Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  9    10    11    12    13    14    15  >>
Téma: CCDev / CCiCap / CCtCap
22.9.2014 - 18:51 - 
p.s. hoci to nie je uplne ono, F9 je aspon mouse-rated  
22.9.2014 - 21:49 - 
jedna vec su naklady, druha, ze boeing by bol blby robit za cenu "druhotriednej firmicky"...

takze na co boeingu staci ppt, si musk musi odmakat...


ak by manageri boeingu predali rovnaky produkt ako musk za rovnaku cenu, tak by ich rovno cakal vyhadzov.
a je uplne jedno, ze ide o rakety. ten rozdiel ceny nie je o kozmonautike.
 
23.9.2014 - 08:24 - 
Atlas V má k certifikace blíže http://www.ulalaunch.com/united-launch-alliance-completes-crucial.aspx?title=United+Launch+Alliance+Completes+Crucial+Milestone+Toward+Certifying+Atlas+V+for+Human+Spaceflight
a nebo http://www.nasaspaceflight.com/2012/07/nasa-ula-confirm-atlas-v-baseline-human-rated-launches/.

Jinak ve velké korporaci pracuji a ne vždy je to o nepružnosti. mnohdy je to právě o tom, že mají zkušenost se spoustou dalších projektů a proto plánují větší rezervy. Což se uvidí v dalších letech.

A co se týče toho, zda Boeing neměl dostat takové peníze .. řekl, že to udělá za tolik a tolik a k realizaci má stále blíže než SpX (Atlas V má výrazně více úspěšných startů, Boeing má dlouhé zkušenosti atd.). Proto z pohledu NASA bylo logické dát finance, za které to udělá Boeing (jistota) a podpořit druhou cestu (SpX). A až to udělají oba za dané peníze, pak se bude holt muset Boeing chytnout za nos a vysvětlit náklady ... Teď je to předčasné.

PS: Uznávám vaše argumenty o tom, v čem všem se SpX vyvinul a co je na něm inovativního. Takže držím pěsti oběma, pro kosmonautiku to bude to nejlepší nakopnutí, protože na to budou muset zareagovat i Rusové a Putin ve své hrdosti nasype do kosmonautiky zase nejake dengy ...
 
23.9.2014 - 09:26 - 
citace:
... Putin ve své hrdosti nasype do kosmonautiky zase nejake dengy ...


Presne tak. V každom prípade, už teraz sype dosť, ale musíme počkať na Komarova, či sa mu podarí nejako zreformovať kozmický priemysel, aby za tie peniaze aj niečo bolo. Teraz sa často nalejú a výsledok nikde.
 
23.9.2014 - 09:34 - 

Presne tak. V každom prípade, už teraz sype dosť, ale musíme počkať na Komarova, či sa mu podarí nejako zreformovať kozmický priemysel, aby za tie peniaze aj niečo bolo. Teraz sa často nalejú a výsledok nikde.


Bohužel to už nefunguje jako za Chruščova a Brežněva. Tehdy dostávali vedoucí pracovníci za odměnu Volhu. Ti úspěšní automobil, a ti neúspěšní přeplavat.
 
23.9.2014 - 09:35 - 
Kiez by ste s tym putinom mal pravdu, ale obavam sa ze je to tak ako som pisal, jedine rakety co ho zaujimaju su tie strategicko-nuklearne. Rusi uz defacto stratili postavenie v medziplanetarnych sondach a s putinom to moc nehlo. V pilotovanych letoch to moze byt podobne - budu dokolecka omielat jaky je sojuz vlastne skvely a spolahlivy a kolko ma nalietane, a jak dobuducna chystaju novu superduper lod ktora strci konkurenciu do vrecka, a pritom budu nadalej sypat peniaze hlavne do armady (rusko je tretia najuzbrojenejsia krajnina sveta, co sa tyka zbrojnych vydavkov v pomere k velkosti ekonomiky) 
23.9.2014 - 11:31 - 
Stačí se na obě lodi podívat a je docela dobře zřejmý rozdíl v kvalitě krom toho se dobře prodávají zkušenosti z Apolla. 
27.9.2014 - 20:51 - 
V SNC to nevzdávají. http://www.nasaspaceflight.com/2014/09/dream-chaser-fight-snc-protest-cctcap-decision/

