Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma >
Téma: Sojuz TMA-21
15.1.2011 - 19:03 - 
Jak oznámil nejmenovaný zdroj z Federální kosmické agentury FKA(Roskosmosu) 2011-01-14 v interview agentuře Interfax, viz

http://www.interfax.ru/society/news.asp?id=173172

na Bajkonur je pozváno u příležitosti startu kosmické lodi Sojuz TMA-21, který se má uskutečnit v předvečer 50. výročí letu Jurije Gagarina (podle současného harmonogramu je plánován na 2011-03-30, pozn. AV), velké množství ruských i zahraničních oficiálních hostů. Proto bude tentokrát počet akreditací pro zástupce sdělovacích prostředků značně omezen. Mezi nejzajímavější pozvané hosty patří členové britské královské rodiny a patriarcha moskevský a vší Rusi Kirill. Samozřejmě pozvánky taky dostali vedoucí činitelé kosmických agentur, především NASA a ESA.


 

____________________
Antonín Vítek
 
14.3.2011 - 16:47 - 
Na dnešním (2011-03-14) zasedání Kolegia kosmické agentury FKA (Roskosmos) byly mj. probrány přípravy transportní kosmické lodi Sojuz TMA-21 ke startu. Vzhledem k závadám, zjištěným na této lodi v průběhu jejích přeletových příprav na kosmodromu Bajkonur bylo rozhodnuto:

1) pokračovat sice v přípravách až do bodu, kdy by došlo už k nezvratitelným akcím před startem (např. plnění pohonných látek) a těsně před tím přípravy zastavit;

2) odložit start, dosud plánovaný na 2011-03-30, na neurčito.

 

____________________
Antonín Vítek
 
14.3.2011 - 17:02 - 
Závada, pro kterou byl start Sojuzu TMA-21 odložen, spočívá ve vadném kondenzátoru v telekomunikačním systému Kvant-V.

Byla ustavena zvláštní pracovní skupina skládající se ze zástupců Roskosmosu, subdodavatelů a výrobců, včetně hlavních dodavatelů celé kosmické lodi, tj. koncernu RKK Energija a ústavu CNIIMaš, která situaci vyhodnotí a návrhy předloží Radě Hlavních konstruktérů. Ta vypracuje harmonogram opravy a nových příprav lodi a jejích zkoušek, včetně nového data startu. Harmonogram pak prředloží Státní komisi a Kolegiu Roskosmosu (FKA) ke schválení.

 

____________________
Antonín Vítek
 
16.3.2011 - 09:47 - 
Měli by si pospíšit s opravou TMA -21, aby se posádka stanice která je nyní tříčlenná, tam nahoře nebála.
Sojuz TMA - 01M se třemi kosmonauty posádky ISS Skripočka, Kelly, Kaleri před chvílí úspěšně přistál. V místě přistání panuje tvrdá zima, sníh, vítr, mráz.
 
16.3.2011 - 10:49 - 
citace:
Měli by si pospíšit s opravou TMA -21, aby se posádka stanice která je nyní tříčlenná, tam nahoře nebála.
Sojuz TMA - 01M se třemi kosmonauty posádky ISS Skripočka, Kelly, Kaleri před chvílí úspěšně přistál. V místě přistání panuje tvrdá zima, sníh, vítr, mráz.

Perfektní bezpečné přistání pro Kelly Scotta bude neocenitelná zkušenost pro NASA až za pět let budou Dragony taky tak padat jako shnilé hrušky z vršku na padácích bezpečně na zem či rybník, a takové elegantní přistání raketoplánů už bude k vidění jen ze záznamu.
 
