Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  12    13    14    15    16    17    18  >>
Téma: Skylon / SABRE
28.6.2013 - 10:44 - 
citace:
Možno sa vďaka skylonu vráti ten trend, keď významné mílniky vedy, techniky a filozofie prichádzali z Európy,,, Briti by v tomto mohli zase urobiť pômyselný krôčik vpred,,, modlime sa však aby všetko šlo tak ako plánuje RE


vyznamne milniky vedy tech a pod. stale prichadzaju aj z europy... len teraz je vacsia konkurencia...
su oblasti, kde je lepsia europa, oblasti, kde su lepsi americania, dalsie, kde japonci... cinania, rusi, etc...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
28.6.2013 - 10:52 - 
agamemnon

asi so mnou súhlasíte ak poviem, že je ejdno odkiaľ prichádza pokrok,,, hlavne že prichádza :-)

teší ma fakt, že RE nevysychá prameň,,, najprv slušná dotácia od ESA a aj GB vláda pridá svoju trošku,,, ako sme sa tu už však dávnejšie zhodli tento projekt zhltne ešte veľa "chechtákov",,, dali si však reálne časové horizonty,,, ak sa nemýlim okolo roku 2020, takže predpokladám, že koncom desaťročia tu budú vlákna plné testov tak ako teraz pri falconoch
 
28.6.2013 - 11:55 - 
citace:
asi so mnou súhlasíte ak poviem, že je ejdno odkiaľ prichádza pokrok,,, hlavne že prichádza :-)


to samozrejme suhlasim

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.7.2013 - 09:20 - 
buduci utorok (16.7.) sa uskutocni UK Space Conference a jednym z recnikov bude Alan Bond...
tiez sa objavili informacie, ze by REL mohli na konferencii prezradit nejake info ohladom sucasnej situacie

tiez na konf. vystupi britsky minister pre vedu s temou inovaciach a vizii

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.7.2013 - 12:53 - 
citace:
buduci utorok (16.7.) sa uskutocni UK Space Conference a jednym z recnikov bude Alan Bond...
tiez sa objavili informacie, ze by REL mohli na konferencii prezradit nejake info ohladom sucasnej situacie

tiez na konf. vystupi britsky minister pre vedu s temou inovaciach a vizii


Už sa neviem dočkať
 
15.7.2013 - 15:00 - 
ohlasenie prispevku 60 mil. libier od britskej vlady sa ocakava zajtra...
http://www.theengineer.co.uk/blog/space-crime-and-hybrid-vehicles/1016709.article
http://www.ibtimes.co.uk/articles/490061/20130714/space-plane-alan-bond-george-osborne-skylon.htm

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
16.7.2013 - 14:48 - 
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30547.msg1074880#msg1074880

35 mil. gbp v 2014/2015, 25 mil. gbp v 2015/2016

peniaze pojdu do 4 oblasti:
- vacsina penazi na techn. prace okolo sabre
- zlepsenie precoolera a techn. jeho vyroby
- testy komponentov sabre vo veternom tuneli a za letu
- pozemna demostracia motora

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
16.7.2013 - 16:26 - 
a ešte článok na bbc, od jonathana amosa:
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-23332592

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
16.7.2013 - 18:13 - 
O financování Skylonu i na stránkách ESA -
http://www.esa.int/Our_Activities/Technology/ESA_test_opens_way_to_UK_spaceplane_engine_investment
 
16.7.2013 - 18:23 - 
a ešte celá reč britského ministra pre vedu:
http://rnn.cabinetoffice.gov.uk/Press-Releases/David-Willetts-speech-UK-Space-conference-68fd9.aspx