- SNC potvrdili, že jejich cenová nabídka v CCtCap byla druhá nejnižší
- oznámili, že v pátek podali protest proti výběru dvou konkurenčních nabídek v CCtCap
- nicméně situace je donutila přistoupit k postupnému propuštění 9% ze současných 1100 zaměstnanců v Coloradu, najatých pro další rozvoj DC
- podle SNC je DC stále ve hře - nevzdávaji komerční využití svého raketoplánu v kosmických letech
- SNC využije zbývajících milníků z CCiCap a podniknou druhý drop test ETA na konci tohoto roku
- hodlají pokračovat v záměru dostat DC k ISS a chtěji se pokusit o získání zakázky na dopravu nákladu v rámci kontraktu CRS2
- potvrdili snahu navázat spolupráci s komerčními partnery a mezinárodními organizacemi (ESA, DLR, JAXA)
 
27.9.2014 - 22:01 - 
Kdo bude o protestu rozhodovat? Nějaký orgán v NASA? Úřad pro ochranu hospodářské soutěže? Soud?
Takže teď může být celý výběr soutěže CCtCap zrušen a rok se budou dohadovat nad složením nové výběrové komise, která bude znovu posuzovat již podané nabídky? A po celou tu dobu nebudou uvolněny žádné peníze ani jednomu z vítězů?
 
27.9.2014 - 22:16 - 
Protest byl podán k U.S. Government Accountability Office, který musí rozhodnout do 5.1.2015.
Jinak SNC upřesnila, že jejich nabídka byla o 900 mil USD nižší, než Boeingu.
Takže SpX - 2,6 mld , SNC - 3,3 mld , Boe - 4,2 mld.
Nedivím se, že ten protest podali, když:

In its request for bids for the Commercial Crew Transportation Capability, or CCtCap, contracts, NASA said price was the primary evaluation criteria for its decision. Two other factors, mission suitability and past performance, were to be combined to receive equal consideration by NASA when it decided which companies would win awards.
 
28.9.2014 - 09:03 - 
Děkuji.
Chápu to tak, že NASA by teď měl zastavit CCtCap podporu oběma vítězům a vyčkat do rozhodnutí GAO.
GAO má 100 dnů na potvrzení nebo zrušení rozhodnutí NASA.
Pokud GAO rozhodnutí NASA zruší (v plném rozsahu nebo jen v části Boe vs SNC), pak NASA začne znovu posuzovat podané nabídky.
 
28.9.2014 - 10:19 - 
Ano, dá se očekávat, že NASA v pondělí, nebo během příštího týdne, ohlásí zastavení prací na CCtCap. Jelikož Boeing dokončil všechny své milníky z CCiCap a zřejmě je taky už dostal zaplaceny, pravděpodobně své aktivity na CST-100 na 3 měsíce pozastaví (pokud nezačne používat vlastní fondy). SpaceX má před sebou dva testy LAS, které dostane zaplaceny z předchozího kontraktu, takže zahálet nebudou. 
28.9.2014 - 10:53 - 
citace:
Ano, dá se očekávat, že NASA v pondělí, nebo během příštího týdne, ohlásí zastavení prací na CCtCap. Jelikož Boeing dokončil všechny své milníky z CCiCap a zřejmě je taky už dostal zaplaceny, pravděpodobně své aktivity na CST-100 na 3 měsíce pozastaví (pokud nezačne používat vlastní fondy). SpaceX má před sebou dva testy LAS, které dostane zaplaceny z předchozího kontraktu, takže zahálet nebudou.


Jak jste přišli na to, že podání protestu má nějaké odkladné účinky?
 
28.9.2014 - 12:08 - 
Jinak by protest k nadřízenému orgánu postrádal smysl.

Diskuse na NSF na téma protestu je tady http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35728.0
 
28.9.2014 - 12:16 - 
citace:
Jinak by protest k nadřízenému orgánu postrádal smysl.