16.3.2011 - 11:09 - 
v zaznamoch sa da najst vselico, aj velice efektne vybuchujuci raketoplan s bezbrannou posadkou na palube, takisto raketoplan - meteor, ale aj sojuz, ktory sa nerozdelil a vstupil do atmosfery "hlavou napred" a napriek tomu to vsetci prezili ;-) 
16.3.2011 - 11:59 - 
citace:
v zaznamoch sa da najst vselico, aj velice efektne vybuchujuci raketoplan s bezbrannou posadkou na palube, takisto raketoplan - meteor, ale aj sojuz, ktory sa nerozdelil a vstupil do atmosfery "hlavou napred" a napriek tomu to vsetci prezili ;-)


Podíval jsem se do záznamů. Rozhodně bych nepovažoval Soyuz za bezproblémovou loď.

Před časem tady proběhl odkaz na přehled VÁŽNÝCH INCIDENTU kosmických lodí. U lodi Soyuz je evidováno (a to přesto, že rusové nejsou v tomto směru příliš sdílní) 22 vážných nehod. Jsou to tyto Soyuzy:

Soyuz 1,5,10-1,11,15,18-1,21,23,33,36,T7,T8,T11,TM5,TM7,TM9,TM12, TM14,TM15,TM17,TMA10,TMA11

Ve dvou případech (Soyuz 11 a 1) posádka nepřežila.

Zajímavé je, že incidenty nebyly pouze v počátcích letů a tedy se nedá říct, že už je vše vychytané. Problémy se znovu objevují i poslední verze TMA. Tedy u Soyuzu zřejmě dlouhodobě přetrvávají nedořešené problémy a občas vybublají.

Další nehody tedy můžeme očekávat.
 
16.3.2011 - 12:29 - 
citace:
citace:
Měli by si pospíšit s opravou TMA -21, aby se posádka stanice která je nyní tříčlenná, tam nahoře nebála.
Sojuz TMA - 01M se třemi kosmonauty posádky ISS Skripočka, Kelly, Kaleri před chvílí úspěšně přistál. V místě přistání panuje tvrdá zima, sníh, vítr, mráz.

Perfektní bezpečné přistání pro Kelly Scotta bude neocenitelná zkušenost pro NASA až za pět let budou Dragony taky tak padat jako shnilé hrušky z vršku na padácích bezpečně na zem či rybník, a takové elegantní přistání raketoplánů už bude k vidění jen ze záznamu.

No hlavně, aby ty Dragony pod vedením soukromníků, snažících se přece ze své podstaty podnikání generovat rychlý zisk, a tím páden sem tam nějakou tu bezpečnostní proceduru vojebat, nepadaly už rovnou po startu.....
 
16.3.2011 - 13:05 - 
citace:
citace:
citace:
Měli by si pospíšit s opravou TMA -21, aby se posádka stanice která je nyní tříčlenná, tam nahoře nebála.
Sojuz TMA - 01M se třemi kosmonauty posádky ISS Skripočka, Kelly, Kaleri před chvílí úspěšně přistál. V místě přistání panuje tvrdá zima, sníh, vítr, mráz.

Perfektní bezpečné přistání pro Kelly Scotta bude neocenitelná zkušenost pro NASA až za pět let budou Dragony taky tak padat jako shnilé hrušky z vršku na padácích bezpečně na zem či rybník, a takové elegantní přistání raketoplánů už bude k vidění jen ze záznamu.

No hlavně, aby ty Dragony pod vedením soukromníků, snažících se přece ze své podstaty podnikání generovat rychlý zisk, a tím páden sem tam nějakou tu bezpečnostní proceduru vojebat, nepadaly už rovnou po startu.....


vy asi moc necestujete komercnymi aerolinkami, vsakze?
 
16.3.2011 - 15:46 - 
Srovnávat kosmonautiku s aerolinkami poněkud pokulhává. To je jako srovnávat škodu favorit s formulí 1  
16.3.2011 - 16:05 - 
citace:
Srovnávat kosmonautiku s aerolinkami poněkud pokulhává. To je jako srovnávat škodu favorit s formulí 1


a v com je rozdiel, z hladiska prevadzkovatela? myslite ze kozmicky prepravca bude chciet osidit bezpecnost, aby zarobil viac a rychlejsie, zatialco letecky prepravca ma na srdci len a jedine bezpecnost cestujucich? Na to mame FAA a NASA, aby zaviedli a vynucovali bezpecnostne standardy.
 
