Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  23    24    25    26    27    28    29  >>
Téma: Rozpočet NASA na FY 2011
19.5.2010 - 14:06 - 
bolo by krasne mat VASIMR pohanany fotovoltaikou, bohuzial sa tu bavime o megawattoch. Solarne pole takych rozmerov ja tazko predstavitelne Uvazoval som este o nejakej forme akumulacie energie, ale najlepsie SMES maju kapacitu "len" 20MWh  
19.5.2010 - 16:21 - 
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Specific_Impulse_Magnetoplasma_Rocket#Testing_on_the_space_station

tady uvažují o tom, že ten motor bude pracovat v 15minutových pulsech a potřebnou energii dodá baterie.

neříkám, že dopravit do kosmu baterie o potřebné kapacitě by bylo jednoduché... ale bylo by to opravdu těžší, než dopravit tam jaderný reaktor ?
 
19.5.2010 - 17:41 - 
citace:
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Specific_Impulse_Magnetoplasma_Rocket#Testing_on_the_space_station

tady uvažují o tom, že ten motor bude pracovat v 15minutových pulsech a potřebnou energii dodá baterie.

neříkám, že dopravit do kosmu baterie o potřebné kapacitě by bylo jednoduché... ale bylo by to opravdu těžší, než dopravit tam jaderný reaktor ?


ano. aj ked uvazime ze potrebny reaktor este neexistuje, aj tak ano.
tie 15 min. pulzy su za ucelom neodcerpavania energie zo systemov stanice. Proste baterka sa pomaly nenapadne nabija, a ked sa nabije, zapne sa motor, ktory tu baterku za 15 minut vycuca.
30 dnovy let na mars si vyzaduje nepretrzity vykon v radoch desiatok megawatt. toto baterkou neurobime
 
28.5.2010 - 01:22 - 
Že by...?

http://www.spaceflightnow.com/news/n1005/27nelsonsts135/
 
28.5.2010 - 14:50 - 
citace:
Že by...?

http://www.spaceflightnow.com/news/n1005/27nelsonsts135/


Skumajte si nove cesty kolko treba, ale kym nemate nic lepsie budete lietat s STS.
 
28.5.2010 - 15:15 - 
citace:
bolo by krasne mat VASIMR pohanany fotovoltaikou, bohuzial sa tu bavime o megawattoch. Solarne pole takych rozmerov ja tazko predstavitelne Uvazoval som este o nejakej forme akumulacie energie, ale najlepsie SMES maju kapacitu "len" 20MWh

Ale podstatnejsie je aku maju hustotu energie na kg!
a co tak zotrvacniky?
 
28.5.2010 - 15:46 - 
citace:
citace:
bolo by krasne mat VASIMR pohanany fotovoltaikou, bohuzial sa tu bavime o megawattoch. Solarne pole takych rozmerov ja tazko predstavitelne Uvazoval som este o nejakej forme akumulacie energie, ale najlepsie SMES maju kapacitu "len" 20MWh

Ale podstatnejsie je aku maju hustotu energie na kg!
a co tak zotrvacniky?


obavam sa ze tam by sme dopadli este horsie. Skuste si zratat aku hmotnost a otacky musi mat zotrvacnik, aby uchoval 20MWh.
 
28.5.2010 - 16:45 - 
citace:
citace:
citace:
bolo by krasne mat VASIMR pohanany fotovoltaikou, bohuzial sa tu bavime o megawattoch. Solarne pole takych rozmerov ja tazko predstavitelne Uvazoval som este o nejakej forme akumulacie energie, ale najlepsie SMES maju kapacitu "len" 20MWh

Ale podstatnejsie je aku maju hustotu energie na kg!
a co tak zotrvacniky?


obavam sa ze tam by sme dopadli este horsie. Skuste si zratat aku hmotnost a otacky musi mat zotrvacnik, aby uchoval 20MWh.

20 MWh => 72GJ: 720kJ/kg = 100t
Ale ze vraj sa da ist aj nad 720kJ/kg
Nemam to ale overene.

A ako je na tom SMES s hmotnostou a s velkostou?
 
