Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  1    2    3    4  >>
Téma: Boeing CST-100 Starliner
12.10.2010 - 21:12 - 
http://www.kosmonaut.cz/blog/?2-3-2009
práve som sa, z dnešného blogu pána Přibyla dozvedel, že sa Boeing konečne rozhúpal a vyhlásil financovanie projektu komerčne použiteľnej lode z vlastných zdrojov v "medziobdobí", kým nedostane financie od vlády
doteraz mali financie len k 1. novembru 2010, teda na "pár dní", po tomto dátume, by projekt akosi vyšumel do stratena
podľa mňa, je to naozaj dôležitý krok na ceste k tomu, aby sa vec vylúpla s poverpointu, a stala sa skutočnosťou
začínam veriť že poletí, tak preň zakladám tému
 
12.10.2010 - 21:32 - 
no hura, konecne aj nejake vlastne zdroje. Uvidite jak to zrazu pojde rychlo, ked nebude statny penazovod
Ja osobne by som to urobil stylom navrhnite to, vyskusajte to, potom to kupim
 
13.10.2010 - 23:31 - 
tak oni by se dost ztrapnili, kdyby s rozpočtem který mají tak jako tak jako obří korporace k dispozici, nedokázali vstoupit na trh s něčím podobný, jako dokázal malý startup SpaceX ...

svým způsobem je mi SpaceX líto - protože moc dobře vím, jaké to je, když vás z trhu začne vytlačovat někdo, kdo má prostě třeba jen lepší přístup k úvěrům ...
 
14.10.2010 - 00:48 - 
Nezdá se vám že ten boeinguv navrh je ješte více ořezaný s menším prostorem než Dragon, Orion a PPTS. Velikostně to připomína apollo pro sedum. 
14.10.2010 - 09:30 - 
citace:
tak oni by se dost ztrapnili, kdyby s rozpočtem který mají tak jako tak jako obří korporace k dispozici, nedokázali vstoupit na trh s něčím podobný, jako dokázal malý startup SpaceX ...

svým způsobem je mi SpaceX líto - protože moc dobře vím, jaké to je, když vás z trhu začne vytlačovat někdo, kdo má prostě třeba jen lepší přístup k úvěrům ...


SpaceX nemusi pred sebou tlacit obrovsky balvan byrokracie a prerastenosti, ktory si Boeing za tie roky svojej existencie vybudoval. Malost moze byt konkurencna vyhoda - vsetky firmy zo skupiny Virgin su zamerne male. Ked da niekto zlepsovaci napad, o tyzden uz je zavedeny do praxe. Napr. obrie aerolinky vobec nedokazu v tychto drobnych vylepsieniach konkurovat Virgin atlantic.
 
14.10.2010 - 19:23 - 
citace:
Nezdá se vám že ten boeinguv navrh je ješte více ořezaný s menším prostorem než Dragon, Orion a PPTS. Velikostně to připomína apollo pro sedum.
Ještě před týdnem v NASA byla pracovní činost na Orionu v plném proudu a dnes koukám že Orion rozebírají.
Ještě k Boeingu ten obrovský balvan byrokracie jsou odbory které dokážou pro letité zaměstnance za jejich zásluhy zajistit výnosná místa v Boeingu a do všeho kecají, to by muselo nastoupit tvrdé vedení něco jako ve Skunk Works kde kraloval "Kelly" Clerence L. Johanson a dokázali postavit SR-71 noposud nejrychlejší eroplán.
 
14.10.2010 - 21:02 - 
citace:
citace:
Nezdá se vám že ten boeinguv navrh je ješte více ořezaný s menším prostorem než Dragon, Orion a PPTS. Velikostně to připomína apollo pro sedum.
Ještě před týdnem v NASA byla pracovní činost na Orionu v plném proudu a dnes koukám že Orion rozebírají.
Ještě k Boeingu ten obrovský balvan byrokracie jsou odbory které dokážou pro letité zaměstnance za jejich zásluhy zajistit výnosná místa v Boeingu a do všeho kecají, to by muselo nastoupit tvrdé vedení něco jako ve Skunk Works kde kraloval "Kelly" Clerence L. Johanson a dokázali postavit SR-71 noposud nejrychlejší eroplán.


len doplnim ze vyvoj SR-71 netrval nejako extra dlho, urcite nie tak dlho ako je v tomto obore zvykom, a celkom urcite nie tak dlho ako by clovek pri tak revolucnom eroplane cakal. Kelly mal celkom priamociare myslenie - dal ludom ulohy a malo casu. Vraj ak su schopni nieco vymysliet, napadne ich to rychlo. Viac casu znamena ze to zacnu vylepsovat a povodnu dobru myslienku uplne znicia...
 
