citace:ja si ju viem predstaviť aj ako minimalistický hab-modul pre pilotované BEO misie
Přesně tohle se děje. Dne 19.7.2019 NASA oznámila, že vybrala společnost Northrop Grumman Innovation Systems jako dodavatele obytného a logistického modulu HALO (Habitation and Logistics Outpost), založeného na základě nákladní zásobovací lodi Cygnus. HALO bude prvním obytným modulem Gateway, jeho start je plánován na poslední čtvrtletí roku 2023.
Ta cena za 10 startů Anteres je velká, ale ostatní výrobci nejsou moc levnější. Cargo Dragon má 2x menší vakuovaný objem než Cygnus a neodveze pryč tolik odpadu. Zajímavé je, že podle WIKI cena samotné rakety je 80-85 USD. Možná je v tom i politická otázka – podpora ukrajinského výrobce prvního stupně Južmaš, ale tím podporují i ruského, který dodává 2 motory RD 181, což je modifikace RD 191
Zajímavé v klipu je zmínka, že NASA přiznala, co všichni vědí, že žádný let lidí na Měsíc v r. 2024 nebude. Nevím, kde a jak to bylo řečeno
[upraveno 12.8.2021 20:04]
citace 12.8.2021 - 19:52 - PinkasJ:Ta cena za 10 startů Anteres je velká, ale ostatní výrobci nejsou moc levnější. Cargo Dragon má 2x menší vakuovaný objem než Cygnus a neodveze pryč tolik odpadu.
V tom videu je ukázáno, že cena Dragon/Falcon je za celou dobu platnosti smlouvy poloviční a u jejího posledního prodloužení dokonce ani ne třetinová, čemuž bych "není o moc levnější" zrovna neříkal. Taky je ve videu ukázáno, a je to velmi příznačné, že kromě NASA si u jiných zájemců o vynesení nákladu do vesmíru Antares ani neškrtl.
Dragon má sice menší natlakovaný objem, než Cygnus, ale kompenzuje to kufrem. A Dragon neodváží odpad žádný, ten se vrací na Zemi s výsledky experimentů, což je podle mne o dost cennější, než sloužit jako popelnice.
Prostě Northrop Grumman, ždímačka na peníze (je tu někdo, koho překvapuje, že se po boku Blue Origin hrdě zaháčkovali v tzv. "Národním týmu" na přistání na Měsíci?).
citace 9.8.2022 - 11:17 - Ervé:Takže než vyvinou nový stupeň s Firefly, poletí dvakrát se skladovými RD-181 a třikrát s Falconem 9. [upraveno 9.8.2022 11:21]
“During a rocket stage separation event, debris from an Antares acoustic blanket became lodged in one of the Cygnus solar array mechanisms, preventing it from opening,” said Cyrus Dhalla, vice president and general manager, Tactical Space Systems, Northrop Grumman.
Pritom NG-21 a NG-22 poletia na Falcon 9, ktoreho nosna kapacita bude značne nevyužitá. Súčasna štartová hmotnosť Cygnus enhanced je podľa wikipedie 6600 kg.
Nikde som nenašiel zmienku o nejakom sekundarnom náklade.