28.5.2010 - 19:52 - 
citace:

A ako je na tom SMES s hmotnostou a s velkostou?


to som nevypatral, zistil som len kapacitu

co takto dve velke opacne rotujuce toroidne nadrze s kryogennym palivom, v ktorom je ulozene SMES? Neviem ci by sa to nerozpadlo, ale ako zasobaren energie celkom dobre, nie?
 
28.5.2010 - 23:55 - 
citace:
citace:
Že by...?

http://www.spaceflightnow.com/news/n1005/27nelsonsts135/


Skumajte si nove cesty kolko treba, ale kym nemate nic lepsie budete lietat s STS.
Je to návrh na přidání jedné mise STS-135 s využitím ET a SRB připravovaných pro záchrannou misi k letu STS-134. Nic víc.
http://billnelson.senate.gov/news/NASA526.pdf
 
29.5.2010 - 08:59 - 
citace:
Je to návrh na přidání jedné mise STS-135 s využitím ET a SRB připravovaných pro záchrannou misi k letu STS-134. Nic víc.
http://billnelson.senate.gov/news/NASA526.pdf

to ano, ale trochu to otvara dvierka pre dalsi let 2112/13.
topiaci sa aj slamky chyta.
 
29.5.2010 - 09:07 - 
citace:
to ano, ale trochu to otvara dvierka pre dalsi let 2112/13.
topiaci sa aj slamky chyta.
101-letá pauza je k ničemu.
 
29.5.2010 - 09:30 - 
citace:
citace:
to ano, ale trochu to otvara dvierka pre dalsi let 2112/13.
topiaci sa aj slamky chyta.
101-letá pauza je k ničemu.

ok.
 
29.5.2010 - 10:19 - 
citace:

Skumajte si nove cesty kolko treba, ale kym nemate nic lepsie budete lietat s STS.
Je to návrh na přidání jedné mise STS-135 s využitím ET a SRB připravovaných pro záchrannou misi k letu STS-134. Nic víc.
http://billnelson.senate.gov/news/NASA526.pdf


Je to víc. Valná část nákladů na tu misi bude stejně vynaložena a ty prostředky, pokud nedojde k havárii, žádný výnos nepřinesou. Jsou to tzv. utopené náklady. Při rozhodování o této misi jsou tedy relevantní jen náklady, které je nutno dodat navíc, aby to letělo. A ty jsou daleko menší. Je tedy možné pořídit misi dejme tomu tak za polovic.

 

____________________
Áda
 
29.5.2010 - 11:02 - 
citace:
Je to víc. Valná část nákladů na tu misi bude stejně vynaložena a ty prostředky, pokud nedojde k havárii, žádný výnos nepřinesou. Jsou to tzv. utopené náklady. Při rozhodování o této misi jsou tedy relevantní jen náklady, které je nutno dodat navíc, aby to letělo. A ty jsou daleko menší. Je tedy možné pořídit misi dejme tomu tak za polovic.
To těžko. Na konci článku na http://www.spaceflightnow.com/news/n1005/27nelsonsts135/ je totiž uvedeno, že každý měsíc čekání na tuto misi by stál NASA nejméně 150 mil. USD, takže tato mise by nakonec vyšla dráž než ty předcházející. ("Shuttle managers say it will cost between $150 million and $200 million to maintain the program's workforce each month through the final flight, whenever that occurs.")
 
29.5.2010 - 11:30 - 
Matematika okolo Space Shuttle mě nikdy nepřestala udivovat. (Nebyla náhodou inspirací pro různé fiktivní kosmické pohony v knížkách Douglase Adamse - napadá mi tzv. "bistromatika", což je speciální odvětví matematiky používané při závěrečném součtu záznamů na účtenkách v hospodě :-) 
29.5.2010 - 17:13 - 
citace:
To těžko. Na konci článku na http://www.spaceflightnow.com/news/n1005/27nelsonsts135/ je totiž uvedeno, že každý měsíc čekání na tuto misi by stál NASA nejméně 150 mil. USD, takže tato mise by nakonec vyšla dráž než ty předcházející.


