Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Rozpočet NASA na FY 2011
01.2.2010 - 07:26 - 
Myslím, že si to zaslouží samostatné téma.

Pondělní (2010-02-01) tisková konference Boldena a hlavní rozpočtářky na NASA TV se přesouvá na 12:30 pm EST, tedy 17:30 SEČ.

Další konference bude v úterý 2010-02-02 v 10:00 am EST, tedy 16:00 SEĆ, které se budou účastnit Bolden a dr. John Holdren (Assistant to the President for Science and Technology a Director of the White House Office of Science and Technology Policy). Bude zaměřena na nové priority zejména v pilotovaném programu NASA.

Viz

http://www.nasa.gov/home/hqnews/2010/jan/HQ_M10-018_NASA_2011_Budget.html

V poděli večer našeho času bude další tisková konference s Garverovou (námestkyně Bldena), ale z této zprávy nyvyplývá, zda bude také přenášena na NASA TV.

 

____________________
Antonín Vítek
 
01.2.2010 - 14:07 - 
rozpočet nasa je len jednou z položiek celkového rozpočtu..
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=659491
http://ekonomika.sme.sk/c/5218736/usa-ocakavaju-najvacsi-deficit-od-druhej-svetovej-vojny.html
štátny deficit prekoná ďalší rekord
"V snahe zredukovať schodok verejných financií plánuje vláda zmraziť na tri roky rôzne programy s výnimkou vojenských a tých, ktoré sa týkajú bezpečnosti štátu."
s rozdeľovania financií je vidieť, že obama nepovažuje, možnosť vytvárať "technologický prielom" śtátnou iniciatívou, za prioritnú..
trochu obskurný článok, na túto tému je tu
http://dolezite.sk/Obama_skrta_na_Mesic_se_nepoleti_17.html
 
01.2.2010 - 14:24 - 
Jestli to dobře chápu, tak konference budou celkem 3:

1)
What: Fiscal Year 2011 budget briefing
When: 12:30 p.m. EST on Monday, Feb. 1
Who: NASA Administrator Charles Bolden and Chief Financial Officer Beth Robinson
Where: Teleconference - call 800-857-5728 or 1-630-395-0025 and use the pass code
"NASA"

2)
What: Briefing by the Office of Science and Technology Policy on the federal government's
2011 research and development budget
When: 1 p.m. EST on Monday, Feb. 1
Who: NASA Deputy Administrator Lori Garver and Dr. John Holdren, assistant to the
President for science and technology and director of the White House Office of
Science and Technology Policy
Where: The American Association for the Advancement of Science's auditorium, located at
1200 New York Ave., NW, with an entrance at 12th St. and H St. NW.

3)
What: Newsmaker event at the National Press Club
When: 10 a.m. EST on Tuesday, Feb. 2
Who: NASA Administrator Charles Bolden and Dr. John Holdren, assistant to the President
for science and technology and director of the White House Office of Science and
Technology Policy
Where: The National Press Club's ballroom, located at 529 14th Street NW in Washington


Přičemž:
- ta první bude jen 30 minutová telekonference = oznámení rozpočtu a telefonické dotazy, což se mi zdá trochu neadekvátní tak důležitým novým informacím
- druhá, už tisková konference - kamery, novináři, live NASA TV, má následovat hned poté = nebude čas na pořádnou přípravu otázek a navíc se jí neúčastní Bolden !!!
- třetí tiskovka pak zítra, live NASA TV

... IMHO, tak trochu divoký program na oznámení zlomu v US kosmonautice - budou nám to dávat po kapkách, asi aby to šlo rozdýchat
 
01.2.2010 - 14:37 - 
"budou nám to dávat po kapkách, asi aby to šlo rozdýchat"
"silná káva" je prijateľná iba po kvapkách
ja si myslím že je to zlí prístup.. šok sa dostaví tak či tak
a práve "rozmelnenie" vytvára dojem toho, čo vadí "zainteresovanej" verejnosti najviac, dojem že "Obimu na tom nezáleží"
.........................................
"na uvedeném odkazu mne zaujalo"
"dôležité.sk" je proste také aké je, občas sa tam nájde aj niečo naozaj zaujímavé, a aj to treba obracať a hodnotiť zo všetkých strán, aby sa s toho dala vyseparovať hodnotná informácia
mňa na článku najviac zaujala jeho "schizofrénia", v podstate chváli exprezidenta busha (vo všetkých ostatných článkoch ho vykresľujú ako "pradémona pravicovej reakcie")
 