Diskuse na NSF na téma protestu je tady http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35728.0


Některé právní kroky mají odkladné účinky, jiné nikoliv.
Jak je tedy tomu v tomto případě? Nebo to jen domněnka právních laiků?
 
28.9.2014 - 12:50 - 
citace:
citace:
Jinak by protest k nadřízenému orgánu postrádal smysl.
Diskuse na NSF na téma protestu je tady http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35728.0
Některé právní kroky mají odkladné účinky, jiné nikoliv.
Jak je tedy tomu v tomto případě? Nebo to jen domněnka právních laiků?
Jde hlavně o financováni milníků CCtCap. Zatím stále dobíhají milniky z předchozího kontraktu CCiCap u SNC a SpX, takže se "nic moc nezastaví". Milníky v těchto kontraktech se neplatí dopředu, ale až po jejich splnění. Takže se dá spíš očekávat slyšení výběrové komise NASA před senátním/vládním výborem, aby vysvětlili/obhájili své rozhodnutí, nebo něco podobného.
 
29.9.2014 - 13:35 - 
citace:
Chápu to tak, že NASA by teď měl zastavit CCtCap podporu oběma vítězům a vyčkat do rozhodnutí GAO. GAO má 100 dnů na potvrzení nebo zrušení rozhodnutí NASA.

Trochu jsem pátral, jaké má vlastně U.S. GAO úkoly a pravomoce. Je to nezávislá agentura, pracující pro Kongres a vádu USA a dala by se celkem dobře přirovnat k našemu Nejvyššímu Kontrolnímu Úřadu.
Nejsem si jistý, jestli má GAO právo nějaká rozhodnutí rušit, ale zřejmě jen přezkoumat/auditovat a dát Kongresu či vládě doporučení pro další rozhodnutí formou nálezu svého auditu.
 
02.10.2014 - 11:21 - 
Poměrně smutné čtení o tom, jak NASA obhajuje výběr Boeingu i za jejich vysokou cenu. Jako by Gerstenmaier šel proti kritériím CCP a výběr proběhl podle "starých kolejí".
http://www.reddit.com/r/spacex/comments/2i1mu6/wsj_reviews_leaked_nasa_memo_on_cctcap_decision/ckxzfev

(Originální článek na The Wall Street Journal je jen pro předplatitele, takže odkaz dávám přímo na reddit diskusi.)

 
02.10.2014 - 12:09 - 
Takze boeing vyhral lebo mal krajsie papiere... sranda bude, ked bude dragon v2 pripraveny skor a za polovicnu cenu. To by asi niekto musel vysvetlovat... 
02.10.2014 - 12:37 - 
Tak už to tu máme - NASA instruovala Boeing a SpX, aby pozastavili práce na CCtCap do vyřešení protestu ze strany SNC.
http://www.nasa.gov/content/boeing-spacex-race-to-station/#.VC0qXWd_sn4


*NOTE: While NASA has awarded this contract, NASA has instructed Boeing and SpaceX to stop performance on the contract while the GAO resolves a protest.*

 
02.10.2014 - 12:43 - 
Dokud neuvidíme zdůvodnění NASA proč vybrala jak vybrala, tak můžeme jen spekulovat. Přesto jsem si hned vzpomněl na pár roků staré slyšení v kongresu, kde kongresmani "smažili" Boldena.
Pravda, jen do té doby než došlo na výběr CCDEV nebo jak se to tehdy jmenovalo, kde kongresmani žádali vysvětlení, proč si NASA vydržuje tolik účastníků ve výběrovém procesu. Poté co Bolden řekl, že by v případě snížení počtu účastníků byl Boeing první na řadě, kongresmanům vzal vítr z plachet.
 
02.10.2014 - 12:59 - 
citace:
Dokud neuvidíme zdůvodnění NASA proč vybrala jak vybrala, tak můžeme jen spekulovat.
Což téměř s jistotou neuvidíme dřív, než bude vyřešen SNC protest,... klidně až do začátku ledna 2015.
 