Takže, aby to bylo přijatelně levné, muselo by se to připravit, zaplatit a provést téměř hned. To nepůjde ani s letošním rozpočtem ani procedurálně. Je to tedy pitomost a těžko k tomu dojde.

 

____________________
Áda
 
29.5.2010 - 22:12 - 
Lenze ak by im to preslo (politika nie je o sedliackom rozume), tak potom sa objavi zablesk sance, ze sa poleti aj 2012/2013

Ak uz chcu blbost, nemozu chciet do ocibijucu. Ako obchodnici na to nejdu zle.
 
30.5.2010 - 22:40 - 
citace:
tak potom sa objavi zablesk sance, ze sa poleti aj 2012/2013

Bolden řekl při senátních slyšeních, že pokud by teď padlo rozhodnutí o letu STS-136, tak by se teoreticky mohl uskutečnit dva roky po STS-135. S každým dalším dnem, kdy nepadá rozhodnutí, se tato pauza zvětšuje.
 
31.5.2010 - 07:30 - 
Na takové kroky je už pozdě. Za 4 měsíce čekání na let se utratí 600-800 mil. USD bez samotných nákladů na start, efektivnější je ty peníze vrazit do Orionu a Dragonu. 
02.6.2010 - 22:24 - 
Aj kto necita "Slunce a klima" dnesne Adolfove prispevky by mohli pokojne patrit aj sem.  
06.6.2010 - 09:34 - 
Tady je jakýsi souhrn soukromých kosmických podniků:

6 soukromých společností by mohlo vynášet lidi do kosmu
By Stuart Fox
SPACE.com Staff Writer
posted: 04 June 2010
11:56 am ET

Éra soukromých kosmických letů dobývá s prvním zkušebním startem nové rakety Falcon 9 od společnosti Space Exploration Technologies (SpaceX) novou půdu, tato společnost doufá, že využije svého nosiče k letům vlastní kosmické lodi Dragon ke kosmické stanici. A po vyřazení raketoplánu NASA koncem tohoto roku je SpaceX jediná, kdo nabízí vynášení nákladu a astronautů do vesmíru.

NASA přiklepla SpaceX a další společnosti – Virginia’s Orbital Science – stavbu nepilotovaných nákladních lodí k zásobování Mezinárodní kosmické stanice po ukončení závěrečných letových misí raketoplánu koncem tohoto roku. Falcon 9 od SpaceX se chystá provést tento týden svůj první testovací let.

Po něm agentura plánuje upravit kapsuli Orion konstruovanou Lockheed Martinem jako záchranný člun pro kosmickou stanici. Aerokosmický dravec Boeing též doufá, že si zasoutěží o komerční kapacitu k pilotovaným letům.

Ale zatímco giganti jako Lockheed Martin a Boeing to strčili stranou, některé menší – ale stejně ambiciózní – společnosti se přidali do soutěže o novou kosmickou loď vozící Američany do kosmu ke SpaceX. Zde je přehled šesti společností, jež se utkávají o budoucí pilotované kosmické lety:

Space Exploration Technologies (SpaceX)
Společnost: SpaceX
Jméno kosmické lodi: Kosmická loď Dragon a raketa Falcon 9|
Zakladatel: Elon Musk, spoluzakladatel PayPal
Podpora: $100 milionů Muskových osobních vkladů, dalších $20 milionů od vnějších investorů
Umístění: Hawthorne, Kalifornie
Zahájení činnosti: 2002
Plány na zahájení cest do kosmu: Debut testovacích letů 2010, první operační lety 2011.

