|
citace 1.9.2022 - 07:40 - Grofino: Doporučuji puvodní článek z reuters.
https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/boeing-targets-early-2023-first-starliner-mission-carrying-astronauts-2022-08-25/
Trysky ucpané pilinami. Software nespolehlivý. Atlas V- s čím poletí po vyčerpání zásoby ruských motorů?
Jestli NASA povolila pilotovaný let, jsou problémy řešitelné:
1. trysky snad opraví (záložní fungovaly) - musí je líp hlídat.
2. systém řízení teploty nakonec řídili dálkově - pro posádku asi není problém. Software upraví.
Chtěli původně letět už na konci roku 2022, posun vypovídá o úpravách pro větší spolehlivost a bezpečí.
3. Motory pro Atlasy mají, Vulcan snad brzo bude, Falcon 9 to jistí. |
|
Cista spekulacia...
...odlozenie startu Starlineru ich tak velmi neboli a ziskava dalsie dva mesiace pre Vulcan... |
|
Kde je certifikace vulcan pro dopravu lidí.
2025? |
|
Let Starlineru odložen na léto.
https://spacenews.com/first-crewed-starliner-launch-slips-again/
https://twitter.com/joroulette/status/1639036619742392320
https://twitter.com/NASAWatch/status/1639344073831256064
[upraveno 24.3.2023 23:10] |
|
Překvapuje to někoho?
Snad to letos stihnou, ale radši úspěch příští rok, než fiasko letos. Nejlepší jsou ty řeči o hustém provozu na ISS po dubnu. Až do září bude na ISS celkem klid. Jediný problém může být se Sojuzem, pokud poletí dřív, 10denní let ale mohou vložit skoro kamkoliv. Díky Bohu za Muskův Dragon. |
|
citace 24.3.2023 - 18:17 - Ervé: Překvapuje to někoho?
Snad to letos stihnou, ale radši úspěch příští rok, než fiasko letos. ....
Jeff Foust May 25, 2023
NASA safety panel skeptical of Starliner readiness for crewed flight
https://spacenews.com/nasa-safety-panel-skeptical-of-starliner-readiness-for-crewed-flight/
Jason CostaPosted on May 26, 2023
NASA, Boeing Provide Update on Starliner Flight Test Readiness
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2023/05/26/nasa-boeing-provide-update-on-starliner-flight-test-readiness/ |
|
Jak ohleduplně vyjádřit, že předražený výrobek stojí za ho.no: https://kosmonautix.cz/2023/06/start-starlineru-na-prvni-pilotovanou-misi-se-posouva/ |
|
Není udivující. Bezpečnost na prvním místě. |
|
citace 2.6.2023 - 17:29 - Grofino: Není udivující. Bezpečnost na prvním místě.
Ano, to jistě. Padáky nemusí vydržet zatížení a kabely se lepí kobercovkou, tomu říkám bezpečnost. Za bratru 4 miliardy USD.
Mimochodem, kdo se chce vsadit, že lunární blú-vrak-boeing bude "fungovat" stejně? |
|
https://arstechnica.com/space/2023/06/to-keep-starliner-flying-boeing-must-make-some-hard-choices/
Keby páni manažéri s Boeingu ráčili pouvažovať nad možnosťou, že svoj podiel v ULA odpredajú firme Lockheed Martin..
..možno by zistili, že sa im "dýcha" omnoho ľahšie.
____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
Možná by CST-100 Starliner vydělával více jako expozice v muzeu.
|
|
Keby len ten Starliner.. Majú dodať aj stupeň EUS pre SLS..
Ak sa páni manažéri s Boeingu, nezamyslia nad svojou situáciou.
Možno dokonca od nedostatku vzduchu, začnú chytať farbu do modra.
____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
Nezačnou modrat. Vše si vyberou na SLS a dalších zakázkách pro NASA a armádu.
Jje součástí DJIA a největší vývozce USA, pravda hlavně zbraní.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boeing
Pravda příjmy jdou prudce dolů.