14.10.2010 - 21:28 - 
preci v nové strategii obamy ma orion určité místo tak proc ho rozebirají? Nebo fakt poslali tolik let vyvoje opět do kopru? 
14.10.2010 - 22:37 - 
" Ještě před týdnem v NASA byla pracovní činost na Orionu v plném proudu a dnes koukám že Orion rozebírají. "

čo keby si dal nejaký link?
o nejakom rozoberaní, som nič nenašiel
iba sa objavilo toto: http://www.nature.com/news/2010/101013/full/467763a.html
článok konštatuje, že súčastná podoba rozpočtu, znamená pre nasa "beh zotrvačnosťou"
nasa stále nemôže ukončiť staré programy (na ktoré nie sú peniaze), ani začať robiť niečo nové (tiež na to nie sú peniaze)
 
14.10.2010 - 23:01 - 
NASA se belhá setrvačností od doby, co dokončili a zprovoznili raketoplán, odpískali jeho nástupce Venture Star a jeho technické demonstrátory a teď se diví že nemají čím létat do vesmírů, i díky tomu jak je jejich systém v posledních už pomalu desetiletích nastaven.

NASA a její politické vedení se ani pomalu nezabývá jak a čím ale hlavně tak aby uspokojila nadnárodní koncerny, co z NASA sajou prachy..

Ted se vyrojili opětně různě firmy co se snaží uspět s "archaickým" konceptem ala Apollo, neříkám, že to je špatné sám jak víte Muskovi velmi fandím protože to je velký vizionář a nakonec muže kosmonautiku někde posunou jelikož Dragon a Falcon 9 pokud se povede, bude jen začátek, ale co se tyče skutečným výletům do vesmíru pro netrénované masy tak to bude nejspíš možné jen nějakým hypersonickým strojem ala Skylon, Venture Star či něco obdobného v této koncepci co se týče nadnárodního koncernu boeingu tak ten moje sympatie nemá, protože právě i takové koncerny přivedli NASA do té situace kde je dnes.
[Upraveno 14.10.2010 Conquistador]
 
14.10.2010 - 23:09 - 
Nasa stále nemôže ukončiť staré programy (na ktoré nie sú peniaze), ani začať robiť niečo nové (tiež na to nie sú peniaze)
Takže zbývá jedině se zapojit do programu Čínu ale kongres je proti.
 
14.10.2010 - 23:12 - 
čína si jede vlastní program a nemá ani moc zajem se připojovat k programi ISS.. 
15.10.2010 - 10:19 - 
pre NASA by bolo dost potupne musiet sa spajat s cinou, aby vobec mohli nieco vo vesmire robit... Ak ani toto kongresmanov neudre po hlavicke, tak potom im uz nie je pomoci.
Jedine vychodisko vidim v tvrdej komercii. Stat je babrak a s kazdym novym volebnym obdobim to len potvrdzuje.
 
15.10.2010 - 11:37 - 
citace:
Stat je babrak a s kazdym novym volebnym obdobim to len potvrdzuje.
Na príklade číny vidno, že to nie je vždy a všade pravda. Lenže čína je iste veľmi netypický príklad - tam sa totiž menej úspešným managerom, tunelárom a korupčníkom často miesto zlatého padáku sekajú hlavy.
 
15.10.2010 - 12:27 - 
citace:
citace:
Stat je babrak a s kazdym novym volebnym obdobim to len potvrdzuje.
Na príklade číny vidno, že to nie je vždy a všade pravda. Lenže čína je iste veľmi netypický príklad - tam sa totiž menej úspešným managerom, tunelárom a korupčníkom často miesto zlatého padáku sekajú hlavy.



ked porovname ekonomicku silu, vedeckotechnicku uroven a pristup k informaciam s aktualnym stavom cinskej pilotovanej kozmonautiky, nazval by som ju pomalou, oneskorenou a okopirovanou. Takze ani cina nie je nejaky ziarivy priklad. Ale aspon ma nejaky realny program s realnym hardverom, co je zrejme zasluha vyssieuvedenych postihov

Anyway, ziadny statny pilotovany program sa nemoze porovnavat s tempom vyvoja trebars v IT sektore, leteckej doprave, automobilizme, alebo najnovsie v komercnej kozmonautike a la SpaceX alebo VirginGalactic.
 
15.10.2010 - 13:20 - 
Na Čínu mám také názor, že nejde moc rychle dopředu. To, že nemusí ještě neznamená, že bude pokračovat ve vývoji strašně pomalu. V podstatě nikdo nemusí létat do kosmu, ale snažíme se o to, protože to má celou řadu výhod. Čína v kosmonautice v podstatě na nic nepřišla a její řešení nejsou ničím revoluční a novátorské.