Počet cestujících: 7 jako maximum nebo méně při kombinaci nákladu a posádky

Od rakety Falcon 9 od SpaceX a kosmické lodi Dragon se očekává, že zpočátku boudou nepilotovaným dopravním prostředkem sloužícím potřebám dodávek nákladu pro NASA na Kosmickou stanici. Musk řekl, že Dragon by mohl být připraven vynášet astronauty do tří let od získání kontraktu na tuto činnost od NASA. Společnost má nyní kontrakt za $1.6 miliardy na zajištění 12 nepilotovaných dodávek nákladu na stanici do roku 2016.

Raketa Falcon 9 je asi 180 stop (57 metrů) vysoká a je to dvoustupňový nosič. Kapsule Dragon je kosmickou lodí se solárním zdrojem energie konstruovanou k uchycení na kosmickou stanici robotickou rukou a pro instalaci k dokovacímu portu.

Orbital Sciences
Společnost: Orbital Sciences
Jméno kosmické lodi: Cygnus a raketa Taurus 2
Zakladatelé: David W. Thompson, Bruce W. Ferguson, Scott L. Webster
Podpora: Veřejně obchodovatelná společnost, $1.1 miliard výnosů
Umístění: Dulles, Virginia
Zahájení činnosti: 1982
Plány na zahájení cest do kosmu: 2011
Počet cestujících: Až dosud je Cygnus čistě nepilotovaný
Při vstupu na trh kosmických letů již veteránská společnost. Orbita Sciences má $1.9 miliardový kontrakt s NASA na dodávku osmi nákladních misí k Mezinárodní kosmické stanici pomocí nepilotované kosmické lodi Cygnus a nové rakety Taurus 2. Orbital plánuje starty z ostrova Wallops ve Virginii v roce 2011.

Orbital neoznámil plány, že by mohl upravit loď Cygnus pro pilotované mise. Raketa Taurus 2 je asi 131 stop (40 metrů) vysoká a je to dvoustupňový nosič k osazení kosmickou lodí Cygnus.


Blue Origin
Společnost: Blue Origin
Jméno kosmické lodi: New Shepard
Zakladatelé: Jeff Bezos
Podpora: Jeho osobní peníze jako zakladatele Amazon.com
Umístění: Kent, Washington
Zahájení činnosti: 2004
Plány na cesty do kosmu: Uprostřed-2012
Počet cestujících nejméně 3 astronauti


Blue Origin zůstává ohledně svých plánů extrémně tajnůstkářská, ale otestovala prototyp své kosmické lodi New Shepard v testovacím areálu společnosti v Texasu. Od New Shepardu se očekává, že bude mít svislý start a přistávací plavidlo schopné dosáhnout výšek asi 75 mil (120 km).

Počátkem letošního roku NASA přidělila Blue Origin $3.7 milionů na vývoj únikového systému pro astronauty a postavení prototypu kompozitní kapsule jako součásti komerčního pilotovaného programu.


Bigelow Aerospace
Společnost: Bigelow Aerospace
Jméno kosmické lodi: Sundancer a BA-330
Zakladatel: Robert Bigelow
Podpora: $180 milionů jeho osobních peněz jako vlastníka hotelového řetězce Budget Suites of America.
Umístění: North Las Vegas, Nevada
Zahájení činnosti: 1999
Plány na vypouštění do kosmu: 2015
Počet cestujících: Sundancer zajišťuje posádku 3, BA-330 zajistí 6-člennou posádku

Bigelow Aearospece dláždil novou cestu pro nafukovací kosmickou loď a vypustil již dva prototypy mini-kosmických stanic nazvané Genesis 1 a Genesis 2. Větší plavidla společnosti Sandancer a BA-330 by měla sloužit jako kosmické stanice, nikoliv kapsule. Zakladatel společnosti Robert Bigelow navíc upřel svůj zrak k vývoji soukromé měsíční základny za využití nafukovací technologie.

Jelikož Bigelow Aerospace nemá rakety nebo kosmické lodi létající k jeho kosmickým stanicím, společnost úzce spolupracuje s Boeingem na potenciální kapsuli pro posádku.

Boeing letos od NASA obdržel $18 milionů na podporu vývoje své vlastní kosmické lodi pro 7 osob.