02.10.2014 - 16:13 - 
Shrnutí momentální situace s pozastavenými kontrakdy CCtCap na SFN : http://spaceflightnow.com/news/n1410/01cctcapprotest/#.VC1cCGd_sn4 
02.10.2014 - 16:27 - 
Aky je dopad na planovany pad abort test u spx? 
02.10.2014 - 16:32 - 
citace:
Aky je dopad na planovany pad abort test u spx?
Něco se šušká, ale zatím není potvrzeno z více zdrojů, tak chvíli počkejme.
 
10.10.2014 - 13:55 - 
NASA včera (9.10.) rozhodla, že navzdory podanému protestu SNC bude v kontraktu CCtCap s vybranými partnery pokračovat.
Důvodem je riziko ohrožení termínu, kdy musí být USA schopné dopravovat své astronauty na ISS bez pomoci cizích států, dodržení mezinárodních závazků a plánu na rozšíření počtu stálé posádky.

http://www.nasa.gov/exploration/commercial/crew/index.html#.VDfG92d_t1Z

Jsem zvědav na reakci SNC, jestli to dají k soudu, nebo vydrží do posouzení jejich protestu ze strany US GAO.
 
13.10.2014 - 19:06 - 
Proč NASA odmítla nabídku Sierra Nevada.

http://aviationweek.com/space/why-nasa-rejected-sierra-nevadas-commercial-crew-vehicle?NL=AW-05&Issue=AW-05_20141013_AW-05_273&YM_RID=%27email%27&YM_MID=%27mmid%27&sfvc4enews=42&cl=article_1
 
20.10.2014 - 20:07 - 
Další (očekávaný) vývoj v případu protestu. SNC minulý týden požádala federálního soudce, aby vydal předběžné opatření o pozastaveni prací na kontraktu CCtCap poté, co NASA tyto práce 9.10. znovu rozběhla. SNC namítá, že argumenty NASA jsou chabé a chová se "svévolně, vrtošivě a nezákonně", když nechce vyčkat do nálezu kontrolního úřadu GAO. Soudce do minulého pátku zatím nerozhodl.
http://www.floridatoday.com/story/tech/science/space/2014/10/17/sierra-nevada-asks-judge-to-halt-commercial-crew-work/17464409/
 
21.10.2014 - 07:36 - 
Takže shrnutí - SpaceX se osvědčil a je levný, takže NASA věří, že případné problémy s novinkami zvládne. SNC sice všechny milníky a podmínky NASA splnil, ale nevěří, že malá firma je schopná vyvinout raketoplán, byť s využitím know-how (CRV X-38), s podporou a dohledem NASA. Boeing je nejdražší, ale splnil milníky, má silné možnosti řešení problémů a k tomu nejhezčí power-pointy a nejlepší plány (má na to stovky lidí), proto dostane nejvíc. Pro NASA je prostě maximální snesitelné riziko DragonRider, dál se neodváží. [Edited on 21.10.2014 Ervé] 
21.10.2014 - 16:47 - 
citace:
Takže shrnutí - SpaceX se osvědčil a je levný....
No, ono to zase tak jednoduché/jednoznačné nebylo.
Na NSF L2 je nově k dispozici dokument výběrové komise NASA, který popisuje hodnocení a výhrady ke všem třem soutěžním nabídkám.
K SpX měl Gerstenmaier řadu vážných výhrad ohledně plánu na použití vlastního dokovacího mechanismu, vývoj vlastních skafandrů a použití radiačně nezodolněných procesorů v palubních počítačích, atd.
Největší výhrada k návrhu SNC byla ohledně obavy z nedodržení termínu certifikace DC do konce 2017 kvůli teprve nedávné změně hlavních motorů z hybridů na kapalný systém.
Výhrad k SNC je tam mnoho dalších, ale obecně to vyznívá tak, že komise nedošla k přesvědčení, že by v SNC dokázali tento koncept kvůli jeho složitosti a relativně nízké vyzrálosti dotáhnout do bezpečného a plně provozuschopného stavu včas.
 
<<  9    10    11    12    13    14    15  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.106493 vteřiny.