Z lodi S.S. John Young(Cygnus NG-10), která se odpojila od ISS před pěti dny, byl dnes vypuštěn cubesat Kicksat 2. Ten je zajímavý tím, že je to platforma pro cca stovku femtodružic(max je tuším 128).
citace:Z lodi S.S. John Young(Cygnus NG-10), která se odpojila od ISS před pěti dny, byl dnes vypuštěn cubesat Kicksat 2. Ten je zajímavý tím, že je to platforma pro cca stovku femtodružic(max je tuším 128).
AR1 je vždy na snímku ve dvojici (nebo snad je to dvoukomorový motor ?, spíše ne). V této sestavě soutěžil o náhradu ruského RD 180, tedy musel mít tah min. 400 tun a tedy nabízel 2 motory, neboť jeden má tah podle Wiki 2500 kN.
Když AR1 prohrál u ULA oproti BE-4, mohl by být takto použit pro raketu Antares od Orbital ATK jako náhrada ruských RD 193 (RD 191)
To je velmi nepravděpodobné. Orbital ATK je dnes součástí Northrop Grumman a budoucím nosičem s prvním startem v roce 2021 má být OmegA. Těžko budou přepřahat Antares na necelé dva roky na nový, nevyzkoušený motor. Nedává to smysl.
Tady jsem se prvně dočetl (možná už to proběhlo), že ruské motory RD 181 pro Antares jsou dodávány od Eněrgomaš přímo do USA na komodrom Wallops ve Virginii. Tedy Južnoje dodává 1.st bez motorů a integrace se provádí na kosmodromu.
"...NK-33 stencil, during prelaunch processing and mating to the first stage inside Orbital’s Horizontal Integration Facility (HIF) at NASA Wallops..."
vylozit naklad na ISS, odpojit a pokracovat s dalsou misiou. Myslim ze presne nieco take som kedysi navrhoval (tusim v suvislosti s turistickymi obletmi mesiaca)
Cygnus je úspěšná nákladní loď , vybavena vším potřebným, aby mohla sloužit pro zásobování stanice na Gateway. Snad by jí tam mohla vynést raketa Atlas 5 v maximální konfiguraci s 5 boostery, zcela jistě připravovaný Vulcan. Problém je, že zatím se Cygnus připojuje k ISS pomocí Canadam 2 robotického ramene a to asi na Gateway nebude.