Co se týče amerických lodí, měl by se dokončit Orion a pokračovat v Dragonu. Tři lodě jsou už prostě moc a nevidím jediný důvod proč dělat další, když jsou již dvě v pokročilém stádiu vývoje.

 

____________________
MICHAL POLÁK
e-mail: mp@michalpolak.com
jabber: michalpolak@jabbim.cz
mobil: 774 913 065
web: www.michalpolak.com
fb: www.facebook.com/polakmichal
 
15.10.2010 - 14:28 - 
Som si vedomý, že toto patrí skôr do "súvislostí..." než sem.
citace:
Čína v kosmonautice v podstatě na nic nepřišla a její řešení nejsou ničím revoluční a novátorské.
To je bezpochyby pravda, aspoň pri pohľade zvonku (a "zvnútra" to nedokážem posúdiť).
Stále sa zatiaľ pohybuje v oblasti, kde existujú osvedčené a funkčné vzory (lety jednotlivých lodí, v blízkej perspektíve "malá" stanica, družice), z riešenia ktorých možno čerpať inšpiráciu "ako na to" a fakticky nič ju nenúti vymýšľať niečo extra nové s rizikom slepej uličky - stačí jej zopakovať kroky a riešenia predchodcov a stále je ešte "bronzová".
Vyšší tlak na nové riešenia zrejme príde až v dlhodobejšej perspektíve - budovanie veľkej stanice, let k Mesiacu - kde síce tiež ešte stále existujú vzory, ale už s viditeľnejšími nedostatkami v koncepcii, ktorým sa zrejme bude chcieť vyhnúť a teda bude musieť vymyslieť vlastné riešenie (alebo zopakovať staré chyby a nedostatky).

Prísne vzaté, aj oslavovaný Musk vlastne nevymýšľa/neprináša nič mimoriadne nové v zmysle koncepcie či technológie. To hlavné odlišné v tom čo robí, je to, že celý vývoj financuje zo súkromného kapitálu. Samozrejme má pár technologických vychytávok, ale tie sú dané skôr všeobecným technickým a technologickým pokrokom, než nejak výnimočnou nápaditosťou.

citace:
...ziadny statny pilotovany program sa nemoze porovnavat s tempom vyvoja trebars v IT sektore, leteckej doprave, automobilizme, alebo najnovsie v komercnej kozmonautike a la SpaceX alebo VirginGalactic.
Ale na druhej strane len veľmi málo "súkromných" podnikov bez štátnej spoluúčasti (či už v podniku alebo v programe) má kusovú cenu a náklady na vývoj porovnateľné s pilotovaným kozmickým programom. Takže takéto prirovnanie značne kríva. Ostatne vyššie spomenuté odbory sa zväčša ani zďaleka nepribližujú fyzikálnym a technickým možnostiam a limitom v takej miere, ako kozmická technika. Alebo je niektorom z nich, okrem kozmonautiky, bežná bezpečnostná rezerva na úrovni 5%?
Komerčná kozmonautika je možná hlavne preto, že cesta k úspešným riešeniam už je "prešlapaná" za "štátne" peniaze a sú dostupné všetky alebo väčšina informácií a riešení, ktoré vedú k úspešnej konštrukcii. V 50. či 60. rokoch, keď sa hľadali a skúšali možné riešenia, by sa do toho so súkromným kapitálom nikto nikdy nepustil.

[Upraveno 15.10.2010 Alchymista]
 
15.10.2010 - 16:41 - 
citace:

Prísne vzaté, aj oslavovaný Musk vlastne nevymýšľa/neprináša nič mimoriadne nové v zmysle koncepcie či technológie. To hlavné odlišné v tom čo robí, je to, že celý vývoj financuje zo súkromného kapitálu. Samozrejme má pár technologických vychytávok, ale tie sú dané skôr všeobecným technickým a technologickým pokrokom, než nejak výnimočnou nápaditosťou.



Vymysla aj nevymysla. Technologicky nie su jeho rakety nic prevratne. Ovsem vsetko je stavane s ohladom na znovupouzitelnost a maximalnu jednoduchost. Musk sa vyjadruje v tom style, ze jeho skutocnym cielom je znovupouzitelnost. A to je dost pokrok oproti "klasickym" vyrobcom, ktori vam napchaju do rakety tie najluxusnejsie vychytavky, kazdy diel si nechaju vyrobit niekde inde, takze potrebuje vlastny tim expertov, a potom to po jednom pouziti zahodia. Od komercneho sektora ocakavam revoluciu hlavne v ekonomike, nie v technike (znovupouzitelna dvojstupnova raketa je skvele riesenie, ktore bude tazke tromfnut)

citace:

Komerčná kozmonautika je možná hlavne preto, že cesta k úspešným riešeniam už je "prešlapaná" za "štátne" peniaze a sú dostupné všetky alebo väčšina informácií a riešení, ktoré vedú k úspešnej konštrukcii. V 50. či 60. rokoch, keď sa hľadali a skúšali možné riešenia, by sa do toho so súkromným kapitálom nikto nikdy nepustil.
[Upraveno 15.10.2010 Alchymista]


ale ved o tom hovorim. Nejde o techniku, ide o ekonomiku. Ako ma NASA preslapavat cestu dalej, ked ma na ramenach zaobstaravanie niecoho, co vymyslela a sprevadzkovala pred 50 rokmi?
 