Pro ně je důležitá barevnost a genderová vyváženost.
|
|
@Grofino
https://arstechnica.com/science/2023/03/sources-say-prominent-us-rocket-maker-united-launch-alliance-is-up-for-sale/ ____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
Vím o prodeji ULA.
Otázka je, kdo je koupí a za kolik.
SpaceX svou spolehlivostí a cenou ovládla trh nosičů.
Napadá mne jedině Jeff bezos.
Skončila jejich výlučná pozice. A vědí to.
Vymluvné:
Během posledních čtyř let ve skutečnosti SpaceX přistálo více raket, než ULA za dobu své existence vypustila.
Byznys ULA byl založen na 1 mld. Ročně od armády.
Dobrý technik se v životě neztratí.
|
|
Jeff Bezos bude mať plno starostí a výdavkov, s dokončením New Glenna, satelitmi Kuiper, už aj vodíkovím landerom (vlastne dopravným systémom) pre NASA. Neviem, či si chce pridať ďalšie.
A ak chce Boeing svoj podiel v ULA niekomu predať, potrebuje na to súhlas od Lockheedu. ____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
New glenn a vulcan budou obdobné rakety. Nalobovat si projekty NASA a nemít nosič je zvláštní přístup.
Co se stane, když ten nosič nebude.
Budou vracet peníze jako se může stát boeingu se starlinerem? Viz článek. |
|
Čo sa stane, keď nosič New Glenn ešte nejakú dobu nebude?
Nič sa nestane.. Vulcan bude..
Blue Origin nemá v zmluve s NASA, nič o žiadnom nosiči ktorý by "to" vyniesol.
Ani sa šéfom s Boeingu nečudujem, že majú fakt problém predať svoj podiel v ULA.
Pff.. Uvidime ako tie dinosarie šachy ktoré medzi sebou týto "Old space" hrajú, vlastne dopadnú.
____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
Prodávají minulost? |
|
Hmm.. Vlastne áno..
"Obchodník s minulosťou" s toho by bol interesantný prídomok.
____________________ slavomir.fridrich@azet.sk |
|
Zajimavá úvaha v článku.
Je spolehlivá raketa pro Starliner?
https://spacenews.com/boeing-ceo-says-company-still-committed-to-starliner/
https://twitter.com/SpaceNews_Inc/status/1671087184705626136
|
|
citace 20.6.2023 - 20:58 - Grofino: Zajimavá úvaha v článku.
Je spolehlivá raketa pro Starliner?
Upřesnění:
V článku taková úvaha není. |
|
A čím budou létat?
Viz.
later clarified that meant long-term evaluations about building another spacecraft and shifting from the Atlas 5.
|
|
Je tam věta o tom, že Boeing zvažuje co dál po odlétání stávajících letů s Atlasem V. Píší o možném dalším vývoji lodě a výběru nového nosiče. Myslím že nemají moc šancí.
Vulcan Centaur je pro ně moc velký, možná Antares 300 nebo Neutron. Ale jestli získají zákazníky je otázka. [upraveno 21.6.2023 07:08] |
|
Které rakety mají certifikaci pro let s posádkou?
Atlas V s ruskými motory a Falcon 9.
Tato certifikace pro NASA je složitý a zdlouhavý proces.
|
|
Je to tak, jak píše Ervé. Pro lety Starlineru je vyčleněno sedm raket Atlas V, potom bude jejich zásoba vyčerpána a ULA nové stavět nebude. O ukončení programu Starliner po těchto sedmi startech neproběhly v Boeingu žádné vážné interní diskuse. Proto se v Boeingu začalo mluvit o přesunu na jinou nosnou raketu po těchto sedmi startech. Grofinovy zkratkovité věty naopak navozovaly představu, že je Atlas V nespolehlivý. Je nutno se vyjadřovat přesně a v celých větách, nikoli zkratkovitě. |
|
Opravdu poletí? Kdy?... 😉
V diskusi se nepíší litanie.
Kdo chtěl pochopit, pochopil... 😉
|
|
...
