25.10.2010 - 14:44 - Csaba | |
|
Tak toto by bylo velice hezke:
http://www.space.com/businesstechnology/recycled-jets-small-satellite-launchers-101025.html |
|
citace: Tak toto by bylo velice hezke:
http://www.space.com/businesstechnology/recycled-jets-small-satellite-launchers-101025.html
Je to fyzikalne realizovatelne?
ASAT a LEO parametre su dost podstatne rozdielne...
Tiez sa obavam, ze humann rated technologiu mixovat do nanosatu a nosica je viac ako odvazne.
|
25.10.2010 - 22:34 - Csaba | |
|
O to práve ide - obecne nosnú kapacitu všade zvyšujú a nie zmenšujú!
Je to vlastne výzva - keby existoval nosič, ktorý vie dopraviť rádovo len kilogramy nákladu cielene na vlastný LEO(nie ako prívažok do vetších nosičov, kde sa čaká prakticky roky a je to dosť drahé, zároveň dráhu mu už predom určia), tak sa prakticky vytvorí ponuka aj dopyt prakticky naraz.
Či je to bezpečné pre pilotov nosného lietadla - nie je to o nič nebezpečnejšie, ako u vojenských leteckých rakiet, al. u Pegasa. Je jasné, že daný prostriedok nesmie ohroziť ani samotný nosný stroj - je trošku dražší...ale zase nesmieme vychádzať z toho, že to možná bachne - "Failure is not an option" !
cs |
|
Ano, utapaju mrtvu hmotnost.
1/ Ak som robil analyzu malych systemov, tak vzdy mi ostali systemy orientacie, telemetrie, navigacie, komunikácie, batérie... o hmotnosti cez 1kg
Vysledkom pre mininaklady je mizerne konstrukcne cislo horneho stupna s nakladom, teda najpodstatnejsieho.
preto nie je podstatny rozdiel v nosici pre 1 kg a 10kg
(riesenim je pouzit ich ako spolocne pre satelit a nosic a pripadne neoddelit (Lambda L4S))
2/ Pegas funguje, ale je to najdrahsi prostriedok zo sucasnych. Zrejme pre High tech end riesenia.
A aky je rozdiel, ci strielam
Pagasus 433kg LEO 14mil
Taurus 1380kg LEO 19mil
Aky je rozdiel v bezpecnostnom keoficiente, ak je raketa dopravovana posadkou a ak je strielana z pozemnej rampy?
preto pochybujem o fyzikalnej moznosti lacnej pilotovanej dopravy mininakladov na LEO
3/ To najpodstatnejsie z tvojho prveho prispevku je, ze konci doba nadsencov/priekopnikov. Zacina to byt biznis.
Alebo postavis raketu teraz, alebo si zmeskal velku prilezitost. |
|
http://www.kosmonaut.cz/ Úterý 1. října 2013
NASA udělila firmě Generation Orbit Launch Services Inc. z Atlanty (Georgia) kontrakt NEXT (NASA Launch Services Enabling eXploration and Technology) na vypuštění družic z kategorie CubeSat. Pro vynesení tří družic v konfiguraci 3U (1U je rozměr 10 krát 10 krát 10 cm, 3U jsou tedy tři tyto „kostky“ vedle sebe) bude použita nová raketa GOLauncher 2. Ta má odstartovat v srpnu 2016 z „polního kosmodromu“ Cecil Field Spaceport v Jacksonville (Florida) a náklad dopravit na kruhovou dráhu ve výšce 425 km. Půjde o historicky první start nanorakety. Tu do startovací výšky dopraví letoun Gulfstream G-III: má mít nosnost 45 kg a jako pohonné látky bude využívat kapalný kyslík a parafín (za shlédnutí stojí prezentace první verze rakety GOLauncher 1 pro suborbitální lety, která má začít fungovat od roku 2015). Hodnota kontraktu je 2,1 mil. USD.
http://www.generationorbit.com/
http://www.generationorbit.com/publications/go_charts_nsrc2013.pdf
|
03.7.2018 - 12:55 - dodge | |
|
Generation Orbit Launch Services dokončila zkoušky motoru
http://aviationweek.com/future-aerospace/generation-orbit-fires-hypersonic-testbed?NL=AW-05&Issue=AW-05_20180703_AW-05_204&sfvc4enews=42&cl=article_2&utm_rid=CPEN1000000980369&utm_campaign=15475&utm_medium=email&elq2=880c8996b7844853bdaaa87a23a55544 |