01.2.2010 - 17:49 - 
vau.. to sú titulky..
http://www.spacepolitics.com/2010/02/01/shelby-nasa-budget-begins-a-death-march-for-us-human-spaceflight/
"pochod smrti"
 
01.2.2010 - 18:26 - 
Hmm

tak a je to tu ...

http://www.universetoday.com/2010/02/01/nasa-budget-details-constellation-cancelled-but-where-to-next/
 
01.2.2010 - 18:28 - 
Z přehledu rozpočtu na rok 2010 :

... Cancellation of the Constellion program ... třeba něco dodávat ?
 
01.2.2010 - 18:37 - 
Len to dokazuje to co som pisal vo vlakne Falcon 9 / Dragon. Tento sposob financovania kozmonautiky proste nefunguje. Mohol fungovat v casoch studenej vojny, ked staty zaplatili hocico, len nech su prve. Teraz je situacia ina, sme svedkami neustaleho kolotoca vyhlasovania programov, nacerpania casti penazi, a zrusenia projektu pre financnu narocnost. Vlady demokratickych krajin nikdy nebudu mat vesmir ako prioritu, priorita su vzdy nasytene brucha volicov.

Pilotovana kozmonautika ma sancu na rozvoj jedine ak najde sposob ako sa samofinancovat, a ak vznikne dostatocny tlak trhu na jej rozvoj. Tak ako to bolo u automobilizmu, letectva, PC, internetu atd.
 
01.2.2010 - 20:58 - 
Souhrnný přehled rozpočtu

http://www.nasa.gov/pdf/420990main_FY_201_%20Budget_Overview_1_Feb_2010.pdf

Pokud to takhle projde, tak to zas tak strašná katastrofa není. Nachává s prostor pro ISS včetně jejího provozu do roku 2020 a pro Muska m´tam taky prachy jsou.

Měsíc jde samozřejmě do kelu. Ať se snaží jiní (ale ti nebudou spěchat taky ...)

 

____________________
Antonín Vítek
 
01.2.2010 - 21:20 - 
V bodu 2 – Heavy Lift and propulsion R&D považuji za velmi důležitý podbod:
New eproaches to first–stage lunch propulsion
 
01.2.2010 - 21:42 - 
"V bodu 2 – Heavy Lift and propulsion R&D považuji za velmi důležitý podbod"

vývoj úplne nových pohonných jednotiek pre ťažký nosič..
bohužiaľ to znamená aj to že z celej infraštruktúry raketoplánu sa asi stane obeť dejín, muzeálny exponát.. nepoužije sa z neho nič, rovnako ako z apola..
 
01.2.2010 - 21:56 - 
citace:
V bodu 2 – Heavy Lift and propulsion R&D považuji za velmi důležitý podbod:
New eproaches to first–stage lunch propulsion



co je to new approach? Ak to znamena nejaky novy raketovy motor, je to o nicom. Ak to znamena nieco uplne nove (iny druh pohonu), mozno to za ten mesiac stoji, teda ak z toho nieco bude...
 
01.2.2010 - 22:56 - 
Já je nechápu. Motorů hafol, není třeba žádný zbrusu nový vyvíjet. Dokonce ani nemusí stavět "nasácké" rakety. A stejně budou blbnout, utrácet miliardy na něco, co už existuje a budou stát furt na zemi. Nebo spíš přizemněni...
Místo aby lítali a něco užitečného dělali, tak budou fušovat do výzkumu a výroby zaběhaných firem. Je to stejně inteligentní, jako by stát chtěl vyvinout nový, ještě lepší a nejlepšejší automobil na světě.
Navíc se mi nelíbí ten jejich odezdikezdismus. Zahodí Apollo a jdou zcela jinam. Pak zahodí STS a zase něco zbrusu nového...
Chjo...
Třeba to Obavovi Kongres překope. Teď by se hodil nějaký důležitý čínský start...
 
01.2.2010 - 23:20 - 
"Třeba to Obavovi Kongres překope. Teď by se hodil nějaký důležitý čínský start..."
to je jasné že prekopávať sa ešte len bude..
ak to otrávilo dosť ľudí u nás, tak bude zaujímavé sledovať reakciu v usa
obama nakrkol už veľa ľudí, a myslím že toto je niečo na čom sa zhodnú nespokojenci z republikánskej aj demokratickej strany
v tejto podobe to proste neprejde.. aj bez "čínskeho štartu"
 
01.2.2010 - 23:22 - 
citace:
Já je nechápu. Motorů hafol, není třeba žádný zbrusu nový vyvíjet. ...