10.8.2011 - 14:09 - 
Dne 2011-08-04 na tiskové konferenci oznámil John Elbon, viceprezident firmy Boeing pro komerční pilotované kosmické lodě, že firma hledá testovací astronauty pro zalétávání jejich kosmické lodě CST-100.

Viz podrobný článek

http://www.space.com/12544-boeing-space-test-pilot-rocket-launches-cst-100.html

První pilotovaný start CST-100 Elbon očekává koncem roku 2015.

U kandidátů na zkušební astronauty se sice neppožaduje předchozí zkušenost z kosmických letů, ale astronauti, kteří odejdou od NASA, budou vítáni.

 

____________________
Antonín Vítek
 
13.10.2011 - 21:33 - 
Boeing dokončuje aerodynamické testování modelu kosmické lodi CST-100 od 17. září v Ames Research Center v Kalifornii. Model se testuje ve více než 20 různých pozicích a testování má být hotové na konci října.

(The test team is using a 12-inch-wide, 14-inch-long aluminum model that is about 1/14th the size of the operational space capsule that Boeing plans to build.)

 

____________________
____________________
Zbyšek Prágr
http://zlutykvet.cz
 
24.10.2011 - 22:59 - 
Z nitě Falcon Heavy:

24.10.2011 - 20:23 - ...bo
citace:
Jak daleko je s CST-100 v porovnání s Dragonem?


http://www.nasa.gov/pdf/598228main_October_2011_CSD%2060%20Day%20Report_508.pdf
 
25.10.2011 - 09:28 - 
citace:
Jak daleko je s CST-100 v porovnání s Dragonem?
http://www.nasa.gov/pdf/598228main_October_2011_CSD%2060%20Day%20Report_508.pdf
Pěkné srovnání, díky za link!
 
26.10.2011 - 12:48 - 
Boeing příští týden potvrdí, že montáž CST-100 bude probíhat v pronajímané OPF-3, kde donedávna hangároval Discovery.

http://www.floridatoday.com/article/20111026/NEWS02/310260005/Boeing-s-spaceship-prepared-Brevard
 
14.3.2012 - 00:14 - 
Boeingův další milestone za 2.5M- Předběžný design CST-100 (PDR)

http://www.parabolicarc.com/2012/03/13/boeing-completes-pdr-on-cst-100/


A téměř hned další za 10M - páteční úspěšný zážeh motorů LAE (Launch Abort Engine).

http://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-commercial-spacecraft-hits-major-milestones-369478/
http://www.facebook.com/PWRocketdyne
 
19.4.2013 - 07:13 - 
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6855 
01.6.2013 - 03:41 - 
Boeing dokončil dva testy modelu v aerodynamickém tunelu.

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2689

http://www.nasa.gov/home/hqnews/2013/may/HQ_13-166_CCP_Boeing_Milestones.html [Upraveno 01.6.2013 dodge]
 
01.6.2013 - 07:20 - 
Šlo o milník 7 (test modelu CM/SM/Launch Vehicle v aerodynamickém tunelu s termínem duben 2013) a milník 8 (vývojový test Centauru pro pilotované lety s termínem květen 2013).

Následovat bude milník 9 (vývojový test Orbital Maneuvering and Attitude Control (OMAC) Engine s termínem červenec 2013).
 
01.6.2013 - 07:54 - 
http://www.universetoday.com/102582/boeing-commercial-space-taxi-and-atlas-v-launcher-move-closer-to-blastoff/ 
02.7.2013 - 08:26 - 
Podle http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/AW_07_01_2013_p26-589690.xml u Boeinga uvažují o vynášení CST-100 také pomocí Falcon 9.
 
02.7.2013 - 08:34 - 
citace:
Podle http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/AW_07_01_2013_p26-589690.xml u Boeinga uvažují o vynášení CST-100 také pomocí Falcon 9.



Nezdá sa Vám, že sa všetci nejak príliš spoliehajú na Falcony? Obzvlášť, keď posledné testy novej verzie nedopadli najlepšie
 
<<  1    2    3    4  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.124902 vteřiny.