Divize dopravních letadel Boeingu, jejíž šéf odchází z funkce, a aerokosmickou divizí Boeigu je jenom jediná spojitost - obě patří do koncernu Boeing. Spojitost mezi odchodem ředitele divize, která nemá se Starlinerem nic společného není žádná.
citace:Divize dopravních letadel Boeingu, jejíž šéf odchází z funkce, a aerokosmickou divizí Boeigu je jenom jediná spojitost - obě patří do koncernu Boeing. Spojitost mezi odchodem ředitele divize, která nemá se Starlinerem nic společného není žádná.
Muilenburg je(bol) CEO Boeingu. Ziadnej divizie.
P.s. mimochodom spominanej vesmirnej divizii sefoval Muilenburg do roku 2015 [upraveno 23.12.2019 17:56]
citace:Divize dopravních letadel Boeingu, jejíž šéf odchází z funkce, a aerokosmickou divizí Boeigu je jenom jediná spojitost - obě patří do koncernu Boeing. Spojitost mezi odchodem ředitele divize, která nemá se Starlinerem nic společného není žádná.
Muilenburg je(bol) CEO Boeingu. Ziadnej divizie.
P.s. mimochodom spominanej vesmirnej divizii sefoval Muilenburg do roku 2015 [upraveno 23.12.2019 17:56]
Z diskuze NASA a Boeingu to vypadá, že nebude potřeba (a to jsem překvapen) opakování Boe-OFT a přistoupí se hned k Boe-CFT a to se startem NET 20. května 2020.
Z diskuze NASA a Boeingu to vypadá, že nebude potřeba (a to jsem překvapen) opakování Boe-OFT a přistoupí se hned k Boe-CFT a to se startem NET 20. května 2020.
Z hlediska vyššího principu mravního to možná překvapivé je, ale realisticky vzato, myslím, že většinu lidí to nijak nepřekvapuje. Tím víc doufám, že se podaří SHS dovést do úspěšného závěru a že si potom ve SpaceX kartel Boeing-NASA vychutnají.
Porážka v závodech se SpaceX o první pilotovaný let by pro Boeing znamenala snad ještě horší ránu pro prestiž, než dvě spadlá letadla a nepovedený (i když NASA tvrdí, že byl až na bezvýznamné detaily "v zásadě" povedený) let Starlineru. Finanční vyjádření té ztráty image nedokážu odhadnout, ale dokážu si představit, že i setina té částky je plně postačující, řekněme, na podporu správného názoru odpovědných osob. [upraveno 30.1.2020 16:09]
citace:Teď už jenom zbývá doufat, že ta srážka s realitou nebude podobně tragická, jako ty dva maxy na padrť ...
Osobně si myslím, že to je trochu odvážnější, ale přijatelné rozhodnutí, kabina prokázala schopnost letu a přistání. Zkoušky a simulace budou i nadále probíhat. NASA prostě potřebuje pilotované lety a je ochotná trošku riskovat. Uvidíme, co s plánem udělají zpoždění kvůli konečným zkouškám.
citace:Teď už jenom zbývá doufat, že ta srážka s realitou nebude podobně tragická, jako ty dva maxy na padrť ...
Osobně si myslím, že to je trochu odvážnější, ale přijatelné rozhodnutí, kabina prokázala schopnost letu a přistání. Zkoušky a simulace budou i nadále probíhat. NASA prostě potřebuje pilotované lety a je ochotná trošku riskovat. Uvidíme, co s plánem udělají zpoždění kvůli konečným zkouškám.
posadit ludi do kabiny, ktora pri prvom lete mala zasadnu chybu a nevykonala jeden z hlavnych testov (pripojenie k ISS) je trosku odvaznejsie? Co ak podobny kiks vyplava na povrch v blizkosti ISS?
Ukazuje sa ze simulacie a certifikacie nenahradia naozajstne testy. A ak si Boeing simuluje a certifikuje sam u seba, tak su z toho este aj stovky mrtvych.
citace:Teď už jenom zbývá doufat, že ta srážka s realitou nebude podobně tragická, jako ty dva maxy na padrť ...
Osobně si myslím, že to je trochu odvážnější, ale přijatelné rozhodnutí, kabina prokázala schopnost letu a přistání. Zkoušky a simulace budou i nadále probíhat. NASA prostě potřebuje pilotované lety a je ochotná trošku riskovat. Uvidíme, co s plánem udělají zpoždění kvůli konečným zkouškám.
posadit ludi do kabiny, ktora pri prvom lete mala zasadnu chybu a nevykonala jeden z hlavnych testov (pripojenie k ISS) je trosku odvaznejsie? Co ak podobny kiks vyplava na povrch v blizkosti ISS?
Ukazuje sa ze simulacie a certifikacie nenahradia naozajstne testy. A ak si Boeing simuluje a certifikuje sam u seba, tak su z toho este aj stovky mrtvych.
Každý přílet k ISS má milestony, samotný přílet k ISS je velmi pomalý, takže i v případě potíží je spousta času. Snad má Starliner přepínač na plné manuální ovládání pro abort a odlet od ISS.
citace:
Každý přílet k ISS má milestony, samotný přílet k ISS je velmi pomalý, takže i v případě potíží je spousta času. Snad má Starliner přepínač na plné manuální ovládání pro abort a odlet od ISS.
takže od superbezpečných lodí sme sa behom pár mesiacov posunuli k "prinajhoršom to posádka nejako zachráni" A ako sa volá táto zmena paradigmy? Boeing
citace:
takže od superbezpečných lodí sme sa behom pár mesiacov posunuli k "prinajhoršom to posádka nejako zachráni" A ako sa volá táto zmena paradigmy?
Myslíš ten výbuch kabiny ? ale to byla jen anomálie.