16.3.2011 - 22:47 - 
citace:

No hlavně, aby ty Dragony pod vedením soukromníků, snažících se přece ze své podstaty podnikání generovat rychlý zisk, a tím páden sem tam nějakou tu bezpečnostní proceduru vojebat, nepadaly už rovnou po startu.....


Myslím, že definice soukromníků je v našich podmínkách poněkud mýtizována. Tak např. jen existence volného trhu a konkurence ten zisk ztlačuje k nule, jen tak mimochodem...

Soukromníci nemohou přežít, kdyby generovali ztrátu: tam, kde se byrokrat před koncem roku snaží honem utratit všechny přidělené peníze, aby si příští rok mohl zdůvodnit minimálně stejný rozpočet, tam prostě soukromník intuitivně šetří, to ano.

Jestli si Elon Musk svůj (hypotetický) zisk vybere v hotovosti - nebo ve formě "dovolené", kterou stráví na palubě soukromě vypuštěného Dragonu - to už bude jeho osobní rozhodnutí.
 
17.3.2011 - 09:12 - 
citace:
citace:

No hlavně, aby ty Dragony pod vedením soukromníků, snažících se přece ze své podstaty podnikání generovat rychlý zisk, a tím páden sem tam nějakou tu bezpečnostní proceduru vojebat, nepadaly už rovnou po startu.....


Myslím, že definice soukromníků je v našich podmínkách poněkud mýtizována. Tak např. jen existence volného trhu a konkurence ten zisk ztlačuje k nule, jen tak mimochodem...

Soukromníci nemohou přežít, kdyby generovali ztrátu: tam, kde se byrokrat před koncem roku snaží honem utratit všechny přidělené peníze, aby si příští rok mohl zdůvodnit minimálně stejný rozpočet, tam prostě soukromník intuitivně šetří, to ano.

Jestli si Elon Musk svůj (hypotetický) zisk vybere v hotovosti - nebo ve formě "dovolené", kterou stráví na palubě soukromě vypuštěného Dragonu - to už bude jeho osobní rozhodnutí.


cela tato debata mi pride chora. Cela zapadna spolocnost stoji na sukromnom podnikani, a evidentne je to uspesnejsia cesta nez vselijake centralne planovane krajsie zajtrajsky, ale ked pride na kozmonautiku, tak su zrazu strasne obavy ze sukromnici to nezvladnu, sukromnici sa pozenu za ziskom, sukromnici su totalne neschopni. SpaceX uz davno dokazala ze sukromnici to zvladnu, ze to zvladnu lepsie a lacnejsie nez statny sektor, a ja nemam najmensi dovod pochybovat o tom, ze by dokazali bezpecne vozit ludi na orbit. Vidiet ze apollom zasiata a rokmi budovana dogma, ze jedine NASA dokaze vyrabat rakety, je zakorenena minimalne tak hlboko ako viera postsocialistickeho cloveka vo vsemocnost a nekonecnu dobrotu taticka statu. Pritom jedine co NASA v sucasnosti robi je nasobne navysovanie cien svojim mikromanagementom, tonami papierov a klientelizmom.
 
17.3.2011 - 10:52 - 
citace:
citace:
citace:

No hlavně, aby ty Dragony pod vedením soukromníků, snažících se přece ze své podstaty podnikání generovat rychlý zisk, a tím páden sem tam nějakou tu bezpečnostní proceduru vojebat, nepadaly už rovnou po startu.....


Myslím, že definice soukromníků je v našich podmínkách poněkud mýtizována. Tak např. jen existence volného trhu a konkurence ten zisk ztlačuje k nule, jen tak mimochodem...

Soukromníci nemohou přežít, kdyby generovali ztrátu: tam, kde se byrokrat před koncem roku snaží honem utratit všechny přidělené peníze, aby si příští rok mohl zdůvodnit minimálně stejný rozpočet, tam prostě soukromník intuitivně šetří, to ano.


