|
citace: Alamo, proč myslíš, že záměry Mars One nejsou "jasným a srozumitelným programem dlouhodobého pobytu mimo zemskou magnetosféru"
pretože ani prípadný alternatívny "plán Krištofa Kolumba - počkám až niekto vymyslí úžasný lietajúci stroj, kúpim si naň letenku, a jednoducho do tej Číny delením za pol dňa.." by nebol programom..
ale úžasný plán to je.. to musím pripustiť aj ja.. |
|
citace:
citace:
citace: Keďže sme už zase OT zopakujem otázku:
Vyjadrilo sa už nejak SpaceX k tomu, že chce MARS ONE použiť ich hardware? Myslím niečo v tom štýle "Ak si objednajú a zaplatia len poletia" a podobne.
odpoveď znie "ee.."
Musk zdá sa, akoby mal "krédo", nevyjadrovať sa k ničomu, čo nie je jeho nápad a veľmi dôsledne to dodržiava
Správná odpověď zní "jojo"
Musk se v jednom z interview vyjádřil k Mars One v tom smyslu, že jejich iniciativu nechce nijak blíže hodnotit. Na dotaz, že MO na propagačních obrázcích používá přistávací moduly velmi podobné až identické s kabinou Dragon odvětil, že pokud MO přijde s vážně míněnou objednávkou, tak nemá problém pro ně Dragona vyrobit a případně dodat i s nosičem.
Nemám čas to hledat, ale je to dostupné na YT.
pripomeniem
istý Denis Tito mal tiež veľký plán.. a omnoho uveriteľnejší než Mars One
a skutočne sa o tom jednalo
a nechutne to vbuchlo, virtuálnym naložením na SLS
Musk je geniálny vizionár, priekopník a odvážny chlap
ale každá minca má aj druhú stranu
a to čo sa prihodilo Titovi, akosi mi vraví, že tá Muskova druhá strana, moc pekná nie je |
|
Zda sa, ze to tu este nebolo postnute:
Rhawn Joseph, Ph.D. :
Marketing Mars: Financing the Human Mission to Mars and the olonization of the Red Planet (august, 2010)
http://journalofcosmology.com/Mars110.html
Je mozne, ze aj touto spravou sa zakladatelia MO inspirovali. |
|
citace: Zda sa, ze to tu este nebolo postnute:
Rhawn Joseph, Ph.D. :
Marketing Mars: Financing the Human Mission to Mars and the olonization of the Red Planet (august, 2010)
http://journalofcosmology.com/Mars110.html
Je mozne, ze aj touto spravou sa zakladatelia MO inspirovali.
áno šlo by to tak..
ale priznám sa, radšej by som živoril v jaskyni na konci sveta a žral tam šváby, ako existovať na "rajskej" planéte "apple" |
|
tu lander 1, sme 100 metrov nad povrchom a klesame... 50 metrov... dviha sa prach... 20... 10... 5, visime, vyzera to dobre. 3 metre...
reklama na pivo budweiser |
|
trochu "filozofie" (mne s yamatovho humoru naskočila husia koža.. a stiahla sa mi prdel..)
teraz rozhodujeme o tom, ako bude vyzerať "budúcnosť"
mám otázku..
akú "budúcnosť" to vlastne chceme? |
|
citace: akú "budúcnosť" to vlastne chceme?
The best way to predict the future is to create it.