Pri akej rychlosti konci cinnost SRB? mach 5?
Nie je to nahodou parketa "lepsich" leteckych motorov?
 
01.2.2010 - 23:46 - 
http://www-pao.ksc.nasa.gov/kscpao/nasafact/ships.htm

These boosters will propel the orbiter to a speed of 3,512 miles per hour (5,652 kilometers per hour).
 
02.2.2010 - 00:58 - 
citace:
Já je nechápu. Motorů hafol, není třeba žádný zbrusu nový vyvíjet. Dokonce ani nemusí stavět "nasácké" rakety. A stejně budou blbnout, utrácet miliardy na něco, co už existuje a budou stát furt na zemi. Nebo spíš přizemněni...
Místo aby lítali a něco užitečného dělali, tak budou fušovat do výzkumu a výroby zaběhaných firem. Je to stejně inteligentní, jako by stát chtěl vyvinout nový, ještě lepší a nejlepšejší automobil na světě.
Navíc se mi nelíbí ten jejich odezdikezdismus. Zahodí Apollo a jdou zcela jinam. Pak zahodí STS a zase něco zbrusu nového...
Chjo...
Třeba to Obavovi Kongres překope. Teď by se hodil nějaký důležitý čínský start...


Já je taky nechápu a zvedám obočí (hodně vysoko)! Ale myslím, že tomu trochu rozumím ...

Nahlédl jsem do leteckého vývoje, v současném zaměstnání vidím mnoho potíží rozsáhlejších projektů v mnoha průmyslových podnicích. Není to jen důsledek současné krize. Celé je to o dnešní, stále hektičtější době, o neochotě čekat na výsledky. Vývoj komplikovanějšího fyzického systému trvá roky až desetiletí, kdežto hezká, barevná powerpointová prezentace je hotová za hodinku. Pak se nedivme, že:
- lidé vyhodí fungující STS za barevný příslib laciného a spolehlivého Aresu
- lidé vyhodí Ares za příslib laciné a spolehlivé soukromé dopravy na LEO
- obdobně dopadla většina dlouhodobějších projektů (namátkou: Boeing NSP, X-33, VentureStar, ...)
- celkově je pro dnešního politika či šéfa (řízeného PR agenturami a průzkumy veřejného mínění, či neustále se měnícími a nekompetentními dozorčími radami) nezajímavý jakýkoliv dlouhodobější projekt, protože plody jeho iniciativy sklidí sklidí až následník jeho následníka ve funkci.

Je zajímavé v této souvislosti, že technický pohled na věc (když něco funguje, tak to nerušit dokud nemám fungující náhradu) je bližší spíše rusku s jeho školstvím dávajícím větší důraz na přírodní vědy a abstraktní myšlení (a vůbec trpělivějším východnějším národům), než hektické západní společnosti ...
- rusové pořád lítají s něčím, co je pořád vlastně jen nosičem pro atomovou pumu, raketou R-7 ("semjorkou"), i když dnes to má díky postupným úpravám a vylepšením výrazně doladěné užitné vlastnosti (a jmenuje se to Sojuz).
- číňani si postupně, pomalinku a pečlivě ladí svoji "nebeskou loď" ...

Bohužel ani u nás to není lepší.
- například třicetikorunový poplatek u doktora má u značné části obyvatel prioritu před rozumným hospodařením a investicemi do budoucnosti ...

tož tak ...
 
02.2.2010 - 05:25 - 
[quotePri akej rychlosti konci cinnost SRB? mach 5?



V T +122 s je to Ma = 4,0

 

____________________
Antonín Vítek
 
02.2.2010 - 06:42 - 
Domnívám se, že ten bod „New eproaches to first–stage lunch propulsion“ může znamenat 2 možnosti:

1/ Návrat k původní myšlence NASA pro STS – návratný stupeň s horizontálním startem.

2/ Vývoj opravdu výkonného a moderního LOX/RP motoru, možná třípalivového (LOX/RP/LH2).

Obě tyto možnosti by skutečně posunuly US vesmírné dopravní systémy na vyšší úroveň.
 
