Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4    5    6    7  >>
Téma: Projekt Cygnus / Antares
23.2.2013 - 13:26 - 
citace:
test fire včera bol úspešný



Hořelo to pěkně. Teď ještě aby to i pěkně letělo a bude to paráda.
 
15.3.2013 - 22:51 - 
A další odklad demo letu Antaresu na ne dříve než 16-18.dubna.

http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/
 
15.3.2013 - 23:09 - 
ale to nie je nove info, nie?
ci som si to poplietol s niecim teraz?

edit:
sorry... toto bude novinka... s niecim inym v polke aprila sa mi to muselo popliest [Edited on 15.3.2013 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
27.3.2013 - 17:51 - 
Update Cygnus/Antares:

Servisní modul Cygnus včera dorazil do budovy H-100 ve Wallops, kde bude připojen k tlakovému modulu PCM.



Minulý týden byl také do této budovy dopraven a naložen COTS náklad. Naloženo bylo zatím 560 kg nákladu.



Kompletní loď Cygnus bude po zkompletování přepravena do budovy V-55, kde bude natankován a namontován na Antares.
Dalších 171 kg nákladu bude naloženo až na Antaresu bezprostředně před startem.

http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/
 
27.3.2013 - 18:10 - 
no, ked si predstavim ze toto by bol habitat na tom Titovom marsolete... no... uff
ale inak fajn, rad vidim nejaky hardver namiesto simulacii
 
28.3.2013 - 01:39 - 
No jako habitant teda asi ne, max jako lehký skladový modul.:)

Navíc vidím, že i ten poklop je menší než má standartní CBM.


A-one posun NET 17-19. duben.

http://www.orbital.com/NewsInfo/MissionUpdates/Antares_Test_Flight/index.shtml
 
02.4.2013 - 15:56 - 
Servisní modul lodi Cygnus před připojením na hermetizovaný modul PCM.


http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/
 
03.4.2013 - 20:09 - 
http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/

Už sú spojené.
 
05.4.2013 - 00:48 - 
Zkompletovaný Antares připravený k převozu a vztyčení na rampě 0A středoatlantického regionálního kosmodromu MARS.
Vlastní převoz začne zítra, tj. v sobotu v 10:45 SELČ. Plánovaný start zatím zůstává na 17-19.Dubnu. Startovací okno se bude otevírat vždy v 15:00 EDT (21:00 SELČ).


1024x768
 
05.4.2013 - 07:26 - 
dalsia ceruzka, ako to yamato nazval

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.4.2013 - 10:43 - 
toto je predsa len trochu macatejsie ako F9v1.1 
05.4.2013 - 11:56 - 
Ani tak moc širší, jako spíš o 40% kratší než nová F9. 
05.4.2013 - 13:32 - 
Antares v110: d= 3,90 m ; l= 40,5 m
Falcon 9 v1.0: d= 3,66 m ; l= 54,3 m
Falcon 9 v1.1: d= 3,66 m ; l= 69,2 m
 
05.4.2013 - 17:54 - 
citace:
Ani tak moc širší, jako spíš o 40% kratší než nová F9.

Koľko kilo s tým chcú vyniesť?
 
05.4.2013 - 18:09 - 
okolo 5 t, ak si dobre pamätám...
má to lepší prvý stupeň ako f9 a horší druhý...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.4.2013 - 18:10 - 
citace:
okolo 5 t, ak si dobre pamätám...
má to lepší prvý stupeň ako f9 a horší druhý...
Zdalo sa mi, že ten II. stupeň je nejaký poddimenzovaný.
 
05.4.2013 - 18:14 - 
citace:
citace:
okolo 5 t, ak si dobre pamätám...
má to lepší prvý stupeň ako f9 a horší druhý...
Zdalo sa mi, že ten II. stupeň je nejaký poddimenzovaný.


hlavne je na tuhé palivo...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.4.2013 - 18:23 - 
citace:
... hlavne je na tuhé palivo...
Kopírovali kórejcov, alebo kórejci ich? Aj u kórejcov bol druhý stupeň prislabý.
 