http://quoteinvestigator.com/2012/09/27/invent-the-future/ |
|
citace:
reklama na pivo budweiser
to je zbytečný. bohatě by stačilo, aby lander byl pokrytý logy sponzorů (třeba jako auta Formule 1)
plocha přistávacího modulu na Marsu by přeci jen byla jednou z nejdražších na světě. nakonec by se nějak vydražila... |
|
mne nevadí reklama
bol som jeden s prvých, kto tu začal všemožne "skloňovať" pojem komercia
mne vadí tá myšlienka, miešať dohromady "štát" a "podnikanie" korporativizmus
varujem vás je to toxický nápad
podnikanie je vždy spojené s rizikom, štát je "stroj" na garanciu istôt, oboje má svoje veľké chyby
riskujete, že sa negatíva obidvoch systémov nevyrušia, ale naopak posilnia |
|
Pri CRS to funguje zatial dobre. Asi prvy krat v historii havaria nosica pre CRS (antares) nesposobila zastavenie programu. |
|
problém je že podnikov, ktoré by mali skončiť, a fakt si zaslúžia, aby skrachovali je omnoho viac
napriek tomu ich zachraňujeme, a oni akurát likvidujú peniaze, ktoré by mohli byť využité rozumnejšie (privatizácia zisku, socializácia strát)
to preto máme tú blbú "štrukturálnu systémovú" krízu
a odkiaľ ty chceš zobrať peniaze, na kolonizáciu marsu, keď ich budeš "páliť"? to máš zaručené.. |
|
citace: akú "budúcnosť" to vlastne chceme?
není to tady trochu offtopic? přeci jen, řešíme tu Mars :-)
Zemi vidím v budoucnu jako +/- přírodní rezervaci s nějakými limity na množství populace i průmyslu, který bude využívat (i když zpomalit či zastavit vymírání druhů se asi hned tak nepodaří, takže je otázka, jaké druhy vlastně v té rezervaci zbydou)
Hi-tech civilizaci bych asi umístil přímo do vesmíru - ale s tím, že přímé zásobování Země bude hrát spíš malou roli a smyslem té hi-tech civilizace bude právě využití zrojů v kosmu a expanze někam dál.
Jak toho přesně dosáhnout, to ale nevím - trh není všelék, ale přímé podřízení lidí nějakým ideologiím bylo v minulosti vždy zneužito, takže i ideologie expanze do kosmu by byla nejspíš po čase zneužita. Jisté je jedno: životní styl se v posledních stovkách let proměnil a dále proměňuje velmi dramaticky, takže nelze přesně předpovědět, co přijde do módy. Kosmonautika může zůstat formou prestižního "sportovního odvětví" pro nejbohatší jedince a národy a nebo se může klidně stát tahounem ekonomiky. (Je to jako bychom se snažili ve středověku předvídat, co je budoucností náboženství či vojenství... přitom spoustu budoucích trendů bychom si především nedokázali představit, že budou... jedna šance spočívá v tom, že budeme pro budoucí umělé inteligence nějakým způsobem "zábavní" či "roztomilí" a že si nás nechají jako "domácí mazlíčky" :-) ) |
|
je mi ľúto..
ak to berieš ako čisto, technologickú záležitosť, financovanú z verejných zdrojov, skončíš pri architektúre "veľký skok"
supernosič, hromská "suma" technológie ktorú je potrebné vyvinúť naraz.. obrovská porcia peňazí, ktorú na to treba vydať..
a obrovský problém ako presvedčiť daňového poplatníka, aby to zacáloval?
..
ale môžeš to zobrať, ako syntézu "štátu a súkromného podnikania" pre "veľký skok"
výsledkom bude "ekonomická kríza na večné veky, a nikdy inak"
..
politika sa ti do toho zamieša tak či onak
..
ja som radšej zástanca postupných malých krokov
"programu" medzi momentálnym stavom, a tým čo chcem dosiahnuť |
|
citace:
citace: akú "budúcnosť" to vlastne chceme?
není to tady trochu offtopic? přeci jen, řešíme tu Mars
Myslím, že zase tak OT to není. Přistání prvních lidí na Marsu musí mít nějaký motiv a ten je dán vidinou budoucího stavu. Jakou vidinu budoucnosti mají hlavní hráči na poli kosmonautiky? Národní agentury, vlády, kongresy, komerční společnosti.
NASA moc přesnou vidinu budoucnosti nemá, celý průzkumný pilotovaný program je dlouhodobě jaksi v mlze, plány se mění, budují, ruší a zase mění.