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
18.7.2013 - 19:56 - 
Par poznamek z UK space 2013:
Alan Bond tam mel asi 15 min prezentaci (uprimne, nejhorsi konference co jsem kdy zazil, 90% bla-bla, na lidi jako on a realne projekty tam bylo zoufale malo prostoru) a v ramci toho rekl:
- termodynamiku SABRE mel hotovou v 39 letech, tedy pred 30ceti lety
- vyvoj precooleru stal 6M liber
- z hlediska R&D SABRE je hotove R (Reasearch = vyzkum) a je potreba udelat D (Development = vyvoj)
- ukazoval ruzne casti vyvoje jak SABRE tak SKYLONU (kompozitni material trupu), coz je zajimave, protoze RE opakovane tvrdi, ze SKYLON jako takovy resit nebudou
- velka vyzva je pry vstupni ustroji, protoze tak "spatny" jak ho oni potrebuji nikdo jeste neresil

Par veci ze stanku RE:
- testy budou probihat oddelene pro vstupni ustroji (vstup a precooler) a pro "zadek", tedy turbo a vse od nej dal. Pak s tim chteji letet na rakete, to ma resit jina firma, asi to budou hosi z QuinetiQu
- podle me velmi zasadni reseni namrazy v precooleru odmitaji naznacit i pri celkem slusne hladine alkoholu v krvi
- aktualne ma RE asi 60 lidi, do budoucna se hodlaji zdvojnasobit v ramci penez od vlady
- ocekavaji/doufaji v lavinovy efekt se sponzory (kdyz maji takovy start (60 mega), tak se snad dalsi pridaji)
- velmi zajimave je reseni vystupni trysky, ktera musi pracovat v celeme rozsahu tlaku okoli
- RE se tvari ze maji vyreseny precooler i z hlediska spolehlivosti a servisu, pry to bude tak modularni, ze se snadno vymeni pripadne porusena cast, moje obavy ze to bude dalsi SSME co se slozitosti servisu tyce ovsem zustavaji (osobni nazor)

David Willetts mel jeste vtipny vystup pri veceri, kdy znovu zopakoval svoje nadseni z RE a velmi slusne je pozadal, aby ty prachy alespon za tento vecer neprochlastali

Alan Bond bude mit prednasku v ramci BIS, to by mohlo byt opravdu dobre:
http://www.bis-space.com/2013/06/26/11128/man-in-the-solar-system-a-very-british-approach

No tak to je par dojmu primo z mista cinu, snad pro nekoho zajimavych.
 
18.7.2013 - 20:08 - 
@jh:
ďakujem veľmi pekne za info každé je dobré

btw-
"protoze RE opakovane tvrdi, ze SKYLON jako takovy resit nebudou"
pokiaľ si spomínam, tak REL tvrdili len, že to nebudú vyrábať, ale že majú to celé vymyslené, vrátane skylonu ako takého (materiály, umiestnenie komponentov, etc)

edit:
ešte press release na webe REL:
http://www.reactionengines.co.uk/news_updates.html
[Edited on 18.7.2013 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
18.7.2013 - 20:16 - 
Na me to dela dojem, ze SABRE maji vyreseny jen castecne a SKYLON je nad jejich sily a ani to resit nechteji - nemaji na to kapacity. Idealni by bylo, kdyby dotahli SABRE do rozumneho prototypu a pak se spojili s nekym kdo umi udelat takove "trosku lepsi" letadlo.
 
18.7.2013 - 20:42 - 
aj to je možné...

on hampsell spomínal na nsf, že ich cieľom je to všetko vyvinúť a potom výrobu trupu outsourceovať na eads (airbus asi) a výrobu motora tiež v podstate tam (astrium)...
len precooler chcú vyrábať "doma"

takže pravdepodobne urobia nejaké testy, postavia funkčný sabre a zvyšok budú robiť iné spoločnosti (predsa len.. 60 ľudí je málo )

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
18.7.2013 - 21:00 - 
http://www.space.com/22004-skylon-space-plane-rocket-engine.html

Tu píšu, že začiatkom roka ESA odklepla RE 8 miliónov eur. Vedeli sme to?
 
