Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  16    17    18    19    20    21    22  >>
Téma: Falcon Heavy
12.3.2015 - 21:45 - 
Na snímku je stav staveniště k 7.3. K dnešnímu dni je už kompletně oplášten boční přístavek a téměř celá přilehlá levá strana haly. Do příštího úterý by měl být vnější plášť HIF dokončen celý. Pokračuje intenzivní betonáž na rampě - dva domíchávače betonu každých 20 minut.
Další fotky http://m.imgur.com/a/FXHfB

 
21.3.2015 - 17:18 - 
Kovový model FH pro testy v aerodynamickém tunelu. Tady vypadají všechny 3 boostry, narozdíl od nedávných informací, stejně dlouhé.
Ty řetězy sice vypadají dost pevně, ale pracovní stůl bych pod tím "drobečkem" mít nechtěl.



 
22.3.2015 - 09:14 - 
toto uz evidentne sluzi ako dekoracia v kancloch, t.j. testy uz to ma za sebou. Aspon nejaka hmatatelna znamka pokroku

p.s. v SpX maju celkovo zaujimave dekoracie - pouzity Dragon, noha z F9R, model FH...
 
22.3.2015 - 11:00 - 
citace:
V SpX maju celkovo zaujimave dekoracie - pouzity Dragon, noha z F9R, model FH...
No vidíš, a přesto že už je to jen dekorace, tak o ní svět asi nemá vědět (ITAR?).
Obrázky se původně objevily na twitteru a FB SpX, ale za několik desítek minut byly staženy a už jsou jen na webech, kde si je rychle stáhli (reddit, NSF).
 
22.3.2015 - 11:33 - 
takyto vyklad ITARu je dost komicky. To si fakt senatori myslia, ze iranci nevedia ako vyzera raketa? A co tie stovky videi na Youtube? 
22.3.2015 - 12:26 - 
citace:
takyto vyklad ITARu je dost komicky. To si fakt senatori myslia, ze iranci nevedia ako vyzera raketa? A co tie stovky videi na Youtube?

Nehledej rozum tam, kde žádný není...
 
22.3.2015 - 13:55 - 
citace:
citace:
takyto vyklad ITARu je dost komicky. To si fakt senatori myslia, ze iranci nevedia ako vyzera raketa? A co tie stovky videi na Youtube?

Nehledej rozum tam, kde žádný není...


nosnost tejto rakety postacuje na vynesenie celeho osadenstva senatu na leo. Nahoda?
 
23.3.2015 - 07:00 - 
Práce na opláštění hangáru HIF neběží zase tak rychle, jak bylo avizováno - zatím je hotová jen polovina (stav k 20.3.).
Více v článku NSF http://www.nasaspaceflight.com/2015/03/ksc-pads-preparations-future-vehicles/

 
24.3.2015 - 14:44 - 
Po čase opět trochu aktualit z Vandenbergu.
- Po odstranění posledních zbytků starých betonových struktur z éry Titanů na rampě SLC-4W začalo přemisťování zeminy pro přistávací plochu nosičů Falcon. Starý odvodní kanál spalin ale odstraněn nebyl, takže teoreticky by v budoucnu mohl být využitý pro eventuální konverzi této rampy opět na startovací.
- Konstrukce startovacího stolu byla poprvé zvednuta do svislé polohy a spojena s přepravní a vstyčovací příhradovou konstrukcí T/E. Startovací stůl je modulární konstrukce - pro starty F9 má po stranách středového otvoru vsunuty ucpávky s hydraulickými upínači. Pro starty FH jsou tyto odstraněny a otvor se zvětší pro všech 27 motorů M1D.
- Nově instalované nádrže byly označeny a zřejmě bylo dokončeno jejich napojení na nová potrubní vedení, viditelná kolem rampy.
- bylo dokončeno finální vybetonování šikmých ploch kolem kanálu pro odvodu spalin na SLC-4



více snímků tady http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35480.msg1348861#msg1348861
 
24.3.2015 - 14:55 - 
Mirku, bez teba by sme boli hluchi a slepi Vdaka za vzdy zarucene cerstve informacie 
24.3.2015 - 15:07 - 
Ale no tak Je jasné, že většina z nás čteme stejné zdroje, jen pro rozproudění debaty tady u nás a pro dokumentaci vývoje to přidávám i sem pro česky/slovensky mluvící kosmo-populaci.
Pokud jsi to myslel vážně, tak díky za kompliment.
 