SpaceDev/Sierra Nevada Corp.
Společnost: SpaceDev
Jméno kosmické lodi: Dream Chaser
Zakladatel: Jim Benson (zesnulý), nyní ji vede Fatih Ozmen
Podpora: Sierra Nevada Corp., of Sparks, Nev.
Umístění: Poway, Kalifornie.
Zahájení činnosti: 1997
Plány na vynášení do kosmu: Vypracovávají se
Počet cestujících 4 pro suborbitální let a až do 6 pro orbitální lety.

V Kalifornii umístěná SpaceDev je plně ovládanou pobočkou společnosti Sierra Nevada Corp. (která ji převzala v roce 2008) a vyvíjí znovu použitelný kosmický letoun Dream Chaser k vynášení posádky a nákladů do kosmu na raketě Atlas 5.

V únoru byla Sierra Nevada vybrána pro $20 milionů financování NASA, aby pokračovali ve vývoji Dream Chaseru. Konstrukce kosmické lodi je založena vynášecím tělese HL-20 otestovaném NASA se záměrem, že by mělo startovat na raketě a přistávat na konvenční přistávací dráze s rychlým obratem a znuvupoužitelností.


Virgin Galactic
Společnost: Virgin Galactic
Název kosmické lodi: SpaceShipTwo
Zakladatel: Britský miliardář Sir Richard Branson
Podpora: Jeho vlastní peníze jako zakladatele Virgin Group
Umístění: Londýn Anglie a kosmodrom New Mexico
Zahájení činnosti: 2004
Plány na start do kosmu: konec roku 2011 nebo počátek 2012
Počet cestujících: 6 pasažérů, 2 piloti

Je jediným z letounu vypouštěným plavidlem v této skupině. Plavidlo SpaceShip Two od Virgin Galactic je zatím suborbitální lodí zkonstruovanou pro výlety kosmických turistů do vesmíru. Společnost si představuje, že bude vypouštět platící cestující na suborbitální adrenalinové projížďky za asi $200,000 za sedadlo. Ovšem mateřská loď kosmické lodi – obrovský letoun WhiteKnightTwo – lze upravit k vynášení malých raket či satelitů pro NASA nebo jiné uživatele.

WhiteKnightTwo je konstruován veteránem aerokosmického inženýrství Burtem Rutanem a společností, kterou založil Scaled Composites of Mojave Kalifornie. Je to větší verze SpaceShipOne, která se úspěšně prolétla při suborbitálních letech v roce 2004.


Debut rakety Falcon 9 od SpaceX stojící na své odpalovací rampě na kosmodromu Spece Lanch Komplex 40 na základně Letectva Cape Canaveral na Floridě koncem února 2010, ta je nyní před svým posledním testem před svým panenskou letovou zkouškou. První start je určen na červen 2010.



Tento obrázek ukazuje kosmickou loď Cygnus od Orbita Science a raketu Taurus 2 a porovnává je s raketoplánem NASA a raketou Falcon 9 od SpaceX.



Umělecké provedení SpeceShipTwo na jeho cestě na suborbitální dráze nad Zemí. Sir Richard Branson zakladatel Virgin Galactic odhalil model v poměru 1/6 zobrazující dvojdílné kosmické plavidlo této společnosti v New York City 23. ledna 2008. Od dokončeného plavidla se očekává, že bude do kosmu vynášet osm astronautů.




Umělecká interpretace plavidla Dream Chaser od SpaceDev po oddělení kosmické lodi.

Originál a odkazy:
http://www.space.com/news/private-companies-to-launch-humans-100604.html

 

____________________
Áda
 
06.6.2010 - 12:42 - 
citace:
...
SpaceX: Společnost má nyní kontrakt za $1.6 miliardy na zajištění 12 nepilotovaných dodávek nákladu na stanici do roku 2016.
...
Orbita Sciences má $1.9 miliardový kontrakt s NASA na dodávku osmi nákladních misí k Mezinárodní kosmické stanici pomocí nepilotované kosmické lodi Cygnus
...