19.7.2013 - 06:21 - 
http://www.armadninoviny.cz/skylon-kosmicky-letoun-ma-zelenou.html 
19.7.2013 - 09:53 - 
citace:
aj to je možné...

on hampsell spomínal na nsf, že ich cieľom je to všetko vyvinúť a potom výrobu trupu outsourceovať na eads (airbus asi) a výrobu motora tiež v podstate tam (astrium)...
len precooler chcú vyrábať "doma"

takže pravdepodobne urobia nejaké testy, postavia funkčný sabre a zvyšok budú robiť iné spoločnosti (predsa len.. 60 ľudí je málo )


ten precooler je v podstate jadro celeho skylonu, ten figel bez ktoreho by to neslo. Takze ich predstava moze byt taka, ze skylon aj sabre budu vyrabat ine spolocnosti (lepsie vybavene a kapitalizovane) a REL bude subdodavatel precoolera, ku ktoremu budu mat priemyselne prava atd.
 
19.7.2013 - 10:42 - 
citace:
ten precooler je v podstate jadro celeho skylonu, ten figel bez ktoreho by to neslo. Takze ich predstava moze byt taka, ze skylon aj sabre budu vyrabat ine spolocnosti (lepsie vybavene a kapitalizovane) a REL bude subdodavatel precoolera, ku ktoremu budu mat priemyselne prava atd.


jj...
este hlavne ked sa objavili informacie, ze rel pozera na moznosti znizit cenu precoolera az o 1 rad, co by z precoolera urobilo cenoovo zaujimavu vec aj pre ine zariadenia (spominali sa napr. auta f-1 a tak.)

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
22.7.2013 - 10:16 - 
http://www.stfc.ac.uk/resources/PDF/ReactionEnginesClusterDay.pdf

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
02.8.2013 - 19:54 - 
nasiel som patent na system podobny motorom sabre.

Patent%20US6808145%20B2%20-%20Dual-mode%20airbreathing%20propulsion%20system

http://forum.kozmonautika.sk/viewtopic.php?f=9&t=357
 
06.8.2013 - 14:50 - 
REL podpísali s ESA kontrakt na 1 mil. eur - ide o štúdiu využitia skylonu ako budúceho nosiča pre európu

"
SKYLON Studied as the Next European Launch System
€1 Million Contract Signed with European Space Agency
Reaction Engines Ltd have signed a contract with the European Space Agency (ESA) for a €1 million study into the next European Launch System.
The “Skylon-based European Launch Service Operator” contract has been finalised by the Launcher Directorate of the European Space Agency in Paris, France and work has started to study how the SKYLON spaceplane can meet Europe’s Space access demands in terms of cost, flexibility and responsiveness, from the early 2020’s.
The study will be concluded by the end of the year, with input from a number of companies. ThalesAlenia Space in Italy will be designing the SKYLON Upper Stage (SUS) systems for GEO satellite deployment; Qinetiq Space in Belgium are to study the various payload carriers within the vehicle’s payload bay to ensure maximum mission flexibility; London Economics are preparing the business model to independently assess economic case; Grafton Technology, based in the UK and supported by the civil engineering company, Jacobs, are studying the necessary spaceport facilities at Kourou for SKYLON. Also supporting the study in the definition of the payload connections is 42 Technology Ltd, based in the UK.
"

- začali sa práce na štúdií, či je skylon schopný splniť európske požiadavky na cenu, flexibilitu, schopnosť reagovať od r. 2020
- Thales Alenia (tal.) bude študovať SUS (horný reusable stupeň pre lety na GTO/GEO)
- Qinetiq (bel.) + 42 Techn. (uk) budú študovať rôzne možnosti uloženia nákladu pre maximálnu flexibilitu, ich uchytenia, etc.
- London Economics - cena, náklady, business model, etc
- Grafton Techn. (uk) - možnosti využitia kourou na štarty skylonu

http://www.reactionengines.co.uk/news_updates.html

priamo tlačová správa:
http://www.reactionengines.co.uk/press_release/S-ELSO_Press_Release-Monday_5th_August_2013.pdf
http://www.reactionengines.co.uk/press_release/S-ELSO%20Press%20Release%20-%20Monday%205th%20August%202013.doc

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
06.8.2013 - 21:15 - 
napísal o danej štúdií aj jonathan amos pre bbc:
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-23590080