Jestli si Elon Musk svůj (hypotetický) zisk vybere v hotovosti - nebo ve formě "dovolené", kterou stráví na palubě soukromě vypuštěného Dragonu - to už bude jeho osobní rozhodnutí.


cela tato debata mi pride chora. Cela zapadna spolocnost stoji na sukromnom podnikani, a evidentne je to uspesnejsia cesta nez vselijake centralne planovane krajsie zajtrajsky, ale ked pride na kozmonautiku, tak su zrazu strasne obavy ze sukromnici to nezvladnu, sukromnici sa pozenu za ziskom, sukromnici su totalne neschopni. SpaceX uz davno dokazala ze sukromnici to zvladnu, ze to zvladnu lepsie a lacnejsie nez statny sektor, a ja nemam najmensi dovod pochybovat o tom, ze by dokazali bezpecne vozit ludi na orbit. Vidiet ze apollom zasiata a rokmi budovana dogma, ze jedine NASA dokaze vyrabat rakety, je zakorenena minimalne tak hlboko ako viera postsocialistickeho cloveka vo vsemocnost a nekonecnu dobrotu taticka statu. Pritom jedine co NASA v sucasnosti robi je nasobne navysovanie cien svojim mikromanagementom, tonami papierov a klientelizmom.


Věda, výzkum, vzdělání a bezpečnost vždy stály na veřejném sektoru.
 
17.3.2011 - 10:57 - 
a pod co spada doprava ludi? pod vedu a vyskum to spadalo mozno v 60.tych rokoch, ked sa o raketovych motoroch este vela nevedelo. Dnes je to asi taka novinka ako prudovy motor, suborbitalne rakety uz si stavaju aj JEDNOTLIVCI. 
17.3.2011 - 11:01 - 
citace:

Věda, výzkum, vzdělání a bezpečnost vždy stály na veřejném sektoru.


Bezpečnost v Černobylu a v Kyštymu byla opravdu zářivým příkladem...
 
17.3.2011 - 11:31 - 
citace:
citace:

Věda, výzkum, vzdělání a bezpečnost vždy stály na veřejném sektoru.


Bezpečnost v Černobylu a v Kyštymu byla opravdu zářivým příkladem...

Privatizace po roce 1989 ještě zářivějším přikladem skvělého soukromého sektoru
 
17.3.2011 - 12:34 - 
citace:
citace:
citace:

Věda, výzkum, vzdělání a bezpečnost vždy stály na veřejném sektoru.


Bezpečnost v Černobylu a v Kyštymu byla opravdu zářivým příkladem...

Privatizace po roce 1989 ještě zářivějším přikladem skvělého soukromého sektoru


privatizoval stat, ked sukromnik predava svoj majetok, tak to urcite neurobi pod cenu ani sa nenecha podplatit, pretoze tym okasle akurat sam seba. Takze si protirecite.
Inak prazdne regale, podpultova ekonomika, nemoznost cokolvek zohnat a hladomor na ukrajine urcite svedcia o neomylnosti taticka statu. Vidiet ze pamat naroda byva velice kratka.
 
17.3.2011 - 16:13 - 
citace:
citace:
citace:
citace:

Věda, výzkum, vzdělání a bezpečnost vždy stály na veřejném sektoru.


Bezpečnost v Černobylu a v Kyštymu byla opravdu zářivým příkladem...

Privatizace po roce 1989 ještě zářivějším přikladem skvělého soukromého sektoru


privatizoval stat, ked sukromnik predava svoj majetok, tak to urcite neurobi pod cenu ani sa nenecha podplatit, pretoze tym okasle akurat sam seba. Takze si protirecite.
Inak prazdne regale, podpultova ekonomika, nemoznost cokolvek zohnat a hladomor na ukrajine urcite svedcia o neomylnosti taticka statu. Vidiet ze pamat naroda byva velice kratka.