02.2.2010 - 07:44 - 
Osobně si myslím, že je to tragédie. Většina peněz investovaných do nových zářivých programů přijde nazmar, protože skončí jako projekty, na které nebudou peníze - nedostatečné úspory při enormních nákladech na realizaci. Nový výkonný motor mají na dosah - RS-84, třípalivový systém - můžou získat od ruska RD-701 a zdokonalit ho a la RD-180. Slib nových zářivých míst v byznysu přechodem z Aresu na Dragon - vyhodím 30000 lidí z programu STS a naberu 2000 v NASA a spol. a 1000 nabere Musk a spol.? Z Marshallu a Johnsonu zůstane co, třetina, čtvrtina? Jednotlivé body můžou vypadat zajímavé - OCO, ISS, letectví - jako celek je to ale: seberu 3 miliardy a 1 z toho nasypu potřebným. Jedinou nadějí je Kongres a porážka Obamy. 
02.2.2010 - 08:20 - 
Když přišel Clinton z omezením rozpočtu značně rozhazovačné NASA na počátku devadesátých let, tak se také říkalo, že to bude tragédie a nakonec to bylo to nejlepší rozhodnutí, konečně se ledy okolo kosmické stanice pohnuly a změnila se v realitu. Třeba tomu bude taky tak.  
02.2.2010 - 10:31 - 
Jenomže Clinton osekal programy okolo a nařídil soustředit se na ISS. Obama říká přestaňte se soustředit na Měsíc a dělejte co? Zlepšete stagnaci na orbitě? Postavte satelity, které by se stejně postavily o rok později za mezinárodní spolupráce? Chce pomoct domácímu leteckému průmyslu, který zaostává za Airbusem, protože do něj stát nepumpuje taková kvanta peněz jako Francie a Německo. Má to ale smysl? 
02.2.2010 - 11:25 - 
Veřejný sektor je veřejný sektor:
- peníze nemají majitele
- výdaje velkých peněz je VŽDY POLITICKÉ rozhodnutí
- jsou obrovské tlaky od různých zájmových skupin, za co se budou peníze utrácet - ale nikdy ne, jak efektivně
- jednou přijatá rozhodnutí jsou relativně velmi snadno odvolatelná - to je kouzlo "výměny vedení"

Příklad NASA a USA je problémem každé demokratické společnosti - totiž - JAK VELKÝ BALÍK PENEĚZ je ve škatulce "CIZÍ PENÍZE PRO CIZÍ POTŘEBU" a jak velké přerozdělování se ve společnosti provádí přes veřejné rozpočty.
Vidíme, že naděje spočívá v soukromém sektoru a jde o to, aby tento sektor byl co nejméně okrádaán prostřednictvím daní - ale pozor - tohle není jen problém Ameriky !!
Doba, kdy bylo možné politicky rozhodnout o tom, že se poletí na Měsíc, je dávno pryč.
Řešením by bylo, kdyby vojenskoprůmyslový komplex měl na vesmíru zájem - můžeme vidět, jak snadno si vojáci našli po konci studené války nového nepřítele - mezinárodní terorismus - a jak je tento strašák neustále vykrmován.
Pokud chceme pomoci, aby šly do NASA větší peníze, zkusme dát hlavy dohromady a vymyslet, jakážeto děsivá hrozba může přijít z vesmíru - a pak najednou všechno půjde - pěkně tak jako dřív systémem "mašíren marš"!
... a pak se budou dít věci.
 
02.2.2010 - 11:39 - 
Toto rozhodne neni pravda, staci se podivat na velke vedecke instituce v USA (v Evrope mezinarodni instituce). Typicky zpusob je takovy, ze dostavaji urcite procento z rozpoctu nebo z rozpoctu kapitoly daneho ministerstva. V USA typicky ministestva energetiky. Vedeni takove organizace je voleno vedeckou obci a politiky je pouze jmenovano. Stat ma pouze kontrolovat efektivitu vynalozenych prostredku. Dokad se NASA nezbavi politiku, jako primych chlebodarcu, kteri ji zaroven nesmyslne ukoluji, nikam to nepovede. Obama by mel zacit sam u sebe a zajistit to same do budoucna. 
02.2.2010 - 11:55 - 
Pokud chceme pomoci, aby šly do NASA větší peníze, zkusme dát hlavy dohromady a vymyslet, jakážeto děsivá hrozba může přijít z vesmíru - a pak najednou všechno půjde - pěkně tak jako dřív systémem "mašíren marš"!
... a pak se budou dít věci.