No, kdybych „musel“ letět na ISS, tak raději bych letěl Starlinerem i když by to byl jeho prvý let tam, než Dragonem 2, který už se dříve s ISS spojil. Nechtěl bych mít vedle kabiny nádrže vzájemně hořlavých komponentů. Starliner je také pevnější ( je znovupoužitelný) a raději bych přistával na souši. Uvidíme, který z nich bude oblíbenější.
citace:
takže od superbezpečných lodí sme sa behom pár mesiacov posunuli k "prinajhoršom to posádka nejako zachráni" A ako sa volá táto zmena paradigmy?
Myslíš ten výbuch kabiny ? ale to byla jen anomálie.
Mas na mysli tu skusku, ktora bola zopakovana, kym sa pohli dalej? Tu skusku, kde NASA neusudila ze "ok, za mne dobry"?
citace:No, kdybych „musel“ letět na ISS, tak raději bych letěl Starlinerem i když by to byl jeho prvý let tam, než Dragonem 2, který už se dříve s ISS spojil. Nechtěl bych mít vedle kabiny nádrže vzájemně hořlavých komponentů. Starliner je také pevnější ( je znovupoužitelný) a raději bych přistával na souši. Uvidíme, který z nich bude oblíbenější.
No ja osobne by som radsej na tu ISS aj doletel
Mimochodom CD je tiez znovupouzitelny a nadrze s horlavinami mas uplne rovnako aj v Starlineri. Ak si teda nemyslis ze to pri navrate astronauti kormidluju padlami vystrcenymi z okna.
citace: nadrze s horlavinami mas uplne rovnako aj v Starlineri. Ak si teda nemyslis ze to pri navrate astronauti kormidluju padlami vystrcenymi z okna.
Starliner má nádrže s hořlavinami pro korekce dráhy i pro abort v servisním modulu, a ten je pod tepelným štítem. Po navedení na sestupnou dráhu pomocí tohoto servisního modulu se tento odhodí a vlastní loď je dále řízena tím, že má těžiště mimo osu a natáčením lodi kolem podélné osy se mění vektor vztlaku, takže loď je řiditelná ve svislé i vodorovné rovině. Toto otáčení lodi zajišťují malé trysky jen s malou zásobou paliva. Nevím, zda u CST-100 jsou pro trysky použity samozápalné komponenty, nebo peroxid vodíku, nebo stlačený vzduch nebo jiné palivo.
Kdyby jsi náhodou letěl, ty pádla byste sis mohl vzít pro jistotu sebou.
citace: nadrze s horlavinami mas uplne rovnako aj v Starlineri. Ak si teda nemyslis ze to pri navrate astronauti kormidluju padlami vystrcenymi z okna.
Starliner má nádrže s hořlavinami pro korekce dráhy i pro abort v servisním modulu, a ten je pod tepelným štítem. Po navedení na sestupnou dráhu pomocí tohoto servisního modulu se tento odhodí a vlastní loď je dále řízena tím, že má těžiště mimo osu a natáčením lodi kolem podélné osy se mění vektor vztlaku, takže loď je řiditelná ve svislé i vodorovné rovině. Toto otáčení lodi zajišťují malé trysky jen s malou zásobou paliva. Nevím, zda u CST-100 jsou pro trysky použity samozápalné komponenty, nebo peroxid vodíku, nebo stlačený vzduch nebo jiné palivo.
Kdyby jsi náhodou letěl, ty pádla byste sis mohl vzít pro jistotu sebou.
řeknu to takhle, pokud by došlo k výbuchu nádrží, tak je vám jedno, jestli jsou vedle vás nebo pod tepelným štítem, v obou případech je po vás
citace:
řeknu to takhle, pokud by došlo k výbuchu nádrží, tak je vám jedno, jestli jsou vedle vás nebo pod tepelným štítem, v obou případech je po vás
Po zkušenostech z Apolla 13 bych ty nádrže měl také radši v servisním modulu.
A také není v jednom vlákně možná tvrdit, že v případě výbuchu rakety se kapsli nic nestane, a tady , u výbuchu daleko menšího množství paliva v servisním modulu že je po posádce.
Jak by to dopadlo u CD, už víme
citace:
řeknu to takhle, pokud by došlo k výbuchu nádrží, tak je vám jedno, jestli jsou vedle vás nebo pod tepelným štítem, v obou případech je po vás
Po zkušenostech z Apolla 13 bych ty nádrže měl také radši v servisním modulu.
A také není v jednom vlákně možná tvrdit, že v případě výbuchu rakety se kapsli nic nestane, a tady , u výbuchu daleko menšího množství paliva v servisním modulu že je po posádce.
Jak by to dopadlo u CD, už víme
Nemyslíte, že to je trochu rozdíl?
U Apolla 13 měli štěstí, že tam byl LEM, jinak by byli mrtví bez ohledu na to, že kapsle výbuch přežila a o to jde
pokud bouchne nádrž na orbitě, jste mrtvý bez ohledu na to, jestli to kapsli rozstřelí, nebo zůstane celá a krouží mrtvá týdny na orbitě, ten druhý způsob smrti se mi zdá ještě mnohem horší
to první tvrzení má být ode mě? pokud ano, tak je zkreslené
pokud bouchne raketa, zafunguje záchranný systém, pokud bouchne nádrž záchranného systému a pohonu, tak máte smůlu, za tím si stojím
A také není v jednom vlákně možná tvrdit, že v případě výbuchu rakety se kapsli nic nestane
To tvrdil kto?
Ja tvrdim, ze co uz raz vybuchlo, nevybuchne znova. Ak firma nezamestnava uplnych lemplov. Radsej sediet v kapsli, co bola testovana, ako v kapsli co ma pekne gulate razitko.