Kdo jiný si troufne na tak velký podnik a proč? Jako důvody se většinou uvádí čistě průzkum a vědecké poznání. O prestiži a politickém soupeření, jako šlo v závodě o Měsíc, už dnes nemůže být řeč.
Co Rusko? Nemá na to. Finančně, technicky, personálně. Čína? Taky ne (zatím). ESA, JAXA, spolu s předchozími dvěma, nebo s NASA dohromady? Zatím taková koalice není vidět.
Co soukromé aktivity? Turistika, čisté dobrodružství, a pod.? Mars One? Ještě ne. Nemá to kdo zaplatit. Reklama a reality show je dost málo.
Zbývá SpaceX? Elon svou snahu o umožnění kolonizace Marsu vysvětluje dvěma důvody.
1) Lidstvo by mělo mít "záložní plán" pro případ přírodní, nebo člověkem způsobené globální katastrofy, ohrožující jeho existenci. Není moudré nechávat všechna vejce v jednom košíku. Když už naše civilizace technicky dospěla do bodu, kdy je schopna se stát multiplanetární, měla by tak učinit co nejdřív, raději než poději. Osídlení jiné planety není záležitost 10-20 let ale spíš 50 nebo 100 let. Pro případnou změnu globálních podmínek (klimatu) na Marsu počítejme století a více.
2) Budoucnost by měla být trochu větší zábava, než jen každodenní řešení problémů a starostí. Co jiného, než trvalé osídlení cizího kosmického tělesa, by v dnešní době mohlo naši zhýčkanou západní civilizaci pořádně nadchnout, aby to stálo opravdu za to a získalo si podporu v globálním měřítku?
To je budoucnost, kterou by chtěl EM. Přiznám se dobrovolně, že mně se taková budoucnost bude celkem líbit a těším se na ni. |
|
citace: To je budoucnost, kterou by chtěl EM. Přiznám se dobrovolně, že mně se taková budoucnost bude celkem líbit a těším se na ni.
skutočne prajete vášmu pra pra pra vnukovi, aby potom čo skončí prácu pre firmu "x", išiel "domov" do bytu za ktorí platí nájomné firme "x", cestou zastavil na nákup v "sámoške" ktorá patrí firme "x", a "doma" našiel účet za vzduch ktorí dýcha od firmy "x", pretože aj ten vzduch patrí firme "x"?
..
mne osobne to môže byť jedno..
nejaká tá "opustená jaskyňa na konci sveta, v ktorej môžete pre pocit -som slobodný- žrať šváby" sa nájde v každom veku..
(momentálne má podobu práce pre fakt blbú firmu, a "šváby" nabrali formu vyprážaného syra s hranolkami a tatarkou.. luxus..)
ale fakt to prajete, takúto "možnosť voľby" pre každého? aj pre vášho pravnuka?
taká "sloboda" asi nie je pre každého, treba na to byť poriadny "excentrik" [Upraveno 09.3.2015 alamo] |
|
citace:
citace: To je budoucnost, kterou by chtěl EM. Přiznám se dobrovolně, že mně se taková budoucnost bude celkem líbit a těším se na ni.
skutočne prajete vášmu pra pra pra vnukovi, aby potom čo skončí prácu pre firmu "x", išiel "domov" do bytu za ktorí platí nájomné firme "x", cestou zastavil na nákup v "sámoške" ktorá patrí firme "x", a "doma" našiel účet za vzduch ktorí dýcha od firmy "x", pretože aj ten vzduch patrí firme "x"?
To si tak trochu nepochopil zamery firmy "x". Ta hodla podnikat cisto ako dopravna spolocnost. Nasledne po zabezpeceni dopravy vzniknu firmy "y,z,blabla", ktore budu predavat onen vzduch a martanske rozky.