Ano je to tak.- Není motiv. V 60letech stačil sputník a Gagarin a vše šlo jako pomásle ale dnes by museli letět na Mars Rus či Čína aby to s americkým kongresem pohlo.
 
02.2.2010 - 12:37 - 
"Ano je to tak.- Není motiv. V 60letech stačil sputník a Gagarin a vše šlo jako pomásle ale dnes by museli letět na Mars Rus či Čína aby to s americkým kongresem pohlo."

neni motív?
s toho čo tu odznelo je najzaujímavejšia len jedna informácia, kým nebudú mať američania vlastnú loď, budú rusom platiť 50 miliónov dolárov za "letenku"..
to je motív, v porovnaní s ktorím sa môže sputnik zahrabať..
som presvedčený že to v usa vyvolá súťaž o to kto tie penieze rusom vyfúkne
a teraz už nebudú súťažiť medzi sebou "štáty" ale "firmi"

iss myslím prestane kapacitne stačiť.. už teraz je na nej príliš málo miesta, pre vedcov aj turistov naraz
 
02.2.2010 - 13:02 - 
iss myslím prestane kapacitne stačiť.. už teraz je na nej príliš málo miesta, pre vedcov aj turistov naraz

Já nemluvím o turistice to věc soukromého sektoru, to NASA neprovozuje. Ale přijít jako doposut s něčím novým a ne se vracet ke starému bezpečnému volskému potahu.
 
02.2.2010 - 13:34 - 
"Já nemluvím o turistice to věc soukromého sektoru, to NASA neprovozuje. Ale přijít jako doposut s něčím novým a ne se vracet ke starému bezpečnému volskému potahu."

hovoríš o "technologickom prielome"?
aký jeho druh máš na mysli?
spojený s dosahovaním novej méty? (mesiac, mars)
alebo vývoj novej koncepcie dopravy?

keď chceš stavať cestu najprv potrebuješ dve miesta ktoré ňou spojíš..

tak to musím nasa zagratulovať, postaviť v "priestore" "destináciu" ISS ako cieľ pre súkromných dopravcov, nebolo v silách "súkromných osôb", až keď bola ISS hotová, vznikol priestor pre "dragon" a podobné projekty
tento "prielom" sa nasa podaril na 100%


ak hovoríš o vývoji nového dopravného prostriedku.. nejakom novom X projekte
tak radšej brzdi.. raketoplán dopadol neslávne..

 
02.2.2010 - 14:55 - 
citace:
... najzaujímavejšia len jedna informácia, kým nebudú mať američania vlastnú loď, budú rusom platiť 50 miliónov dolárov za "letenku"..
to je motív, v porovnaní s ktorím sa môže sputnik zahrabať..
som presvedčený že to v usa vyvolá súťaž o to kto tie penieze rusom vyfúkne...

to je presne cena, za ktoru sa to sukromnemu sektoru takmer neoplati.
Aj "superlacny" Falcon9 ma stat takmer "chcelo by" 50mil USD, neratajuc verziu heavy + dragon. A to su zatial len predpoklady.
USA potrebuje dostat hore/dole 1-3 ludi + nejaky naklad.

Naviac az to sprevadzkuju, hrozi, ze zacnu sojuzy lietat za 35 mil. USD.
 
02.2.2010 - 15:25 - 
"to je presne cena, za ktoru sa to sukromnemu sektoru takmer neoplati. "

a vieš aká je "reálna" cena za "letenku"
ja sa priznám, ja to neviem..
práve toto je príležitosť, sa to dozvedieť
Musk verí že sa mu to vyplatí..

"Naviac az to sprevadzkuju, hrozi, ze zacnu sojuzy lietat za 35 mil. USD."

tak dúfajme že vie Musk počítať, a započítal aj túto možnosť
sojuz je trojmiestny ,2 pasažieri+pilot.. dragon (zatiaľ na nákrese) sedem miest, 6 pasažierov+pilot
ak sa mú základnú cenu podarí zraziť hoci len na dvojnásobok sojuzu, po prepočítaní na letenku "jedno kreslo" stále zostáva v pluse [Upraveno 02.2.2010 alamo]
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.165251 vteřiny.