Vydělím-li cenu kontraktu počtem letů, dostávám tato čísla:

- 133 milionů $ za 1 let Dragonu
- 212 milionů $ za 1 let Cygnusu

To jsou zajímavá čísla...

 

____________________
Kosmo tabulky, odkazy, foto: http://www.ajgl.cz/space
 
20.6.2010 - 19:10 - 
Před pár dny jsem psal o potížích Kongresu při uplatňování své autority vůči NASA a žádosti na předložení požadovaných informací. Případ se graduje, teď to již vypadá na cosi za způsob zabavování dokumentů. Nějak se mi osobně zdá, že to u vládních agentur EPA a NASA začíná v US jiskřit, když president Obama přistupuje na metody svých spřízněných soudruhů presidentů Chávese a Moralese.

Zákonodárci požadují dokumenty o pozadí plánu na pilotované kosmické lety
By Amy Klamper
Space News
posted: 18 June 2010
02:06 pm ET
WASHINGTON – Frustrovaní nedostatečnou průhledností plánování a analýz, na nichž spočívá dramatická změna kurzu NASA v jejím programu kosmických letů, dali zákonodárci Sněmovny reprezentantů administrátorovi Charlesi Boldenovi termín do 25. června na dodání všech záznamů, grafů, e-mailů, hlasových zpráv a dalších podpůrných materiálů použitých ke konceptu rozpočtového návrhu agentury na rok 2011.

Minulý týden Komise Sněmovny reprezentantů pro vědu a technologii dala NASA termín do 16. června, aby narychlo spíchla podpůrné analýzy ke kontroverzním změnám kurzu agentury, které zruší program Constellation – již pětileté úsilí o vývoj nových raket a kosmické lodi k náhradě raketoplánu a pozdější cesty astronautů na Měsíc. Nový plán zahrnuje podporu komerčních taxislužeb pro posádku mezinárodní kosmické stanice a vývoj technologií umožňujících výzkum hlubokého vesmíru.

„Jelikož NASA se nepodařilo Komisi poskytnout žádné detailní podpůrné materiály, z nichž by Kongres mohl posoudit navrhovaný plán pilotovaných kosmických letů. Kongres musí trvat na předložení všech materiálů, z nichž NASA vycházela při formulaci návrhu,“ napsali v dopise Boldenovi 17. června předseda komise Sněmovny reprezentantů Bart Gordon (D-Tenn.), člen komise a reprezentanti Gabrielle Giffords (D-Ariz.) a Pete Olson (R-Texas) předsedkyně a člen panelové subkomise pro vesmír a aeronautiku.

Tento dopis specificky vyžaduje všechny záznamy vztahující se k vypracování návrhu na pilotované lety NASA, které byly odhaleny spolu s požadavkem na výdaje agentury 19 miliard dolarů na rozpočtový rok, který začíná 1. října, „včetně všech analýz proveditelnosti plánu navrženého do roku 2025.“ Dopis též požaduje všechny zápisky vztahující se k formulaci revidovaného návrhu na kosmické lety NASA oznámenému U.S. presidentem Barackem Obamou 15. dubna, který si podrží zeštíhlenou verzi kapsule pro posádku Orion z Constellation, aby sloužila jako nouzový záchranný člun pro palubu mezinárodní kosmické stanice.

Komise navíc chce všechny dokumenty NASA vztahující se k jakýmkoliv rozpočtovým analýzám stejně jako k dopadu zrušení programu Constellation na zaměstnanost a k realizaci nového plánu „jak u agentury tak v soukromém sektoru,“ uvádí se v dopise. Zákonodárci požádali, aby materiály byly dodány do komisní místnosti v Rayburn House Office Building na Kapitol Hill „ne později než do konce pracovní doby v pátek 25. června 2010.“

Komise žádá, aby všechny relevantní dokumenty, které NASA označí, že by neměly být sdílenými dokumenty, „uvedla položku po položce s jasně uvedeným výslovným právním titulem k nároku na výjimku.“

Dopis uvádí, že komise ve své snaze o přezkoumání plánů NASA „vznášela opakované požadavky na detailní informace o nákladech a programu, které chyběly v rozpočtovém požadavku na fiskální rok 2011,“ a zákonodárci ze Sněmovny žádali Boldena a jeho personál o tyto materiály při nejméně čtyřech různých příležitostech.