[upraveno 21.6.2023 07:56] |
|
citace 20.6.2023 - 20:58 - Grofino: Zajimavá úvaha v článku.
Je spolehlivá raketa pro Starliner?
https://spacenews.com/boeing-ceo-says-company-still-committed-to-starliner/
https://twitter.com/SpaceNews_Inc/status/1671087184705626136
A Vás v článku zaujala zrovna zmínka o Atlas V? Starliner je navržen a je kompatibilní s Falcon 9, tak nechápu o jakou zajímavou úvahu jde.
Mě v článku zaujala spousta dalších prohlášení, která zde volně uvádím a doplňuji vlastním překladem z korporátštiny:
Boeing je i přes nejnovější problémy, které vedly k dalšímu zpoždění programu, stále odhodlán realizovat projekt CST-100.
Moc hezké. Já největší odhodlání vidím v touze Boeingu sosat peníze daňových poplatníků.
"Uděláme vše, o co nás NASA požádá," odpověděl Calhoun na otázku o programu na konci podcastu. "Věříme v program a věříme, že v něm musí být více než jeden hráč."
Překládám si to takto - ačkoliv jsme do kontraktu nastoupili jako favorit, a i přesto že máme chabé výsledky, tak si nás (NASA) musí dále vydržovat.
Mark Nappi, viceprezident a vedoucí programu CST-100, na brífinku vznesl otázky ohledně budoucnosti celého projektu Starliner a uvedl, že společnost interně hovořila "o budoucnosti Starlineru a o tom, jak budeme pokračovat". Nebyly vedeny "vážné diskuse" o ukončení programu, dodal..
Sice "ne vážně", ale v Boeingu se diskutovalo o tom, že to odpískají. Taky hezké.
"Rozhodně jsme zaostali," přiznal Calhoun v podcastu, že práce Boeingu na Starlineru je v porovnání s Crew Dragonem od SpaceX slabší. "Technicky si myslíme, že víme, co děláme. Myslím, že to nakonec s každým dalším úspěšným startem prokážeme."
To mi jen potvrzuje, že Boeing je jak po technické, tak na manažerské úrovni zcela neschopný. Nechci ani vědět v jakém stavu jsou technické týmy, kdo tam ještě vůbec zůstal a jakou má kvalifikaci.
"V žádném případě mu nezavíráme dveře," řekl Calhoun o Starlineru. "Máme v úmyslu to udělat - vydělat na tom peníze - ale necháme to na trhu a našich zákaznících a uvidíme, co se stane."
Přesně, natřískat na tom prachy. Na Starlineru již Boeing odepsal 900 mil. USD, bude čas se o to více zahojit na SLS. Starliner má (bohužel) největší šanci vydělat nejaký dolar tím, že ho Boeing vystaví v muzeu a bude prodávat vstupenky.
Calhoun zdůraznil práci Boeing na Space Launch System a různých obranných programech. "Nízká oběžná dráha Země a budování velké přítomnosti v tomto světě nebude naším hlavním cílem," řekl.
Vlastně ani na LEO létat nechceme a nepotřebujeme, v aktuální geopolitické situaci vytřískáme o mnoho více peněz ze zbrojních programů.
Celkově výkony a způsob prezentace na úrovni krachující garážovky. Doporučuji článeček k přečtení a vytvoření si vlastního náhledu na věc. Co si o tom myslíte vy?
|
|
citace 21.6.2023 - 07:47 - Grofino: Opravdu poletí? Kdy?... 😉
V diskusi se nepíší litanie.
Kdo chtěl pochopit, pochopil... 😉
A proč sem tak často píšete nějaké domněnky, vyjadřujete se v jinotajích apod. Z výrazů většiny z nás vyplývá, že to prostě nechápeme. Toto je primárně technické a nikoliv hádankové forum.
Nic osobního proti Vám nemám, ale doporučil bych více sebereflexe. Přijde mi, že způsobem a kvantitou komunikace, které jste zde zavedl jste prakticky zabil smysluplnou diskuzi a doslova vyštval velké množství diskutérů, kterých jsem si vážil. Škoda. |