24.3.2015 - 15:17 - 
Nsf sice citam, ale rozhodne nemam cas resersovat neustale vsetky novinky. Pritom vsetko relevantne sa tu zjavi do par minut. Takze hej, myslel som to vazne  
24.3.2015 - 23:15 - 
Já jsem rád za občasné info o postupu s vývojem FH a jiných mašin (nejen Muskových) a důvod je prostý - pilotované lety skoro nesleduju, takže novinky vítám. Naproti tomu informace o planetárních misích zase beru skoro jako spam, protože je naopak sleduju, takže spoustu informací tak vidím třeba pětkrát.
 
25.3.2015 - 06:03 - 
citace:
Já jsem rád za občasné info o postupu s vývojem FH a jiných mašin (nejen Muskových) a důvod je prostý - pilotované lety skoro nesleduju

FH zase tak moc o pilotovaných letech není
 
28.3.2015 - 11:20 - 
citace:
Práce na opláštění hangáru HIF neběží zase tak rychle, jak bylo avizováno - zatím je hotová jen polovina (stav k 20.3.).

Za poslední týden (21.-28.3.) není na opláštění HIF vidět vůbec žádný pokrok. Oproti rychlému tempu v minulosti se teď práce na první pohled z neznámého důvodu zcela zastavily.
 
29.3.2015 - 12:17 - 
Další drobný update z VAFB.
Konstrukce startovacího stolu byla několikrát otáčena dvěma jeřáby o 90° kvůli dokončení instalace potrubí a elektrického/datového vedení.
Pro dokončení instalačních a přípravných prací pro start FH musela být celá konstrukce spolu s T/E odtažena z rampy SLC-4E o kus dál.
Na rampě SLC-4W dál pokračují výkopové práce.



 
29.3.2015 - 15:45 - 
citace:
citace:
Práce na opláštění hangáru HIF neběží zase tak rychle, jak bylo avizováno - zatím je hotová jen polovina (stav k 20.3.).

Za poslední týden (21.-28.3.) není na opláštění HIF vidět vůbec žádný pokrok. Oproti rychlému tempu v minulosti se teď práce na první pohled z neznámého důvodu zcela zastavily.


podla mna je vidiet, ze je dokoncena strecha (zarovno bocneho oplastenia) a tiez je vidiet ze je osadeny/urobeny ram vertikalne sklopnych dveri na budove...plus nejake zemne prace na prijazdovej ceste k rampe ... vyzera to ze na oplasteni pracuje len jedna partia ....
 
31.3.2015 - 23:04 - 
Takže zpátky na KSC. Stephen Smith nám zprostředkoval pohled na staveniště Pad 39A ze dne 29.3.
http://spaceksc.blogspot.cz/2015/03/going-up-part-3.html




 
03.4.2015 - 08:20 - 
Práce na HIF i rampě 39A se opět daly do pohybu. Bylo dokončeno opláštění dvoupatrového přístavku na levé straně haly po celé jeho délce.
 
07.4.2015 - 08:30 - 
Stav prací na HIF ke 2.4. V podlaze jsou vidět zabetonované tři páry kolejnic, které zřejmě povedou až na rampu.



 
07.4.2015 - 10:04 - 
SpX někdy nedávno (břzen 2015 ?) upravilo cenu za let FH z 85 mil USD na 90 mil USD, při nosnosti 6,4 t na GTO. Je to nárůst ceny o 5,88%.
http://www.spacex.com/about/capabilities
 
07.4.2015 - 17:29 - 
V údajích o FH jsou nějaké nejasnosti:
pan Pospíšil uvádí nosnost na GTO 6,4 tun, cenu 90 mil, USD .
V odkazu http://www.spacex.com/about/capabilities  je uvedena nosnost FH na GTO 21.2 tuny.
Znamená to že ta cena platí jen do nosnosti 6,4 tuny na GTO, jak je tam uvedeno ? Jaké jsou ceny pro vyšší nosnosti ?
 