05.4.2013 - 19:49 - 
U Antaresu mne docela překvapil i plánovaný průběh vzletu. První stupeň dohoří necelé 4 minuty po startu (ve výšce cca 100 km). Zbytek rakety pak poletí více než 1,5 minuty setrvačností (až do výšky skoro 190 km). Teprve pak se zapálí druhý stupeň na TPL a dotáhne Cygnus na základní oběžnou dráhu (ve výšce cca 250 km). Tak dlouhou "coast" fázi uprostřed vzletu bych nečekal a neznám ji u žádné jiné kosmické rakety.

http://www.spaceflightnow.com/antares/demo/launchtimeline.html
http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/files/AONE-Mission-Overview.pdf
 
05.4.2013 - 20:13 - 
k tej coast fáze...
od tohto príspevku a ďalej (skoro celú ďalšiu stranu)...

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30922.msg1027163#msg1027163

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
05.4.2013 - 23:54 - 
citace:
U Antaresu mne docela překvapil i plánovaný průběh vzletu. První stupeň dohoří necelé 4 minuty po startu (ve výšce cca 100 km). Zbytek rakety pak poletí více než 1,5 minuty setrvačností (až do výšky skoro 190 km). Teprve pak se zapálí druhý stupeň na TPL a dotáhne Cygnus na základní oběžnou dráhu (ve výšce cca 250 km). Tak dlouhou "coast" fázi uprostřed vzletu bych nečekal a neznám ji u žádné jiné kosmické rakety.

http://www.spaceflightnow.com/antares/demo/launchtimeline.html
http://www.orbital.com/Antares-Cygnus/files/AONE-Mission-Overview.pdf


je to logicky dosledok slabej rakety... setria kde sa da...

horny stupen ide mimo aerodynamicky odpor a bez aerodynamickeho krytu, tryska je optimalizovana pre vakuum...

krasa vakua je v tom, ze nie su podstatne rozdiely medzi vysokotlakym a nizkotlakym motorom... velka tryska nahradi expanzny tlak...

tiez to moze mat suvis, ze komu tvoj prvy stupen padne na hlavu...
(podobne sme to riesili v nasom zatial neuspesnom projekte, potesi aspon, ze niekto uspesny uvazoval podobne)
 
06.4.2013 - 00:11 - 
Podle toho NSF fóra to chápu tak, že hlavním důvodem dlouhého letu setrvačností před zapálením druhého stupně bude zřejmě snaha o dosažení vyššího perigea základní oběžné dráhy. Motor na TPL druhého stupně hoří relativně krátce (cca 2,5 minuty) takže pokud by se zapálil hned po dohoření prvního stupně, tak by perigeum výsledné dráhy muselo být hodně nízké (pokud se počká na volné vystoupání, perigeum může být vyšší). Dalším důvodem snad může být i to, že regulací okamžiku "zpožděného" zážehu druhého stupně lze "doladit" parametry výsledné dráhy (může se tak vyrovnat případná nepřesnost ve výkonu a navádění prvního stupně). Podle NSF se tou setrvačností prý ani moc nezhoršují gravitační ztráty rakety, protože při tom "přeletu" motor nepracuje. 
06.4.2013 - 10:11 - 
Prvý stupeň předává většinu rychlosti, nese většinu gravitačních, prakticky všechny aerodynamické ztráty. Gravitační ztráty u každého druhého stupně jsou závislé na hmotě (ta je již malá) a klesají s druhou mocninou horizontální rychlosti, takže jsou malé a rychle klesají k nule. Druhý stupeň Antaresu zcela jistě nemá možnost druhého zážehu a tak by jak píše pan Holub při okamžitém zážehu po prvém převedl UZ na značně protáhlou dráhu s nízkým perigeem. Je proto logické počkat se zážehem druhého stupně do takové výšky a směru letu balistické křivky, až je umožněno přímo přejít na požadovanou dráhu. U běžných raket je většinou snaha co nejrychleji dosáhnout dráhy s požadovaným apogeem a minimálním perigeem a druhým zážehem v apogeu dráhu zakulatit nebo zvýšit perigeum na požadovanou hodnotu.

Je zajímavé, že pro některé vesmírné sondy do sluneční soustavy se používá také takové přerušení práce motorů a let setrvačností po výstřední elipse až zpět do perigea, kde se teprve uděluje 2. kosmická rychlost. Obecně udělování rychlosti je nejefektivnější co nejníže u země v perigeu, tedy pokud možno v co nejkratším čase, dokud dráha příliš nestoupne.

