestli vidím dobře/. Možná v budoucnu bude krátkých zážehů několik, možná na víc motorů. Restart zřejmě není problém, ani při letu vysokou rychlostí tryskami napřed.
 
07.5.2016 - 10:18 - 
Interstage je z kompozitu, takze ten modry flek nebude kov vyzihany do modra.
Kazdopadne opotrebenie stupna po takomto samovrazednom letovom profile bude urcite vyssie. To nasledne ovplyvni aj pocet pouziti konkretneho stupna.
 
07.5.2016 - 13:28 - 
quote:
...Tak, tak, dokázali, že opakovaně lze udělat to, čemu nikdo nevěřil - přistát . Dokázali opakovaně restartovat jeden, pak tři motory při vstupu do atmosféry. Věřím, že teď nám předvedou, že s tím lze i znovu odstartovat....

to ste nieco nepochopili...
ze to ide nikto nespochybnoval, dokonca sme poskytli odkazy na stare projekty, ktore to vyhodnotili ako slepu ulicku...

ale je fakt, ze dnes sme o par desatroci inde...

V kazdom pripade za otaznu som povazoval prinosnost a podla toho co Spacex zatial predviedlo sa vobec necudujem, ze sa nikomu do tychto technologii bez konkurencneho, ci ineho tlaku nechcelo...

a u Elona som stale presvedceny, ze hlavny motiv navratnosti stupna je Mars... [Editoval 07.5.2016 martinjediny]
 
07.5.2016 - 18:30 - 
Mnohokrát jsem koukal na činnost motoru Merlin Vaccuum, vím, že má specielní tryskou z niobové slitiny. Neví někdo, prosím, jestli tento materiál, který není aktivně chlazený a přesto že je rozžhavený doběla funguje bezvadně - jestli ho používá nějaký jiný motor druhého,či třetího stupně? Zřejmě se vyrábí svařováním třením / či jak se to jmenuje správně/ , z mnoha segmentů  
07.5.2016 - 22:31 - 
quote:
Zřejmě se vyrábí svařováním třením / či jak se to jmenuje správně/ , z mnoha segmentů

U předchozí verze Merlin 1C se niobový nástavec trysky svařoval z mnoha kusů plechů, které měly svůj finální tvar daný po předchozím tváření.
Tato technologie ale byla pracná a nákladná.




U současného Merlinu 1D se tato část motoru vyrábí mnohem efektivnější technologií - tvářením za tepla z jednoho kusu plechu.

 
08.5.2016 - 08:49 - 



U současného Merlinu 1D se tato část motoru vyrábí mnohem efektivnější technologií - tvářením za tepla z jednoho kusu plechu.


Díky, to první foto jsem si prohlížel několikrát, nevěděl jsem, že pro M1D Vac ji vyrábí z jednoho kusu.
 
08.5.2016 - 09:19 - 
Okej, thaicom je net 26.maj a opat je to GTO start, tutiz pristatie na ASDS. Bude okrem CRS este nejaky high-margin start s moznostou RTLS? A planuju vobec pri CRS misiach navrat na LZ1, alebo chcu zdokonalovat pristavanie na plosine? 
08.5.2016 - 13:37 - 
quote:
Tak ale teď už je fakt načase vyzkoušet, jestli ty stupně bez problémů poletí i podruhé :-)


Do vtedy kym poleti niektory stupen znovu, este uvidime minimalne dva krat pristavat prvy stupen na plosine a minimalne raz na pevnine.
 
09.5.2016 - 21:00 - 
Zdravím vespolek,
nějak to tady utichlo, kdypak dorazí 1. stupeň do přístavu? Zkoušel jsem vystopovat aktuální pozici Elsbeth III, ale poslední jsem našel k 1.5.2016, to moc aktuální není.
 
09.5.2016 - 22:13 - 
Kdy dorazí, to nevím, ale takhle nějak pluje:
 
09.5.2016 - 22:16 - 
quote:
Kdy dorazí, to nevím, ale takhle nějak pluje:


parník nového věku :-)
 
09.5.2016 - 22:20 - 
Videl som prepocet, podla ktoreho to vychadza na utorok 
10.5.2016 - 06:26 - 
No uz je v port canaveral

 
10.5.2016 - 07:18 - 
Video z pátečního přistání na ASDS (6.5.2016, ze tří různých kamer na plošině).

 
10.5.2016 - 07:40 - 
Pekny sesup 
10.5.2016 - 10:11 - 
Paradni video dosednuti, na tom druhem zaberu je videt ze stupen po dosednuti opet posunul. Cim to je? Zbytkovym tahem? Vitr? Zatim jsem se nikde nedocetl, jak jim foukalo, nevite to nekdo?  
10.5.2016 - 11:25 - 
quote:
Paradni video dosednuti, na tom druhem zaberu je videt ze stupen po dosednuti opet posunul. Cim to je? Zbytkovym tahem? Vitr? Zatim jsem se nikde nedocetl, jak jim foukalo, nevite to nekdo?


tipnul bych si na projev nenulové boční rychlosti a poskočení stupně
 
10.5.2016 - 11:55 - 
Akými čidlami stupeň zisťuje, že už pevne stojí a môže vypnúť motor? 
10.5.2016 - 12:27 - 
quote:
Akými čidlami stupeň zisťuje, že už pevne stojí a môže vypnúť motor?


Pokud to dobře chápu, musí to vypnutí právě naplánovat předem... motor má minimální tah větší, než je hmotnost prázného stupně.

(Skoro bych řekl, že to přistání je možné právě díky pokrokům v informatice, řídícím software, GPS navigaci, apod. oproti éře počátků kosmonautiky... ) [Upraveno 10.5.2016 xChaos]
 
<<  84    85    86    87    88    89    90  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.304010 vteřiny.