Privatizioval stát do rukou soukromníků a kde skončily prosperující podniky????????????? Radši se nebudu vyjadřovat o zdravotnictví a dalších záležitostech. Diplom ze soukromý vejšky se rovná placení a zapisování zápočtů a zkoušek oproti hotovosti, raději pomlčím o šikanování zaměstnanců a porušování zákoníku práce a bezpečnosti. Nechtěl bych u nás pracovat v soukromém sektoru.
 
17.3.2011 - 16:20 - 
prosperujici podniky prestali byt prosperujici, akonahle museli celit konkurencii. Najlepsie univerzity na svete su platene, ak je nieco zadarmo, ma to presne tu hodnotu co za to date ;-)  
17.3.2011 - 19:36 - 
Kecáte offtopic. Přesuňte se laskavě do nějakého odpadního tématu. 
18.3.2011 - 17:11 - 
Dnes (2011-03-18) rozhodlo Kolegium Roskosmosu (FKA) na návrh Rady hlavních konstruktérů stanovit nové datum startu transportní lodi Sojuz TMA-21 na 2011-04-04 ve 23:18 UTC. Není však zcela zřejmé, že čas startu byl přizpůsoben výsledku dnešní ranní korekce dráhy komplexu motory nákladního modulu ATV-2 "Johannes Kepler". Připojení transportní lodi ke komplexu by mělo proběhnout v noci z 2011-04-06 na 2011-04-07.

Vadný komunikační systém Kvant-V byl jako celek vyměněn a teď prochází zkouškami.

http://www.federalspace.ru/main.php?id=2&nid=15867 (rusky)

 

____________________
Antonín Vítek
 
18.3.2011 - 18:46 - 
citace:
Dnes (2011-03-18) rozhodlo Kolegium Roskosmosu (FKA) na návrh Rady hlavních konstruktérů stanovit nové datum startu transportní lodi Sojuz TMA-21 na 2011-04-04 ve 23:18 UTC.


V originální ruské tiskové zprávě nebylo uvedeno, zda se jedná o moskevský dekretový čas (co používá středisko CUP), nebo moskevský letní čas (občanský). Teď se ukázalo, že jde o letní čas, čímž se musí čas startu uopravit na 22:18:20 UTC (přidal jsem i sekundy). Ale je to dle návrhu Rady hlavních konstruktérů ze dne 2011-03-17, tedy před poslední korekcí dráhy ISS, takže posun až o několik minut je velmi pravděpodobný (bylo by to zřejmě směrem k pozdějšímu času).

 

____________________
Antonín Vítek
 
03.4.2011 - 00:27 - 
2.4.2011 rollout Sojuzu TMA-21:
na Bajkonuru vyvezli raketu s kosmickou lodí na startovní rampu.
Na plášti rakety je Gagarinuv portrét, "50", jméno GAGARIN i legendární Поехали ...



http://www.energia.ru/en/iss/iss27/photo_04-01.html
http://www.energia.ru/en/iss/iss27/photo_04-02.html


[Upraveno 03.4.2011 Ludek_F]
 
03.4.2011 - 09:02 - 
feature=player_embedded

Opravdu vyborné videjko v dobrém rozlišení o přepravě sojuzu z montážní haly na startovací plošinu a jeho ukotvení na plošině...

Jinak si všiměte že v montažní hale je připravena další raketa sujuz na start...
 
06.4.2011 - 12:45 - 
Předpokládám, že start Sojuzu TMA-21 jste všichni zaznamenali. Ale pro jistotu... ;-)
feature=related
 
06.4.2011 - 20:04 - 
Tady jsou originální nahrávky:

http://www.space-multimedia.nl.eu.org/index.php?option=com_content&view=article&id=6606
Expedition 27 - Crew Pre-Launch Activities in Baikonur Kazakhstan

http://www.space-multimedia.nl.eu.org/index.php?option=com_content&view=article&id=6608
Expedition 27-Soyuz TMA-21 Launch

http://www.space-multimedia.nl.eu.org/index.php?option=com_content&view=article&id=6609
Expedition 27-Soyuz TMA-21 Launch Replays

 

____________________
Antonín Vítek
 
 


Stránka byla vygenerována za 0.285338 vteřiny.