Jako příklad může sloužit vynesení sondy Rosetta raketou Ariane 5 v r. 2004 s cílem přistání na kometě v r. 2014: Uvádím krátce poslední etapu letu:

T+0:03:13 – odhození aerodynamického štítu ve výšce 106 km
T+0:09:47 – vypnutí hlavního motoru Vulcain 1
T+0:09:53 – oddělení prvního stupně rakety (později dopad do Pacifiku)
T+1:07:00 – dosažení nejvyššího bodu balistické dráhy (3828 km) a setrvačný návrat k perigeu
T+1:56:43 – zážeh horního stupně rakety ve výšce 652 km
T+2:05:06 – dosažení nejnižšího bodu dráhy ve výšce 225 km
T+2:13:51 – vypnutí motoru horního stupně ve výšce 1097 km
T+2:15:05 – oddělení Rosetty od horního stupně

[Upraveno 06.4.2013 PinkasJ]
 
06.4.2013 - 11:53 - 
citace:
Podle toho NSF fóra to chápu tak, že hlavním důvodem dlouhého letu setrvačností před zapálením druhého stupně bude zřejmě snaha o dosažení vyššího perigea základní oběžné dráhy. Motor na TPL druhého stupně hoří relativně krátce (cca 2,5 minuty) takže pokud by se zapálil hned po dohoření prvního stupně, tak by perigeum výsledné dráhy muselo být hodně nízké (pokud se počká na volné vystoupání, perigeum může být vyšší). Dalším důvodem snad může být i to, že regulací okamžiku "zpožděného" zážehu druhého stupně lze "doladit" parametry výsledné dráhy (může se tak vyrovnat případná nepřesnost ve výkonu a navádění prvního stupně). Podle NSF se tou setrvačností prý ani moc nezhoršují gravitační ztráty rakety, protože při tom "přeletu" motor nepracuje.


mate pravdu. kratka doba chodu motoru moze byt podstatnym dovodom.

ad gravitacne straty - sa nezhorsuju v pripade, ze let maju "vyladeny" a raketa dosiahne obeznu rychlost skor, ako zacne "padat", co je v pripade kratkeho horenia druheho stupna blizko realite. (takze nemozu cakat do apogea suborbitalneho skoku)
Zakon zachovania energie musi platit aj rozdiel energii medzi pociatocnym a vyslednym stavom, ak neboli cestou naviac straty.
(napr. jak uvadza PJ optimalizaciou restartu v apogeu, co ale opat tuna je splnene)

rakety na sposob skok - orbita sa nevyuzivaju pravdepodobne pre dosahovanu vyssiu efektivnost prvych stupnov, kedy je mozne "prebytok" vyuzit na podstatny prispevok k orbitalnej rychlosti.
Kedze prerusenie cinnosti prveho stupna by bolo neprimeranym rizikom, volia sa alternativne kontinualne drahy miesto suborbitalneho medziskoku. [Editoval 06.4.2013 martinjediny]
 
06.4.2013 - 18:24 - 
štart sa blíži, antares je von:

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30921.msg1035468#msg1035468

a ďalšie príspevky za týmto...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
06.4.2013 - 21:32 - 
antares na rampe:


https://twitter.com/OrbitalSciences/status/320591918482464769/photo/1
[Edited on 06.4.2013 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
06.4.2013 - 22:01 - 
z twitteru:
Orbital Sets April 17 at 5:00 p.m. as targeted launch date and time for #Antares Test Flight from @NASA_Wallops

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
09.4.2013 - 07:43 - 
ta sekvencia - via nsf:


http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30922.msg1036373#msg1036373

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
10.4.2013 - 00:28 - 
První let A-ONE Antaresu s áčkovým Castorem a hmotnostní maketou lodi s cubesaty tedy 17.4. ve tříhodinovém startovacím okně 23:00-02:00 SELČ 
14.4.2013 - 17:00 - 
vyzerá to, že wet rehearsal bol prerušený dnes kvôli problémom s nejakým ventilom... čo bude ďalej ešte nie je isté

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
<<  1    2    3    4    5    6    7  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.170626 vteřiny.