„Selhání NASA při předkládání těchto informací Kongresu je překážkou v možnosti zabývat se budoucími kosmickými lety NASA podle časového rozvrhu,“ uvádí se v dopise. „Agentura současně realizuje dramatické změny v programu Constellation, které vyústí ve ztrátu tisíců kvalifikovaných pracovních míst a které způsobí nevyhnutelná zpoždění ve vývoji Aresu I a Orionu, pokud by se Kongres rozhodl tyto programy nerušit.“

Originál a odkazy:
http://www.space.com/news/nasa-human-spaceflight-plan-documents-sn-100618.html

 

____________________
Áda
 
20.6.2010 - 21:40 - 
" Zákonodárci požadují dokumenty o pozadí plánu na pilotované kosmické lety "

ja si myslím že by im tie dokumenty aj radi dali..
fór je však v tom, že nasa žiadne nemá

aby totiž mohla nasa, na čomkoľvek pracovať, musí mať na to schválené financie, a tie schvaľuje práve kongres, ktorý ale najprv chce vedieť načo má dať a koľko, čo je záhada aj pre nasa, a tak stále dokolečka
ako niečo od f kafku
politické prehlásenie obavu, je v tomto prípade nasa na ehm..
 
20.6.2010 - 22:51 - 
citace:
Před pár dny jsem psal o potížích Kongresu při uplatňování své autority vůči NASA a žádosti na předložení požadovaných informací. Případ se graduje, teď to již vypadá na cosi za způsob zabavování dokumentů.
...



Mně to připadá jako známý scénář. Pokusím se to popsat, předpoklady jsou:

- vývoj čehokoliv v aerokosmickém průmyslu je dlouhodobá záležitost, politická vůle se ale mění v řádech hodin a dní.

- NASA je byrokratická instituce, kde jde všechno pomalu.

- v NASA lze najít mezi zaměstnanci dvě velké skupiny zaměstnanců: "historické zaměstnance" - tedy ty, kteří už třicet let například natírají startovací rampu a nic jiného neumí a "nadšence" - kteří chtějí "dělat" kosmonautiku.


Takže moje představa toho, co se děje:
Zaměstnancům v NASA se do nějakých změn nechce, chtějí svoje teplíčko, nejlépe teplíčko a lítat. A když kongresmani chtějí zase další, už třistapatnáctý návrh finací a pětapadesátou změnu, tak to někdo honem splichtí a pošle. No a v kongresu se mydlí zastánci a odpůrci kosmonautiky a tak společně honí NASA a shánějí podklady ...

 
21.6.2010 - 11:16 - 
Další jobovka: Obama žádá Kongres o přesunutí 100 mil USD z rozpočtu NASA 2011 na podporu pracovních míst na Floridě ....

http://www.spacenews.com/civil/100618-obama-asks-congress-shift-100m-from-nasa-for-job-initiatives.html
 
21.6.2010 - 15:36 - 
Tomu nerozumím, bere peníze NASA aby ušetřil a NASA ruší pracovní místa. Z těch ušetřených peněz chce platit další pracovní místa?! Je to kouzelník! 
21.6.2010 - 15:40 - 
Prečo nie? Za plat jedného inžiniera v NASA vyrobí tucet platov pre zametačov pláží... A to sa oplatí! 
21.6.2010 - 16:44 - 
Díky, je vidět, že nemám (ekonomicko politické)myšlení. Řekl bych že ti zametači budou zametat prach na rampách Kennedy Space Center.
Pro budoucnost USA a i světa by bylo lépe mít inženýry než zametače? Ten inženýr možná skončí jako zametač.
 
<<  23    24    25    26    27    28    29  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.222415 vteřiny.