White star line taktiez nestavala emigrantom v usa bytovky. Stacilo ze tam dopravila podnikatelov a robotnikov. |
|
white star line, mala konkurenciu, spoločnosť ktorá sa volala cunard line, a plno malých dopravcov ktorých mená ani nevieme..
white star line nemala žiadnu joint venture so štátom
..
samozrejme môžem sa mýliť, a nedopadne to tak hnusne
a keby aj.. "nejaká tá jaskyňa" sa nájde vždy.. |
|
White star line, resp. ostatni dopravcovia, mali "prirodzenu" joint venture so statom. Spojene staty potrebovali prilev imigrantov, a tak poskytovali "stimuly" vo forme pody zadarmo. Taktiez bolo dost prace pre vsetkych. To vytvorilo ziskovu prilezitost pre dopravcov, a tak zabezpecili dopravu. Tazili z toho obe strany.
Obdobne NASA alebo trebars Bigelow sa mozu sustredit na vytvorenie zivotaschopnej stanice alebo kolonie na marse. Na to ale budu potrebovat dopravcu...
Dostavame sa k tej kombinacii ako pisal Mirek, NASA robi stanicu a SpX dopravu. Nazve sa to sofistikovane ze PPP, ale inak to nie je nic objavneho, takto to funguje odnepamati. NASA ziska spickove a bezkonkurencne pracovisko, ktorym sa moze chvalit pred danovymi poplatnikmi, a SpX zase ziskovu prilezitost |
|
a hlavne nikto nikomu, nebude nijako konkurovať..
tak fajn.. poďme navec..
keby sa niečo pokazilo, ja mám "plán b" ujasnený
nejaká tá "hnusná jaskyňa pre slobodných ľudí" sa nájde vždy |
|
citace: a hlavne nikto nikomu, nebude nijako konkurovať..
No to ze bude zo zaciatku jeden vyrobca neznamena ze nebude konkurencia - alias nepride mi ze kazda letecka spolocnost pouziva ine lietadla ;-)
Musk prehlasuje ze jeho lode a raketu su na predaj. Plus to neni jedina spolocnost na zemi ktora dokaze postavit rakety alebo vesmirne lode takze konkurencia tu urcite bude. |
|
To je klasika, najprv jeden vizionar a milion "neda sa" expertov. Potom vizionar v baliku a milion "chceme vstupit na tento trh" expertov...
Netvarme sa ze to je prvy krat :-) |
|
tak dobre
ale každý plán, musí mať určený časový horizont, po ktorom sa hodnotia dosiahnuté výsledky
takže "joint venture" štát - firma, má za úlohu dostať človeka na mars..
za akú dobu sa to zmení na realitu?
a keď sa časový limit nesplní, musíme povedať toto nefunguje
..
dodám potom by mal nastúpiť priestor pre alternatívu
tý čo sú tu dlhšie vedia ako si ju predstavujem
ale keby niekto nevedel, tak zopakujem
malá blbá nudná stanica visiaca "tam kde nič nie je" (napríklad na orbite mesiaca) a na nej sa bude skúmať to čo je potrebné pre prežitie aspoň pol roka mimo zemskú magnetosféru [Upraveno 09.3.2015 alamo] |
|
Mal by si si zmenit nick na aL1amo |
|
povedz nejaký dátum.. |
|
kľudne to hoďte do "politiky prútikarenia"
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-lode-na-pousti-08s-/p_ekonomika.aspx?c=A150308_231023_p_ekonomika_wag
Schopný demagog postupně přesvědčí společenství lidí žijících uprostřed pouště, že pro prestiž a blaho všech je nezbytně nutné vlastnit námořní loď. Za všeobecného nadšení se slavnostně projekt zahájí. Na krytí nákladů jsou vydávány bezcenné papírky, ale jejich oběh zajistí povinnost každého věřitele přijímat je na úhradu svých pohledávek jako plnohodnotné platidlo. Podstatnou část si vhodnými postupy přisvojí úzká skupina finančníků a po kapitalizaci těchto „zisků“ vykazuje společenství růst finančního bohatství. Makroekonomové a politici se rozplývají nad růstem HDP a vysokou zaměstnaností a propaganda nepřipouští pochybnosti nějakých škarohlídů. Vždyť všechny ukazatele jsou tak krásné!
