citace:Po rozpadu SSSR bylo nakupováno 99% větších dopravních letadel ze Západu. Co by se stalo, kdyby pro Tu-334 nakoupili jen motory? To letadlo mohlo 20 roků létat
Podle Wikipedie poprvé vzlétl až 8. února 1999 v Moskvě s osádkou velitele Andreje Soldatěnkova. Trošku dlouhá doba od rozpadu SSSR.
Ani tehdy nebyl zřejmě připraven k sériové výrobě - neboť ke zrušení programu došlo až citace: Se sloučením ruských leteckých firem do Sjednocené letecké korporace bylo v roce 2009 rozhodnuto v programu nadále nepokračovat.
Ostatně se na té wikipedii píše o probíhajících testech po letu prvního prototypu.
Zřejmě má skutečnost, že je v Rusku trojnásobná četnost letekých havárií z technických příčin, nějaké důvody. Anebo proč kdysi OKB Iljušina povolila na u nás provozované a servisované (včetně GO) Il-62 dvojnásobné resurzy než u nich doma?
Ještě si připomeňte anabázi Tu-204/214, Il-114, vrtulníky Ansat, Mi-38, Ka-60. Prostě firmy něco vyvinou, ale nemají dost peněz na to, aby udrželi výrobu, servis, logistiku a získali dost zakázek. Problém je taky se sortou zákazníků, kteří o stroje mají zájem - většinou jsou bez peněz nebo je na ně embargo (nebo aspoň hrozí).
Pokud jde o snížení civilního sportovního letectví, došlo ke třem důležitým věcem:
1. zdražení paliva (nárůst ceny za provoz, omezená dostupnost leteckého benzínu)
2. snížení potřeby velmocí udržovat zálohu tisíců vycvičených sportovních/ práškovacích pilotů pro případ světové války (přeškolení je řádově kratší než vycvičit nového pilota) - skončila podpora systému - lékaři, školení, dráhy, stroje, náhradní díly atd.
3. ekologie a ochrana zdraví - vedla ke zpřísnění hluku, emisí, zvýšení nároků na bezpečnost - omezení možností, nárůst ceny za vše.
citace:
To je naopak od Rusů hospodárné, na co spěchat s letadlem 5gen za velké peníze, když to co mají (modernizované na 4+ za neporovnatelně nižší cenu) je kvalitativně ekvivalentní zmíněným americkým strojům.
Toto směšné prohlášení je pro legraci všem, co se v letecké technice vyznají. Zpoždění a neschopnost dovést do konce vývoj Su-57 je všem, co to sledují, zcela zřejmá. Pouze ruští představitelé vypouští propagandistické bláboly určené primárně pro vlastní lid.
Smutné je, když jim uvěří i lidé, u kterých by se kritické myšlení dalo předpokládat. Prosím, držte se napříště problematiky, které snad rozumíte.
citace:... Pouze ruští představitelé vypouští propagandistické bláboly určené primárně pro vlastní lid.
Smutné je, když jim uvěří i lidé, u kterých by se kritické myšlení dalo předpokládat. Prosím, držte se napříště problematiky, které snad rozumíte.
Lepšie by to nenapísali ani velikí literáti A.S Puškin, L.N. Tolstoj a G.B. Shaw
Rogozin:
krom metalox motoru a znovupoužitelného prvního stupně Sojuzu 5(nebo jak se to zas bude jmenovat
- MLM ke konci roku 2020
- SeaLaunch někam do Pacifiku
- Angara je drahá. Při "masové výrobě" bude cena jako u Protonu. Mno...
- R-36M(Satan) bude použita jako kosmický nosič po vyřazení z výzbroje
- Federace(nebo jak se to bude jmenovat) poletí k Měsíci nejdříve v letech 2026-2028
- přistání na Měsíci v roce 2030, pak základna
- Noemova archa - sada rostlin někde na BEO, co to s nimi udělá
Nevidím tam změnu vlastníku, ale změnu rozhodovacích struktur(Ne Glavkosmos, ale přímo Roskosmos bude rozhodovat v ILS, i když je to dceřinka Chruničeva). Nebo jsem něco přehlédl?
Podle Zaka s odvoláním na Roskosmos vyvedení trvalo 4,5 hodin od startu, a všechny sekundární satelity byly úspěšně odděleny od Fregatu. Nyní je na jednotlivých vlastnících satelitů potvrdit jejich funkčnost na orbitě.
Dnes v 7:00 SELČ(5:00 UTC) se otevírá startovací okno pro nosič Sojuz 2.1b s vojenskou telco družicí Meridian-M 18L. Cílovou dráhou je dráha typu molnija.
na You Tube je zajímavý rozhovor redaktora s bývalým ředitelem RKK Energia Lapotou.
První otázka – proč byl vynesen na MKS humanoidní robot Fedor? Lopota říká, že takové roboty jsou určeny k práci mimo stanici. Takovým jednoduchým robotem je kanadský manipulátor, který má jednoduchou podpůrnou funkci při přenášení dílů, podporu kosmonautů při výstupu apod. Kanaďané s NASA vyvíjí nové technologické roboty pro kosmos – např. Dexter, které umožňují mnohé výzkumy vně stanice bez výstupu člověka. Využití Fedora však je nejasné, možná jde jen o ověření funkce a spolehlivosti součástek. Roskosmos však spolu s ESA vyvíjí technologické roboty – manipulátory. Jedním z nich je ruský Kosmorobot s více než 10 technologických nástrojů. Do konce roku má být zhotoven letový vzorek, jde o perspektivní konstrukci.
Co se týče kosmodromu Vostočnyj – místo bylo nevhodně vybráno – vysoká úroveň spodní vody, písky až do hloubky 60 m. Lapota si myslí, že se zde nikdy nebudou vypouštět supertěžké rakety, jen těžké s nosností na vysoké dráhy (GTO) minimálně 10 tun
Lopota velmi oceňuje projekt Mořského startu (Sea Launch). Zatím ho vlastní S-7 Space, ale již rok se nic neděje (pozn: asi čekají na raketu Sojiz 5). Toto je jediná cesta udržet ve výrobě jeden z nejdůležitějších ruských motorů RD 170/171. Mořský start byl plně automatický, včetně plnění paliva, startovní posádka byla 20 x menší na Bajkonuru.
Číňané již mají 8 mořských startů na ostrovech pro malé rakety a snaží se získat převahu v tomto oboru malých nosností.
Použití Metanu jako paliva nepřináší velké výhody – jen mírně vyšší Isp, ale dvojnásobný objem. Metan je ale mnohem nebezpečnější. V širokém rozsahu teplot má odpařený metan stejnou hustotu jako vzduch. Kolem rakety se tvoří objemová výbušná směs již při koncentraci 2% metanu, zvláště při plnění ohromných objemů u superraket. Při úniku pár kerosenu, tyto letí nahoru, páry kyslíku jdou k zemi. Podobně je to při plnění vodíku. Proto se výbušné směsi netvoří. Tyto zkušenosti měl již dávno za sebou konstruktér RD 171 – Gluško, který metan zkoušel a ne náhodou od něho a odešel.
Perspektivní motory by měly být elektro – magneto – plazmové, nebo elektro – magneto – vakuové, včetně využití magnetických polí Země., planet, Slunce. Pro daleké výzkumy je třeba roboto-technika, ne podobná člověku, ale funkcionální.