07.4.2015 - 17:58 - 
Tá vyššia nosnosť platí len pri non-reusable verzii FH, ktorá by zároveň mala mať na LEO nosnosť vyše tých 50 ton. O tejto verzii sa však hovorí čoraz menej a mám pocit, že SpaceX bude využívať len znovupožiteľnú, no na nosnosť hodne okresanú FH. Tu sa ale natíska otázka, do akej miery máme vlastne istotu, že FH by mohla mať naozaj až takú vysokú nosnosť pri non-reusable? (viem, pre spacexfilov kacírska otázka:) Nemohlo by ísť len o marketing tipu - my máme najsilnejší nosič od čias Saturnu 5 (do SLS samozrejme), nevadí že jeho plnú kapacitu nevyužijeme.  
07.4.2015 - 18:14 - 
myslim ze takyto marketing je kazdemu zakaznikovi upr... Kazdeho kto plati zaujimaju hlavne 2 veci - kolko, a za kolko  
07.4.2015 - 20:12 - 
citace:
Kazdeho kto plati zaujimaju hlavne 2 veci - kolko, a za kolko


V případě těch satelitů bych ještě dodal "dokdy". (pokud trh mezitím obsadí konkurence, je nový hráč znevýhodněn....)
 
07.4.2015 - 21:52 - 
citace:
myslim ze takyto marketing je kazdemu zakaznikovi upr...

Ano, a Elon Musk je presne ten tip, ktorému ide iba o marketing voči zákazníkom. Preto do celého sveta hlása o kolonizácii Marsu, že poskytne globálny satelitný internet a podobné veci. Nepodceňoval by som jeho egocentrizmus...
 
07.4.2015 - 22:46 - 
Jenomže, jakou cenu má nosič (FH), jehož startovní hmota je 1450 tun a vynese na GTO jen 6,4 tun, když stařičký Proton M o startovní hmotě 713 tun vynese na GTO 6,7 tun, viz
http://en.wikipedia.org/wiki/Proton-M a to musí ještě navíc korigovat rovinu dráhy z 51° na 27°, což ho stojí dost % nosnosti na GTO. Nebylo by jednodušší, kdyby měl FH jen poloviční startovní hmotu, tím i polovinu motorů prvého stupně, nádrží a paliva a měl stejnou nosnost na GTO 6,4 tun bez znovu- použitelnosti ?
 
08.4.2015 - 02:19 - 
jiné stupně, jiné výrobní linky, jiná rampa, nemožnost použít znovu ....

drahé jak nechci psát co ....


uvažujete špatně, 6,4 tuny není maximální nosnost, je to nosnost balancovaná na ideální náklad, který se dnes používá tak, aby cena byla co nejmenší

pokud přijde jakýkoli zákazník s požadavkem tam poslat těžší družici, tak to bez problémů půjde, jenom to bude dražší ....

je to stejné jak s nosností na LEO, věřím, že těch 50 tun dají, to mají určitě spočítané, ale také si uvědomte, že dnes není nikdo, kdo by požadoval těch 50 tun nahoru poslat, až se takový požadavek objeví, tak ho tam dostanou ...
 
08.4.2015 - 07:05 - 
Souhlas, současné družice se vyrábí s hmotou plus minus těch 6,4 t na GTO (pro Proton, Atlas i Ariane), takže tím začíná - boční stupně se vrátí na rampu, centrální na plošinu a je to. Možná tam ani není počítaný crossfeed. Pro první lety možná budou chtít zjistit vibrace, přetížení a tlaky v potrubí, než začnou montovat ventily. Falcon 9 taky začínal opatrně, pamatujete? 
08.4.2015 - 09:52 - 
Chápu a souhlas. Vše nakonec rozhodne výkon/cena 
<<  16    17    18    19    20    21    22  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.151332 vteřiny.