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
15.8.2013 - 10:35 - 
http://eandt.theiet.org/magazine/2013/08/news-analysis.cfm

snad link bude fungovat ako ma... je vcelku divny

par poznamok z clanku:
- jeden z dovodov preco uk vlada investovala do skylonu je, ze rel dokazali uz aj v minulosti ziskat sukromne investicie
- alan bond sa ku tomu vyjadril, ze podobne to bolo aj s esa: prv museli ziskat nejake sukromne peniaze... to potom pritiahlo investicie z esa... a tie potom pritiahli dalsie sukromne peniaze
- 85 % sukromne peniaze, 15 % britska vlada + esa
- rel mali na uk space conference vystavenu expansion-deflection nozzle a tiez aj kusok cierneho materialu, ktory bude tvorit povrch skylonu
- alan bond sa vyjadril, ze testy tej trysky prebehli uspesne a maju z nich pozitivne vysledky - trysky vykazala stabilnu cinnost vo velkom rozsahu podmienok
- tiez sa ohladom materialu vyjadril, ze v tejto suvislosti su "well-ahead with all the materials required" - teda, ze maju naskok oproti tomu, co potrebuju
- tiez bond spomenul prihodu v suvislosti s tvarom skylonu, kde DLR vobec nepovazovali za mozne, ze dany tvar by mohol vstupit do atmosfery - zmenili nazor az ked im rel zaplatil za modelovanie navratu skylonu a jeho vysledky boli este lepsie ako rel ocakvali

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
15.8.2013 - 15:20 - 
celkom zaujimavy rozhovor s alanom bondom, aj ked o skylone neobsahuje ziadne nove info...
obsahuje ale slusnu zbierku obrazkov
http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-08/12/skylon-alan-bond

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
03.10.2013 - 18:17 - 
po dlhej dobe, nejaké novinky:

- vývoj motora - 3,5 roka, suma sa zvýšila na 360 mil., zabezpečených majú momentálne 85 % potrebných financií
- vedú rozhovory s nešpecifikovanými výrobcami drakov (?, je to techn. termín? en. airfram), test. lety vyzerajú na 2020, komerčná prevádzka 2023
- hlavným bodom celého programu je momentálne motor
- trubky v precooleri sú tlakované na 150 atm, čo výrazne zvyšuje ich pevnosť a odolnosť
- vzduch pred vstupom do precoolera urobí 90 st. obrat, čo spôsobí, že väčšina nečistôt zo vduchu preletí cez bypass ramjet
- búrky (ako v kourou) nebudú spôsobovať problémy pre misie, vulkanicky popol (ala islandská sopka nedávno) spôsobí safe-abort misie
- operačná výška do 600 km
- rel zvažuje aj možnosť skylony prenajímať
- ekonom. model je založený na štatist. modely 30 vyrobených skylonov predaných 13 operátorom po celom svete... analyzovali sa aj ďalšie modely

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30547.msg1105223#msg1105223

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
04.10.2013 - 12:45 - 
este doplnenie:
- heat-shield material: "silicon carbide reinforced glass ceramic" (sorry, toto neprelozim do slovenciny) - povodne vyvinuty atomovym energetickym priemyslom, nikdy sa ale nepouzil
- material je pruzny, ale pri velkom ohnuti sa zlomi...
- trhliny v materialy sa teplom uzatvaraju -> material by mal mat schopnost autoopravy pocas reentry
- sabre 4 je odlisny od sabre 3, detaily tajne
- rel skumalo rozne tvary trysiek
- skylon c1 nebol schopny preletu medzi letiskami v atm., skylon d1 je schopny... avsak vzhladom na vahu prazdneho skylon (50 t), je mozne skylon prepravit napr. aj transportnym lietadlom (moja pozn.: predpokladam, ze ide o tahanie)
- niektore letecke spolocnosti (bez zaujmu o vesmir) vidia rel ako rivala, pretoze sa natahuju o ludi
- europsky vyrobcovia okolo kvapalneho paliva sa zacinaju zaujimat o skylon (kedze a6 bude na tuhe palivo)