Jenže EROI (energy return of investment) pláče a vykazuje silně záporné hodnoty, protože společenství reálně víc energie v podobě práce současné, i té zhmotnělé minulé, vydává, než kdy může z lodě získat. Dluh se socializuje a bude splácen z daní všech členů společenství. Bez ohledu na to, že někteří jedinci bohatnou, společnost reálně chudne.
"loď na púšti"
tá moja potencionálna "loď na púšti" je aspoň veľká-malá ako "kánoe", tá muskova to je priam "titanik" |
10.3.2015 - 08:39 - novák | |
|
citace: white star line, mala konkurenciu, spoločnosť ktorá sa volala cunard line, ... nemala žiadnu joint venture so štátom...
No no, tyhle společnosti žily se státem v symbióze. Nevím jak White Star, ale Cunard se na stát přisála dost těsně - na nákup Lusitanie a Mauretanie dostala dotace od britské vlády, navíc lodě byly konstruovány v souladu s požadavky britského vojenského námořnictva (protože v případě války -stalo se 1914- byly určené k dopravě vojenského materiálu). |
|
Az na to ze cele dokopy je to blbost. Vdaka projektu lode to spolocenstvo ludi zijucich na pusti zrazu ma financny system, kapitalistov, zjavne funguje nejaka delba prace (kedze stavbari lode musia nieco jest a do niecoho sa obliekat), zjavne funguje zasobovanie potravinami a liekmi.
Takze vysledok, okrem tej nespravodlivosti ze niekto ma na papieri viacej papierikovych penazi (pricom realne su to podiely vo firmach a pohladavky), je aj ten ze z pustneho spolocenstva sa stala slapajuca ekonomika. Tzv. "skutocne bohatstvo" je len slovna hracka, na com zalezi je realny stav veci predtym a potom. |
|
yamato
ono to chvíľu funguje.. potom sa vždy stane toto
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/ordos-z-velkolepych-cinskych-planu-zbylo-mesto-duchu-756973
Na začátku byl velkolepý plán – realitou je zřejmě největší čínské město duchů. V autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko vzniklo prázdné nové město Ordos a ekonomové ho s oblibou používají jako příklad toho, že obrovský stavební boom v zemi, který poháněl závratný čínský hospodářský růst, skončil. |
|
Ano, aj detroit je dnes takmer mesto duchov. Las Vegas zase zije, hoci ziadne lode ani auta nevyraba. Point je v tom, ze nie je mozne vopred urcit, ktora investicia je"rozumna" a ktora nie. To urci az nasledne, pardon za vulgarizmus - zisk Ak bola investicia chybna, pride strata. Preto je socializovanie strat vacsie zlo ako stavanie lodi na pusti.
Aby sme sa vratili k Muskovi - vyvoj jeho MCT sa hradi z penazi NASA, ale to nie su ziadne dotacie, to su uhrady za realne dodane sluzby. Cize Musk ide na vlastne triko. Ci bude potom o MCT komercny zaujem, alebo ci ho vyuzije NASA, to je vo hviezdach, takze riziko znasa zase len Musk. Rozhodne to nie je stavanie lodi na pusti za statne peniaze. |
|
som zvedaví ako bude vlastne architektúra MCT vypadať
pretože my zatiaľ nevieme ako by architektúra, pre dopravu k marsu mala vypadať
máme iba odhad, reálne pozorovanie toho čo tam človek zvládne a čo vydrží nula, iba tie pár dňové výpady z doby apolla
kým tam hore "niekde" nevznikne stanica, je navrhovanie architektúry pre mars, strieľanie od boku
povedal niektorí muskov inžinier, niečo takéto "veľkému elonovi" do očí?
to je tiež riziko podnikania.. keď máte veľa peňazí a platíte, riskujete že sa vám nikto neodváži povedať, to čo nechcete počuť [Upraveno 10.3.2015 alamo] |