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30547.msg1105425#msg1105425

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.10.2013 - 13:34 - 
včera mal možnosť jeden používateľ na nsf položiť niekoľko otázok ľuďom z rel:

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30547.msg1108438#msg1108438

voľne:
q: operátori, geograficky?
a: 92 vesm. agentúr vo svete, veľa z nich by malo rado schopnosť nezávislého prístupu do vesmíru, bez závislosti od ruska alebo usa... odhadujú 15 komerčných skylonov a 15 vojenských (voj. v zmysle pohotovosti a rýchleho prístupu na požadované orbity)... na rozvinutejšom trhu v budúcnosti - a. bond vidí možnosť na nejakých 45-90 skylonov vo svete

q: môže sabre 4 viesť ku kratším, menej spevneným štartovacím dráham?
a: nie, optimalizácia viedla k malým krídlam

q: spectre (tj. rozložený test motor) a ďalšie kroky v programe?
a: spectre bol zrušený... vzhľadom na zvýšene príspevky (moja pozn.: vyzbierali o cca 100 mil. viac ako bol plán na spectre) sa bude stavať plne integrovaný sabre motor, testy od r. 2017... ďalšie kroky sú test skylon (2020 test lety, 2023 komerčné nasadenie)

obchodný model:
mh. hovoril, že sa pozerali nielen na svoj obch. model, ale aj na obch. model operátorov - ako by sa im vyplatil nákup skylonu

možnosti nedostatku hélia (skylon má straty hélia pri štarte):
- reálny stav lepší ako naznačujú média, množstvo ložísk vo svete zatiaľ nepoužívaných
- porovnávané s sts, ktorý mal obrovské straty pri štarte

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
23.10.2013 - 21:47 - 
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperbola/2013/10/reaction-engines-expands-sabre-engine-project-to-finance-full-engine/

v podstate zopakované veci, ktoré boli na nsf

+
na designe horného stupňa (pre geo) pracuje thales alenia... bude používať 7:1 rezonančnú techniku ("’7 to 1 resonance’ transfer orbit rendezvous technique") - tj. perigeum skylonu a toho stupňa sa stretne po 7 orbitách skylonu (pre geo stupeň pôjde o 1 orbitu)

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.11.2013 - 08:14 - 
nejake novinky z UK Space Environments Conference

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=30547.msg1118398#msg1118398

- rel pouzije malu raketu (nazvanu valkyrie) na test trysky - tato raketa bude kopirovat profil letu skylonu (+- 10%) v atmosfere tak, aby otestovali tvar trysky a jej cinnost v atmosfere
- valkyrie poleti na nezvycajnej trojkombinacii paliva - n2o + cpavok + kvapalny dusik - kde kvapalny dusik bude sluzit ako chladiace medium, aby spaliny z motora dosahovali rovnakych parametrov ako zo sabre
- rel rozmysla, ze valkyrie nasledne poskytne na suborbitalne starty (vyska do 160 km) malych nakladov (do 20 kg) - nazyvaju to pracovne vdsr (valkyrie-derived sounding rocket) - schopnost ako raketa petrel
- vdsr by pouzivalo standarne lox+rp-1, ale ponechalo by si vacsinu systemov zhodnych s valkyrie

- mh. tiez povedal, ze ludia robia velke halo z drahy (dlzka, pevnost), kym kontraktor s jej vlastnostami nema problem
- pravdepodobne umiestnenie prvej drahy by bolo na kourou, uk je velmi nepravdepodobne umiestnenie (mozno len na polarne orbity)

nejake valkyrie/vdsr info:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=30547.0;attach=556059

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
11.11.2013 - 19:25 - 
citace:

- mh. tiez povedal, ze ludia robia velke halo z drahy (dlzka, pevnost), kym kontraktor s jej vlastnostami nema problem



ano, dnes je moderne hladat problemy. Vsade. A ked niekde nie su, tak my si nejake vymyslime
 
<<  12    13    14    15    16    17    18  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.160780 vteřiny.